Duikende bokkers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 19:02

Vanmiddag een sidemount workshop gegeven en een confined water duik voor grotduiken (lijntechnieken).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En het leuke van alu flessen is dat je ze af kunt leggen en nog geheel uitgetrimd kunt blijven.

Afbeelding

Daarna was het tijd voor lijnoefeningen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 06:06

germie schreef:
Egypte schijnt erg mooi te zijn, maar ik heb er geen van mijn 1760 duiken gemaakt. Het is er wat onveilig en nachtduiken is er nu verboden.
Ik zou mn advanced gaan doen in Egypte als ik jullie was als je dat nog niet hebt. En evt ook deepdiver. Dan heb je net wat meer mogelijkheden. Open water duikers worden vaak niet voor vol aangezien is mijn ervaring.

Advanced hebben we :) en we zitten te kijken om idd deepdiver te doen. Ivm veiligheid duiken we wel met gids van een PADI duikschool (tips altijd welkom!), puur omdat wij (nog) niet regelmatig duiken en niet veel gelogde duiken gemaakt hebben.

1760, wauw!! Impressive! Hoezo is het onveilig? Egypte zelf of het duiken? Wij gaan vooral voor de haaien, dolfijnen en zeekoeien, mooie koralen en gave vissen. Maar we zijn bij lange na geen prof's ;)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 06:36

Dahab gaat in kolonne, nachtduiken mag in het geheel niet of op veel plaatsen niet, je kunt niet even zo shoppen in Cairo, enz.
Het duiken zal er ongetwijfeld mooi zijn, maar ik zou in egypte elke avond een nachtduik willen maken. Overdag is ook mooi, maardan geen fluorescentie.
Het duiken zelf is veilig. Daar hoef je niet bang voor te zijn. Maar er zijn voor mij wat puntjes waarom ik zeg nog even niet. Of je nu een padi duukschool, ssi of sdi of iantd zoekt, dat maakt niet uit hoor. Staar je niet blind op het padi merkje. Voor mij is de prijs doorslaggevend. Huurmateriaal moet er netjes uitzien en ik vraag vaak of ik even de compressor mag zien of stel vragen over onderhoud en filtergebruik. In Thailand zijn we zo met een Russische duikschool meegegaan. Hetgoedkoopst, evt 1 gids per 4 duikers en alles netjes voor elkaar. Alleen geen gratis handdoekje aan boord.

germie

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 18:59

Gisteren gedoken in een oude leisteenmijn. Water was 8 graden, koud dus:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 22:18

W. A. U. W!

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 08:21

Wauw, wat gaaaf!

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:19

Wauw, wat vreselijk gaaf!

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 15:35

Dat wil ik ook! *\o/*

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 18:59

Luxorvalkje schreef:
Dat wil ik ook! *\o/*

Dan moet je leren grotduiken :D
De details kan ik je geven. ;)

Hier nog een foto van zaterdag, het was erg gaaf.

Afbeelding

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:18

Waauw ziet er echt heel gaaf uit!

Yeey ik ga over 2 weekjes naar Egypte *\o/* Gaan we natuurlijk ook maar even een duikje maken :D

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 21:26

Kan me voorstellen dat je daar een ontzettende kick van krijgt Germie! Ik krijg bij het idee van in een grot duiken al last van lichte paniek :=

Mijn SSI Advanced Adventurer pasje lag vandaag in de bus *\o/*
Als specialties deep diving, waves tides & currents, wreck diving, navigation en perfect buoyancy.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 23:05

Hier nu al 2 dagen aan het duiken.
Zeelandweekend.
Gedoken bij koepeltje, den osse haven en net nachtduik bij zeelandbrug met 2 sepia's.
Daar had ik al zooooooooo op gehoopt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 07:46

Voor zout water is Zeeland de mooiste stek (op de wrakken in de Noordzee na). En verder is zoet water natuurlijk ook erg mooi. Ik kom zelden in Zeeland, is eigenlijk gewoon te ver rijden. Maar als ik mijn macro poort heb dan ga ik een dagje Dahlia's fotograferen onder water met de macropoort.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:41

