Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hyawatta

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:46

Daan, balen dat je niet lekker in kwam, maar alsnog een mooie tijd vind ik, ik doe het je niet na haha.
Op naar de volgende dan gaat het je vast wel lukken.
Het was idd best warm.

Tennan, wow knap in 8 weken tijd zo'n tijd neer zetten zeg!!

Waxmeltsenzo, ik had mijn tempo ook een stuk lager en nog niet 5km gelopen in 31.32, dacht iets van 35 min, maar gister is het me toch gelukt. Je loopt sneller mee als je met zoveel mensen loopt vond ik.
Denk als ik van de week thuis ga lopen dat ik dit ook niet meer red al ga ik het wel proberen haha. Tempo komt vanzelf wel, ik heb ook eerst voor afstand gekozen en dan komt voor mij tempo pas.

Jills, is netjes toch, is ook anders met de hogere temperaturen.
ik moet er wel aan wennen.

Heb wel beetje spierpijn in m'n benen, maar geen last meer gehad van m'n hamstring of scheenbeen dus hoop dat dat nou zo blijft.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:15

Wat een goede tijden allemaal! Top!

Ik heb zondag in Leeuwarden ook wel lekker gelopen. Of nou ja, eigenlijk ging ik aardig door een hel door de hitte en hooikoorts. Had het er zwaar mee, rond de 7/8 km werd ik aardig misselijk ervan. Gelukkig daarna een natte spons kunnen bemachtigen om mezelf wat te koelen. Na het lopen wel heel snel hersteld gelukkig. En toch ook wel een goed gevoel over de run. 10 km in 53:27, dus volgens mij mag ik daar trots op zijn. Hoopte onder de 54 te blijven en dat is gelukt!

Nu wil ik door voor een halve marathon. Ik denk dat ik er wel klaar voor ben. Iemand nog tips voor leuke in september, oktober of november? Dan heb ik weer een leuk doel om naar toe te werken.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:55

Netjes Susanne!

En bedankt allemaal :D
Waxmeltsenzo, ieder op zijn eigen tempo! Wat jij doet vind ik ook niet mis hoor. Lekker doorgaan zo!
Op welk punt je staat met acht weken hangt natuurlijk wel gigantisch af van waar je begonnen bent. Ik had al een goede conditie toen ik begon, dat speelt wel mee.

Na zondag heb ik een dagje rust gehouden en vandaag ben ik weer wat gaan doen. Een flink viaduct opgezocht (schaduw!) en tien keer het hele viaduct meegepakt. Die ga ik wel voelen ben ik bang _O-

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:21

Susanne_ schreef:
Wat een goede tijden allemaal! Top!

Ik heb zondag in Leeuwarden ook wel lekker gelopen. Of nou ja, eigenlijk ging ik aardig door een hel door de hitte en hooikoorts. Had het er zwaar mee, rond de 7/8 km werd ik aardig misselijk ervan. Gelukkig daarna een natte spons kunnen bemachtigen om mezelf wat te koelen. Na het lopen wel heel snel hersteld gelukkig. En toch ook wel een goed gevoel over de run. 10 km in 53:27, dus volgens mij mag ik daar trots op zijn. Hoopte onder de 54 te blijven en dat is gelukt!

Nu wil ik door voor een halve marathon. Ik denk dat ik er wel klaar voor ben. Iemand nog tips voor leuke in september, oktober of november? Dan heb ik weer een leuk doel om naar toe te werken.

Ik ga in September naar Stockholm voor de halve :) Maar in Nederland zijn er ook meer dan genoeg leuke loopjes. (www.hardloopkalender.nl)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 11:59

tennan schreef:
Netjes Susanne!

Waxmeltsenzo, ieder op zijn eigen tempo! Wat jij doet vind ik ook niet mis hoor. Lekker doorgaan zo!
Op welk punt je staat met acht weken hangt natuurlijk wel gigantisch af van waar je begonnen bent. Ik had al een goede conditie toen ik begon, dat speelt wel mee.

