Bodybuilders op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 08:29

MoonWencke schreef:
Die trainer rekent normaal gesproken 80 euro per uur, voor studioklanten 60. Ik heb nog geen vergelijkingsmateriaal wat prijzen betreft. Heeft iemand van jullie daarmee ervaring?

Mijn PT rekent dat ook. Hangt denk ik ook heel erg van de kwaliteit af, mijn ervaring is dat er heel veel kwaliteitsverschil tussen PT's zit

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 09:26

Hangt ook van de regio af. In de Randstad word je niet serieus genomen onder een bepaald bedrag. In het oosten kijken ze je aan of je gek bent en lopen ze naar de trainer die 30 euro per uur rekent.

MoonWencke

Re: Bodybuilders op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 00:44

Ik denk dat er hier in Keulen genoeg trainers te vinden zijn in verschillende prijs- en kwaliteitsklassen.

Heb zojuist deze website gevonden; http://www.sportnahrung-engel.de/ladies ... i-athletin
Deze week maar eens in alle rust bekijken. Eerste indruk is in ieder geval wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 04:00

MoonWencke schreef:
Ik denk dat er hier in Keulen genoeg trainers te vinden zijn in verschillende prijs- en kwaliteitsklassen.

Heb zojuist deze website gevonden; http://www.sportnahrung-engel.de/ladies ... i-athletin
Deze week maar eens in alle rust bekijken. Eerste indruk is in ieder geval wel goed.

Wat zoek je precies in een trainer?
Slechts een schema of iemand die alles voor doet en een persoonlijke intake doet, of iemand die elke training naast je staat om te spotten en corrigeren?

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 09:14

MoonWencke schreef:
Mijn nichtje doet morgen mee aan de Juliette Bergmann
Cup in Apeldoorn. Gaat iemand van jullie ook daarheen?

Hier gaat de progressie helaas niet zo snel als gehoopt. Ik heb een Omron BF511 weegschaal waarmee ik ook vet- en spierpercentage kan meten, maar die waardes blijven nog rond hetzelfde punt hangen. Ik heb een afspraak in de sportschool gehad voor een "individueel afgestemd" trainingsplan, maar dat viel ontzettend tegen. Kreeg een blaadje met zeven apparaten erop in de hand gedrukt, trainer liet zien hoe je die oefeningen juist uitvoert en toen mocht ik zelf aan de slag om uit te vinden met welk gewicht dat dan zou zijn, zonder begeleiding. Ook het voedingsadvies was veelbelovend; minderen in koolhydraten, weg met de suikers.

Aangezien ik toch wel iets meer wil bereiken, echter niet het budget heb om veel uit te geven, vraag ik me af of ik toch maar de hulp in zou schakelen van een personal coach of dat ik ook zelfstandig een schema in elkaar kan zetten. Ik zie door de bomen het bos niet meer...

In welke klasse heeft je nichtje mee gedaan en hoeveelste is ze geworden?

Nu ik de JBC heb gezien begint het bij mij erg te kriebelen. Meer motivatie dan ooit om fanatiek te trainen. Nu langzaam op zoek naar een coach. *\o/*

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:31

Mag ik mij ook melden hier? :) Ik doe 2x per week krachttraining en 1x per week body attack. De krachttraining voornamelijk met losse gewichten samen met mijn man. Aan mijn dieet heb ik alleen een halve bak kwark toegevoegd voor ik naar bed ga. Ik zat net eens te rekenen met de website van Shewolves en ik heb ongeveer 2120 kcal intake per dag, waarvan 96 gr eiwit. Volgens de 'richtlijnen' is dit te weinig voor mijn gewicht.

Ik heb me nooit laten wegen en meten eigenlijk. Volgens mij zit dat niet bij mijn sportschool abbo in, maar ik zal het eens vragen.

Ik ben benieuwd wat jullie zoal eten op een dag en wanneer zijn jullie begonnen met het toevoegen van eiwit shakes en dergelijke?

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:42

Wat leuk Tova!

Wil je dan echt wedstrijden gaan doen of wil je gewoon een beter fysiek hebben?
Ik eet op dit moment heel weinig omdat ik mijn vetpercentage omlaag moet brengen, wel heel wat eiwitten. Shakes doe ik (nog) niet aan, vind ik niet lekker.

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:45

xdniesje schreef:
Wat leuk Tova!

