Hoe vaak douchen jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak douche jij per week?

1-2 keer
176 (10%)
3-4 keer
482 (29%)
5-6 keer
192 (11%)
(Bijna) elke dag
761 (47%)

Totaal aantal stemmen: 1611

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:26

Sheran schreef:
Het is toch meestal zo dat je het niet kunt zien in termen van 'besparen', maar in termen van 'minder verspillen'. Ik ben vegetariër én heb geen kinderen, maar verspil nog steeds water met douchen. Ik laat het er niet om hoor, maar ben me er toch wel van bewust.

Weinig douchen, geen kinderen, geen vlees.... we rijden nog steeds allemaal paard. Of we hebben dat vroeger gedaan. Die paarden moeten ook eten, drinken en ruimte krijgen, en ze ademen vrolijk met ons mee. Allemaal extra ecologische voetafdruk.

Denk dus even na voordat je je moreel superieur voelt door minder dan modaal te douchen. (Deze zin is natuurlijk niet aan Sheran alleen gericht, maar gaat door op de hele discussie die daarover werd gevoerd.)

Palmera

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:36

Mijn partner en ik delen dezelfde mening over lichaamshygiène. Ander zou hij mijn partner niet zijn. :)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:38

Mijn vriend doucht iedere dag en trekt ook iedere dag schone kleding aan. Ik douche 2 keer in de week. Heb werkelijk waar nog nooit gehoord dat iemand me er onverzorgd uit vindt zien of me vindt ruiken. En ik ben écht gezegend :') met een veel te eerlijke familie en vriendenkring.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:39

Toch even reageren...

Ooit stond ik iedere dag met sop onder een warme douche. Vanwege jeuk en rode huid gaan minderen.
Tegenwoordig douche ik om de dag of twee als ik geen paard of sport heb. Ik gebruik bijna geen zeep meer en was mijn haren een of twee keer per week.

Het valt me op dat ik minder zweet, minder ruik en minder vet haar heb. Bovendien is mijn huid rustiger en blijer. Oftewel, ik ben minder snel 'vies'.

Dit lukt me trouwens niet in tropische landen, Onlangs in Azië tussen de paarden was twee keer douchen en kleding wisselen best prettig!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:41

Ik ben ook wel benieuwd inderdaad hoe het gaat met de hygiene down under als je niet iedere dag onder de douche gaat.
Ik stop niks in mijn mond wat niet fris ruikt....en mijn partner heeft ook graag een net gewassen ***je

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:42

Goudlokje1 schreef:
poes schreef:

Conditioner hoeft niet in te trekken. Belangrijk is wel dat het overal goed verdeeld is. Bij lang en dik haar dus een grove kam erbij pakken.

Bij mijn conditioner staat toch duidelijk dat hij 5 minuten in moet trekken, daarna uitspoelen :)
Ik ben sowieso met mijn haar wassen al 5-10 minuten bezig.. Ik heb een mega-bos met krullen en daar gaat helaas behoorlijk wat werk in zitten :Y)

Maar blijkbaar is dat klinkklare onzin. Er kan namijk helemaal niets intrekken in je haar. Beautylab had daar eens een artikel over.

http://www.beautylab.nl/wat-is-het-vers ... aarmasker/

gekoppaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:42

:+ Lekker blond... Ik denk oh even invullen --> huppa 1-2 keer per dag --> enter

Huh... denk ik bij het zien van de uitslag, ohoh niet goed gelezen... er staat 1-2 keer per week }:0

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:45

Die van mij maakt het niets uit, ik ga soms uit mezelf even opfrissen omdat ik een lange, zweterige Paardrijdag heb gehad en het nooit echt fris kan zijn, zelfs al zou ik me s morgens nog uitgebreid geschrobt hebben (!) Hij lijkt het prettig te vinden als ik 'naar mezelf' ruik. Andersom ben ik wat minder flexibel. Is het niet fris, dan skippen we dat gewoon (vindt hij ook prima overigens)

Verder lijken mensen te denken dat je jezelf maar laat verslonzen omdat je toevallig niet elke dag minstens 1x doucht... Beetje gekke gedachte
Laatst bijgewerkt door Qimm op 07-12-17 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:47

Het zal wel aan mij liggen, maar dat valt toch gewoon te plannen? Je kan best even snel onder de douche stappen voordat je aan intieme activiteiten begint toch?

Ik douche over het algemeen wel elke dag even, maar nooit langer dan 5 minuten en ook lang niet altijd met zeep. Conditioner laat ik er maar max een minuut in zitten, anders wordt mijn haar heel slap. Dus op z'n uitgebreidst is het haren wassen - conditioner erin - lichaam wassen - uitspoelen - klaar.
Douchen hoort wel bij mijn avondritueel, kan ik lekker warm m'n bed in.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:49

3 - 4 keer per week. Vieze stinkerd die ik ben ~~}>
Laatst bijgewerkt door Ierpier op 07-12-17 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:50

Sure_lee schreef:
Ik ben ook wel benieuwd inderdaad hoe het gaat met de hygiene down under als je niet iedere dag onder de douche gaat.
Ik stop niks in mijn mond wat niet fris ruikt....en mijn partner heeft ook graag een net gewassen ***je

Washandje + water + chilly = schoon hoor :)) Als ik me gewoon was aan de wastafel, was ik me niet minder goed of op minder plekken dan onder de douche.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:54

Oké. Dus als je één dag niet doucht dan is intimiteit gelijk een no go?
Jeetje...

