Ik kan niet eens meer schoolslag met hoofd boven water doen Zelfs bij recreatief zwemmen gaat dat eigenlijk vanzelf. Denk dat ik juist in het nadeel ben omdat zwemmen bij mij het sterkst is. Ik ga constant ingehaald worden, met name bij hardlopen
Time2Tri
Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-17 20:41
Vandaag echt een luie dag gehad Wel spontaan de stad in geweest en een paar nieuwe Ecco boots gekocht in de opruiming .
Misschien ga ik morgen weer een beetje krachttraining doen . Spinning iig niet . Niet sporten heeft ook zijn voordelen . Heb minder was dan anders
Tja , zo heeft iedereen z,n sterke en minder sterke diciplines Magrathea . Zwemmen zal iig nooit mijn sterkste worden .
Hoera ik heb vandaag 8 km gerend Okee het was niet continue rennen want er waren bepaalde stukken bospad waar je gewoon wegzakte in de modder/slush, en tegen het einde gingen mijn schenen een klein beetje opspelen dus toen zijn we terug gewandeld voor de zekerheid. Was toch al een pittig lang loopje geweest voor mijn doen. Ik vind het mooi
Time2Tri
Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-17 18:18
Magrathea schreef:
Hoera ik heb vandaag 8 km gerend
Good girl ..well done !!
Ik heb vandaag wederom niets gedaan Wel in huis wat gerommeld , gestoft en gezogen . Morgen wil ik na het werk een klein rondje gaan lopen .. Mijn lijf maar weer eens langzaam in gang krijgen .
Nog steeds niet lekker? Zou morgen lekker je rondje gaan, ik merk dat als ik in beweging kom ik me vanzelf al beter voel. Je bloed gaat ervan stromen en de afvalstoffen worden lekker afgevoerd
Ik was trouwens een beetje huiverig over vandaag, ging met iemand hardlopen die al jarenlang hockey't en dus een prima basisconditie heeft. Ik dus totaal niet. Maar het bleek echt super goed te helpen dat ik door hem net iets boven m'n comfort zone ging rennen en daardoor warmer werd en toen bleek dat eigenlijk best wel goed te gaan Hoera voor uit je comfortzone komen enzo
Time2Tri
Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-17 18:58
Oh ja jawel hoor , word nu gelukkig beter . Zo gezien ben ik ook pas sinds woensdag verkouden . Heb gisteren ook echt veel geslapen ... en vanochtend ook tot 09:00 uur . Wil vanaf morgen weer lekker beginnen . Looptraining woensdag wel aangepast want er staat iig 10 X 400 meter " Wettkampf Tempo " op het programma . Ja , zo,n loop maatje trekt je lekker mee .
Hoi, meer mensen hier die in Rotterdam gaan mee doe dit jaar? http://rotterdam.triathlon.org/nl/home/ Ik wil voor t eerst meedoen(sprint afstand). Zie het zwemmen wel als grootste uitdaging
Time2Tri
Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-17 20:04
Hallo Mixje90 .
Leuk ... nog een triatleet op Bokt Nee , ik niet . Rotterdam ligt heel erg uit de richting voor mij . Woon namelijk in de buurt van Nijmegen .
Vertel , vertel ... hoe lopen je voorbereidingen ? Spannend hoor de eerste keer Zwemmen is ook niet mijn sterkste punt .
Nu vooral aan t hardlopen(2x p week), in maart de halve marathon van Utrecht. Hardlopen en fietsen komt wel goed, gaat me ook niet echt om een goede tijd neer te zetten. Maar zwemmen... M'n borstcrawl is echt een drama, weet nog steeds niet wat bij me werkt qua ademhalen. Om de hoeveel slagen doen jullie dat?
Voor een triatleet zegt men dat 1/3 optimaal is . Dit icm met iedere tweede keer kort boven water kijken om te oriënteren . Maar 1/3 krijg ik ook niet voor elkaar . Mis de beweeglijkheid naar links in mijn nek . Maar werk er wel aan . Aan de andere kant weet ik dat meerdere team mates in een wedstrijd vaak 1/2 ademen . Kun je niet een BC cursus doen ? Via zwemanalyse starten in april weer cursussen op diverse plekken in het land .
Ja zit er wel over na te denken, doe nu wel reddend zwemmen eens in de paar weken, maar puur op bc focussen een tijdje zou wel moeten eigenlijk. Ga er ff naar googelen
Time2Tri
Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-17 22:10
Ik zou ook heel graag een BC cursus willen doen . Alleen ben ik in april al twee welen op Mallorca voor training . Weet niet precies hoe de trainingsdagen vallen , wil iig nog informeren . Ze dien iig ook een video analyse onder water , en dat is natuurlijk interessant .
