Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:37

Mallow schreef:
En hoe groot is de rol van bijvoorbeeld borstvoeding? Wanneer je als moeder wel ge-ent bent, geef je deze antistoffen mee?

Daarnaast ben ik het er mee eens dat een enting een goed iets is maar ik vind het heel belangrijk dat er kritisch gekeken wordt naar de hoeveelheid van een enting. Krijgt een baby van 8 weken een evengrote hoeveelheid ge-ent als een baby van zeg maar 6 maanden?

En daarnaast mag er ook best heel kritisch worden gekeken naar de vulstoffen van een enting, wat zit er precies in en wat doet het? Wat doet een teveel aan vulstoffen?

Is dezelfde hoeveelheid, zelfs voor volwassenen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:18

Mallow schreef:
En hoe groot is de rol van bijvoorbeeld borstvoeding? Wanneer je als moeder wel ge-ent bent, geef je deze antistoffen mee?

Via de borstvoeding geef je zeker in het begin veel antistoffen aan je kindje via je melk. Van ziektes die je zelf doorlopen hebt geef je meer en langer antistoffen dan een ziekte waartegen je enkel gevaccineerd bent. Ik ga even kijken of ik die bron nog kan vinden.

Esplendido

Re: Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:39

Niet alleen in het begin geef je antistoffen door via borstvoeding, maar gedurende de hele borstvoedingsperiode geef je antistoffen door tegen ziektes waarmee jij en je kindje in aanraking komen. Het immuunsysteem van een kindje doet er ongeveer twee jaar over om te rijpen, dat is een van de redenen dat de WHO adviseert om minimaal twee jaar borstvoeding te geven. Met antistoffen van de moeder help je immers het immuunsysteem.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:43

Oh zeker, maar de specifieke antistoffen tegen de ziektes waartegen gevaccineerd wordt, worden volgens meerder website's niet heel lang via de melk doorgegeven.

*Hoop 10 april de WHO norm te halen, dus pro bv en pro langvoeden.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:52

Zodra moeder of kind weer met die ziektes in aanraking komt worden weer antistoffen doorgegeven via mm.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:53

Klopt Esplendido, maar niet als de moeder 5 jaar voor de bevalling een vaccin heeft gehad (spuit! dus niet in aanraking met de ziekte zelf).

Althans, dat probeert Zonnebloem imo te zeggen. Stoffen komen wel mee van ziektes, maar niet van de vaccins zelf.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:55

zonnebloem18 schreef:
Mallow schreef:

Via de borstvoeding geef je zeker in het begin veel antistoffen aan je kindje via je melk. Van ziektes die je zelf doorlopen hebt geef je meer en langer antistoffen dan een ziekte waartegen je enkel gevaccineerd bent. Ik ga even kijken of ik die bron nog kan vinden.

Ben wel benieuwd naar een wetenschappelijke bron. Het lijkt mij zeer bijzonder als het lichaam onderscheid kan maken tussen antistoffen die naar aanleiding van normaal ziekteverloop en vaccins zijn gemaakt. Het lijkt mij wel logisch dat antistoffen die nieuwer zijn (recent nog de ziekteverwekkers in het lichaam gehad) meer worden doorgegeven.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:06

xSlvna schreef:
Klopt Esplendido, maar niet als de moeder 5 jaar voor de bevalling een vaccin heeft gehad (spuit! dus niet in aanraking met de ziekte zelf).

Althans, dat probeert Zonnebloem imo te zeggen. Stoffen komen wel mee van ziektes, maar niet van de vaccins zelf.