Na zondag heb ik een dagje rust gehouden en vandaag ben ik weer wat gaan doen. Een flink viaduct opgezocht (schaduw!) en tien keer het hele viaduct meegepakt. Die ga ik wel voelen ben ik bang _O-

Ja ik moest wat gaan doen aan mijn conditie en ook aan mijn gewicht gelukkig ben ik lekker afgevallen inmiddels en mijn conditie is stukken beter.
Maar ik vind het gewoon echt een knappe tijd.
Ik ben eerst nog even bezig de afstand op te bouwen ik kijk wel al naar de tijd maar meer om ook te zien hoeveel km ik heb gelopen aangezien je dat niet weet met Evy ;) Als ik alle lessen klaar heb dan wil ik of me aansluiten bij een loop clubje en daarvan leren en kijken of ik zo mijn tijd ook kan verbeteren, of me inschrijven voor een 5km loop, dan zie je natuurlijk ook hoe dat een beetje gaat. Ik doe nu namelijk maar wat. Ik loop echt langzaam nog 7:25/km gemiddeld met wel wat uitschietertjes van 6:90 maar meestal over de 7:00 dus daar zit zeker nog wel wat meer in denk ik ;)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 05:11

Ik ga voor de verandering eens alleen een wedstrijdje lopen. Eigenlijk ga ik altijd samen met iemand voor de gezelligheid. Zaterdag meedoen met de stuwwalloop 5km in Oosterbeek. Geen lange afstand. Het wordt zo heet, ik vond 5km dan wel genoeg en als ik het zo lees zitten er pittige klimmetjes in.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 09:08

Supervixen schreef:
Ik ga voor de verandering eens alleen een wedstrijdje lopen. Eigenlijk ga ik altijd samen met iemand voor de gezelligheid. Zaterdag meedoen met de stuwwalloop 5km in Oosterbeek. Geen lange afstand. Het wordt zo heet, ik vond 5km dan wel genoeg en als ik het zo lees zitten er pittige klimmetjes in.

Herkenbaar :)) Ik ga ook gemakkelijker als ik met een loopmaatje ga. Heb in ieder geval nog wel twee loopjes in de planning waarbij ik even niet weet of er bekenden zijn. Maar even zien.

Zelf nu de tweede training achter de rug voor mijn halve marathon. Ik heb gelukkig wel een basis, maar is toch even wennen. Eerste 5 weken zijn voornamelijk duurlopen op verschillende tempos. In ieder geval nog 16 weken te gaan. Vandaag even rustdag :o

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 11:26

Waarom heb je precies voor stockholm gekozen voor je halve?
Ben je daar toevallig of ga je alleen voor de halve?
Mijn tweede halve marathon staat op 8 oktober gepland en op 22 oktober de spartan run. Heb me ingeschreven bij het fitnesscentrum en zondag heb ik een afspraak met een personal trainer die zelf ook hardloopt om een trainingsschema te maken voor het fitnessen. Ben heel benieuwd!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 17:12

Omdat Stockholm een stad is waar je opzich aardig oke zit qua temperatuur in September (15 graden), de lucht aardig schoon is en ik graag eens naar Stockholm wilde. Ik ga er echt voor de halve heen. :j Spartan twijfel ik nog over. Vind het zo achterlijk duur....

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:30

En even naar Stockholm voor een halve marathon is lekker goedkoop :D :') . Ja het is duur ja. Voor mij is het een nieuw doel om naar toe te werken. Heb vorige week mijn paard verkocht, dus hou per maand nu zat geld over om zulke dingen van te doen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 23:35

Godver de godver.
Loop ik een laatste ronde met onze Toots "hondje"
Het is natuurlijk al donker en we liepen een stuk waar ik kennelijk nog nooit in het donker gelopen heb. Daar liggen de stoeptegels niet recht. Sjonge jonge ga ik door mijn voet.
Het valt mee, maar ik hoop dat het morgen ochtend nog mee valt want had willen hardlopen omdat de 3 dagen erna wel miet zal lukken.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 00:08

Oh wat balen waxmeltsenzo! Hopelijk valt het mee!

