Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 23:07

Ah, dat klinkt nog niet eens zo heel verkeerd! Is Griekse yoghurt ook oké? Of is dat dan net de vet?
Meestal ontbijt ik met Brinta pap. Dus dat zou eventueel ook nog kunnen tussendoor.

Net mijn 1e dag ab challenge erop zitten! Pfoeee, dat is een stukkie zwaarder dan die sit up challenge waar ik gister mee was begonnen. :Y)

Kunnen jullie het schema van de ab challenge ook echt volhouden? Of wordt het op een gegeven moment te zwaar omdat het te snel gaat? Ben erg benieuwd!

Net mijn eten voor morgen dagje school vast klaargemaakt.
O: yoghurt met aardbeien
T: appel
L: volkoren crackers met smeerkaas
T: Mandarijn

(Avondeten: Mama's prakje, doperwten en wortels, krieltjes, en een stukje kipfilet)

Ben super benieuwd naar het resultaat over een maand. Zo nog even een foto maken van hoe ik er nu uit zie!

Jullie nog gesport vandaag? Of een lekkere luie zondag?

Edit: Nog een vraagje, eten jullie bewust meer eiwitten als jullie gaan sporten?

TrIjNiE__

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 23:43

Suliko, nee niet de gezonde versie, de guilty one met 200 gr chocolade in en echte slagroom erop :o :D

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 23:53

Ik moet zeggen dat ik het nog best goed volhoud om in beweging te blijven.
Ik probeer elke dag 1x minimaal een half uur met de hond te wandelen, in de ochtend gaat hij met de uitlaatservice mee behalve in het weekend.

Ik doe ook de 30 day ab challenge en zit nu te denken om er iets bij te doen, misschien wel weet iets van jillian michaels!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 00:02

Melissa, ik had ergens bij dag 12 opeens dat ik het een week vergat door omstandigheden, nu pak ik het weer op maar doe ik de dagen vaker omdat het toch best snel opbouwt (wel met nog steeds om de 4 dagen een rustdag). En door het zo uit te smeren, is er alleen maar kans op meer resultaat.
Wil hierna toch verder gaan met buikspieroefeningen, dus of ik er nou 30 dagen of langer over doe maakt dan ook niet uit. :D
Helaas heb ik regelmatig slechte dagen lichamelijk, dus heb ik meer rustdagen achter elkaar wat het toch erg zwaar maakt (dag 18 nu). Maar ik zie al wel resultaat!
En wel voor/na foto's maken hoor, doe ik ook!

Wat betreft eiwitten, ik let er gewoon op dat ik divers en gezond eet met veel groentes. En luister vooral naar mijn lichaam daarin, als ik behoefte heb aan fruit heb ik dat blijkbaar nodig.

TrIjNiE__, oooh lekker, vooral van genieten. :Y)

crazy_funky, misschien de back challenge erbij doen? Die spieren werken veel samen (buik en rug) en rug is toch vaak wel iets wat veel mensen vergeten te trainen. Hij is wel zwaar. :P

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 00:09

Ik meld me ook!
Ik ben Anne, 20 jaar en weeg tussen de 65 en 70 kg (sta niet zo vaak op de weegschaal)
Sinds zo'n anderhalf jaar ben ik bezig met gezond en bewust eten waardoor ik heb ontdekt dat ik koken en dingen bakken heel leuk vind. Helaas moet je van gezond eten ook niet té veel pakken en ben ik ook wat aangekomen deze winter.
Ik heb inmiddels een challenge geprobeerd van follow fitgirls, dat hield ik aardig vol. Maar circuits zoals BBG van Kayla Itsines is na 2 weken afgelopen bij mij. Ik hoop weer wat gemotiveerder te worden en deze zomer een échte bikini body te hebben ;)

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 09:57

Die challenges blijven populair O:) Moet zelf toegeven dat ik ze ook wel chill vind. T kost weinig tijd en je kan het lekker thuis doen dus dat is ideaal xD