Eliine
Geplaatst: 13-02-17 13:45
Ik weet niet wat mijn sterkste of zwakste punt is eigenlijk. Hardlopen doe ik het langst en heb ik een aardige duurconditie. Maar ik ben niet mega snel. Momenteel op de 5 km staat mn PR op 25.40. Doel is om dit jaar onder de 25 minuten te duiken maar heel veel sneller dan dat ga ik denk ik niet worden (hooguit 23 of 24 minuten). Fietsen heb ik vooral wat langere tochten gedaan in zone 2. Ik vind het nog een beetje eng om echt hard te gaan op de racefiets Zodra ik boven de 30 km/h ga en er komen bochten aan dan krijg ik al de bibbers in mn benen Doel voor dit jaar is dan ook om kortere afstanden op hogere snelheid te gaan leren en durven fietsen. En zwemmen, tja daar ben ik net mee begonnen dus daar mag ik van mezelf over 2 maanden pas iets van gaan zeggen
Ik wil vanaf april ook gaan beginnen met koppeltrainingen dan krijg ik denk ik voor mezelf ook een beter beeld wanneer ik er een beetje klaar voor ben om de eerste sprint afstand te gaan doen.
Ben weer aardig opgeknapt trouwens. Gister duurloopje van 1 uur 10 gedaan in zone 2. Ging eigenlijk wel weer prima.
Ben jij al aan de beterende hand time2tri?
Time2Tri
Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-17 21:10
Het gaat de goede kant op , komt nog wel slijm uit mijn neusholtes , en rochel ook nog wat op . Maar vandaag al bij a geen neusspray meer gebruikt . Dus meteen na het werk een 40 minuten gelopen .. heerlijk . Was wel iets te hoog in mijn HF . Maar ja , als je eenmaal een lekker ritme hebt .
Mijn pr op de 5 km ligt rond de 25:20 .. Maar goed dat was een gecentreerde eenheid . Je looptijd na zwemmen en fietsen kun je daar nuet mee vergelijken . Dat is een heel ander verhaal . In een triathlon miet je je krachten goed verdelen over de drie disciplines .
Ohh fietsen .. heerlijk ... lekker snel berg af . Het snelste was bij mij rond de 60 km/ uur
ik vind eerlijk gezegd het effect meevallen van het hardlopen na het fietsen. mijn pr is 21.17 op de 5km en mijn 5km in een triatlon wedstrijd was 23.07 en toen was ik niet zo kapot als na de 5km wedstrijd. Maar het schijnt per persoon heel erg te verschillen. Wij hebben voor onze eerste triatlon het een keer geoefend want lopen na het fietsen geeft wel een heel gek gevoel in je benen.
Time2Tri
Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-17 13:20
Ja , idd eindelijk weer wat gedaan . Bijna 2 minuten verschil op de 5 km is aardig wat , al heb je niet alles gegeven .
Lopen na bv 20 km hard fietsen is idd raar. Daarom is het verstandig de laatste 2 km in een hogere cadans te fietsen , en na de wissel de eerste paar honderd meter echt hard te lopen . Dan worden je benen het snelst los .
ja 2 minuten zijn veel maar niet als je kijkt hoe stuk ik ging nar die 21.17 (helemaal dood en achteraf een zware migraine) en die 23.07 waar ik 2 dagen later gewoon weer mn training oppakte en nieteens hele erge spierpijn heb gehad. Maar je moet het vooral een keer ervaring, ergens vind ik het wel een grappis effect. Het lijkt net alsof je niet meer normaal kunt lopen
Time2Tri
Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-17 14:18
Dat is ook zo , vooral is niet iedere dag hetzelfde ... Je hebt altijd dagen dat je net niet helemaal fit bent misschien .
Zo , maandag een rondje van 40 minuten gelopen ... Afgelopen week niets gedaan door mijn verkoudheid . Vanochtend wezen zwemmen , dat viel nog niet mee ..schema maar een beetje aangepast .1300 meter gezwommen ...o.a met pulboy om mijn ademen naar links te oefenen ..
Zo omkleden en dan een rondje lopen ...het is zo heerlijk weer buiten .
Magrathea
Geplaatst: 15-02-17 16:15
Jaaa het is echt heerlijk weer Gisteren was ik blij dat ik mijn vriend op de fiets tegenkwam op m'n rondje want hij kon toen mooi mijn jas en muts mee terug nemen naar huis
Time2Tri
Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-17 16:31
Handig Magrath .. Had net bij het lopen ook een te dik shirt aan ... korte mouwen zou ook goed zijn geweest .
