wie brand er een kaarsje voor mij ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 19:49

zo, paniek modus weer uit..
fijn gesprek gehad met de HA.
die is echt geweldig.
heb wel diabetes. (andere optie niet waarschijnlijk )
suiker was -quote :dramatisch !
HCB was zo hoog, als ze nog nooit had gezien.
gelukkig waren alle andere waardes prima, ook mijn nierwaardes, waar ik dus weer ff bang voor was.
bloeddruk was ook weer acceptabel.

volgende week donderdag word ik opgenomen, en krijg het onderzoek/operatie.
daarna gaan alle betrokken artsen in conclaaf, bespreken de uitkomsten, en stellen een behandelplan.
vrijdag krijg ik alles te horen, als het goed is.

dus vrijdag kan ik alle kaarsjes gebruiken !!
(ik jaag jullie wel op kosten zo :D )

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:52

Ik ben blij voor je dat het zon fijn gesprek was, de diabetes is dan wel weer minder, maar goed daar zullen ze wat aan kunnen doen neem ik aan.
Alvast weer heel veel sterkte voor volgende week donderdag en ik zal vast een nieuw pakje kaarsjes kopen :D

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:54

Misschien zijn die suikers al langere tijd niet goed en zorgt dat mede voor je depressieve stemming. Ontregelde suikers kan echt een heleboel doen met een mens. En ga je echt niet fijn van in je vel zitten.
Al medicatie mee gekregen? Hopelijk als de suiker wat stabieler is voel je dan ook wat beter.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:54

Gelukkig dat de paniekmodus weer ff uit kan. Een fijne huisarts is goud waard, ik had vroeger ook zo'n fijne. Nog een weekje 'afzien' en dan duidelijkheid, een beetje positieve uitslag, daar hoop ik op voor jou.

Anoniem

Re: wie brand er een kaarsje voor mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:01

Aaaah ruk van je diabetes.
Dat kan inderdaad zeker zorgen voor stemmingswisselingen. Ik hoop dat je je beter gaat voelen wanneer je bloedsuiker meer onder controle is. Doen ze nog bloedonderzoek om te kijken of het type 1 of type 2 is?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 20:15

type 2, heb pillen.
en dit is al langer aan de gang,
en alweer heb ik er niks van meegekregen.. :roll:

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:16

spicegirl schreef:
zo, paniek modus weer uit..
fijn gesprek gehad met de HA.
die is echt geweldig.
heb wel diabetes. (andere optie niet waarschijnlijk )
suiker was -quote :dramatisch !
HCB was zo hoog, als ze nog nooit had gezien.
gelukkig waren alle andere waardes prima, ook mijn nierwaardes, waar ik dus weer ff bang voor was.
bloeddruk was ook weer acceptabel.

volgende week donderdag word ik opgenomen, en krijg het onderzoek/operatie.
daarna gaan alle betrokken artsen in conclaaf, bespreken de uitkomsten, en stellen een behandelplan.
vrijdag krijg ik alles te horen, als het goed is.

dus vrijdag kan ik alle kaarsjes gebruiken !!
(ik jaag jullie wel op kosten zo :D )

Jeetje, zo ontdek je nog eens wat.... Heel fijn dat je huisarts zo geweldig is, dat kun je goed gebruiken.

Maar heb jij nooit klachten gegad van die diabetes? Duizelingen, dat soort dingen? Ik denk dat je heel goed ermee weg bent gekomen, had heel anders af kunnen lopen. Hopelijk snel onder controle.

Kaarsjes zijn gezellig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:27

spicegirl schreef:
type 2, heb pillen.
en dit is al langer aan de gang,
en alweer heb ik er niks van meegekregen.. :roll:

"Fijn" dat het type 2 is. Reden dat ik het vroeg is dat ze dat eerst bij mij ook dachten maar ze toen met een bloedtest vonden dat ik antistoffen had, dus type 1. Vandaar :)

Type 2 kan echt komen sluipen. Fijn dat ze er nu achter zijn gekomen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 21:01

Fijn dat het een goed gesprek was!!

