Bokt's januari Buikspierchallenge

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:58

Bij planken voel ik vooral mijn schouders om me van de grond te houden denk ik. De rest valt heel goed mee in die houding.

Leg raises zijn horror. De Russische draai gaat me dan wel relatief makkelijk af.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 00:03

Anoniem schreef:
De crunches en sit ups zijn makkelijker als ik m'n voeten vastzet onder een stoel. Maar is dit cheaten? Want zo gebruik je meer je voet spieren en minder je buikspieren toch of niet?

JUP dat is KEIHARD cheaten! :P

Check bij jezelf of je schouder/elleboog houding goed is Varekaj!

Eline_S_S

Re: Bokt's januari Buikspierchallenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:07

Zo, dag 3 ook weer gedaan :D
Zou het ook eens opmeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:10

_KiMbErLeY_ schreef:
[naam] schreef:
De crunches en sit ups zijn makkelijker als ik m'n voeten vastzet onder een stoel. Maar is dit cheaten? Want zo gebruik je meer je voet spieren en minder je buikspieren toch of niet?

JUP dat is KEIHARD cheaten! :P

Check bij jezelf of je schouder/elleboog houding goed is Varekaj!

|( |( |(

Maar anders kom ik niet genoeg omhoohoooooog ;(...

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:13

Dag twee zit er ook weer op. Ik vond beide keren de eerste oefening behoorlijk zwaar, en daarna was het eigenlijk best te doen. Ook geen spierpijn *\o/*

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:22

Dag 2: gevorderden dag 2 en Jillian Michaels er weer bij gepakt. Shred in 30 level 1.
Goed op mijn eten gelet. * geeft zichzelf een schouderklopje * .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:25

Eh, ik kan niet eens een push up. Ik kom gewoon niet van de grond. Zou het niet een flink gebrek aan spierkracht kunnen zijn op die plek?
Wanneer ik op mijn buik in bed lig heb ik al last zat om me omhoog te duwen.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:31

Kesje schreef:
Wel een vraagje: ik keek nog even naar het filmpje van de squats. Nu is het zo dat ik vanwege een afwijking en bijbehorende operaties mijn linkervoet absoluut niet plat op de grond kan houden als ik mijn knie buig. Dus als ik die squats doe ga ik op mijn tenen staan. Is dat erg? Heeft dat invloed?

O:)

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:43

Varekaj schreef:
Eh, ik kan niet eens een push up. Ik kom gewoon niet van de grond. Zou het niet een flink gebrek aan spierkracht kunnen zijn op die plek?
Wanneer ik op mijn buik in bed lig heb ik al last zat om me omhoog te duwen.

Hihi push up's zijn ook echt zwaar hoor.. kon het vroeger ook niet nu gaat het mij steeds beter af ook dankzij kickboxen waar dit echt een veel gebruikte workout combi is. Vorige week tussen de stoten en knietjes/ low kicks rennen en 5x5 push up rondes. Was echt kapot haha.
En probeer eens andersom push up. Dus niet van plat op de grond omhoog maar vanaf omhoog naar omlaag. Daarbij varianten knieen en minder doorzakken op de grond is minder zwaar. Je moet ergens beginnen he, maak het jezelf niet te moeilijk.

Niet omhoog komen in je bed zijn zwakke buik en rugspieren en je matras maakt het er ook niet makkelijker op (je zakt weg in je matras), gewoon lekker door blijven oefenen. Het word echt beter :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 01:58

Afbeelding

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 02:13

Ik doe ook mee! Vandaag begonnen met dag 2 omdat ik anders te ver achter kom te liggen. Ik ben goed bespierd maar ben gewoon benieuwd wat dit voor effect heeft op mij.
Ik ben 16 jaar, 1m60 en de laatste keer dat ik heb gewogen was ik 47,7 kg.

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 08:31

dag 4 voltooid
overal spierpijn ben blij dat er morgen een rust dat is.