Het is hier al even stil, dus schopje :D

Ik zit op dit moment in Sharm el Sheikh, voor het eerst buiten Nl aan het duiken.
Wat een beleving zeg! De riffen, prachtig zeeleven (en in welke aantallen), het zicht, alles eromheen... ik geniet met volle teugen! Januari is laagseizoen, er zitten vooral veel ervaren duikers die het hele jaar door duiken en de "kou" voor lief nemen (boven water een frisse wind). Heel leuk om alle verhalen te horen :D

Wel blijk ik nogal gevoelig voor zeeziekte (geen verrassing, al heel mijn leven motion sickness in allerlei voertuigen en ik duik in Nl zelden met een bootje). Pilletjes helpen gelukkig.
Omdat ik ook soms misselijk word bij opstijgen, denken de instructeurs hier dat het aan iets in mijn oren kan liggen wat (hopelijk) opgelost kan, dus bij terugkomst maar eens een dokter bezoeken die ook kennis van duiken heeft. Iemand toevallig een aanbeveling omgeving Amsterdam / Gooi?

Foto's zoek ik later uit. Ik heb een hele simpele GoPro zonder extra licht dus verwacht geen spectaculaire beelden, veel blauw :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:21

Helder water hadden we vorige week in Zeeland ook, niet blauw, maar groenig, maar serieus, 15 meter zicht, tropisch gewoon. De juiste temperatuur moet je er maar even bij gaan denken.

Maar dit is dus ook Nederland:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zal een apart topic openen over dit weekendje weg.

en kom maar op met de foto's NoeskaMoos.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:23

Even een schopje omhoog <<) Iedereen mooie duiken gemaakt de laatste tijd?

Ik ben nog op zoek naar gave duikspots binnen Europa voor deze zomer, ivm werk geen Azië dit jaar. Moet voor de Advanced diver leuk zijn, voorkeur voor niet te massaal en mogelijkheid om bij een duikschool in de buurt spullen te huren en evt mijn Rescue diver te halen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:34

Zeeland is leuk, Vinkeveen is leuk en gewoon andere stekken als de Beldert en het Veenmeer zijn ook leuk. Ik weet niet waar je woont, dus wat 'in de buurt' is.

Ik duik nog steeds meerdere keren per week.

Hier nog wat foto's van de afgelopen weken:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 16:37

Prachtige foto's weer germie!

Ik heb afgelopen zondag het natpakseizoen geopend met een duikje in Vinkeveen.
De watertemperatuur ging wel (behalve voor mijn rechtervoet want er zit een gat in mijn schoen en dat merk je dan wel...), maar bij het omkleden een hagelbui over je hoofd krijgen is niet helemaal mijn idee van een leuk ochtendje duiken :brr:

Duiken in Europa heb ik nog niet buiten Nl gedaan. Maar ik weet al wel dat het op zeer veel plaatsen kan. Ik krijg zo vaak van mensen tips over plekken waar ik zelf nooit aan gedacht had: IJsland, UK, Denemarken, Sardinië, Malta... Dus er moet zeker wat leuks voor je te vinden zijn :j

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 00:02

Ik schop dit topic even omhoog.

In oktober ga ik een week duiken met een vriendin. Nou wil ik voor die tijd mijn open water Diver brevet halen. Kent iemand een goeie in Noord holland? Ik wil het liefst in korte tijd maar voor oktober moet wel lukken lijkt me.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 07:14

In die regio ken ik geen adresjes. Meestal zitten cursussen in de zomer wel al vroeg vol. Open water halen in de winter in nl is niet perse een pretje namelijk :+ Wel een tip, kijk niet teveel naar de prijs. Achteraf was me veilig voelen en genoeg tijd krijgen om alle handelingen te leren me veel meer waard geweest. Vraag even na bij een duikschool wat ze doen als het halverwege de cursus toch niet zo goed gaat. Krijg je extra tijd en uitleg, extra oefeningen, is er rust en vertrouwen, extra begeleiding etc. Veel plezier +:)+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 08:03