Hier is vriendlief ook niet zo doucherig. Net als mij 3/4x per week. Het maakt mij dan ook niet uit als hij bezweet of ruikend naar koeien of mest in bed kruipt. Andersom idem dito. Ik kan het niet vies vinden...

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:55

Sure_lee schreef:

Je hoeft ook niet alles in je mond te stoppen :Y)

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:56

Goed voor je weerstand joh :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:58

Nouja je kan aardige blaasontstekingen krijgen als hij zich daaronder niet met regelmaat wast :+

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:59

Amy schreef:
Jeetje...

Hier is vriendlief ook niet zo doucherig. Net als mij 3/4x per week. Het maakt mij dan ook niet uit als hij bezweet of ruikend naar koeien of mest in bed kruipt. Andersom idem dito. Ik kan het niet vies vinden...

Voor mij een no go, ja. De hele dag zit de intieme zone te zweten in een onderbroek. Er word regelmatig geplast. Ik weiger dat aan te raken of meer bij een ander. En ik wens zelf niet aangeraakt te worden als ik me niet heb kunnen douchen eerst.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:00

Palmera schreef:
Amy schreef:
Jeetje...

Voor mij een no go, ja. De hele dag zit de intieme zone te zweten in een onderbroek. Er word regelmatig geplast. Ik weiger dat aan te raken of meer bij een ander. En ik wens zelf niet aangeraakt te worden als ik me niet heb kunnen douchen eerst.

Idem!!

Edit; en ja, mijn vriend staat daar godzijdank hetzelfde in, anders zou het inderdaad (zoals iemand eerder al zei) niet werken.
Laatst bijgewerkt door Goof op 07-12-17 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:00

Amy schreef:
Jeetje...

Voor mij dan niet perse douchen, maar als diegene zich een dag niet heeft opgefrist daar beneden (douchen/washandje/met de handen/reinigingsdoekje/whatever, dat maakt me dan niet uit) is dat echt een hele dikke no go voor mij. Kan me daar echt niet overheen zetten :n maar gelukkig zelf (op die uitzondering na) alleen partners gehad die daar precies hetzelfde over dachten.

Overigens heeft dat er bij mij inderdaad ook mee te maken dat ik al een blaasontsteking heb als iemand met z'n vinger naar m'n poes wijst, dus die overweging gaat bij mij verder dan alleen hygiene.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:01

Frummels schreef:
Sure_lee schreef:

Washandje + water + chilly = schoon hoor :)) Als ik me gewoon was aan de wastafel, was ik me niet minder goed of op minder plekken dan onder de douche.

Ik gebruik echt never nooit intieme zeep maar ik was wel gewoon elke dag mijn down under regio. Dat hoeft echt niet onder de douche.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:08

Mijn oma hád niet eens een douche. Bah, vies mens :+

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:13

Voor mij is niet douchen of niet wassen down under niet per se een no go hoor.
Er is ook niet altijd een douche voor handen als je ineens zin hebt....
Dan ga ik gewoon op mijn neus af.... stinkt het te erg dan niet en anders stop ik gewoon alles in mijn mond hoor ;-)
Mijn partner doet dat ook.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:14

Ik dacht dat die alleen fris gewassen wilde?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:18

Haha het liefst wel ja.... maar als je geen douche in de buurt hebt en wel zin..... tja....

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:28

Amy schreef:
Er mag niet gezegd worden dat mensen die elke dag douchen smetvrees hebben maar ondertussen worden er wel smerigr, stiekeme opmerkingen gemaakt dat je een heel goor buitenaards wezen bent als je niet minstens één dag per dag doucht.

Dit dus, beetje jammer....

Ik douche dus gemiddeld 1 á 2 keer per week, maar was me minstens 1x per dag met een washandje, soms 2x, ligt er aan hoeveel ik heb gezweet. En ja ik gebruik elke keer een schoon washandje en spoel m om af tussendoor.
Douchen heb ik gewoon een gruwelijke hekel aan, voelt zó vies aan.... en ik kan me echt in de verste verte niet voorstellen dat je je elke dag zou willen douchen, dat vind ik dus echt vies. Als ik geen haar zou hebben dat om de 4 á 5 dagen gewassen moet worden wegens vettigheid dan zou ik dus gewoon niet douchen. Washandjes werken prima. Ik doe elke dag een schone onderbroek, shirt en sokken aan. Mn broek soms wat langer.
Ik stink écht niet en ben écht niet vies.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:31

Laurora schreef:
Douchen heb ik gewoon een gruwelijke hekel aan, voelt zó vies aan.... en ik kan me echt in de verste verte niet voorstellen dat je je elke dag zou willen douchen,

Ik heb dit inderdaad al meer gelezen in dit topic. Omdat ik me zelf niet kan voorstellen dat je het vies vindt aanvoelen ben ik echt benieuwd wat je dan voelt of ervaart?
Zijn het de stralen water? Zwem je bijvoorbeeld wel? Of ga je dan wel in bad ofzo? Of is het uberhaupt het gevoel van omringend water ofzo?