Wil je dan echt wedstrijden gaan doen of wil je gewoon een beter fysiek hebben?
Ik eet op dit moment heel weinig omdat ik mijn vetpercentage omlaag moet brengen, wel heel wat eiwitten. Shakes doe ik (nog) niet aan, vind ik niet lekker.

Wil dan echt wedstrijden gaan doen. Wil een wedstrijd en alles er om heen graag een x ervaren.
Ik heb echt een doel nodig om naar toe te werken/trainen, anders ga ik toch minder gemotiveerd trainen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 22:36

Ik ontbijt met een Herbalife shake vanille smaak, En pak een eiwit shake na het sporten! Chocolade smaak en smaakt echt naar een milkshake <3

Wat eet je nu vooral Denise? Extra handvaten zijn altijd fijn!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 23:32

Mag ik me melden? :D

Ik train al een aantal jaar maar nooit echt consistent, tot zo'n 2 maanden geleden. Ik train 1x per week benen met m'n PT nu, 2-3x zelf krachttraining en momenteel helaas ook nog elke dag een halfuur cardio :+ Ik heb besloten dat ik uiteindelijk ook wedstrijden wil gaan doen, of in elk geval 1 keer.

Ik betaal £300 per 10 weken (ik woon in de UK) maar moet zeggen dat dat voor hier nog vrij duur is, de meeste PT's in mijn sportschool rekenen £25 p/u. Vind het in verhouding in Nederland dus wel echt aan de prijs dan?

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 07:46

Eulogy schreef:

Ik train al een aantal jaar maar nooit echt consistent, tot zo'n 2 maanden geleden. Ik train 1x per week benen met m'n PT nu, 2-3x zelf krachttraining en momenteel helaas ook nog elke dag een halfuur cardio :+ Ik heb besloten dat ik uiteindelijk ook wedstrijden wil gaan doen, of in elk geval 1 keer.

Ik betaal £300 per 10 weken (ik woon in de UK) maar moet zeggen dat dat voor hier nog vrij duur is, de meeste PT's in mijn sportschool rekenen £25 p/u. Vind het in verhouding in Nederland dus wel echt aan de prijs dan?

Weet je al welke wedstrijd je wilt gaan doen? Al eens bij een wedstrijd gekeken?

Ik betaal €36,- per maand voor onbeperkt sporten incl. groepslessen als ik dat zou willen. (Doe iedere maandag een les Grit en daarna nog een training voor mijzelf.)

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 08:31

@enzino: Nu ben ik vooral op zoek naar iemand die mij kan helpen bij het opstellen van een passend schema - zowel qua training als qua voeding, omdat ik liever niet zelf wat aan wil modderen om vervolgens over maanden vast te moeten stellen dat het überhaupt niet efficiënt geweest is. Als ie dan af en toe een oogje in het zeil kan houden of ik de oefeningen correct uitvoer, is dat mooi meegenomen.

@Tova: Ze is 4e geworden bij de bikini fitness :) Een mooie prestatie dus.

@Miriam: Ik ben op dit moment net als xdniesje ermee bezig mijn vetpercentage omlaag te schroeven en daar zitten veel eiwitten en weinig koolhydraten bij.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 08:40

Tova schreef:
Eulogy schreef:

Weet je al welke wedstrijd je wilt gaan doen? Al eens bij een wedstrijd gekeken?

Ik betaal €36,- per maand voor onbeperkt sporten incl. groepslessen als ik dat zou willen. (Doe iedere maandag een les Grit en daarna nog een training voor mijzelf.)

Nee :+ Ik heb echt net afgelopen week besloten dat ik het wil gaan doen dus ik heb me nog niet echt ingelezen. Ik zat er zelf al aan te denken en m'n PT zei het van het weekend, dat ik het moest overwegen over een tijdje :)

Ik betaal voor mijn sportschoolabonnement inderdaad ook nog £20 per maand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 09:58

MoonWencke schreef:
@enzino: Nu ben ik vooral op zoek naar iemand die mij kan helpen bij het opstellen van een passend schema - zowel qua training als qua voeding, omdat ik liever niet zelf wat aan wil modderen om vervolgens over maanden vast te moeten stellen dat het überhaupt niet efficiënt geweest is. Als ie dan af en toe een oogje in het zeil kan houden of ik de oefeningen correct uitvoer, is dat mooi meegenomen.

