Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 11:36

Ik zou meteen opgestaan zijn en vertrokken. Gatver.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 11:41

sunshine schreef:
Wij waren ooit in een dierentuin, en we zaten daar even op het terras wat te drinken, totdat we verderop zagen dat een mevrouw haar kind een schone luier aan het geven was.
Op een overval terras, op het tafeltje !!!!!
En degene die er werkte zeiden er helemaal niks van -O-

Gat-ver -O-

Dat is vaak een beetje het probleem met veel ouders (moeders..) merk ik. Zo gauw ze een kind hebben gaan ze er maar vanuit dat iedereen hun kind leuk, lief en schattig vindt en alles maar moet kunnen 'want het is een kind'.. Er ontstaat een soort blinde (poep)vlek.
Zo jammer.
Echt niet iedereen zit op mijn kinderen te wachten. En terecht. Ik vind ze fantastisch maar het zijn objectief gezien gewoon ook irritante kinderen die lawaai maken en constant aandacht willen. Mijn taak om er voor te zorgen dat aan de ene kant andere mensen daar geen (over)last van hebben en aan de andere kant het kind opvoeden zodat het manieren leert maar ook gewoon kind mag zijn.

Ik was een paar jaar geleden toen mijn hooligans nog heel jong waren een weekje met mijn moeder naar Canada. Goed geregeld, man thuis met kinderen en ik heerlijk een weekje zonder kinderen er op uit.
En ja hoor, stap ik in het vliegtuig.. zit er een moeder met baby en peuter naast me.. hele reis gejankt.. -O- (zowel die kinderen als ik :+ )

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 11:43

Ik lees dit topic mee, als 19 jarige zonder kinderwens. Ik ben nog erg jong, dus er kan veel veranderen. Maar ik denk niet dat het veranderd en hoop het eigenlijk ook niet. :') vind het wel mooi zo.

Jullie verhalen zijn hilarisch en zo waar. Ik herken me er echt in, haha.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 11:46

@majabeestje.
Maar dan zul je wel gemerkt hebben dat de kinderen in Canada een stuk minder luidruchtig zijn dan de Nederlandse.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 11:50

De laatste keer dat ik met het vliegtuig ging had ik ook jackpot achter me... Stel van die yuppen met een strontvervelende peuter die geen nee kende.
"Samuel, mama vindt dat niet leuk. Samuel, zit nou stil. Samuel, papa vindt dat niet leuk..."

Toen ik van stoel wisselde en Samuel vervolgens ook, zodat ik nog niet van het trappen en haren trekken af was, heb ik Samuels handje even flink stevig vastgegrepen.
Papa sputterde nog wat, maar mijn vernietigende blik legde hem al snel het zwijgen op.

Kom op joh. Natuurlijk heb je als gezin ook recht op vakantie, maar je mag je kleine terrorist wel een beetje in bedwang houden!
Als een ander ingrijpt heb je zelf gewoon te lang gewacht of te weinig gedaan.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:03

bruintje123 schreef:
Dat kan ik echt niet begrijpen. Niet van de moeder, niet van de bediening.
En juist op die plaatsen is altijd bij het toilet een baby verschoningsplek.

Ik snap dat je wil dat de bediening er wat van zegt. Echter, niet in alle restaurants is er een verschoningsplek. Als je er dan wat van zegt krijg je die naar je hoofd. Dan kán je natuurlijk zeggen dat die mensen dan maar ergens anders heen moeten gaan, maar dat vind ede eigenaar van je toko meestal niet zo chill

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:18

Daarnaast durven veel medewerkers er niks van te zeggen, krijgen ze gelijk de wind van voren....

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:19

In echt niet alle plaatsen zijn verschoonplaatsen.

Zo heb ik in breda in de panos met een doorweekte ( pipi) peuter van 14 maanden gestaan en er was niets. Ik wou hem niet op de tafel verschonen, omdat ik niets anders kon heb ik hem naast de lavabo op een niet zo geschikte en niet propere plaats moetzn verschonen en omkleden. Toen zal ik ook in de weg gestaan hebben voor mensen maar kon hem moeilijk op de grond verschonen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:20

De kinderen zijn het probleem meestal niet. De ouders schieten vaak te kort. Makkelijk praten misschien, ik had erg makkelijke kinderen (ook volgens kinderloze vriendinnen) maar toch ook vaak de schuld van de ouders hoor. Vaak heel duidelijk gemerkt, ook binnen onze familie gezien bij gezamenlijke uitstapjes.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:23

Magrathea schreef:
bruintje123 schreef:
Dat kan ik echt niet begrijpen. Niet van de moeder, niet van de bediening.
En juist op die plaatsen is altijd bij het toilet een baby verschoningsplek.

