Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 08:05

Ik heb voor boopie ook de cantu leave in conditioner gekocht en ben er tot nu toe tevreden over ja! Alleen als ze een dutje heeft gedaan heeft ze echt een pluis nestje achterop haar bol, kan ik er dan ook gewoon weer wat crème in doen, of maak ik het beter eerst nat en dan crème erin doen?

Sonja_vR

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 08:13

Beetje Vochtig is meestal al genoeg volgens mij, Met even opfrissen.
(Plantenspray fles ?)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 08:41

:)* dat kan natuurlijk ook Sonja! Ik heb nog wel een plantenspuit ja. Straks meteen even proberen

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 16:14

Hier iemand die misschien een goede tip heeft tegen roos die cg friendly is?

Gebruik momenteel geen anti roos shampoo omdat ik nog op zoek ben naar eentje die cg is.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 16:19

Spoelen met appelazijn :j

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:49

billionache schreef:

Ooh dat ga ik uitproberen :)
Moet ik daarna gelijk mijn haren wassen cg-methode of alleen spoelen?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:55

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:58

Ik ben sinds dinsdag bezig met de methode maar het wil nog niet echt. Maargoed ik moet nog even doorzetten want het duurt natuurlijk wel even voordat je haar er aan gewend is.
Dinsdag heb ik het gewassen met de final wash, daarna alleen nog met conditioner en het voelt nog steeds erg schoon en helemaal niet vettig aan dus dat gaat gelukkig goed. Het is wel behoorlijk pluizig, maar het voelt wel zacht aan. Maarja nog even doorzetten.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:12

xU_Blinghx schreef:
billionache schreef:

Ooh dat ga ik uitproberen :)
Moet ik daarna gelijk mijn haren wassen cg-methode of alleen spoelen?

Zelf geen ervaring mee, maar in principe hoef je het daarna niet meer echt te wassen met een shampoo oid omdat appelazijn van zichzelf al reinigt. Enige dingetje kan wel de geur zijn, maar als je goed naspoelt met water blijft dat beperkt. Je kan daarna gewoon nog leave in oid erin gooien :j

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:04

Bedankt Iris! Daar hebben we zeker wat aan, vooral het kammen in bad met de conditioner er nog in!

Ik gebruik nu eigenlijk alleen zwitsal shampoo en de cantu leave in conditioner, al weet ik niet hoe goed zwitsal shampoo is voor haar krullen? En is het verstandig om ook een conditioner te gebruiken, haar haren zijn nu nog niet heel lang, ik denk zo'n 8-10 cm en ze is kaal aan de achterkant.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 16:02

wiebke schreef:
Bedankt Iris! Daar hebben we zeker wat aan, vooral het kammen in bad met de conditioner er nog in!

Ik gebruik nu eigenlijk alleen zwitsal shampoo en de cantu leave in conditioner, al weet ik niet hoe goed zwitsal shampoo is voor haar krullen? En is het verstandig om ook een conditioner te gebruiken, haar haren zijn nu nog niet heel lang, ik denk zo'n 8-10 cm en ze is kaal aan de achterkant.

Wassen met zwitsal conditioner ipv shamoo want de conditioner is wel cg vriendelijk. Gebruik die zelf ook!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 18:51

Ik had een zwakke paar weken door chloor uit een zwembad. Merk gelijk dat dat zoveel slechts doet voor je haar :x nu is t weer een beetje op z'n retour.
Ik zal toevallig laatst bij mijn vaste kapper en die sprak ik over dat ik dus siliconen en parabenen vrij was. Ten eerste: het voelde echt alsof ik in een vleesrestaurant om iets vegetarisch moest vragen _O- maar ze reageerde met ja natuurlijk, en had een fijne lijn met producten met cacao. De eigenaresse van de salon hoorde ons praten en die vroeg ineens of ik model zou willen zitten voor iemand die de curlsys opleiding doet! Nu mag ik het gratis een keertje uitproberen dus *\o/*
Ik zal een voor en na foto proberen te maken.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:32

:o? Wassen met conditioner? :wow: worden haar krullies daar wel schoon van? Misschien een stomme vraag.. :o

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:39

Voor mensen die gewoon in de winkel CG proof willen kopen: de Repair lijn van de Hema! Goedkoop en goed. Ik gebruik 'm al een tijdje. Vond het lastig om iets te vinden in de winkel (dus niet via internet) met proteine. Ik heb de conditioner en het masker. Het serum bevat echter wel siliconen, en is dus niet CG proof. Over de shampoo kan ik niks zeggen, want ik gebruik geen shampoos.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:58

wiebke schreef:
:o? Wassen met conditioner? :wow: worden haar krullies daar wel schoon van? Misschien een stomme vraag.. :o

