Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 21:18

NatasjavE schreef:
Nou ik vind het zeker ergens over gaan.

Ik heb ook 10 keer liever een kindje met autisme dan een kind met een ernstige ziekte die voorkomen had kunnen worden.

Ik zou liever een gezond kind hebben ;)

Pmarena: Ok ik snap je. Ik ben ook voor bewust omgaan met vaccins, eerlijke voorlichting en open staan voor ervaringen van anderen. :j

Magda_90: ik weet er niks van, maar ik denk dat het erom gaat dat als Veel mensen de ervaring hebben dat hun kind na een vaccin autistische verschijnselen gaat vertonen dat je je dan kunt gaan afvragen of het toeval is. Of het medisch te bewijzen is zou ik niet weten.

magda_90

Re: Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 21:21

Maar is het wel autisme? Is het geen afspiegeling van de ouders, falen in opvoeding etc etc. Het is tegenwoordig wel een heel vaak en makkelijk gebruikt etiketje.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 21:21

Zou het ook niet kunnen dat het na de vaccinatie tot uiting komt omdat je het pas op die leeftijd begint op te merken? :)*

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 21:22

magda_90 schreef:
Maar is het wel autisme? Is het geen afspiegeling van de ouders, falen in opvoeding etc etc. Het is tegenwoordig wel een heel vaak en makkelijk gebruikt etiketje.

Autisme is gewoon erfelijk. Dat is niet falen in de opvoeding.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 21:23

Owja, altijd? En lees de rest van mijn bericht graag ook even door. Haastige maatschappij etc.

Ps. Ik werk naar een bepaald punt toe. Autisme is meestal erfelijk, maar het milieu rondom het kind bepaald in welke mate het kind kan functioneren. Hoe zou een vaccinatie daar een rol in kunnen hebben? Was het niet al aanwezig maar komt het per toeval tegelijkertijd tot uiting of is het toch de omgeving zoals opvoeding die zich spiegelt?

M.a.w. ik zie geen plausibel verband en een rondje Pubmed bevestigd dit ook, althans even de samenvattingen gescreend.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 10-11-16 21:29, in het totaal 2 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 21:23

Nikass schreef:
NatasjavE schreef:
Nou ik vind het zeker ergens over gaan.

Ik heb ook 10 keer liever een kindje met autisme dan een kind met een ernstige ziekte die voorkomen had kunnen worden.

Een autistisch kind is gezond.

Heeft alleen een andere gebruiksaanwijzing. Meer niet.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 21:24

Focussed schreef:
Riraito schreef:
Ik heb hele boeken gelezen over bioresonantie, en ik las toch echt iets anders? Grootste gedeelte komt uit Duitsland, bedacht door iemand die waarschijnlijk door half Bokt voor idiote gek uitgemaakt zou worden :')

Overigens geloof ik er ook niet in, maar blijkbaar hebben mensen er wel baat bij. Valt ook niet te onderzoeken, want daar heb je groepen voor nodig die maar op één punt met elkaar verschillen en de alternatieve geneeskunde gaat er juist van uit dat ieder persoon uniek is. Dus alternatieve geneeskunde valt nooit te bewijzen.

En dat laatste is dus pertinent onwaar en gewoon een grote smoes om de slechte resultaten onder het tapijt te kunnen schuiven.

Zo zijn er tal van onderzoeken gedaan waarin de alternatief genezer zelf de behandeling mocht kiezen voor de patient. De patienten hebben wel allemaal hetzelfde probleem (bijv. hooikoorts of migraine) maar de behandelaar mag per patient zelf kiezen wat de beste behandeling is, de individuele aanpak dus zoals hij ook in zijn eigen praktijk zou doen (bijv. andere frequentie instellen bij bioresonantie, of een andere verdunning bij homeopathie, al naar gelang wat de alternatieve therapie voorschrijft en wat de behandelaar verdenkt als 'onderliggend probleem'). Vervolgens wordt bij een deel van de patienten de behandeling gerandomiseerd verwisseld voor een placebo, en daarna worden de uitkomsten (vermindering van klachten) in kaart gebracht.