Er zijn aardig wat opties online beschikbaar startende met gratis programma's en schema's tot een compleet persoonlijk schema met video feedback, etc.
Maar als je iemand wilt die ook zo nu en dan meekijkt dan ben je een stuk beperkter en zal je meer in je directe omgeving moeten zoeken, daar kan ik je niet verder mee helpen.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:11

MoonWencke schreef:
@Miriam: Ik ben op dit moment net als xdniesje ermee bezig mijn vetpercentage omlaag te schroeven en daar zitten veel eiwitten en weinig koolhydraten bij.

Veel eiwitten door middel van shakes of door veel vlees, eieren en kwark?

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:58

Er zijn meer proteïneproducten op de markt te vinden dan alleen maar shakes :). Speciale flensjes, omeletten, pudding, etc. Vlees, eieren en kwark komen later.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 14:09

MoonWencke schreef:
Er zijn meer proteïneproducten op de markt te vinden dan alleen maar shakes :). Speciale flensjes, omeletten, pudding, etc. Vlees, eieren en kwark komen later.

Bedoel je dat niet juist andersom?

Vlees, eieren en kwark komen eerst en indien nodig, of omdat het beter smaakt of makkelijker is, komen later de shakes en speciale producten.

Zelf haal ik het overgrote deel van mijn proteïne uit de normale producten:
- vlees, gevogelte, vis
- yoghurt en melk
- eieren (en dan vooral vloeibare eiwitten in een 2 liter pak van de Makro om het vet laag te houden)

En daar bovenop komt soms een schepje proteine poeder door de yoghurt voor het slapen gaan (casein) of een shake (whey) net na het trainen. Dit vooral omdat het lekker smaakt en snel klaar te maken is.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:31

Ik had er even bij moeten schrijven dat dat bij mij nu het geval is. Maar diëten is een ander thema. Deze fase voed ik mij uitsluitend met (hoogwaardige) proteïneproducten en groenten. Nu op het werk tussendoor ook af en toe een gekookt ei(wi)tje. Vlees en vis komt daarbij in de volgende fase en zuivel is weer een stapje verder.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:49

Dat vind ik ook een bijzondere volgorde, snap de vraag wel :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:41

Wij zitten nu op de helft van onze level10 challenge maar moeten echt even een tandje bijschakelen. Gelukkig gaf m'n coach al aan dat er altijd 1 of 2 mindere weken zijn. Maar daarna doorpakken en gas erop!

Afbeelding

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:19

Welkom allemaal! Het wordt nog druk hier! Leuk!

Ik zorg ook voor zo veel mogelijk eiwitten uit vlees, eieren en zuivel. Dat vul ik aan met shakes. Door goed naar je eten te kijken kun je al veel verschil maken. Bijvoorbeeld heb ik mijn yoghurt vervangen door Skyr en eet ik vrijwel alleen "puur" vlees en niet meer van die onnatuurlijke (gemalen)vleesproducten van de supermarkt. Als ik een eitje eet, eet ik er 1 extra.

Eerst nam ik alleen een shake voor het slapen gaan, nu ook 's ochtends en ik wil er nog 1 gaan toevoegen na het trainen.

PS wat een gedoe zeg die macro's tellen....... heb het even opgegeven..... zolang ik nog vooruit ga en nog geen wedstrijd op het programma heb staan laat ik het even.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 17:20

Wat houdt die challenge eigenlijk in, Loez?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 08:55

Bewust worden van je voeding en beweging en alles uit jezelf halen! :) erg leuk en uitdagend! Zeker nu ik nog niet naar de sportschool ga is het 2x per week bootcampen en 2x hardlopen.

En elke 2 weken meten en wegen!

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:39

Macro's bijhouden lijkt mij ook heel erg lastig en vervelend worden na een tijdje. Je moet dan zo bewust zijn wat en hoeveel je eet. Dan vind ik een schema toch een stukje fijner.

Loez, er zijn inderdaad weken die even minder goed gaan. Wat doet het met je motivatie? Bootcampen is wel heel erg leuk!

Ik ben net terug van een midweekje Centerparcs samen met mijn vriend. Normaal proppen wij ons helemaal vol tijdens onze vakantie. Koekje hier, frietje daar, pizza erbij :9 , ijsjes toe, nog meer koekjes en chips, toastjes... Nu streng aan het dieet + sporten. Zo moeilijk! Maar het eten is gelukt, sporten niet..

Heb jij al wel een wedstrijd op het oog, Tova?

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:46

Loez merk jij verschil bij elke 2 weken meten? Lijkt me best wel snel achter elkaar

xdniesje doet je vriend ook mee met het dieet en sporten? Dat maakt het wel een stukje makkelijker denk ik!