Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

J0anieke

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:25

Nou ik heb m'n meluna niet meer optijd voor m'n eerste dag denk ik.. Had wel verwacht dat die vandaag zou aankomen maar helaas! Nog een dagje wachten, weet niet precies wanneer mijn vloedgolf gaat beginnen, zaterdag m'n laatste pil gehad voor de stopweek _O-

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:27

waarom hebben jullie allemaal steeltjes :') ik heb een bolletje op de meluna ... ben ook echt wel bang dat ik straks moet gaan graven om m er weer uit te krijgen maar dat komt omdat ik het nog niet uitgeprobeerd heb :')

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:30

CharlotteJay schreef:
waarom hebben jullie allemaal steeltjes :') ik heb een bolletje op de meluna ... ben ook echt wel bang dat ik straks moet gaan graven om m er weer uit te krijgen maar dat komt omdat ik het nog niet uitgeprobeerd heb :')

Ik heb ook een bolletje hoor! Wilde perse een transparante, zodat ik kan zien dat die ook echt schoon is, en die met steeltje hadden ze alleen nog in rood en zwart.. Maar nog niet binnen dus, ga m morgen meteen uitproberen :')

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:31

Mijn meluna heeft ook een bolletje! Je voelt hem niet zitten, soms wel wat meer zoek werk. :P

Ik mis de grip ringen wel op de claricup. :j voor de rest dik tevreden.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:41

De meluna short was er niet met alleen een bolletje, maar het steeltje daarvan is helemaal rond afgewerkt dus dat voel ik niet....

Waarom ze die mamicup niet hebben met een ander steeltje :)

Misschien kan ik de meluna in sterkte classic en dan wat groter bestellen in de hoop dat dat op de mamicup lijkt ofzo :o

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:49

Ik durf dat steeltje dus echt niet af te knippen... Ben bang dat als ik dat doe het uiteinde scherp wordt door het afknippen of ik er niet meer bij kan straks.. Heb er nu niet heel veel last van dat het steeltje te lang is maar voel het wel..

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:55

Ik heb het hele steeltje vd yuuki cup er nog gewoon aanzitten.
Die van mij kruipt altijd omhoog dus geen last van.
Moet persen om überhaupt weer bij het steeltje te komen _O-

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:24

Zidore schreef:
Ik durf dat steeltje dus echt niet af te knippen... Ben bang dat als ik dat doe het uiteinde scherp wordt door het afknippen of ik er niet meer bij kan straks.. Heb er nu niet heel veel last van dat het steeltje te lang is maar voel het wel..

Jij hebt de meluna toch? Dat is dus echt een comfortabel steeltje vergeleken met die van andere, waarom ze die scherpe randjes eraan maken echt geen idee :(

Verder gaat het dit keer echt geweldig goed met de cup, ik wil niet meer anders, de mami lekt niet dus goede stevigheid en maat kennelijk.
Morgen werken, benieuwd hoe het dan gaat (zit de hele dag op mijn kont zo ongeveer)... Ik hoef in ieder geval niet te legen :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:28

Heb de cup vandaag ontvangen. Formaat viel mij mee. Had hem groter verwacht. Ben heel benieuwd hoe het bevalt. Weekje wachten en dan testen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 23:45

Ik knip het steeltje ook niet af, gebruik het juist, echt handig.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 08:58

Bij mij zat ie vanmorgen weer bovenaan. Geen lekkage en was niet meer in paniek dus kreeg hem onder de douche vrij makkelijk er weer uit...
Ik vind het wel redelijk ongelofelijk dat ik bijna 2 cups achter elkaar kwijt kan in die grot :+

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 09:00

Ik heb de meluna met bolletje. Maar net voor de eerste keer gebruikt. Indoen was wel ff wennen want hij klapte iets te vroeg uit (zat wel vacuum... ) en twijfel of dat ik dat bolletje wel fijn vind. Kun je die er ook afhalen?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 09:43

Je kunt alles afknippen volgens mij...