Dit weekend wat minder gedaan dan normaal. Challenges zijn er een beetje bij ingeschoten. Vrijdag had ik stage, werk en ging ik direct door naar mijn vriend waar we gingen gamen met één van zijn vrienden tot diep in de nacht :o Dus toen kwam het er niet echt van. Zaterdag ook weer hele dag werken en daarna bij een auto wezen kijken. Die was helemaal wat ik zocht dus nu in het bezit van mijn eerste eigen auto! *\o/* Helaas hierdoor veel tijd verloren en moest ook nog mijn kamer opruimen omdat mijn vriend kwam slapen (midden in een verbouwing dus veel stof en alles xD)

Dus ik wilde gister het weer oppakken, maar wederom geen tijd :') Eerst naar stal en even 30 min gereden met bareback pad (dus toch soort van sporten xD) en daarna mijn auto helemaal gewassen van buiten en binnen omdat hij behoorlijk vies was. Toen ik daar klaar mee was, was het 8 uur en moest ik nog hw doen xD

Vandaag ga ik de challenges dus wel weer oppakken O:) Maar eerst om 5 uur de MRI van mijn knie. Ik hoop echt dat er wat uitkomt zodat we er wat aan kunnen doen en ik niet meer constant er last van heb... Morgenavond krijg ik in ieder geval de uitslag dus fingers crossed!

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:19

Ik duim voor je mee mailiejane! Dat van die challenges in het weekend herken ik :o Vrijdag en zaterdag een soort van vergeten overgeslagen, etc :')

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 14:19

Hey hoi!

Heb al een tijdje niks van mij laten horen maar heb wel mee gelezen.
Ben de afgelopen week ziek geweest dus sporten kwam er niet van. Vandaag ben ik toch echt van plan om naar de sportschool te gaan, als ik in de spiegel kijk denk ik echt van ' nee dit is niet een summer ready body' dus heb nu een voor foto gemaakt en wil in eind mei een na foto maken.
Verder wil ik even tegen iedereen zeggen dat jullie echt super bezig zijn en heel leuk dat er nieuwe aanmeldingen zijn!

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 14:33

Dankje voor je uitgebreide antwoord Suliko! Dat dagen dubbel doen lijkt mij ook wel verstandig als ik het schema zo zie. Op een gegeven moment gaan de crunches wel heel hard vooruit! Terwijl ik die het zwaarste vind. Of went je lichaam er zo aan dat het wel haalbaar is?

Bij welke dag van de challenge zijn jullie nu? :Y)

Oké top. Ik heb zelf weinig verstand van voeding. Dus ben bang dat ik het verkeerd aanpak..
Vandaag namelijk vrij weinig gegeten, maar wel net dag 2 oefeningen gedaan. En best duizelig! Dus ik maak zo maar even een eitje voor mezelf.

Goed bezig Crazyfunky! Misschien extra oefeningen erbij, zoals squats? Dat doe ik er op dit moment ook bij voor beenspieren:)

Welkom Annepanne! Laten we samen voor een bikinibody gaan 8-)

Ook goed bezig Maliejane. Ondanks niet de challenge, toch geen verkeerd weekend! gefeliciteerd met je auto!

Net nog 'voor' foto's gemaakt van mijn lichaam. Het is niet erg ofzo, maar wil toch graag net dat vetrandje eraf hebben!

Voorkant: http://i67.tinypic.com/ifbwn6.jpg

Zijkant: http://i63.tinypic.com/23i8plg.jpg

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:05

Ik ga vandaag verder met dag 10 van de challenges ;) Ik doe de plank, ab, back (alleen superman), leg en butt challenge en vind de plank challenge het zwaarste xD Ik ben daar zo slecht in O:)

Moet kanttekening maken dat de butt en leg challenge vaak maar half lukken of dat ik die wat vaker over moet slaan door mijn knie. Maar blijf het wel proberen om mijn been nog een klein beetje gespierd te houden xD

assileM, jou voor-foto's lijken heel erg op de mijne xD Mijn "buikje" bestaat ook uit alleen een klein vetrandje wat mijzelf stoort, maar de meeste mensen niet eens opvalt :P Tis maar een paar kilo's maar toch zo'n verschil!

