Lynn_Nikita schreef:Ik ben op pagina 6 met bijlezen maar heb alvast een vraag. Mijn zoon van 8, nog niet volledig adhd gediagnoseerd , ( veel onderzoeken gedaan, nog niet helemaal duidelijk wat het is, vermoedelijk combinatie van vanalles en hij gaat overdag naar een orthopsychiatrische instelling waar hij na 1.5 jaar eindelijk ook weer onderwijs krijgt) nu na bijna 2 jaar eindelijkvooruitgang sinds hij mythylfenidraat krijgt. Groot nadeel, hij eet amper en valt gigantisch af en slaapt ontzettend laat in. Vaak pas na middernacht terwijl hij om 6.45 op moet staan
Inmiddels al op 2 mg melatomine per dag ( normaal kindertabletje is 0.265 gram )
Herkennen jullie deze bijwerkingen?
Ja. Dit zijn bekende bijwerkingen van methylfenidaat omdat je in feite een amfetamine slikt. Je kan het ook niet echt voorkomen, melatonine helpt in sommige gevallen (ik slik ondertussen 9mg als ik een slechte periode heb) maar dat maakt ook niet altijd heel veel uit. Daarnaast gaan sommige mensen van hoge doses melatonine slaapwandelen, krijgen ze nare nachtmerries etc.
Het eten is minstens zo lastig. Ik heb ondertussen geleerd dat ik door mijn Concerta heen moet eten, en dat ik niet naar mijn lichaam moet luisteren als die zegt dat ik geen honger heb. Ik weet namelijk dat ik wel honger krijg als het uitwerkt en dat ik dan mijn lichaamsgewicht in voedsel kan eten als ik niet overdag een beetje m'n best heb gedaan.