Ook uit deze onderzoeken (die zelfs door fabrikanten van alternatieve geneesmiddelen worden opgezet - je zou toch denken dat die wel een onderzoek kunnen opzetten op zo'n manier dat hun middel werkt) blijkt dat de geneeskracht van bioresonantie of homeopathie niet boven een placebobehandeling uitkomen.

Of je het dan geheel uit de geneeskunde moet bannen, is een tweede. Een placebo-effect kan onwijs krachtig zijn en zeker ook aanvullend heel goed gebruikt worden naast een reguliere behandeling. Of klachten of aandoeningen die regulier niet goed te behandelen zijn kan je met een sterk placebo-effect een heel stuk verbeteren. Maar daar spelen allerlei ethische vraagstukken een rol in. Mag je zo'n patient 'voorliegen' over de effectiviteit?

Even een paar dagen terug. Ik geloof je hoor, maar dit zou betekenen dat er hele dikke fouten zitten in mijn opleiding? Mag ik er niet van uit gaan dat een HBO instelling zijn zaakjes op orde heeft?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 21:26

magda_90 schreef:
Owja? En lees de rest van mijn bericht graag ook even door. Haastige maatschappij etc.

Ja en daar ben ik het ook niet mee eens. :)

Tegenwoordig wordt een kind met PDD-NOS/ASS/ADD/ADHD niet meer automatisch afgeschreven en naar de LTS of huishoudschool(tegenwoordig VMBO) gestuurd maar wordt het netjes op maat geholpen opdat het ook mee kan komen op zijn of haar cognitieve niveau.

Dat kan een ander snel een labetje plakken noemen. Te veel willen. Haastige maatschappij of wat dan ook.

Ik noem dat hulp op maat.

Maarrrrr das heel erg off-topic. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 21:30

Nikass: ik wil je sowieso graag een heel groot compliment geven voor je rol in deze discussie, je doet het echt op een super fijne toon +:)+

Heel respectvol en open-minded t.o.v. verschillende meningen en mogelijkheden, echt super. *petje af*

Het geluk is dat mensen hun kinderen tegenwoordig veel op de film zetten. En langs kinderartsen gaan die hun ontwikkeling opvolgen.

Dan kunnen ze dus filmpjes terugkijken van hun kind dat normaal ontwikkelde.
Bijvoorbeeld ze kijken je lachend recht in je ogen aan als je een beetje grapt. Ze staan zelf op en lopen. Ze praten al een beetje. In het dossier van de kinderen staat steeds dat de kinderarts de ontwikkeling prima vindt gaan en niks raars ziet.

Dan krijgen ze die prik(ken). Worden erg ziek. Het slaat vaak enorm op de buik. En vanaf dat moment trekt het kind terug in zichzelf en verdwijnt. Het verliest verworvenheden. Kan ineens niet meer opstaan en lopen. Praat niet meer, maakt geen contact.

En dan zegt de kinderarts bij een volgende check: maar dit kind vertoont duidelijke autistische kenmerken!

En tja hoe dan verder...dat verschilt. Het is gewoon een verhaal dat je veels te vaak hoort.

Als ouder gaan je voelsprieten dan toch wijd uit staan :j

Het zal het eerste medicijn niet zijn waarvan blijkt dat het serieuze problemen kan geven.
En ook niet het eerste probleem dat al bekend was maar waar men deed of de neus bloedde.

Kijk in Nederland nog recent naar dat gedoe met dat Chromium bij defensie waar best wat militairen hele akelige gevolgen van ondervonden hebben....en er soms pas mee in aanraking zijn gekomen nadat al intern in de top het probleem bekend was :(:)

Het is gewoon linke soep.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 21:32

[edit] De was opvouwen en bokken tegelijkertijd ging even niet zoals ik het in mijn hoofd had, even herschrijven wat ik bedoel, une momento en mijn excuses voor de onduidelijkheid.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 10-11-16 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 21:42

NatasjavE schreef:
Nikass schreef:

Een autistisch kind is gezond.
Heeft alleen een andere gebruiksaanwijzing. Meer niet.

