Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zucchero

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 23:43

Nou Linnie ik vind dat gewoon goed! Heb je toch mooi sneller gelopen dan bijna 30 mensen! Ik heb ooit 1 keer een 5km gelopen (op mijn tennisschoenen, zonder training :') ) en toen was ik vet laatste! Ik ben trots op je. Je hebt het maar wel mooi gedaan! #allesbeterdanopdebankzitten! ;)

Robijntjah en Gerda dus ook lekker bezig! :j Keep up the good work!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 10:54

Nou mijn spierpijn begon gisteravond al. Dat beloofd wat voor morgen :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 16:21

Linnie: Mooi dat je eerste wedstrijd goed ging :)

Ikzelf heb een likdoorn gekregen door m'n schoenen. Dus nu op zoek naar nieuwe schoenen (Eigenlijk geen budget voor maar ga nu niet stoppen) Dus als iemand goede hardloopzaken weet waar ze ook zo'n drukmeting oid doen (en geen hoofdprijzen voor schoenen) hoor ik het graag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:19

Oh oeps, ik ga in juni mijn 1e obstakelrun al lopen :oo

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:31

Robijntjah schreef:
Oh oeps, ik ga in juni mijn 1e obstakelrun al lopen :oo

Spannend, hoeveel km?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:46

7,5...

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:49

Stoer wief! Ik doe het je zeker niet na!

Vanmorgen wel weer lekker gelopen, maar per ongeluk Evy onderweg uitgezet, dus moest even creatief worden. Nu moet ik dus een keer extra lopen om deze training wel op de kaart te zetten. :P

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 10:03

benangelique schreef:
Zwaai vanuit Denemarken. Eergisteren 5k gelopen na 3 weken training en 2 weken geen tijd. .. tijd in te huilen (35:35), maar hé, het is hier heuvelachtig en ik heb t toch maar mooi gedaan na een dag slenteren door legoland :+

Vind het nogal een denigrerende uitspraak over de tijd. Het is een beginnend hardlooptopic, en als je dan geen 10 km per uur loopt is het "om te huilen"? :roll:

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 10:09

pinto_1 schreef:
benangelique schreef:
Zwaai vanuit Denemarken. Eergisteren 5k gelopen na 3 weken training en 2 weken geen tijd. .. tijd in te huilen (35:35), maar hé, het is hier heuvelachtig en ik heb t toch maar mooi gedaan na een dag slenteren door legoland :+

Vind het nogal een denigrerende uitspraak over de tijd. Het is een beginnend hardlooptopic, en als je dan geen 10 km per uur loopt is het "om te huilen"? :roll:

Kruipt onder steen vandaan...

Ik heb na lang stil gelegen te hebben sinds een drietal weken ook weer het lopen opgepakt, dus wel echt weer beginnende en loop een keer per week, en als ik veel boven de 6min/km zit vind ik dat ook om te huilen hoor.
Het is zo persoonlijk hoe goed je in conditie benten hoe jou lichaam is. Ik ben een echte lange afstandsloper en heb hier dan ook de geschikte bouw en spieren voor, naast dat is zelfs mijn 0 conditie gemiddeld vrij hoog. Dat iemand anders minder snel is betekent niet dat dat slecht is, het betekent alleen dat het voor mijzelf niet goed is gegaan ;)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 10:10

Je mag toch zelf een doel hebben? Ieder heeft dat voor zich.
Ja als ik een wedstrijd loop wil ik ook boven de 10 gemiddeld lopen. Anders zou ik ook teleurgesteld zijn in mezelf. Dus ik snap de reactie wel. Het is niet dat ze iemand anders om te huilen noemt ;)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 10:18

He leuk, mag ik aansluiten? Ik ben sinds 1,5 week ook begonnen met lopen. Ik was het al een tijdje van plan maar nadat ik een vriend was gaan supporten bij de marathon van Rotterdam enthousiast genoeg geworden om het écht te gaan doen.

De eerste paar keren netjes volgens schema gedaan maar nu doe ik eigenlijk gewoon maar wat op gevoel :+ Ik overleg wel met mijn zus, zij loopt zeer fanatiek en heeft in het verleden op topniveau gelopen.

Ik heb tot nu toe steeds een rondje van 2,7 km gelopen (6x). De laatste 3 keer steeds sneller. Vorige week donderdag in 17 minuten, zaterdag in 15.44 en gisteren 15.03 met nog maar 1x kleine minuut wandelen tussendoor :D De gemiddelde snelheid lag op 11,04 km/uur. Ik wil nu het rondje gaan uitbreiden naar 3,6km.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 10:20

Hebben jullie aangemeten schoenen? Ik had nog "oude" (maar nauwelijks gebruikte) schoenen liggen maar heb eigenlijk wel nieuwe nodig. Ik wil eerst alleen even aanzien of ik het echt volhoud ;)

Maar goede schoenen zijn prijzig ben ik al achter >;)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 10:42

Daan: Goede schoenen is wel een must hoor, de eerste rondjes kun je prima op 'oudjes' vooruit, maar het is wel belangrijk dat je stand goed is anders is het risico op blessures veel te groot.