Maaikvdk, bedankt O:) Ik laat morgenavond zeker weten wat de uitslag is

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 15:07

De crunches zijn vooral erg pijnlijk en dat blijven ze helaas ook. :=
vanaf de 20ste of 30ste gaat het bij mij al heel erg pijn doen (beetje brandend) en dat blijft het ook doen, terwijl ik er inmiddels meer dan 100 moet. Dus ik probeer het op te delen in setjes van 20. Bij de andere oefeningen heb ik geen pijn aan mijn buikspieren, enkel bij de sit ups dat het wat vermoeid gaat voelen.

Welkom Anne!

maliejane, ik duim voor je mee. :D

Vandaag bestaat mijn trainen uit dagelijkse bewegingen. Omdat ik vandaag wel erg veel dagelijkse bewegingen heb. :')
- flinke stal uitmesten (zo'n 6 volle kruiwagens)
- pony kort losgegooid + halfuur actief gereden op een andere pony
- boodschappen doen
- met de hond wandelen
- koken
- in totaal 20 km fietsen naar een vriendin

En ik heb nog steeds erg veel last van mijn benen, dus vind dit meeeeer dan zat beweging haha.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:21

Ooh ja, crunches... Net als scissors, die vind ik ook vreselijk zwaar!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 18:56

En vanavond sta ik in de keuken voor een vegan gerecht:
- kruidige wortelsalade
- couscous met koriander
- gebakken courgette & aubergine met ketjap, knoflook en sesamzaad

Wat staat er bij jullie voor gezonds op het menu? :D

En inderdaad Maaike, van die scissors is toch dat je op je rug ligt, benen paar cm van de grond en dat je dan je benen over en uit elkaar beweegt?

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 20:37

Oeh, klinkt goed!
Ja, inderdaad. V r e s e l i j k. Maar ja, alles voor die Summerfit body :')

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:03

Na school gaan hardlopen, had helemaal geen zin maar heb mezelf verplicht te vertrekken en toch 8,1 km gelopen met de beste tijd tot nu toe! Benen voelden wel zwaar in het begin en mijn linkerbeen heeft heel de tijd zwaar gevoeld. Toch blij dat ik gegaan ben :)

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 23:53

Ik at vandaag boeren pannetje xD Is 1 van mijn favoriete gerechtjes. Bestaat uit wortel, aardappels, zilveruitjes, gebakken spek, gehakt balletjes met kaas erdoor en nog wat erdoorheen wat ik even niet weet (mijn moeder kookt nog en laatste keer dat ik dit maakte is 2 jaar geleden) <3 Tis niet het meest gezonde gerecht, maar ik vind het heerlijk en het is nog altijd beter dan patat :')

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 09:26

Ik eet vandaag een salade van linzen, walnoten, bietjes, geitenkaas, citroen en dille, nomnomnom!

Wat doen jullie na al die challenges? Na 30 dagen blijven er nog 3 maanden over tot de zomer of ga je dan weer door naar de volgende challenge?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 11:42

Goed dat je gewoon gegaan bent TrIjNiE__! Vaak krijg je alleen maar spijt als je niet gaat en voel je je uiteindelijk goed als je toch wel gaat.

