Ik heb het topic amper gelezen, maar ik ben dus zo'n moeder die haar kind niet laat vaccineren.
Lang leve de vrije keus en lang leve het verbod in Nederland om niet gevaccineerde kinderen te weigeren in de opvang en op scholen.
Ik ben niemand verantwoording schuldig, gelukkig voor mijn kind!
Ík ben van mening dat het middel véél erger is dan de kwaal, de hulpstoffen liegen er niet om en bijv formaldehyde staat tegenwoordig aangemerkt als kankerverwekkend, maar het mag wel gewoon in een kleine baby gespoten worden....
Daarbij is iemand helemaal niet levenslang beschermd, een mooi voorbeeld is de uitbraak van de bof onder studenten, een paar maanden geleden.
Het doormaken van een ziekte zorgt in veel gevallen juist wél voor een levenslange immuniteit.
Voor een aantal ziektes waarvoor wordt gevaccineert, geldt dat het al voor het vaccinatieschema niet meer voor kwam in Nederland, waaronder polio
Niet te verwarren met de uitbraak van polio na orale vaccinatie, welke muteerde.
Een Duitse kinderarts adviseerde een vriendin van mij te wachten met vaccinren tot de leeftijd van 2, hierna is het eigen afweer al een heel stuk volgroeid.
Ben ik niet bang (geweest) dat mijn kind ziek werd/wordt? Uiteraard, maar angst is een slechte raadgever en kennis is macht, ik heb mij dus uren verdiept en heb voor mijzelf een weloverwogen beslissing genomen, waar ik nog steeds vierkant achter sta.
Ilonaa__ schreef:Ik vind het wel of niet vaccineren een heel dubbel iets, mede omdat ik zelf als baby een ademstilstand heb gehad vlak na een vaccinatie. Als mijn moeder dit niet op tijd opgemerkt had was er ook een kans geweest dat ik dood was. Het kan natuurlijk ook toeval geweest zijn, maar daar geloof ik eigenlijk niet in. Maar hoe groot is de kans dat er zoiets gebeurd na vaccinatie? Niet groot lijkt mij, misschien was ik wel een van de weinige.
Er is een vaccin waarvan bekend is dat het de adempauze verlengt, dus toeval.., ik weet het niet...
Wat denk je van al die onverklaarbare wiegendood gevallen?
Vreselijk!