*zet extra kaarsen op de weekend boodschappenlijst*

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:00

Mijn vader en zussen zijn diabeet en van te hoge of lage bloedsuikerspiegel kan je je behoorlijk oliebol voelen, lichamelijk maar ook zeker geestelijk, zeker als het er zo bij jou waarschijnlijk ingeslopen is.

Pillen zijn altijd ruk, weet ik alles van, slik er namelijk zat, maar geloof me als ik zeg dat als ze je suiker stabiliseren je je snel beter en sterker gaat voelen.

Ik vind het alleen erg naar voor je dat je dit er nog eens overheen krijgt en leef erg met je mee. Gelukkig is dit wel iets wat goed te behandelen is, mijn zussen leven er al meer dan 30 jaar mee en mijn vader 45 en die hebben helaas wel type 1 en dus insuline inspuiten.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:32

Och jeetje meid, wat zwaar :(:)
Er brand weer een kaarsje, en ik zal voorlopig kaarsjes voor je blijven branden Y;(
Sterkte en heel veel liefde :(:)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 22:35

ik heb het in het verleden al eens gehad (en it runs in the family ),maar toen kwam ik er vanaf, door flink af te vallen.
nee, ik had geen enkel symptoom. alleen van de zomer veel dorst,maar wie niet met 34 gr. ?
als het acuut is, word je flink ziek.
dit speelt wss al een tijd, en je lichaam past zich steeds weer aan.
de HA heeft de fout gemaakt, en toegegeven, dat ze me jaarlijks had moeten controleren..
en ik stak ook mn kop in t zand. geen last, geen ziekte.
fout dus..
2e keer dat mijn lichaam iets ernstigs niet aangeeft.
het ultieme verraad van je eigen lichaam.
en pillen vind ik niet erg.
zal/ben al blij, dat het niet dat andere is..
(al heb ik nog geen 100 % zekerheid ntl. )

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:52

Jeetje spice, lekker weer. Wel fijn dat dit in ieder geval onder controle is min of meer. Hopelijk merk je daar ook snel iets van, want je goed en fit voelen, is toch wel heel fijn.

Sterkte en we hebben kaarsjes aan.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 22:59

ehhh, ik voel me goed en fit. :j
lichamelijk dan..

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:59

Ja dat snap ik heel goed, heel beroerd om dat zo te voelen en moeten ervaren. Uit ervaring helaas weet ik dat dat gevoel ook weer slijt, maar moet zeggen dat er bij mij wel een hele flinke tijd overheen ging voordat ik dat gevoel redelijk kwijt was en nog steeds niet helemaal. Ik ben me er nog steeds van bewust dat mijn lichaam me zo maar weer in de steek kan laten.

Wel fijn dat je zo goed met je huisarts kan praten en dat ie toegaf dat ze je beter in de gaten hadden moeten houden. Maar als jij je niet ziek voelt heb je normaliter ook geen redenen om aan te nemen dat er eens probleem is. Dus helemaal kop in het zand is het ook niet hoor.

Ik dronk me ook rot met 32 graden en ieder van ons en wij gaan ook niet bedenken om onze suiker te laten testen en bij mij zit het ook erfelijk dicht in de familie. Dat moet je jezelf niet aanrekenen hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 23:13

Het verraad van je lichaam is misschien wel het naarste van alles inderdaad. Als je dáár al niet op kan vertrouwen.... Dat idee :(:)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:18

Hier blijft ze standdard branden, schat. (Wel zo'n nepperd. Ik wil niet mijn huis in de fik met al die beesten hier) xxxx