Time2Tri
Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-17 17:33
Zit nu in de trein op weg naar Utrecht . Hoop na vanavond iets meer daarover te kunnen vertellen .
Eliine
Geplaatst: 16-02-17 09:54
Ooh spannend time2tri, kun je al wat loslaten haha
Ik heb gister en eergister een beetje teveel gedaan geloof ik. Toch nog niet helemaal fit ben ik bang. Gister zwemtraining. Gingen vrij snel met flippers aan de gang maar ik heb afgelopen zondag in de sneeuw mn enkel een beetje verrekt denk ik. In ieder geval, met flippers was niet zo prettig dus trainer zei dat ik ze dan gelijk uit moest doen en een schoolslagprogramma kreeg. Vond ik eerst wel jammer maar uiteindelijk was het echt een supernuttige les. Focus lag op ademhaling want ik blaas dus niet uit onder water Ben bang dat ik stik (als kind een keer bijna gestikt in het zwembad omdat er iemand bovenop mij terecht kwam en ik niet naar boven kon) en hou daardoor mn adem in tot ik weer boven ben. Dus daar op geoefend. Moest een heel stuk onder water 'glijden' en blijven uitademen. Na een aantal keer kwam ik nog best ver onder water maar dan ging ik vervolgens als een torpedo weer omhoog omdat ik bang werd Maar uiteindelijk ging het stukken beter en nu kan ik netjes uitademen onder water tijdens de schoolslag. Afgesloten met 20 banen aan 1 stuk schoolslag, dat ging best prima!
Maargoed verder nog allerlei andere activiteiten gehad afgelopen 2 dagen en gewoon gewerkt. En nu voel ik me weer niet zo fitjes Moet eigenlijk lopen vandaag en heb zo les met het paard. Maar heb ernstig de neiging om de looptraining te verschuiven. Ben bang om anders weer ziek te worden, maar aan de andere kant vind ik dat ik me niet aan moet stellen Aaah dilemma's
Wat het verval met lopen betreft in een wedstrijd; dat lijkt me niet meer dan logisch zeker in het begin. De tijden die ik aangaf waren ook meer als uitgangspositie van waar ik nu sta. Ik geloof direct dat je je hardloop PR niet aan gaat scherpen tijdens een triatlon Ik wil in april ook koppeltrainingen gaan doen, ben heel benieuwd hoe dat gaat inderdaad. Ik heb wel eerder de combinatie fietsen-lopen-fietsen gedaan maar dan was het fietsen altijd warming-up/cooling down. Dat is heel anders natuurlijk. Ik merk nu al trouwens na het zwemmen ga ik op de fiets naar huis en dan heb ik echt een beetje spaghetti benen
Goed dat je geoefend hebt op die ademhaling! Komt je straks ook bij borstcrawl ten goede!
Ik heb gisterenavond ook zwemtraining gehad. Heel veel oefeningetjes gedaan. Dus niet echt heel moe geworden maar wel een een hoop aandachtspunten gekregen om mee aan de slag te gaan. Opzich is conditie niet het probleem maar m'n techniek moet nog flink beter. Ook heb ik gisteren weer nieuwe schoenen gekregen, ik ga ze vandaag proberen!
Woensdag is zwemdag hier volgens mij Ik lag ook in het water. Zijn deze week open trainingen op de vereniging dus dan zijn de eerste twee banen vol beginners... Aangezien ik mij inmiddels daar niet (echt) meer onder schaal mocht ik een niveautje hoger meezwemmen... Pittig maar lukte wel! Sprintjes gedaan en veel keerpunten, die gaan ineens zo goed bij mij sinds de trainer een keer zei dat je een halve vlinderkick moet geven voor je onderduikt Ineens draai ik super soepel om! Dat heeft ook maar 2,5 jaar geduurd
Time2Tri
Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-17 13:25
@ Eliine: Heb me opgegeven als product tester voor een product wat nog in ontwikkeling is . Het proto type word in maart in Eindhoven getest . Kick off zou in mei zijn . Ze zochten beginnende en ervarene triatleten . Gisteren in Utrecht een gesprek met iemand van marketing gehad . Het gaat om een zwem tracker / gadget .
Jij als kind dus ook een water probleempje. Idd niet overdrijven met sporten als je niet helemaal fit bent .
@ Welshfan ... herkenbaar hoor , qua techniek is bij mij ook nog werk aan de winkel . Nieuwe hardloopschoenen ?