Gelukkig ben ik niet de enige. :)

Echtwaar, hebben jullie liever een kind met polio, of de mazelen die er aan dood dood aan kan gaan, dan een kind met autisme?

Voor iedereen die niet meer weet wat de mazelen ook alweer zijn en wat ze kunnen doen. geen 'onschuldig' ziekteverloop dus.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 21:44

Bij mijn hond laat ik het doen, meestal via bioresonatie, werkt als een trein.
Verandert van een hoopje ellende in een dag tijd weer in een vrolijke, lieve energieke hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 21:45

Als moeder van een kind met autisme én als moeder van een kind dat kort na de geboorte doodziek is geweest weet ik toch wel wat ik liever heb...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 22:13

Waar ik naar refereer maar wat ik niet duidelijk onder woorden had gebracht. Ik heb een tijd terug een artikel gelezen over erfelijke autisme en autisme. Ik zal proberen dit artikel nog op te snorren voor jullie.

Bij erfelijke autisme is op papier aan te wijzen dat het er is, aan de hand van scans bijvoorbeeld. Er staan op Pubmed diverse patiënt rapporten waarin dit mooi en helder omschreven is. Daar is geen discussie over mogelijk dat het er is. De omgeving bepaald alleen hoe het kind ermee om leert gaan en zodoende te functioneren in de maatschappij (tijdig herkennen, speciaal onderwijs etc.).

Bij autisme (voor de duidelijkheid maak ik deze 'vorm' even cursief) vraagt de auteur zich af of het geen hiaten in de ontwikkeling van de betreffende persoon zijn. Als diegene bijvoorbeeld niet geleerd heeft zich sociaal te gedragen en niet geleerd heeft om om te gaan in deze haastige maatschappij, dan 'klapt' deze persoon als ware dicht en krijg je conflicterend of ander soorten gedrag. Ga je een stap terug en zorg je voor 1 op 1 begeleiding dan zul je zien dat de persoon leert hoe dit moet. Maar is dit autisme?

De auteur heeft daardoor het idee dat er tegenwoordig veel te snel stickers worden geplakt en vraagt zich af of autisme in tegenstelling tot erfelijke autisme geen product is van de huidige samenleving.

En met dat in het achterhoofd vraag ik mij dus af hoe vaccinaties in verband gebracht kunnen worden met autisme. Want als ik diverse websites goed begrepen heb, worden kinderen met autisme niet standaard onderworpen aan allerlei hersenen- en erfelijkheidsonderzoeken. Dus hoe kan dit verband worden gelegd? Wat heeft men gedaan om tot de conclusie te komen waar pmarena bijvoorbeeld steeds op hamert?

Kinderen die al tekorten hebben in de opvoeding, laten dit al op vrij jonge leeftijd zien. Maar is dit autisme of autisme?

Sinds dit topic loopt ben ik via Pubmed al veel artikelen aan het lezen geweest maar ik kan behalve de discutabele bronnen van pmarena geen andere bronnen vinden die dit bevestigen.

Hopelijk zo beter omschreven. :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 22:14

Autisme is aangeboren. Verder gaat autisme niet om motorische ontwikkeling, eerder om sociale interactie. De Nederlandse Vereniging voor Autisme noemt in elk geval alleen kenmerken in gedrag en sociale interactie, dit lijkt me een betrouwbare bron.

Om er echt iets over te kunnen zeggen zul je toch echt met getallen moeten komen. De kinderen die vergelijkbare symptomen vertoonden bijvoorbeeld, kregen die allemaal op dezelfde leeftijd de prikken? Het onvermogen om op te staan, kan dit komen door pijn in de benen (wanneer er in het been is geprikt)? Dit kan weer gevolgd worden door in zijn geheel niet op te staan, ook wanneer de klachten eigenlijk al zijn verdwenen. (Je ziet dit ook vaak bij kindjes die hun elleboog uit de kom hebben, die hebben er niet zo'n last van maar gebruiken het armpje dan niet meer, zelfs als het probleem verholpen is, omdat ze eraan gewend zijn.) Zijn deze kinderen op latere leeftijd ook daadwerkelijk autistisch gediagnosticeerd door een (kinder)psycholoog/psychiater?

