No Sugar November

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:41

Selena schreef:
Hebben jullie lekkere wraps recepten? Ik weet niet wat ik er in moet doen :')

Snijd kipfilet in blokjes en bak ze. Voeg er tijdens het bakken wat chilipoeder aan toe. Voeg vervolgens wat paprika en broccoli toe. Leg ondertussen wat volkoren wraps in de magnetron en laat ze in 20 sec een beetje warm worden. Maak een sausje van magere yoghurt, 2/3 teentjes knoflook en wat zout en peper. Vul de wraps met het kip-groente-mengsel, wat sla en de saus. Smullen maar!

Dit is echt mijn meal-to-go. Snel klaar en gezond (niet helemaal suikervrij). Je kunt trouwens alle soort groente erin doen natuurlijk, maar met paprika en broccoli vind ik het t lekkers

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:43

Dankjewel!

_KellyAV

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:53

Bananenbrood van chickslovefood is echt mega lekker! Ik heb de laatste keer alleen wel het amandelmeel vervangen door gewoon bloem, had geen amandelmeel in huis.

Ik ga zo koekjes maken met banaan, heb nog 3 overrijpe bananen liggen. Dus maar even wat uitproberen :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:54

Ik kom ze proeven!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:29

Ik heb ook eens bananenbrood geprobeerd. Vind het echt niet te hachelen :') . En megaveel kcal per plakje, wat in mijn geval de afgelopen periode (ben bezig met afvallen) niet handig was. Ik eet al tijden Zaanse Snijder volkoren van AH, weinig kcal per snee en geen toegevoegde suiker. Ook nog eens als beste getest door de consumentenbond.

Bananenpannenkoekjes lust ik ook niet trouwens, echt heel vies vind ik dat. Terwijl ik banaan wel lust, en ook wel eens bij ontbijt door de yoghurt doe.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:33

Ik vind banaan best lekker maar in pannenkoekjes ook niet zo hoor.. blijft een aparte smaak haha. Ik heb ook wel eens recepten gehad van bananenbrood die ik ook echt smerig vond. Maar deze is lekker! Je kunt er ook appel en kanaal doorheen doen bijvoorbeeld voor de smaak. Veel kcal? Ja misschien wel inderdaad... beetje rekening mee houden wanneer je wilt afvallen :)
Ik moet juist zorgen dat ik genoeg binnen krijg en niet afval dus ik kan het gelukkig rustig eten!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:38

Ik vind alles lekker waar banaan in zit :')

Ik ben de koekjes nu aan het maken, het is een probeersel. Grotendeels zelf verzonnen dus even kijken hoe dat uit pakt!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:42

Ik ben ook benieuwd haha!

UnderIlse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:45

Een dagje te laat, maar ik kom me ook melden! Heb er de laatste twee weken echt een potje van gemaakt, ik moest gister nog uiteten, dus vandaag gaan we er aan! Ik ga voornamelijk voor het., geen snoep, geen koek, geen instant dressings of zakjes meer. :j Oh en ik moet echt veel meer drinken. Ik drink geen fris, maar altijd veel te weinig.

Ik vind het thuis makkelijker voor elkaar te krijgen dan op kantoor.
Ik ontbijt vaak in de trein met een boterham of iets dergelijks. Dan om 10/11 uur een bakje frambozen of blauwe bessen (soms met yoghurt). Dan lunch ik vaak met salade (met te veel dressing...), maar wil bijvoorbeeld wraps gaan proberen!

En dan kom ik om 3/4 uur vaak in, naar mijn weten, een suikerdip... Ik heb dan zo'n honger, en kan ik het echt niet volhouden tot ik thuis ben. Wat is hier een optie voor? worteltjes, paprika? of rijstwafels met pindakaas? Avondeten ga ik gewoon mee met wat er thuis word gemaakt.

Nu vanmorgen ontbeten met twee (zacht) gekookte eitjes en een cracker, laten we eens zien wat de dag brengt!

Succes vandaag allemaal! *\o/*

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:47

Leuk topic, ik ga ook proberen mee te doen! Vind het erg lastig om álles met toegevoegde suiker te laten staan, maar proberen kan altijd! Zelf wil ik vooral niet teveel tussendoor snaaien en kiezen voor gezond broodbeleg en alternatieve gezonde lunch enzo :) Heb er pas nog een artikel over geschreven, manieren hoe je de verleiding kunt weerstaan ( http://geluksweg.nl/voeding-vriend-of-vijand/) maar me nu nog zelf aan die tips houden is ook best lastig. ;)
Leuk alle tips hier te lezen in ieder geval!

Ben voor een andere website ook bezig met wat artikelen over gezonde tussendoortjes, gezond eten etc., die zal ik hier t.z.t. plaatsen ter inspiratie :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 13:01

Ik merk vooral dat het ongemerkt best snel gaat.

