2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 09:51

Laurievc schreef:
Ik vind het moeilijk om snacks te vinden die vullen. Ik krijg te snel weer honger voor mijn grotere maaltijden

Dat vind ik ook wel lastig ja. :j

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:31

Ik heb niet alles gelezen, maar van uitstel komt afstel :Y) . Dus begin niet 1 januari, maar begin nu alvast! Je hoeft die oliebol echt niet te laten liggen, maar daarentegen eet je gewoon mager beleg op je brood en sla je 's ochtends je tussendoortje over. En als je om 12u met oud en nieuw wat wijntjes weg wil drinken is dat ook goed, maar drink de rest van de dag dan water.
Balans ;)

MightyMike

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:40

Oliebollen horen bij oud en nieuw, die laat ik ook niet staan, maar ben al wel vast begonnen. Ik ga mezelf niet alles ontzeggen, maar wil veel minder snaaien en gezonder eten. Op zijn tijd mac Donalds met de kinderen moet kunnen, ik houd het anders niet vol. Ik ben eerder 15 kg afgevallen en heb dat er 2 jaar afgehad, maar daarna ben ik toch weer veel gaan snaaien en af en toe haal ik tussen de middag een macje, daar moet ik echt vanaf.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:53

Ik wil ook nu beginnen maar heb te weinig zelfbeheersing momenteel
Maar hoe kan dat ook als er zoiets voor je neus staat. :=
Afbeelding

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:58

Ik doe ook mee! Moet ook behoorlijk afvallen...paarden rennen weg als ik met mijn zadel aankom...

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:38

Ik hou t niet zo bij al die berichten haha
Momenteel zit ik ongeduldig te wachten op mn trainingsband voor de fiets. Dan kan ik weer verder met fietsen :D

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:44

Ladybird schreef:
Jaaa wat een goed plan! nu moet ik bekennen dat ik al een half jaartje bezig ben. ben inmiddels 23,5 kilo kwijt! :D dat gaat dus super lekekr, maar ja, met de feestdagen voor de deur mag ik 1 januari gewoon weer verder!

Hoe doe je dat?!
Super knap!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:05

Topic gaat wel flink hard ja, ik hou het ook niet zo goed bij :D

Wel heb ik een vraag: wat is een goede vervanger voor brood? Ik vind brood erg lekker en als ik honger heb smeer ik eigenlijk vrijwel meteen een broodje, i.p.v fruit of iets dergelijks (echt snoepen doe ik niet, hou niet zo van zoetigheid). Vooral ‘s Avonds op de bank of na het werken := voor een keer niet zo erg natuurljk, maar er zitten gewoon veel koolhydraten in.

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:12

Tribunals schreef:

Wel heb ik een vraag: wat is een goede vervanger voor brood? Ik vind brood erg lekker en als ik honger heb smeer ik eigenlijk vrijwel meteen een broodje, i.p.v fruit of iets dergelijks (echt snoepen doe ik niet, hou niet zo van zoetigheid). Vooral ‘s Avonds op de bank of na het werken := voor een keer niet zo erg natuurljk, maar er zitten gewoon veel koolhydraten in.

Salade klaar zetten? Ik vind het zelf veel lekkerder dan brood, maar doordat het zo veel moeite kost pak ik het niet. Anders (mini) komkommer, tomaatjes, paprika of iets dergelijks?
Maar daar moet je van houden, ik vind het lekker!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:35

Tribunals schreef:

Ik neem als ontbijt altijd ipv brood, magere yoghurt met banaan, mandarijn en een handje cashewnoten. Erg lekker en vullend, en je krijgt meteen zuivel, fruit en (onverzadigde) vetten binnen :D Je kunt er ook als je wilt nog havermout bij doen voor extra vezels, of de mandarijn vervangen door druiven.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:40

Hier ook een broodliefhebber :D

Als je echt een vervanging zoekt voor brood: rijstwafels of crackers. Dat scheelt al een hoop kcal.