Ik zie op de site van de NVA dat 1 tot 2% van alle Nederlanders een ASS heeft (klassiek, Asperger, PDD-NOS). Met een vaccinatiegraad van meer dan 95% zou dat een stuk hoger moeten liggen als het daadwerkelijk daaraan ligt...
Wat het (mogelijk) meer voorkomen van autisme betreft, daar hebben ze ook iets over te zeggen:
Citaat:
Schatting lijkt hoog
We zien dat de CBS schatting hoger lijkt dan de internationale cijfers. Uit internationaal onderzoek van de afgelopen 20 jaar, uit voornamelijk Noord-Amerika, Groot Britannië, Japan en China, blijkt dat er geen grote internationale verschillen zijn en dat de prevalentie van ASS rond de 0,6 tot 0,7% ligt. De meer recente en meest systematische onderzoeken wijzen op een iets hogere prevalentie, variërend van 1% tot 1,5%, dit geldt zowel voor kinderen als volwassenen. Hoe iets onderzocht wordt, maakt uit voor de cijfers die gevonden worden. Het CBS heeft ouders gevraagd aan te geven of er bij hun kind sprake was van autisme of een aanverwante ASS. Er werd niet expliciet gevraagd naar officiële diagnoses; in dit cijfer kunnen dus ook kinderen zijn opgenomen waarbij de ouders ASS vermoeden, maar waarbij het niet officieel is vastgesteld. Uit een vervolgvraag in het CBS onderzoek bleek 70% van de 2,8% in behandeling te zijn i.v.m. hun ASS diagnose, oftewel 1,9%. Dit percentage komt al dichter in de buurt van de prevalentiecijfers zoals deze internationaal worden gerapporteerd.

Geen autisme epidemie
Internationaal zijn de prevalentieschattingen nu hoger dan vroeger. Het eerste prevalentieonderzoek in 1966 gaf een schatting van 0,04%. Recent onderzoek laat zien dat de huidige hogere prevalentieschatting vooral komt door toegenomen kennis en bewustzijn over ASS en het feit dat de huidige diagnostische criteria voor ASS breder zijn dan de criteria die decennia geleden werden gehanteerd. Of het verbreden van de ASS criteria al dan niet een goede ontwikkeling is, is een andere discussie. In ieder geval is het dus, ondanks dat tegenwoordig meer mensen een ASS diagnose krijgen, niet zo dat er sprake is van een ASS-epidemie.

Echte prevalentiestudie nodig voor betrouwbare cijfers
De vraag die blijft is waarom de cijfers in Nederland iets hoger zijn dan in internationaal onderzoek wordt gerapporteerd. Komt dit doordat we hier goede toegang hebben tot zorg? Komt het doordat we iemand eerder de diagnose ASS geven in plaats van te kijken of een andere beschrijving beter past bij de problemen van een kind? Het merendeel van de internationale cijfers is gebaseerd op uitgebreid onderzoek, waarin niet alleen bestaande diagnoses in kaart worden gebracht (zoals in de CBS cijfers), maar ook wordt gescreend (om tot dan toe ongediagnosticeerde gevallen op te sporen) en zorgvuldige diagnostische evaluaties worden gedaan om bestaande ASS diagnoses te verifiëren. Zoals een Amerikaanse autismeonderzoeker Isabelle Rapin eens zei: ‘In mijn onderzoek ben ik heel erg precies in het diagnosticeren van autisme. Maar in mijn klinische praktijk ben ik bereid een kind een zebra te noemen als het label ‘zebra’ het kind toegang geeft tot de zorg die het nodig heeft.’