Ik doe bijna niet anders
Shampoo zit ik inmiddels eens per twee weken op en dalende
Met conditioner word het gewoon schoon, Alleen dan zonder uitdrogende muik

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:59

wiebke schreef:

Ja hoor! Daar was ik eerst ook heel bang voor maar werkt als een speer. Was ook overtuigd dat ik shampoo nodig zou hebben maar is echt niet het geval.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:00

hoogendroog schreef:
Voor mensen die gewoon in de winkel CG proof willen kopen: de Repair lijn van de Hema! Goedkoop en goed. Ik gebruik 'm al een tijdje. Vond het lastig om iets te vinden in de winkel (dus niet via internet) met proteine. Ik heb de conditioner en het masker. Het serum bevat echter wel siliconen, en is dus niet CG proof. Over de shampoo kan ik niks zeggen, want ik gebruik geen shampoos.

Hema is NIET CG!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:30

Wat betekend cg? :o?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:35

Curly Girl (methode) :)

Wassen met conditioner gaat prima hoor! Was er ook erg bang voor en het voelde eerst heel 'raar' doordat het niet schuimt, maar gewoon heel goed inmasseren :j

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:42

Bollionache, bedankt! Ik ben echt een noob. Ik met mijn gladde stijle haar die ineens een krullenbolletje heeft, daar valt nog veel te leren! Of nou ja, ineens...Ik wist natuurlijk 9 maanden lang dat er krulletjes op zouden zitten!

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 08:20

Denise_Storm schreef:
hoogendroog schreef:

Hema is NIET CG!

En WAAROM dan niet? Jij weet er kennelijk meer van en ik leer graag, dus vertel?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 08:35

Ik heb even gezocht of ik de ingrediënten kon vinden
Maar op de CG Facebook vond ik een foto van een Hema conditioner(want Hema begint zelf niet aan ingrediënten online knallen)
Maar daar zit sowieso isopropyl alcohol in en die is niet CG

Voor de basic check kun je de ingrediënten lijst op curlsbot.com checken

De shampoo bevat , Sodium Coco-Sulfate,(buiten final wash om niet CG approved)

De conditioner dus isopropyl alcohol

Het masker bevat ook In isopropyl alcohol

De isopropyl is een uitdrogende alcohol

Het serum kan ik zo snel geen ingrediënten lijstje van vinden trouwens

Edit: dit is ook puur op basis van copy paste > curlsbot

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 10:29

Aha, bedankt! Is er dan een co wash met proteine die ik gewoon in de winkel (etos, kruidvat) kan vinden?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-18 10:51

Ik heb even terug gezocht naar het lijstje; Fenrir @ [MWS] Curlsys methode/ tips voor krullend haar en ik zie met de zoekfunctie dit bericht langskomen; Aranel @ [MWS] Curlsys methode/ tips voor krullend haar ik weet alleen niet of deze proteïne heeft.

Hier merk ik dat ik met de CG producten veel minder vaak mijn haar hoef te wassen. Eerder moest ik dat 1x 2 dagen doen, met 3 dagen was het bovenop erg vettig. Nu was ik 1x in de 4-5 dagen, met 5 dagen is het dan vettig bovenop. Mijn hoofdhuid lijkt rustiger en ik heb wat minder knopen dan eerder, de krullen zijn jammer genoeg niet meer geworden tenzij ik er veel styleproducten in doe maar tot nu toe ben ik redelijk tevreden.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:17

Dank je Carola, maar helaas zijn die producten ook zonder proteine. De genoemde lijsten heb ik een tijdje geleden al eens doorgespit, maar daar staat niets tussen met proteine wat gewoon te koop is bij de Etos/Kruidvat. Dr Organic heb ik eens gebruikt, maar werd gek van de jeuk, zo ook van de Aloe Vera van de Action en Andrelon. Petal Fresh (heb de shampoo en conditioner met Tea Tree en eentje met Citrus) jeukte niet, maar die hebben helaas weer geen proteine.... Ik ben alleen op zoek naar een conditioner, mijn haar doet het daar prima op. Styling etc. gebruik ik niet. Mijn haar hangt tot op mijn kont en zit altijd opgestoken, dus dat heb ik allemaal niet nodig. Het is nog niet zo gemakkelijk :o

Edit: zie Garnier Milde haver er tussen staan (kennelijk niet goed gekeken), die hebben ze vast wel bij het Kruidvat!