Verder een salade, of wat magere kwark.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:45

Een brood vervanger zou ik ook best willen, heb alleen de pech dat ik geen yoghurt lust. -O-
Anders zou yoghurt met fruit zeker een optie zijn.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 15:04

Renske_W schreef:
Een brood vervanger zou ik ook best willen, heb alleen de pech dat ik geen yoghurt lust. -O-

En melk met havermout?
Ik hield niet van havermout maar met een lepeltje kaneel wat nootjes en een banaan vind ik het wel lekker.
Hetzelfde gooi ik door de yoghurt of kwark. Evt een scheutje agavesyroop erdoor.
Pastasalade vind ik ook lekker .
Behoorlijk in koolhydraten maar het vult wel.
Volkoren fussili met augurk, blikje tonijn in olie, 2 gekookte eitjes, 1 eetlepel magere mayo en wat halve cherrytomaten :9
Of bananenpannekoekjes, 1 rijpe banaan en 2 eieren goed klutsen en dan kleine pannekoekjes bakken.
Of een omelet met veel groente.
Keuze genoeg :)

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 15:10

ClaudiaHS schreef:
Renske_W schreef:

En melk met havermout?
Ik hield niet van havermout maar met een lepeltje kaneel wat nootjes en een banaan vind ik het wel lekker.
Hetzelfde gooi ik door de yoghurt of kwark. Evt een scheutje agavesyroop erdoor.
Pastasalade vind ik ook lekker .
Behoorlijk in koolhydraten maar het vult wel.
Volkoren fussili met augurk, blikje tonijn in olie, 2 gekookte eitjes, 1 eetlepel magere mayo en wat halve cherrytomaten :9
Of bananenpannekoekjes, 1 rijpe banaan en 2 eieren goed klutsen en dan kleine pannekoekjes bakken.
Of een omelet met veel groente.
Keuze genoeg :)

Oew bananen pannenkoekjes <3 die at ik een tijdje terug nog wel eens! Was ze bijna vergeten, maar ik ga ze weer eens maken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 15:12

Vanochtend op de weegschaal gestaan en stiekem viel het me niet eens tegen. Net geen 70 kilo (69.8).
Ik had zelf verwacht dat ik boven de 70 zou zitten :+ Ik wil terug naar 60. Vorig jaar zat ik op 55 kilo en kreeg ik doorlopend te horen dat ik er niet goed uit zag :')

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 15:12

Mijn 'eet' schema op een normale dag (werkdag) is als volgt

Ontbijt 2 broodjes met pasta of jam drinken verschilt
Tussendoor broodje met jam en thee
Lunch 2broodjes met kaas en salami tussen t tosti apparaat met wat curry, kopje preicreme soep van cup a soup en een glas taksi 0%
Tussendoor broodje jam en thee
Avondeten. Agv of pasta
savonds heb ik meestal niks meer..

Salami wil ik gaan afwisselen met ham :)
Ik rij 3 of 4x per week paard en wil verder dus gaan fietsen :)
Is dit een goed eetschema zo? Ben vrij kieskeurig met t eten haha. Zo moet al ochtends geen yoghurt kwark of water hebben. Dan draait mn maag direct om.
en thuis drink ik natuurlijk ook wel gewoon
Zit altijd wel tussen de 1.5 en 2liter vocht.
ben geen water drinker. Heb ook tijdje dat water van dubbelfriss gehad :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 15:13

Hier ging het gister goed (wel 1 klein reepje van Tony’s gegeten. Die had Mn vriend mee omdat ik ongesteld was, zo lief!!) Maar verder heel netjes gegeten en niets gesnoept. Water en thee gedronken.

Vandaag ook weer en dan zonder chocolade :D Wel een stukje tulband want ik ga niet alles opeen weggooien, gewoon de rest erop aanpassen.

Met oud en nieuw ga ik lekker aan de zuip maar probeer ook wat gezonde dingen op tafel te zetten.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 15:16

Horsie84 schreef:
Ladybird schreef:
Jaaa wat een goed plan! nu moet ik bekennen dat ik al een half jaartje bezig ben. ben inmiddels 23,5 kilo kwijt! :D dat gaat dus super lekekr, maar ja, met de feestdagen voor de deur mag ik 1 januari gewoon weer verder!

Hoe doe je dat?!
Super knap!

Niet vreten maar eten. Das eigenlijk domweg de tip. Om en nabij de 1900 kcal eten. Geen snoep, koekjes chips frisdrank snacks, patat, pizza n weet ik het eten. Bewust zijn van wat je eet en hoeveel. Alles afwegen en in mfp invoeren.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 15:23

Ladybird op die manier lijkt het mij ook het beste. Zo doe ik het ook als ik wat gewicht kwijt wil. Ik voer alleen alles in op shealth. Werkt prima en 1900kcal is goed vol te houden.