Wat ik hieruit haal is dat ASS waarschijnlijk overal ongeveer evenveel voorkomt, en dat terwijl men het niet overal even nauw neemt met vaccinatieprogramma's. Als het BMR vaccin daadwerkelijk ASS tot gevolg heeft zou het in de regio's waar minder wordt gevaccineerd duidelijk meer voorkomen, lijkt me.

Verder wordt er op de hele NVA site met geen woord gerept over vaccinaties (althans niet op de pagina's waar ik het eventueel zou verwachten).
http://www.autisme.nl/over-autisme/wat- ... m-stoornis)/.aspx

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 23:10

Magrathea schreef:
Autisme is aangeboren. Verder gaat autisme niet om motorische ontwikkeling, eerder om sociale interactie. De Nederlandse Vereniging voor Autisme noemt in elk geval alleen kenmerken in gedrag en sociale interactie, dit lijkt me een betrouwbare bron.

Op zich is het een betrouwbare bron, maar er is wel iets meer over te zeggen.
Er zijn kinderen die de diagnose 'autisme' krijgen, minder ideale motorische vaardigheden hebben en doorgaans hoog scoren op wat in de literatuur 'delayed neurological development' heet.
Vertraagde neurologische ontwikkeling is in aanleg wellicht aangeboren (wie zal het zeggen?) maar wel te verhelpen (Delacato/ Doman, Bobath, Blythe, Masgutova, inpp en de lijst is langer).
Naar de letter van de wet horen ze dus niet de diagnose autisme te krijgen, maar tja- als een kind zich zo gedraagt...

De mate waarin een en ander met (reacties op) vaccinaties van doen heeft is onderdeel van debat en onderzoek (nog al wat kinderen worden via deze methoden begeleid en sommigen houden hier cijfers over bij en publiceren er over).
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 10-11-16 23:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 23:23

Thanks Pmarena, ik hoor wel eens anders ;)

En voor de laatste keer dat ik reageer op het onzinnige vergelijken van aandoeningen: ik vind het dus onzinnig.
Zegt helemaal niets over mijn visie betreft vaccineren.
Zegt dat ik vergelijken van aandoeningen als in de ene is erger dan de andere, onzinnig vind.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 23:34

Lente schreef:
Als moeder van een kind met autisme én als moeder van een kind dat kort na de geboorte doodziek is geweest weet ik toch wel wat ik liever heb...

:(:)

Geen van beide svp!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 23:59

Janneke, ik kopieerde ook expres de quote van die Amerikaanse dame mee... Dat soms een stickertje wordt geplakt zodat het kind de hulp kan krijgen die het nodig heeft, niet per se omdat het stickertje zo correct is.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 00:53

magda_90 schreef:
Waar ik naar refereer maar wat ik niet duidelijk onder woorden had gebracht. Ik heb een tijd terug een artikel gelezen over erfelijke autisme en autisme. Ik zal proberen dit artikel nog op te snorren voor jullie.

Bij erfelijke autisme is op papier aan te wijzen dat het er is, aan de hand van scans bijvoorbeeld. Er staan op Pubmed diverse patiënt rapporten waarin dit mooi en helder omschreven is. Daar is geen discussie over mogelijk dat het er is. De omgeving bepaald alleen hoe het kind ermee om leert gaan en zodoende te functioneren in de maatschappij (tijdig herkennen, speciaal onderwijs etc.).

Bij autisme (voor de duidelijkheid maak ik deze 'vorm' even cursief) vraagt de auteur zich af of het geen hiaten in de ontwikkeling van de betreffende persoon zijn. Als diegene bijvoorbeeld niet geleerd heeft zich sociaal te gedragen en niet geleerd heeft om om te gaan in deze haastige maatschappij, dan 'klapt' deze persoon als ware dicht en krijg je conflicterend of ander soorten gedrag. Ga je een stap terug en zorg je voor 1 op 1 begeleiding dan zul je zien dat de persoon leert hoe dit moet. Maar is dit autisme?

De auteur heeft daardoor het idee dat er tegenwoordig veel te snel stickers worden geplakt en vraagt zich af of autisme in tegenstelling tot erfelijke autisme geen product is van de huidige samenleving.