Mayonaise met wat suiker erin eet ik nog gewoon maar de dropjes uit de pot en de yoghurt met hagelslag moet ik laten staan. ;) Het is ook de macht der gewoonte want ik kan net zo goed een banaan pakken bijvoorbeeld.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 13:06

Ik merk dat ik veel meer trek heb nu hahah

Blijft moeilijk om overal nee tegen te zeggen

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-17 13:07

:j Zo doe ik het ook. Vooral de gewoontes aanpakken. En eten omdat ik het nodig heb, niet omdat het er toch ligt dus waarom niet. Moeilijkste voor mij is om van mijn vanilleyoghurt af te blijven. Ik had echt dagelijks bijna 0,5 liter op :=

Marjoow, Es_ther en UnderIlse: Jullie hebben pb! Super dat jullie mee doen. Marjoow sorry, ik denk dat ik eerder een foutje had gemaakt met overtypen :=

Gimme_spurs: SUPER GOED! :D Knap hoor!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 13:19

Nirvana wil je geen suikervervangers gebruiken? Optimel heeft ook vanilleyoghurt.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 13:21

UnderIlse schreef:
Een dagje te laat, maar ik kom me ook melden! Heb er de laatste twee weken echt een potje van gemaakt, ik moest gister nog uiteten, dus vandaag gaan we er aan! Ik ga voornamelijk voor het., geen snoep, geen koek, geen instant dressings of zakjes meer. :j Oh en ik moet echt veel meer drinken. Ik drink geen fris, maar altijd veel te weinig.

Ik vind het thuis makkelijker voor elkaar te krijgen dan op kantoor.
Ik ontbijt vaak in de trein met een boterham of iets dergelijks. Dan om 10/11 uur een bakje frambozen of blauwe bessen (soms met yoghurt). Dan lunch ik vaak met salade (met te veel dressing...), maar wil bijvoorbeeld wraps gaan proberen!

En dan kom ik om 3/4 uur vaak in, naar mijn weten, een suikerdip... Ik heb dan zo'n honger, en kan ik het echt niet volhouden tot ik thuis ben. Wat is hier een optie voor? worteltjes, paprika? of rijstwafels met pindakaas? Avondeten ga ik gewoon mee met wat er thuis word gemaakt.

Nu vanmorgen ontbeten met twee (zacht) gekookte eitjes en een cracker, laten we eens zien wat de dag brengt!

Succes vandaag allemaal! *\o/*

Die suikerdip komt van doordat je ervoor suikers hebt gehad en dus een piek, waarschijnlijk van de dressing? Of is die suikervrij? Ik moet rond 3/4 uur ook echt wat eten, ongeacht wat ik lunch. Groentes is altijd een gezonde oplossing! Wortels, tomaatjes, paprika. Cracker of rijstwafel kan inderdaad ook prima.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 13:28

De koekjes zijn gelukt, ze zijn wel wat zacht, misschien moet ik ze wat dunner maken volgende keer. Ja ze smaken heel erg naar banaan :')
Ze verdienen geen schoonheidsprijs (iets met een beetje snel willen) maar de smaak is goed!

Afbeelding

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 13:42

Hoe heb je ze gemaakt Kelly?

Oh no, 19 november ga ik met familie uit eten.. En daar hebben ze zo'n lekker toetjesbuffet, met allerlei toetjes, soesjes, chocoladefonteinen en zo. Even over nadenken hoe ik dat ga aanpakken.. Iemand tips? :')

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 13:46

Goed idee! Je kunt nog zoveel lekkers eten zonder toegevoegde suikers. Helemaal voor. Ik probeer de hele tijd een beetje op suikers te letten, maar no sugar at all een hele maand... Ik doe mee voor een week! :o

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 13:48

CCCCC schreef:

Oh no, 19 november ga ik met familie uit eten.. En daar hebben ze zo'n lekker toetjesbuffet, met allerlei toetjes, soesjes, chocoladefonteinen en zo. Even over nadenken hoe ik dat ga aanpakken.. Iemand tips? :')

Haha, dat wordt lastig. Het toetjesbuffet is altijd zo lekker (uitgebreid)! Misschien extra veel gewoon eten zodat je te vol zit voor de toetjes? ;p

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 13:48

CCCCC: geen toetje nemen maar bijvoorbeeld een lekkere kop thee of koffie na. Ik kan ook nooit een toetje nemen in een restaurant. Er is vrijwel nooit een suikervrije optie, of ze komen met vers fruit en yoghurt op de proppen. Dat kan ik thuis ook eten. En als je wel een toetje wil, gewoon een keer zondigen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 13:53

Kaasplank een optie?

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-17 14:02

SusanH schreef:
Nirvana wil je geen suikervervangers gebruiken? Optimel heeft ook vanilleyoghurt.

Ligt eraan welke. Als het van die zoetstoffen zijn als in Light drinken zit, die hoef ik echt niet :+
Die Optimel vanilleyoghurt, wat zit daarin?

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-17 14:04

CCCCC schreef:

19 november duurt nog even! Nog niet te druk over maken. Gewoon tot die tijd volhouden, dan kun je of zeggen die 19e wordt mijn beloning, of je zegt ik heb al zo lang geen suiker gehad, ik heb er ook eigenlijk helemaal geen zin in. Of je pakt wat aardbeien die je onder de chocoladefontein door haalt, kan ook nog een middenweg zijn!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 14:06

Ik neem als toetje in een restaurant altijd een kaasplankje.

Light drankjes, ook van optimel, zijn nog slechter dan degene met suiker. De troep die daar in zit moet je echt niet als suikervervanger willen nemen.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 14:13

Oh hahaha, net 2 glazen optimel naar achter zitten gooien :')