Het kan nog makkelijk. Eind oktober is het water in Nederland ook nog 10-12 graden. DAt is echt nog geen winter hoor. Het is zelfs warmer dan de 8 graden waarop meestal in het voorjaar met buitenduiken met beginners begonnen wordt in april. Het water wordt meestal pas eind januari kouder dan 6 graden. Tot eind november zou je echt geen problemen moeten hebben met een open water cursus in Nederland. Desnoods maar 1 duik op een dag. Daarnaast mag je gewoon je open water ook in droogpak doen, dat is in Scandinavie heel gebruikelijk, hier weten velen dat niet. Maar ja, de duikschool moet dan wel droogpakken hebben natuurlijk. Dus het argument dat je in Nederland in de winter niet kunt leren duiken is onzin. Het vraagt alleen wat meer inspanning en creativiteit.

Maar we hebben het nu over oktober, dus de cursus afronden in september, dan is het water absoluut nog niet koud en op 30 september hebben we ook wel eens 30 graden nog gehad.
Persoonlijk zou ik even een paar 'kofferbak' instructeurs aanspreken. Ik heb bijna alle cursussen op die manier gedaan. Die geven vaak 1 op 1 les en dan kan het zeker gerealiseerd worden. Ik heb dat ook gedaan voor mijn open water. Ik was er 3 weekenden mee zoet. Zelf zit ik de komende weken gewoon vol in de weekenden en avonden is vanuit noord holland te ver.

Je zou Aqualove eens kunnen bellen, ze zitten net over de grens in Duitsland, maar het is een Nederlander. Ik heb hier mijn Advanced gehaald in november in natpak omdat de club niet opschoot. Ook gewoon 1 op 1 zonder meerprijs. Aqualove.nl Ik weet zeker dat die je nog gemakkelijk aan een brevet kunnen helpen.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 09:43

Leuk dat je eerst je OW wilt halen voor je vakantie, dat levert daar meer "gewone" duiktijd op :D
En zoals hier al aangegeven hoef je je geen zorgen te maken over kou, in september/oktober duik ik gewoon nog in natpak en tijdens de cursus word je lekker bezig gehouden waardoor je niet veel tijd hebt om te bedenken dat het koud is.

Ga in ieder geval op tijd rondvragen; bij de duikschool waar ik mijn brevetten heb gehaald zit alles doorgaans al voor de zomer volgeboekt.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 09:51

NoeskaMoos schreef:
Ga in ieder geval op tijd rondvragen; bij de duikschool waar ik mijn brevetten heb gehaald zit alles doorgaans al voor de zomer volgeboekt.

Dit bedoelde ik inderdaad. Sorry ik was misschien te onduidelijk :o In de zomer is er veel animo en zitten cursussen snel vol.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 09:56

Gewoon even een paar namen, geen noord Holland, maar ik weet zeker dat je het bij hen kunt redden voor oktober. Eventueel plaats je een oproepje in de 'duiken' groep op facebook, dan lukt het zeker:
Rick Bruijnis uit Meppel
Peter Houniet van Aqualove uit Neudeersum (geef gewoon in Nederland en in het Nederlands les)
Dick van Dijk uit Friesland

Deze hebben alle 3 een 'duikschool'. Maar zijn kleinschalig.
Er zijn enorm veel duikscholen, en zelfstandige instructeurs in Nederland. Dus het moet echt lukken.
Nog een tipje: haal hier je open water, en doe daar de 5 ervaringsduiken en dan heb je je advanced ook. Dan mag je 'alles' zeg maar.

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:44

Bedankt voor de tips! Ik ga even rondkijken. Is het nog een groot verschil tussen Padi en ssi?