Ik snap dat je wil dat de bediening er wat van zegt. Echter, niet in alle restaurants is er een verschoningsplek. Als je er dan wat van zegt krijg je die naar je hoofd. Dan kán je natuurlijk zeggen dat die mensen dan maar ergens anders heen moeten gaan, maar dat vind ede eigenaar van je toko meestal niet zo chill

Maar ik zou dus vertrekken, dat is net zo min chill voor de eigenaar.
Met de kans als ik duidelijk zeg omdat ik dit schandalig vind, dat andere met me mee durven lopen.

Kan hij kiezen, stink luier of nette gasten bedienen en aan verdienen.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:37

Ik zou denk ik ook weggaan. :j
Ben pas ook vertrokken van een terras waar een hondenclub met 15 (!!!) non-stop blaffende honden zat.
Ik heb helemaal niets tegen honden, ik vind ze juist hartstikke leuk, maar van dit stel had ik het liefst een tapijt gemaakt :+
Niemand snapte ook waarom die mensen niet werden weggestuurd, het hele terras zat zich te ergeren.

dakpan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:44

Als je kinderen 'krijgt' ipv neemt, aan wie kan je ze dan teruggeven?

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:44

Haha ik ga dit topic ook volgen, ik ben echt anti-kind op alle fronten, maar nog jong en zal dus nog de komende 15 jaar gezeur aan m'n kop krijgen over "dat het nog wel komt".

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:45

Hier ook bewust en zeer gewenst kinderloos :).

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:47

Ja en dat is ook verschrikkelijk. Vooral de opmerking, dat komt nog wel, en Als het je eigen kind is is het anders. En wat nou als het toch wat tegen valt? Bij mij heeft het best een tijd geduurd voor ik er achter kwam wat het nou precies was wat ik niet leuk vind aan ze. Ik vind ze dus vooral vies.
Laatst bijgewerkt door Jennyj01 op 07-04-17 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:48

dakpan schreef:
Als je kinderen 'krijgt' ipv neemt, aan wie kan je ze dan teruggeven?

:') Niet goed, geld terug-garantie :+

Ik kon mij vroeger ook altijd verschrikkelijk ergeren aan kleine neefjes en nichtjes die gillend achter mijn katten of hond aangingen en dan aan die oren gingen pulken _-:( Die arme beesten werd de stuipen op het lijf gejaagd :(:)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:49

Overigens ben ik (voor de derde keer) bezig met een sterilisatietraject. Hopelijk wordt mijn aanvraag deze keer wel gehonoreerd :).

Het liefst ga ik voor een hysterectomie, maar ik denk dat dat te hoog gegrepen is zonder zwaarwegende medische noodzaak.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:51

Vind ook veel baby,s gewoon lelijk ! Dat kan je natuurlijk niet zeggen maar ik denk het wel.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:52

_San87_ schreef:
Overigens ben ik (voor de derde keer) bezig met een sterilisatietraject. Hopelijk wordt mijn aanvraag deze keer wel gehonoreerd :).

Het liefst ga ik voor een hysterectomie, maar ik denk dat dat te hoog gegrepen is zonder zwaarwegende medische noodzaak.

Best heftig.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:55

bruintje123 schreef:
@majabeestje.
Maar dan zul je wel gemerkt hebben dat de kinderen in Canada een stuk minder luidruchtig zijn dan de Nederlandse.

Dat is me eigenlijk niet zo opgevallen. Ik heb bewust plekken opgezocht met de kleinste kans op kinderen om me heen.. :')

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:55

_San87_ schreef:

Ik 'mocht' zelfs niet rond mijn 30e en inmiddels vervulde 'kinderwens' met 2 kinderen..
Belachelijk -O-

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:09

Hier ook nog steeds bewust kinderloos en zoals het er nu naar uitziet zal dit zo blijven (ben nu 32). Schoonfamilie legt zich er makkelijker bij neer dan die van mij, maar dat zegt mss meer over mijn partner :+

Ik heb niets met kinderen. Het enige kind waarbij ik niet onmiddellijk van op mijn paard zit en moordneigingen van krijg is mijn achternichtje. Voorlopig kan ik het opbrengen er af en toe op letten of mee een uitstapje te doen, maar ben altijd blij als het voorbij is. Mijn metekind plak ik liever achter het behang.