Ooh lekker Jeany! Die ga ik denk ik even onthouden. :9
Wat betreft de challenges, ik zie het als een opbouw om vanuit daar verder te gaan. Het heeft weinig zin om een six pack te maken en daarna opeens te stoppen, dan ben je het zo weer kwijt. Dus ik blijf lekker verder gaan met buik en rugspieren trainen en langzaam aan steeds meer lichaamsdelen erbij te pakken. :)

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:18

JE hebt van de challenges ook verschillende niveaus, tenminste die app die ik heb heeft dat wel.
Ik zit eraan te denken de buut en squat challenge en misschien ook wel de rug te doen.

Ik ben nog steeds aan het afvallen, wel per grammen maar het hoeft van mij ook echt geen kilo per dag ofzo :')

Goed gedaan trijnie! want als je het niet had gedaan dan gaat het de volgende keer ook zo.

Maliejane, dat klinkt wel lekker zeg!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 11:18

Hoe is het hier?

maliejane, heb je al de uitslag van je MRI?

Ik ga zo direct weer zwemmen van 10:45 tot 11:45. :D Moest mezelf wel erg pushen, bepaalde tijd van de maand dus om de zoveel minuten klap ik even in elkaar van de krampen haha.

De dag begonnen met yoghurt, rozijnen, noten en lijnzaad.
En ik probeer nu elke ochtend 10 min. lang de zonnegroet te doen. Weet niet of iemand dit kent? Dit is een reeks van yoga houdingen achter elkaar waarbij je je hele lichaam gebruikt, wat betreft spieren en lenigheid, je start je spijsvertering en nog een paar pluspunten die ik even niet meer weer. In ieder geval een hele goede start van de dag, nu hopen dat ik het volhou. :')

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:17

Gisteren een beetje gesnoept :o En morgenvroeg vertrek ik voor 5 dagen naar Londen met school dus de challenges, het hardlopen en het gezonde eten zullen even stilstaan :)

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:29

De zonnegroet ken ik niet! Maar het klinkt wel goed.

Jammer van die 5 dagen maar misschien is dat een extra motivatie om daarna weer hard door te gaan!

Ik ben vandaag een week bezig en al 2 kg afgevallen. Vandaag een rustdag bij de challenges.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 14:45

TrIjNiE__, gewoon daarna lekker verder gaan! Geniet van je tijd in Londen. :)

2 kg, lekker bezig crazy_funky!

Ik heb net 3 kwartier gezwommen dit keer compleet geen last van mijn knie, heel fijn. Ook niet als ik wat harder zwom. En ik werd vanochtend wakker met veel pijn in mijn arm/nek en zag al een slechte dag aankomen, maar nu na het zwemmen voel ik me juist heerlijk soepel. :D

Straks even de ab en back challenges doen, wortelsalade en fruit klaar maken voor school en dan de rest van de eindmiddag en avond op school spenderen. :)

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:54

Suliko schreef:
Hoe is het hier?

maliejane, heb je al de uitslag van je MRI?

Was nog niet online geweest omdat ik na de uitslag meteen ging zwemmen en daarna naar bed :+ Maar er was niets te zien. Kraakbeen, banden en alles zag er goed uit en ook geen vocht of iets. Lijkt dus toch op een overbelaste knie schijf. Ik heb nu wat oefeningen mee gekregen die ik vanaf vanavond ga trainen, ik ga weer af en toe fietsen (als er weinig wind staat) en zo moet ik het langzaam opbouwen/erdoorheen trainen.

Was gisteren bijna die afspraak vergeten dus moest mij in ene haasten waardoor ik geen tijd meer had voor de challenges.. Gisteren dus keertje alleen gezwommen (36 baantjes). Vanavond naar stal en wel mijn oefeningen doen en ben vandaag voor het eerst naar mn stage gefietst (20 min heen). Dit ging nog niet lekker ivm mijn knie, maar voelt toch fijn om te weten dat er niks fysieks mis is dus ga gewoon door.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:56

wat fijn dat zwemmen zo goed ging! en je nek/arm doet geen pijn meer, gelukkig :)

dat is opzich wel goed nieuws! hopelijk helpen die oefeningen een beetje.