En met dat in het achterhoofd vraag ik mij dus af hoe vaccinaties in verband gebracht kunnen worden met autisme. Want als ik diverse websites goed begrepen heb, worden kinderen met autisme niet standaard onderworpen aan allerlei hersenen- en erfelijkheidsonderzoeken. Dus hoe kan dit verband worden gelegd? Wat heeft men gedaan om tot de conclusie te komen waar pmarena bijvoorbeeld steeds op hamert?

Kinderen die al tekorten hebben in de opvoeding, laten dit al op vrij jonge leeftijd zien. Maar is dit autisme of autisme?

Sinds dit topic loopt ben ik via Pubmed al veel artikelen aan het lezen geweest maar ik kan behalve de discutabele bronnen van pmarena geen andere bronnen vinden die dit bevestigen.

Hopelijk zo beter omschreven. :j

Het is ook mogelijk dat een kind dat niet lekker in zijn vel zit, ook voor autist wordt aangezien, terwijl de oorzaak ergens anders ligt. Zo ken ik een geval van een kind dat op het speciaal onderwijs belandde vanwege "autisme" terwijl het thuis niet lekker liep.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 01:28

pmarena schreef:
Qerty schreef:
Nee, jij haalt het autisme/Wakefield verhaal er steeds bij.
En dat wordt er niet sterker op wanneer je als onderbouwing van die theorie verwijst naar nog meer van hetzelfde.
Want dan blijft het de mening van een in jouw woorden 'onethische gestoorde fraudeur'.
Om mij te helpen begrijpen waarom ik niet zou kunnen vertrouwen op de adviezen van de overheid en reguliere gezondheidszorg heb ik meer nodig. Ik ben er niet echt op uit om de anti's belachelijk te maken. Maar vind het minstens net zo zorgelijk als lachwekkend hoe iemand hier zo stellig kan beweren dat de vaccinaties gevaarlijke proeftuinen zijn, maar dat baseert op de uitspraken van een wetenschapper die inmiddels onomstreden achterhaald zijn, verhalen die ze gehoord heeft van, of leest op websites van 'deskundigen' die tegen betaling kunnen helpen om de ontstane schade na vele jaren tegen vergoeding alnog te herstellen.

Qerty, heb je het filmpje überhaupt gekeken, met je onomstreden achterhaald reactie? :)

Of heb je nog steeds de recente update gemist dat er naar buiten is gelekt dat het CDC ook tot de conclusie kwam dat er wel opvallend veel kinderen na hun (voornamelijk) MMR shot regressie vertoonden en typische autistische kenmerken gingen vertonen?

Precies wat duizenden ouders al jaren zeggen dat ze onder hun eigen ogen zien gebeuren?

Met je verhalen die je gehoord hebt van "deskundigen" die gewoon herhalen wat ze ingestampt hebben gekregen van de fabrikanten, dat alle (combinaties van :)* ) vaccins veilig en getest zouden zijn?

Nee, ik heb het filmpje niet af gezien. Om mijn bovengenoemde reden. Een theorie is voor mij geen waarheid als hij steeds en enkel door dezelfde mensen wordt herhaald. Dus ja, ik zou waarschijnlijk het filmpje wel verder kijken als het niet deel uitmaakte van Wakefield's Vaxxed. Nu riekt het voor mij naar anti-propaganda en dat vind ik eng.

Wat betreft de meest recente update van het CDC, daar ben ik inderdaad niet van op de hoogte.
Ik ken het CDC niet (ben nogal een leek op dit gebied), dus als je een goede bron kunt geven ben ik serieus nieuwsgierig en lees ik het graag. Daarom is het handiger om gewoon concreet naar een artikel te verwijzen, want 'een of andere hoge pief bij CDC' googled niet zo handig..