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 15:39

Cayenne schreef:
Vanochtend op de weegschaal gestaan en stiekem viel het me niet eens tegen. Net geen 70 kilo (69.8).
Ik had zelf verwacht dat ik boven de 70 zou zitten :+ Ik wil terug naar 60. Vorig jaar zat ik op 55 kilo en kreeg ik doorlopend te horen dat ik er niet goed uit zag :')

En was dat ook zo? Hoe lang ben je?
Dit had ik kunnen schrijven, bij 60 kilo zag ik er blijkbaar goed uit en bij 55 was iedereen aan het piepen dat ik te dun werd, meer moest eten, echt moet stoppen met afvallen, dat ik wel ziek leek etc....

Ik heb me dat toen zo aangetrokken dat ik meer ging eten en dus aankwam en steeds meer aankwam...dat terwijl ik zelf me het fijnste voelde bij die 55 kilo. De opmerkingen waren waarschijnlijk uit afgunst gemaakt maar dat had ik toen niet door..

Ik heb me dus voorgenomen dat ik weer daar naar terug wil en schijt ga hebben aan de meningen of opmerkingen van sommige familieleden.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 15:42

Vroeger werd mij ook altijd verteld dat ik meer moest eten. Nu dat gebeurd is, haha, nee hoor, niet alleen eten, 2 kinderen verder, medicijnen, life, ouder worden, vinden ze allemaal dat je mag minderen. Weet je, ik wil afvallen voor mezelf, het maakt me niets uit wat een ander er van vind, gezond eten is belangrijk en ik wil graag weer kunnen sporten. Ik wil me fijn voelen, daar doen we het allemaal voor toch?

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 15:49

Ontbijten met yoghurt met noten etc. vind ik dan wel weer lekker! Niet dat ik vaak ontbijt (daar gaat het al mis..), ik studeer en moet 's Ochtends enorm haasten om mezelf klaar te maken, mijn paarden te voeren + buitenzetten om vervolgens naar de trein te sjezen :D. Daarom eet ik dus ook veel brood: het is snel klaar en je kunt het makkelijk meenemen. Pasta's, pannenkoekjes en dergelijke vind ik super lekker maar te onhandig om mee te nemen.

Nu net pas 'ontbeten' :7. Lekkere omelet met champignons en tomaat.

Het probleem zit bij mij voornamelijk ook in mijn eet patroon en gemakzucht denk ik. Heel drastisch afvallen hoef ik niet want ik ben niet te dik, maar wil er graag weer uitzien zoals eerst omdat ik me daar beter bij voel.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 15:57

Zijn er hier mensen die veel ervaring hebben met de fitness(sportschool) ? Ik ga nu al zo'n paar maand 3 keer in de week maar eigenlijk zonder schema oid. Ik doe altijd 30/40 minuten cardio (crossfit/trappen/roeien..soms lopen maar dat vind ik maar niets haha) en daarna half uurtje kracht. Maar eigenlijk weet ik helemaal niet of ik goed bezig ben (nouja ik zie wel verandering uiteraard). Maar vraag me af welke oefeningen jullie doen? of hoe een sessie er bij jullie uitziet..

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 16:15

Ook ik meld me hier! Zelf de laatste tijd 5 kilo aangekomen door gewoon er niet op te letten. Ik wil van 61 kilo naar 55 kilo gaan en daarna gaan focussen op spieren. Ik ga zo even het hele topic doorlezen! :D

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 16:26

xTitanic schreef:
Zijn er hier mensen die veel ervaring hebben met de fitness(sportschool) ? Ik ga nu al zo'n paar maand 3 keer in de week maar eigenlijk zonder schema oid. Ik doe altijd 30/40 minuten cardio (crossfit/trappen/roeien..soms lopen maar dat vind ik maar niets haha) en daarna half uurtje kracht. Maar eigenlijk weet ik helemaal niet of ik goed bezig ben (nouja ik zie wel verandering uiteraard). Maar vraag me af welke oefeningen jullie doen? of hoe een sessie er bij jullie uitziet..

Ik doe het nu al een tijdje niet meer, maar vorig jaar toen ik nog 3x per week ging deed ik altijd krachttraining (cardio kan ik niet uitstaan). En dan een spiergroep "selecteren". Dus de ene dag doe je je rug en biceps, de andere keer weer borstspieren en triceps (nou moet ik zeggen dat m'n borstspieren me niet veel uitmaakten), de andere keer alleen alles met armen, de andere keer met benen. En dan op die manier gewoon de losse gewichten of de machines die voor die spieren zijn af gaan.
Je kan best van die schema's online vinden ook als je het echt op een rijtje wilt hebben :)