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 09:18

Goed bezig allemaal. Ik heb gisteren niks kunnen doen, dus ga nu dag 3 doen en als ik vanavond nog zin heb doe ik die van vandaag erbij (: Verder nog 5 km hardlopen vandaag yay.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 09:27

Ik heb ook overal spierpijn, maar vooral in mijn liezen :?
Wat doe ik verkeerd?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:05

Dag 3 ✅

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:11

Fitzroy schreef:
Wat doe ik verkeerd?

Spierpijn of pijn?

Hoe heb je je voeten staan tijdens de squat?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:27

Gewoon recht voor me. Ik denk eerder dat ik bij de buikspieren wat verkeerd doe. Maar bij mijn andere buikspierworkout zit de scharende beweging zowel horizontaal als verticaal en daar komt het vandaan denk ik.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 10:28

Fitzroy schreef:
Wat doe ik verkeerd?

Komt waarschijnlijk van de benen omhoog, no worry... be happy! Als ze teveel pijn gaan doen de benen iets minder laag laten zakken!

Kesje schreef:
Wel een vraagje: ik keek nog even naar het filmpje van de squats. Nu is het zo dat ik vanwege een afwijking en bijbehorende operaties mijn linkervoet absoluut niet plat op de grond kan houden als ik mijn knie buig. Dus als ik die squats doe ga ik op mijn tenen staan. Is dat erg? Heeft dat invloed?

Sorry over je vraag heen gelezen :x
Ik kan me er bijna geen voorstelling van maken hoe je de beweging uitvoert, sorry :+ als je de squat in je billen/bovenbenen voelt en niet in je knie dan kun je wel doorgaan. Anders moet je even een filmpje of foto van jezelf maken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:31

Fitzroy schreef:
Gewoon recht voor me. Ik denk eerder dat ik bij de buikspieren wat verkeerd doe. Maar bij mijn andere buikspierworkout zit de scharende beweging zowel horizontaal als verticaal en daar komt het vandaan denk ik.

Staan je tenen wel iets naar buiten gedraaid? hoeft echt maar een paar cm naar buiten te draaien.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:34

Aan de TS ik heb voorheen fanatiek gesport. Ik heb nu 2 dagen beginners gedaan. Ik voel het goed tijdens de oefeningen maar ik lees veel bokkers over spierpijn? Dat heb ik echt niet. Nu weet ik wel dat spierpijn eigenlijk niet goed is maar zou het dan niet te makkelijk voor me zijn? Wat raad je aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:40

Het enige wat ik deed van sport was 2x/week dressuurles rijden, af en toe hooi zeulen en emmers water scheppen uit een ondergrondse put. Ik doe de gevorderden en heb geen spierpijn. Ik voel ze wel op het moment zelf natuurlijk.

Denk dat ik er dagelijks een paar push up's tegenaan ga gooien als kleine extra. Kan nooit kwaad. Denk dat mijn plank probleem gewoon komt Door gebrek aan kracht om niet door mijn armen te zakken.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 10:50

Spierpijn...

Ieder lichaam is anders! De een heeft sneller last van spierpijn dan de ander.

Toen ik voor mn blessure 9 uur in de week groepslessen gaf had ik bijna iedere dag spierpijn, ik was gewoon getraind en gewend aan hard gaan! Toch hoefde er maar iets te veranderen in een les en ik had gelijk weer spierpijn! Zoals nu een maandje rustig aan gedaan te hebben zit ik nu weer onder de spierpijn

Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat hoe je ook getraind bent, ieder lichaam reageert anders op spierpijn.

Of je zwaarder moet gaan weer ik niet, maar als je het idee hebt dat het je te makkelijk afgaat zou ik het zeker proberen als ik jou was!

Varekaj ik zou idd ook wat meer je armen gaan trainen en daarbij inderdaad denken het wordt vanzelf strakker!

Joaltijd dat plaatje :P _O-

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:18

Whoehoe dag 3 gelukt. Kost wat wils kracht maar gelukt.
Ik voel het zeker maar het is goed te doen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:19

Komt mijn collega langs met appelbollen :+ Mag de boel wel weer gaan tracken zo langzamerhand... Vanavond maar even weer opletten :+

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:39

Ik heb gelukkig nergens last van! Vanavond dag 2 proberen. Ben benieuwd, haha