Babyborrels vermijd ik zoveel mogelijk:
1. ik wil geen kwijlende/terug gevende baby pakken en haat alle blikken die je vragend aankijken alsof ik door een baby vast te nemen "het licht ga zien" en plots ene kinderwens zou krijgen.
2. Word woest van alle domme opmerkingen van "wacht maar tot je klok gaat tikken" of "wanneer begin je eraan" of "met je eigen kinderen is dat anders"
Vooral de laatste is een doodoener, wat als het niet zo is? Leuk voor jezelf, je parner en die kleine die er eigenlijk ook niets kan aan doen.

Ik moet wel toegeven, dat ik 2x mij zou hebben laten overhalen toch aan kinderen te beginnen. 1x omdat mijn schoonzuw zwanger was en ik op ene punt in mijn relatie zat dat het kon. Op dat moment hoorde kinderen nog bij het plaatje van wat "normaal" was. Compleet belachelijk natuurlijk en gelukkig dat er geen kind van gekomen is... De 2de keer was ik zo verliefd en was een kind de manier geweest om de eeuwig twijfelende partner aan mij te binden. Ook de grootste onzin ooit, maar op die moment zou ik blij geweest zijn met een ongelukje (wat gelukkig niet is gebeurd).
Allemaal foute redenen om aan kinderen te beginnen en godzijdank zijn die momenten voorbij gegaan *\o/*

ivm sterilisatie: toen ik vorig jaar mijn HA om een hormoonspiraal vroeg omdat ik niet meer ongesteld wilde worden noch kinderen, begon deze zelf over sterilisatie. Maar de gyn vond dit toch nog net iets te drastisch en ik persoonlijk toch ook. Ook al ben ik intussen vrij zeker van mijn stuk, ik wil toch geen dingen doen waar ik spijt van ga hebben.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:12

Majabeestje schreef:
_San87_ schreef:

Ik 'mocht' zelfs niet rond mijn 30e en inmiddels vervulde 'kinderwens' met 2 kinderen..
Belachelijk -O-

Dat is toch belachelijk eigenlijk? Ik begrijp dat echt niet.

Ik wil me ook even melden. Ben ook nog jong, maar kinderen trekken me totaal niet. Kan ook niet begrijpen dat mensen kinderen zo verheerlijken en ophemelen.. In mijn ogen begint de ellende al als je zwanger bent.. Brr... Ik ga dit topic dus vol liefde en plezier volgen haha!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:13

Ik vind dat ook belachelijk, elke verslaafde tiener zonder baan etc mag beslissen om een kind op de wereld te plempen. Maar als volwassen vrouw bij je volle verstand mag je niet besluiten om ze niet (meer) te willen? Is toch de wereld op zijn kop?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:27

Mars schreef:
Ik vind dat ook belachelijk, elke verslaafde tiener zonder baan etc mag beslissen om een kind op de wereld te plempen. Maar als volwassen vrouw bij je volle verstand mag je niet besluiten om ze niet (meer) te willen? Is toch de wereld op zijn kop?

Dat heb je prachtig verwoord.

Vandaag had ik het er nog met mijn huisarts over en zij zegt dat de meeste dokters het niet toestaan, omdat veel vrouwen op hun 35ste nog kinderen willen. Zij zegt dat zij patienten willen beschermen, omdat het blijkbaar verschrikkelijk is om van zoiets spijt te krijgen. Daar antwoordde ik op dat ik dat vreemd vind, omdat je wel je lichaam mag verbouwen, daar kun je toch ook spijt van krijgen? Sinds wanneer is het trouwens aan een dokter om je te behoeden van foute keuzes? Ze houden toch ook je handje niet vast tijdens het maken van andere belangrijke beslissingen in je leven? >;) Onbegrijpelijk. Er zijn veel vrouwen die geen polonaise van hormonale anticonceptie aan hun lijf willen, maar dat schrijven dokters allemaal zonder problemen voor en risico's worden constant afgewimpeld. Zo bizar vind ik het. Moet er niet te veel over nadenken, want dan word ik zo boos :+