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 15:57

en nu toch geen opname/operatie a.s. donderdag.
wss een financiele kwestie van de zorgverzekering.
wel het gesprek vrijdag..
edit- idd een geld kwestie, word niet vergoed.
ga ik naar Leuven, omdat ze het daar grondig aan pakken, krijg je toch alleen de standaard dingen als in NL vergoed.
jammer, dat ik niet belangrijk, beroemd of rijk ben..
-O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 16:37

spicegirl schreef:
en nu toch geen opname/operatie a.s. donderdag.
wss een financiele kwestie van de zorgverzekering.
wel het gesprek vrijdag..
edit- idd een geld kwestie, word niet vergoed.
ga ik naar Leuven, omdat ze het daar grondig aan pakken, krijg je toch alleen de standaard dingen als in NL vergoed.
jammer, dat ik niet belangrijk, beroemd of rijk ben..
-O-

Gewoon direct heel veel stampij maken en meteen dreigen in de openbaarheid te gooien. Maak er maar een mooi drama verhaal van, jammer dat het zo moet want je kunt je energie wel beter gebruiken maar die zorgverzekeringen zouden eerst naar mensenlevens ipv geld moeten kijken. En ook als onbekende nederlander kun je heel veel. maar dan moet je wel met je verhaal de openbaarheid in knallen. Ze zitten zo op het einde van het jaar niet te wachten op negatieve reclame met het oog op overstappers.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 18:42

Ongelofelijk! Ben je in Nederland of in België verzekerd?

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 19:39

Dat meen je niet, wat een sukkels....
Gewoon op je strepen gaan staan! Desnoods een beetje stampij maken, want het kan potverdorie toch niet zo zijn dat ze jou lekker met je ziekte laten zitten omdat je zorgverzekering niet thuis geeft....

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 21:53

Je krijgt bij elke verzekeringsmaatschappij alleen de kosten vergoed die je in NL ook vergoed krijgt. Heeft het ziekenhuis een contract met de verzekeraar worden de kosten (min je eigen risico) veelal volledig vergoed.
Zijn het echter kosten die in NL niet onder de zorgverzekeringswet vallen, worden die kosten niet vergoed bij een behandeling in het buitenland.
Voorbeeld; in Duitsland loopt een experimentele behandeling tegen kanker. Kosten ca 45.000 euro per persoon. Behandeling is (nog) niet wetenschappelijk werkzaam bewezen en de bewijzen tot nu toe wijzen erop dat het maar bij een select aantal patiënten enigzins aanslaat.
Stel alle patiënten met kanker zouden deze veelal laatste strohalm aangrijpen, dan wil je niet weten wat dat met de premies en eigen risico doet. Die zouden verdubbelen in dat geval en dan krijg je Amerikaanse taferelen waarbij mensen de zorgverzekering en dus ook de zorg die ze nodig hebben helemaal niet meer kunnen betalen (nu hebben al genoeg mensen moeite ermee).

Dat dat soort zaken ongelofelijk zuur, vaak niet eerlijk en soms onmenselijk is, absoluut. Al helemaal als je diegene bent waarop het van toepassing is.

Ik wil alleen even toelichten wat er soms achter zit. Er wordt heel snel gewezen naar de zorgverzekeraars, maar die hebben regels en voorwaarden met een reden; de steeds duurder wordende zorg zo betaalbaar mogelijk houden voor iedereen. En dan is geen makkelijke taak aangezien de overheid bepaald welke zorg er in de basisverzekering zit en welke niet.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 22:42

Maar een operatie (biopt) is toch een normale procedure?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 22:44

Waarschijnlijk ligt het eraan dat je dat in Nederland ook kunt laten doen ofzo. Is het belgisch ziekenhuis niet erkend door de verzekering.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 22:53

precies - het is een onderzoek, geen experiment.
het is om de kleine dingetjes te ontdekken, die de scan nog niet oppakt,maar het blote oog wel.
of ze kunnen het niet vergoeden, dan groeit het door, zaait mss uit, en komen ze met nog hogere kosten te zitten.
preventie moet vergoed worden !