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:51

Ik heb alles eraf geknipt :+

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:18

corine1981 schreef:
Bij mij zat ie vanmorgen weer bovenaan. Geen lekkage en was niet meer in paniek dus kreeg hem onder de douche vrij makkelijk er weer uit...
Ik vind het wel redelijk ongelofelijk dat ik bijna 2 cups achter elkaar kwijt kan in die grot :+

omg corine _O-

Ik heb de Classic Yuuki besteld bij menstruatiecup.nl, ligt vandaag voor me klaar bij post nl punt. (en natuurlijk is vandaag mn ongesteldheid afgelopen :+ )

Had misschien liever de meluna gehad, maar die webshop werkt niet met post nl punten. Dan hou ik het al snel voor gezien.

Nou we zullen het gaan zien vanavond bij het uitproberen!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:25

Wat is een post-nl punt? Ik ben pas sinds kort bekend met kiala... is dat hetzelfde?

Gewoon thuis bezorgen... :+

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:27

Riddershow schreef:
Wat is een post-nl punt? Ik ben pas sinds kort bekend met kiala... is dat hetzelfde?

Post nl punt is vaak een boekhandel oid waar je pakjes kan afgeven om te verzenden, hier kun je ze ook naartoe laten gaan, handig voor mensen die overdag werken en er verder niemand thuis is :D
Maar goed, de meluna wordt door de brievenbus verstuurd door cutecotton, dus weet niet waarom ze dan liever een post nl punt heeft.. :)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:31

Joanieke schreef:
Riddershow schreef:

Post nl punt is vaak een boekhandel oid waar je pakjes kan afgeven om te verzenden, hier kun je ze ook naartoe laten gaan, handig voor mensen die overdag werken en er verder niemand thuis is :D
Maar goed, de meluna wordt door de brievenbus verstuurd door cutecotton, dus weet niet waarom ze dan liever een post nl punt heeft.. :)

Die van mij (van cutecotton) paste niet door de brievenbus :+ Maar ik heb een vast pakketplekje waar al mijn bezorgers van op de hoogte zijn... zoek het echt niet om elk pakketje op te gaan halen. Die ene keer dat er "iets mis gaat" of er een handtekening vereist is vind ik al vervelend genoeg :Y) :+

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:35

Bij ons gaat dat vervelend, rijtjeshuis en de tuin kun je ook alleen in met een sleutel.. Ik laat overigens al mijn pakjes altijd bij mijn ouders bezorgen, er is altijd wel iemand thuis gezien mijn vaders zaak aan huis is :')

Maar paste je meluna niet door de brievenbus of was die echt als pakket verstuurd? Ik geloof dat mijne namelijk gewoon als brievenbuspakje is verstuurd..

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:45

Hij is als pakket verstuurd en paste volgensmij ook echt niet door een brievenbus. Maar had dan ook doekjes erbij en "ei"

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:45

Ah dan snap ik m! Ik heb alleen de meluna los besteld :)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:47

Ik gebruik mijn ouders ook voor nederlandse pakketjes en ben ook pakket dienst voor mijn moeder bij duitse pakketen. :Y)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:51

Riddershow schreef:
Ik gebruik mijn ouders ook voor nederlandse pakketjes en ben ook pakket dienst voor mijn moeder bij duitse pakketen. :Y)

Oh dat is helemaal handig! :Y)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:12

Dit was ook een pakketpakketje, dus niet door de brievenbus. Ik wilde er namelijk ook zo'n bakje bij.

Voor mij is post nl punt handig want ik kom op weg naar huis zo'n beetje langs de Bruna. Even binnen wippen, pakje ophalen en klaar. Geen gedoe met aanbellen bij buren die er dan weer niet zijn ed.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:25

Amaris schreef:
Dit was ook een pakketpakketje, dus niet door de brievenbus. Ik wilde er namelijk ook zo'n bakje bij.

Voor mij is post nl punt handig want ik kom op weg naar huis zo'n beetje langs de Bruna. Even binnen wippen, pakje ophalen en klaar. Geen gedoe met aanbellen bij buren die er dan weer niet zijn ed.

Slim! En eigenlijk ook heel handig, ook voor als je een handtekening moet geven, dat kan daar dan ook gewoon.. :Y)