Gaaf winged, naar Stockholm!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 06:33

Voorzichtig, Waxmeltsenzo. Vorige week donderdag mijn voet omgeslagen in de stalgang, zaterdag probleemloos gaan hardlopen met mijn paard naast mij, maar dinsdag in de joggingclub toch weer pijn, heb vooral veel last bij oneffen ondergrond. Verharde weg is geen probleem, maar als ik maar door de wei stap, is het al goed pijnlijk. Vandaag kon ik in principe kiezen bij welk groepje aansluiten (eentje om 9u en eentje om 18u30), maar ik vrees dat ik moet passen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 09:21

Ik heb probleemloos hard gelopen, nouja mijn hondje was strond stierlijk vervelend. Waardoor ik mijn stuk maar ingekort heb. Maar geen pijn aan de voet gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 23:17

waxmeltsenzo schreef:
tennan schreef:
Netjes Susanne!

Ja ik moest wat gaan doen aan mijn conditie en ook aan mijn gewicht gelukkig ben ik lekker afgevallen inmiddels en mijn conditie is stukken beter.
Maar ik vind het gewoon echt een knappe tijd.
Ik ben eerst nog even bezig de afstand op te bouwen ik kijk wel al naar de tijd maar meer om ook te zien hoeveel km ik heb gelopen aangezien je dat niet weet met Evy ;) Als ik alle lessen klaar heb dan wil ik of me aansluiten bij een loop clubje en daarvan leren en kijken of ik zo mijn tijd ook kan verbeteren, of me inschrijven voor een 5km loop, dan zie je natuurlijk ook hoe dat een beetje gaat. Ik doe nu namelijk maar wat. Ik loop echt langzaam nog 7:25/km gemiddeld met wel wat uitschietertjes van 6:90 maar meestal over de 7:00 dus daar zit zeker nog wel wat meer in denk ik ;)

Ik loop ook nog rond de 7.nogwat min per km, tijdens wedstrijd afgelopen zondag 6.nogwat. Ik wil het ook gaan versnellen, maar merk dat het zwaarder is dan afstand afleggen. Vanavond ben ik begonnen met intervallen van 1 mim versnellen en 1 min normaal. Ik kijk soms met verbazing hoe snel sommigen zijn op wedstrijd.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 23:21

hwn schreef:
Voorzichtig, Waxmeltsenzo. Vorige week donderdag mijn voet omgeslagen in de stalgang, zaterdag probleemloos gaan hardlopen met mijn paard naast mij, maar dinsdag in de joggingclub toch weer pijn, heb vooral veel last bij oneffen ondergrond. Verharde weg is geen probleem, maar als ik maar door de wei stap, is het al goed pijnlijk. Vandaag kon ik in principe kiezen bij welk groepje aansluiten (eentje om 9u en eentje om 18u30), maar ik vrees dat ik moet passen.

Hardlopen met je paard? Knap hoor! Wat balen van je voet, wel voorzichtig aan doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 23:29

Vanavond fijn gelopen! Kon helaas geen afstand bij houden. Maar voor mijn gevoel sneller en verder gelopen! In het begin moest ik even op gang komen (altijd zn irritant momentje) na een interval momentje was ik ook even moe, maar toen opeens ging het heerlijk. Super fijn op de beat van de muziek gelopen! Twijfel of ik morgen nog even ga. Zondag 4 mijl van Klazienaveen! Wordt erg warm...hoe doen jullie dat met je telefoon met lopen? Ik gebruik mijn tel voor muziek en Emondo. Maar met dat water en het zweten ben ik bang dat hij schade op loopt..

