Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lalidan schreef:Dat gaat met zorg natuurlijk niet helemaal op. En daarom zou zorg ook niet betaald moeten worden vanuit een verzekering, maar vanuit een fonds. De term zorgverzekering is zo misleidend als het maar kan.
Ik weet dat ik elk jaar veel kosten maak, medicijnen, artsen, ziekenhuizen, fysio. Dat is geen risico, het merendeel zijn vaste, terugkerende kosten. En ja, uiteraard 'verzeker' ik me daar dus wel voor.
Lalidan schreef:Dat gaat met zorg natuurlijk niet helemaal op. En daarom zou zorg ook niet betaald moeten worden vanuit een verzekering, maar vanuit een fonds. De term zorgverzekering is zo misleidend als het maar kan.
germie schreef:Je kunt goede brillen krijgen bij de Eyelove e.d. voor 150 euro (dan heb je zelfs multifocaal). Dat er dan mensen zijn die per se een duur montuur willen, ja, daar zou ik ook niet aan mee willen betalen. Dus in zo verre snap ik het wel. Evenals dat je normaal gesproken wel 2 jaar met een bril kunt doen.
Dan is 200 euro per 2 jaar helemaal niet gek. Duurder is gewoon uit eigen zak betalen. Een montuur van 400 euro is niet nodig. Dun geslepen glazen en ontspiegeld wel, dus dat moet vergoed worden, dat extra dure montuur niet.
Dat je helemaal niets krijgt voor brillen (zoals ik) vind ik ook raar, ik kies er echt niet voor om een bril te dragen.
Lenzen zijn zowieso duurder en dat je die zelf moet betalen omdat ze 'luxe' zijn snap ik ook wel weer.
Ik vind dat 'eigen risico' wel zeer slecht. Alsof je er voor kiest om ziek te worden.
Dingen als zwangerschapsconsulten, bevallingen e.d. zouden geheel door jezelf betaald moeten worden. Dat is namelijk een keuze. Dan kan er weer wat geld naar brildragers, want dat is GEEN keuze. Niemand wil graag een bril. Ook kan er dan geld naar fysiotherapie e.d.
germie schreef:Je kunt goede brillen krijgen bij de Eyelove e.d. voor 150 euro (dan heb je zelfs multifocaal). Dat er dan mensen zijn die per se een duur montuur willen, ja, daar zou ik ook niet aan mee willen betalen. Dus in zo verre snap ik het wel. Evenals dat je normaal gesproken wel 2 jaar met een bril kunt doen.
Dan is 200 euro per 2 jaar helemaal niet gek. Duurder is gewoon uit eigen zak betalen. Een montuur van 400 euro is niet nodig. Dun geslepen glazen en ontspiegeld wel, dus dat moet vergoed worden, dat extra dure montuur niet.
Dat je helemaal niets krijgt voor brillen (zoals ik) vind ik ook raar, ik kies er echt niet voor om een bril te dragen.
Lenzen zijn zowieso duurder en dat je die zelf moet betalen omdat ze 'luxe' zijn snap ik ook wel weer.
Ik vind dat 'eigen risico' wel zeer slecht. Alsof je er voor kiest om ziek te worden.
Dingen als zwangerschapsconsulten, bevallingen e.d. zouden geheel door jezelf betaald moeten worden. Dat is namelijk een keuze. Dan kan er weer wat geld naar brildragers, want dat is GEEN keuze. Niemand wil graag een bril. Ook kan er dan geld naar fysiotherapie e.d.
Pantykous schreef:Dat je fysiotherapeut een x aantal behandelingen toegewezen krijgt, is omdat er genoeg fysiotherapeuten ook misbruik hebben gemaakt van de ruime vergoedingen. Lekker doorbehandelen zonder noodzaak.
germie schreef:Pantykous schreef:Dat je fysiotherapeut een x aantal behandelingen toegewezen krijgt, is omdat er genoeg fysiotherapeuten ook misbruik hebben gemaakt van de ruime vergoedingen. Lekker doorbehandelen zonder noodzaak.
Dat is dus niet altijd het geval. Het ging bij mij heel raar, na 12 behandelingen was het ineens over. Ik krijg maar 6 vergoed, dus dat is het niet. Maar als het er 20 zouden worden, dan heet het chronisch en gaat het ineens vanuit het basispakket en dat moest kennelijk voorkomen worden. Terwijl het in mijn ogen niet chronisch is, alleen wat hardnekkig. Maar ja, na 6-8 keer moet het over zijn, dus 12 keer is dan dus ruim over de gemiddelde behandelduur. En als je nu weer heengaat, dan heet het voor de verzekering een nieuwe kwaal. Dus bij mij is het echt moedwillig tegengehouden. Ik weet wel dat ik een volgende keer gewoon voet bij stuk ga houden. Het is pas over als ik geen last meer heb en niet geloven dat het vanzelf wel verder over gaat, dat gebeurt ook niet. Ik ben namelijk niet iemand die zelf vaker heengaat dan nodig is.
En de keuze tussen fysio of een chiropractor moet er natuurlijk wel zijn, maar de prijzen lopen absurd ver uiteen. Van 60 euro voor 5 minuten tot 30 euro voor 30 minuten. Dat verschil is te groot.