Ik denk dat het voor iedereen wel even wennen was dat de kraamverzorgende over de vloer heen kwam.. Vooral als het om 8/10 dagen gaat.
Maar lees hier toch echt meer en deels verhalen dat de moeders toch blij waren dat ze die 8 dagen kregen.
Sunrise19, ik vind; het is jouw huis en als de kraam jou niet meer kan helpen zou ik het onnodig vinden om haar die uren toch rond te laten lopen in jouw huis. Zelf heb ik gekozen voor 24 uur, waarbij ik altijd om meer kan vragen. Maar ik vind die 3 uur denk ik niet teveel. Ligt misschien ook wel een beetje aan je bevalling maar vooral bij een eerste kindje is het denk ik toch wel fijn dat de kraam er is.
Ik zag eergisteren op het journaal dat Andre Hazes JR kiest voor een kraamhotel ipv thuisbevalling of in het ziekenhuis. Nu hoor ik daar helemaal niets over hier, zijn er mensen die daar voor hebben gekozen? En hoe is dat bevallen? Ik heb gelezen dat je dan 8 dagen in dat kraamhotel bent, ipv dat je thuis bent en een kraamverzorgende krijgt?
En omdat er ontzettend veel bokkers borstvoeding geven/hebben gegeven heb ik een vraag waar wellicht iedereen een ander antwoord op heeft.
Ik heb een super boek over borstvoeding, en daar word afgeraden speentjes te gebruiken bij borstvoeding. Nu heb ik deze vraag natuurlijk ook bij mijn intake van de kraamverzorgende gelegd, en zij vertelde mij dat iedere baby anders is. Een baby normaal moe word van het drinken en daarna ook in slaap valt. In sommige gevallen is dit niet zo, en gaat het de baby heel gemakkelijk af met drinken dit kan zowel met borstvoeding als kunstvoeding zijn. De baby is dan wel verzadigd, maar niet moe. Een speentje kan de baby dan helpen wat moe te worden, zodat het dan toch gaat slapen.
Ik heb speentjes gekocht, omdat ik dacht dat ik die moest hebben. Ik bewaar ze dus wel.
Wat is de reden geweest voor jullie om wel of geen speentjes te gebruiken?
Mijn schoonmoeder zegt altijd dat de baby een vreselijk slecht gebit later kan krijgen van duimen, dat duimen komt dan weer doordat het geen speentje krijgt.

Wat moet ik hiervan geloven?