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 23:35

Ik heb vorige week in een stromende tropisch achtige bui gelopen en telefoon heeft er niet veel onder geleden. Hij leek wat te storen, dus even een uurtje in een bak rijst gelegd. Al hoop ik niet dat je zondag zó veel zweet dat je net zo nat wordt als dat ik werd tijdens die bui :D

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 00:04

Ik had vandaag ook weer gelopen, begonnen met het 10 km schema, vandaag dan 5 rennen - 2 wandelen - 20 rennen, dus best wel wat minder dan afgelopen week maar ik vond het door de warmte behoorlijk zwaar, dat had ik van tevoren niet verwacht.

Telefoon meenemen, tja, ik ben er nog niet uit. Ik gebruik (nog) geen app tijdens het lopen maar wil m wel gewoon bij me hebben mocht er iets gebeuren. Met wielrennen deed ik m altijd in een plastic zakje en dan in een zak van mijn shirt. Maar dat werkt natuurlijk niet zo fijn als je je telefoon wil gebruiken/bedienen tijdens het lopen.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 07:59

Gisteren hadden we met een groepje van de joggingclub 's morgens afgesproken ipv 's avonds, omdat veel mensen er een dagje op uit trekken en dan om 18u30 nog niet terug op post zijn.

Daags voordien veel pijnscheuten in mijn voet, en mijn oncomfortabele loopschoenen (nochtans nieuwste en duurste) uit de kast gehaald, en het is toch heel goed meegevallen, ook al liep ik wel lichtjes mank. Pijn heb ik enkel als mijn voet naar binnen of buiten kantelt, gewoon op de weg geen probleem gehad.

Ik was ook zeer tevreden over mijn conditie: we liepen op een rustig tempo (tussen 8,5 en 9 km/u denk ik) en mijn hartslag was de hele tijd rond de 135. Nog nooit zo lang zo laag gelopen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 08:44

Tjah, Stockholm is ook duur... Maar het is wel een extra motivatie om goed te trainen :)

HWN: waarom je oncomfortabele schoenen?

waxmelts: Hoe voelt de enkel nu?

Hier gisteren een behoorlijke mentale strijd. Eerste stuk ging echt ruk. Eerst maar even uitgebreid staan rekken en vervolgens op nieuw begonnen. En toen kwam die flow tenminste wel. Maar ga binnenkort wel even een sportmassage inplannen gok ik. Zondag nog even een duurloop van 55 minuten en dan zit de eerste week halve marathontraining er op. Nog 15 te gaan :)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:00

Winged, Stockholm is wel echt een prachtige stad dus het zal vast en zeker de moeite waard zijn :j het is wel een koude (winderige) stad vind ik dus daar zou ik op letten als je je tas in gaat pakken!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:01

Ik ben benieuwd hoe je verdere training gaat verlopen winged.
Ik had niet echt een schema voor de halve, gewoon steeds wat verder opbouwen en een paar wedstrijden van 15/16km van tevoren.

Pff morgen de stuwwalloop en het wordt 30 graden. Ben heel blij dat ik maar 5km ga doen :')

Loopt hier iemand wel eens met een trailrugzakje? Ik wil er eentje gaan aanschaffen om een liter water mee te kunnen nemen, maar ik zie door de bomen het bos niet.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:04

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:27

Mooi schema Alet, veel succes met trainen! You can do it!
Ik zie trouwens dat je drie dagen achter elkaar traint (zo-ma-di), heb je daar tussendoor niet liever een rustdag?

Wbt telefoon meenemen: je hebt van die hoesjes die je om je arm doet, dan zit je telefoon beschermd en je kunt hem wel bedienen. Is dat een optie?

Dit weekend wordt het inderdaad warm. Ik ga morgen wel gewoon een lange duurloop doen, beetje warmtehardheid kweken voor de halve marathon van 29 juli :=