*edit, toch geprobeerd.. levert niets op. Als je wakefield en cdc samen googled vind ik meer verwijzingen naar hetzelfde intverview van .. dhr wakefield

Ik heb geen enkele reden om anti-vaccinatie te zijn en heb geen kinderen dus er nog nooit vanuit dat oogpunt over nagedacht. Ik ben kritisch ingesteld en ben het absoluut met je eens dat het alleen maar gezond is als je ook zo naar je overheid en bijv. de zorg kijkt. Maar ik kan oprecht niet volgen wat nu de feiten zijn waarom we het zouden moeten accepteren dat er gaten ontstaan in de vaccinatie dekking. Dat autisme vaker voorkomt is volgens mijn redenatie en van wat ik uit mijn omgeving zie en hoor voornamelijk omdat het simpelweg sneller gediagnosticeerd wordt als zodanig.

Uiteindelijk is Wakefield een van de weinige experts die hier met naam en publicatie worden aangehaald.
Als dat vaccineren echt zo schadelijk is... Waarom zijn er dan zo weinig onderbouwingen voor te vinden die niet door een leek als ik gemakkelijk te weerleggen zijn, of waar het belang van de auteur er niet vanaf druipt?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 09:24

Ik lees op de website van het cdc het volgende:

"Research does not show any link between thimerosal in vaccines and autism, a neurodevelopmental disorder. Many well conducted studies have concluded that thimerosal in vaccines does not contribute to the development of autism. Even after thimerosal was removed from almost all childhood vaccines, autism rates continued to increase, which is the opposite of what would be expected if thimerosal caused autism."

En daaronder:

"Measles, mumps, and rubella (MMR) vaccines do not and never did contain thimerosal. "

Er heeft nooit kwik gezeten in de bmr prik (in de VS in ieder geval). Dus waarom jij de cdc aanhaalt als argument dat autisme iets met vaccineren (bmr) te maken heeft snap ik niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 09:58

Misschien moet je dan even de links kijken, dan wordt het wat duidelijker :)

Of simpelweg gewoon de vele ervaringsverhalen van ouders even opzoeken. Die het heus niet allemaal uit hun duim zuigen en echt tekort gedaan worden met: wellicht hebben ze hun kind niet goed opgevoed waardoor die achterstanden heeft opgelopen.

Alsof het aan je opvoeding / begeleiding van je kind ligt wanneer die aantoonbaar normaal ontwikkeld en na het vaccineren "overnight" ineens allerlei autistische trekken gaat vertonen :=

Maargoed, zoals gezegd vind ik dat hele gedoe nog niet eens het belangrijkste.
En ik heb wel zo'n beetje gezegd wat ik wilde zeggen, een paar links gegeven waar mensen die meer willen weten vanuit verder kunnen zoeken (!) zodat ze voor zichzelf een goed voelende beslissing kunnen nemen...welke dat ook zal zijn, godzijdank mogen we allemaal nog zelf datgene doen waarvan we denken dat het het beste is voor onze kinderen :j

De tijd zal het leren tot welke nieuwe inzichten we met zijn allen gaan komen betreffende dit onderwerp. Ik ga de dreumes een schone broek geven en me weer op andere zaken richten :P

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 14:34

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 14:49

Citaat:
"We missen de wil van de politiek om ook echt ieder kind te bereiken en te vaccineren. Als dat niet verandert, blijven er kinderen doodgaan aan een ziekte die makkelijk en goedkoop te behandelen is. Want we hebben alle middelen en kennis om de wereld mazelenvrij te maken"

Zelfs unicef zegt dat vaccinaties goed zijn, dat ze nodig zijn en dat het onnodig is dat er nog steeds kinderen overlijden aan mazelen.

Citaat:
Gemiddeld overlijden nog 134.000 kinderen per jaar aan de ziekte, maar het aantal sterfgevallen is met 79 procent gedaald, zeggen Unicef en de Wereldgezondheidsorganisatie WHO.

134.000 kinder levens. Nog steeds zon onschuldig dingetje?

"Maar dat gebeurt daar en niet hier dus het is onzin." Het gebeurt hier niet meer omdat zo veel mensen zich vaccineren. :)