Waar ik naar refereer maar wat ik niet duidelijk onder woorden had gebracht. Ik heb een tijd terug een artikel gelezen over erfelijke autisme en
autisme. Ik zal proberen dit artikel nog op te snorren voor jullie.
Bij erfelijke autisme is op papier aan te wijzen dat het er is, aan de hand van scans bijvoorbeeld. Er staan op Pubmed diverse patiënt rapporten waarin dit mooi en helder omschreven is. Daar is geen discussie over mogelijk dat het er is. De omgeving bepaald alleen hoe het kind ermee om leert gaan en zodoende te functioneren in de maatschappij (tijdig herkennen, speciaal onderwijs etc.).
Bij
autisme (voor de duidelijkheid maak ik deze 'vorm' even cursief) vraagt de auteur zich af of het geen hiaten in de ontwikkeling van de betreffende persoon zijn. Als diegene bijvoorbeeld niet geleerd heeft zich sociaal te gedragen en niet geleerd heeft om om te gaan in deze haastige maatschappij, dan 'klapt' deze persoon als ware dicht en krijg je conflicterend of ander soorten gedrag. Ga je een stap terug en zorg je voor 1 op 1 begeleiding dan zul je zien dat de persoon leert hoe dit moet. Maar is dit autisme?
De auteur heeft daardoor het idee dat er tegenwoordig veel te snel stickers worden geplakt en vraagt zich af of
autisme in tegenstelling tot erfelijke autisme geen product is van de huidige samenleving.
En met dat in het achterhoofd vraag ik mij dus af hoe vaccinaties in verband gebracht kunnen worden met autisme. Want als ik diverse websites goed begrepen heb, worden kinderen met autisme niet standaard onderworpen aan allerlei hersenen- en erfelijkheidsonderzoeken. Dus hoe kan dit verband worden gelegd? Wat heeft men gedaan om tot de conclusie te komen waar pmarena bijvoorbeeld steeds op hamert?
Kinderen die al tekorten hebben in de opvoeding, laten dit al op vrij jonge leeftijd zien. Maar is dit autisme of
autisme?
Sinds dit topic loopt ben ik via Pubmed al veel artikelen aan het lezen geweest maar ik kan behalve de discutabele bronnen van pmarena geen andere bronnen vinden die dit bevestigen.
Hopelijk zo beter omschreven.