Hier al 2 vriendinnen in het eerste jaar hardlopen uitgevallen met Shin Splits (veroorzaakt door verkeerde voetstand) Ik heb zelf snel last van mijn heup, dus ook daarin is een goed aangemeten schoen echt belangrijk!

Kost wel iets van 100/150 maar de pijn en kosten aan fysio als je blessures loopt, zijn veel en veel hoger. Dat is echt ene aanrader om niet op de bezuinigen (net als een goede sportBH haha)

Robijntjah: hartstikke stoer! Maar 1 voordeel, obkstakel runs is steeds maar een paar honder meter hardlopen en dan weer een obstakel, daarin makkelijker.. Maar voor de rest van je lichaam wel pittiger. Ga je mee een x zo een parcours in het bos lopen als oefening?

Sorry dat ik zo maar in breek dames :P!
Ik ben inmiddels geen echte beginner meer, al loop ik niet veel harder haha! Klein jaartje bezig en loop nu 10km in een uur ongeveer, dat vind ik prima, wel aan het trainen voor de halve marathon in het najaar. En regelmatig obstakel runs, dat vind ik eigenlijk leuker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 10:44

Is goed Renee, wanneer?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 10:45

Liefst in het weekend, we appen er wel even over ;)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:21

kim345 schreef:
Je mag toch zelf een doel hebben? Ieder heeft dat voor zich.
Ja als ik een wedstrijd loop wil ik ook boven de 10 gemiddeld lopen. Anders zou ik ook teleurgesteld zijn in mezelf. Dus ik snap de reactie wel. Het is niet dat ze iemand anders om te huilen noemt ;)

Exact. Ik ben geen natuurlijke loper, het gaat me niet makkelijk af en ik moet voor iedere seconde werken. Dat geeft niet, maar neemt niet weg dat mijn streefsnelheid toch echt een stuk hoger ligt.
Ik kan nu 2 dingen doen; of mijn duurafstand gaan vergroten of rond de 5 km blijven lopen en gaan leren versnellen

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:24

Ik heb vandaag 10 km fanatiek gefietst omdat ik vandaag niet mocht rennen en ook niet mocht paardrijden. Gemiddeld 18 km/uur in een zware versnelling. Spieren kweken. :D

Nog geen 2 weken meer en dan mijn eerste run! SPANNEND!

Tempo maakt mij minder uit. Ik loop voor mezelf en heb geen lijf dat erg geschikt is voor hardlopen. Ik doe dus rustig aan (tenzij ik mezelf niet kan beheersen :') )

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:27

Ik zou niet weten hoe hard ik loop. Ik heb de Evy mp3-tjes op een mp3speler en loop verder niet met een app.

Vandaag wel les 4 van Evy gelopen!
Voor t eerst 3 minuten achter elkaar rennen en dat gaat vrij goed eigenlijk :)
Vriendlief vond dat ik me aanstelde met spierpijn na les 1 dus die heeft les 3 meegelopen. Hij vroeg zich af waar die zere benen van kwamen... Eigenwijs O:)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:16

Hihihi mannen!

Zuchero, wat voor loop?

Ik heb net onverwacht 6 (!!) Km aan 1 stuk gelopen. 43 minuten dus 7 min/km. Sneller ging echt niet. Ik ging pas na 4 km lekker lopen, daarvoor wilde ik eigenlijk steeds stoppen :+
Ik wil gaan traplopen als extra training. Iemand die dat ook doet?

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:30

Les 1 en 2 van Evy gelopen van de week. Heb nog best wel moeite Verder wandel ik stevig door en wandel routes van 5 tot 8 km. Morgen sportschool!
Ik train ook voor een obstakel run 12 km. In oktober. Mijn doel is om die uit te lopen.
Ik ben hierbij ook aan het letten op mijn eten. Ben inmiddels 8 kilo afgevallen maar moet er nog heel veel vanaf
Maar ik ben trots op mezelf. Eerder wandelde ik bijna nooit. Laat staan lopen.
Ik heb een botaandoening waardoor het niet altijd even makkelijk gaat.

GerdaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:34

Super goed marall, ik ben ook 6 kilo kwijt door het lopen en gezonder te eten. Ben ook mega trots op mijzelf en erg gemotiveerd om door te gaan.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:39

Super marall, terecht dat je trots bent!

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 06:42

Dank jullie

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 06:43

De Night Run in Helmond Benangelique.

Goed bezig Marall en GerdaR!

6km aan 1 stuk! :oo Echt goed! Dat doe ik je zeker nog niet na!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 08:48

Knap dat jullie zo veel zijn afgevallen. Is dat ook de reden dat jullie zijn gaan lopen?

En 6km achter elkaar red ik voorlopig ook niet!

Hardlopen gaat mij wel redelijk makkelijk af moet ik zeggen, maar het zit ook wel in mijn genen denk :+ Zus die op topniveau heeft gelopen, vader heeft diverse marathons gelopen (binnen 3 uur) en ook hardlopende tantes en nichten in de familie.

Vanavond ga ik voor het eerst de afstand vergroten, van 2,7 naar 3,6km. Ben benieuwd hoe dat me af gaat :)