Ik begrijp wat Zonnebloem zegt. Dat wordt idd altijd zo beschreven. Echter zodra de moeder of hetkind met de ziekte in aanraking komt, worden er (opnieuw) antistoffen via de bv meegegeven. Een baby krijgt dus direct na de geboorte wat via de melk indien de moeder gevaccineerd is tegen een ziekte of die ziekte heeft gehad. Komt moeder of kind later in aanraking met die ziekte komen er weer antistoffen in de melk. Mm kan de ziekte niet voorkomen, het maakt wel het verloop vaak minder ernstig.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:07

Ik ken deze site verder niet, maar vind het moeilijk de juiste artikelen te vinden, er wordt vast niet zo veel onderzoek naar gedaan, dit heb ik wel gevonden: http://www.vaxinfopro.be/spip.php?article110&lang=nl

Citaat:
Als algemene conclusie kan men stellen dat vrouwen die mazelen hebben doorgemaakt, significant hogere antistoftiters vertonen dan vrouwen die gevaccineerd werden. Daardoor hebben ook de kinderen van natuurlijk geïnfecteerde moeders significant hogere titers bij de geboorte. Desondanks dalen de antistoftiters in beide groepen zeer snel.

Ik kan alleen het originele onderzoek wat besproken wordt niet zo 123 vinden.

Bronnen als wanttoknow en nvkp probeer ik te vermijden omdat ik weet dat provaxers die bronnen toch niet serieus nemen

Edit: 1 van de onderzoek waarnaar verwezen wordt: https://doclib.uhasselt.be/dspace/bitstream/1942/11004/1/Leuridan_et_al._BMJ_(authors_version)%5B1%5D.pdf
Op pagina 14 staat het schema met de hoeveelheid antistoffen bij gevaccineerde moeders tegenover natuurlijk geïnfecteerde moeders.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:11

zonnebloem18 schreef:
Ik ken deze site verder niet, maar vind het moeilijk de juiste artikelen te vinden, er wordt vast niet zo veel onderzoek naar gedaan, dit heb ik wel gevonden: http://www.vaxinfopro.be/spip.php?article110&lang=nl

Citaat:
Als algemene conclusie kan men stellen dat vrouwen die mazelen hebben doorgemaakt, significant hogere antistoftiters vertonen dan vrouwen die gevaccineerd werden. Daardoor hebben ook de kinderen van natuurlijk geïnfecteerde moeders significant hogere titers bij de geboorte. Desondanks dalen de antistoftiters in beide groepen zeer snel.

Ik kan alleen het originele onderzoek wat besproken wordt niet zo 123 vinden.

Bronnen als wanttoknow en nvkp probeer ik te vermijden omdat ik weet dat provaxers die bronnen toch niet serieus nemen

Zou het te verklaren zijn doordat je de mazelen meestal later doormaakt (iemand die niet gevaccineerd is) dan dat je de vaccinatie krijgt en daardoor de antistoffen nog in grotere getale aanwezig zijn?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:13

Ik heb een link naar 1 van de onderzoeken toegevoegd aan mijn vorige post.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:14

zonnebloem18 schreef:
Ik heb een link naar 1 van de onderzoeken toegevoegd aan mijn vorige post.

Je link werkt niet helaas.
Edit: nu wel, dankje! :)
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 23-01-16 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:15

Linkje werkt nu wel. Het verschil is trouwens best flink.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:25

Ik zei het al eerder, dat is waarom die baby's nu in de problemen komen... Veroorzaakt door vaccins.
Eerst krijgt de baby van de gevaccineerde moeder niet voldoende antistoffen mee, daarna wordt het babylichaampje ook nog eens verzwakt door het vanaf 8 weken regelmatig vol te spuiten met allerlei vreemde stoffen die sowieso ongezond maar ook schadelijk kunnen zijn en zeer zeker niet in een babylichaampje thuis horen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:26

Maar als ie de ongezonde prikjes niet krijgt gaat ie dood door de ziekte...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:29

Dat is wel een heel extreem uiterste, er zijn vele gezonde ongevaccineerde mensen. Niet gevaccineerd zijn staat niet gelijk aan overlijden. Daarbij hebben de ziektes waartegen gevaccineerd wordt ook maar in een heel klein percentage overlijden als gevolg.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:33

xSlvna schreef:
Maar als ie de ongezonde prikjes niet krijgt gaat ie dood door de ziekte...

Dat kan inderdaad ja. Vooral ook omdat de antistoffen bij de baby heel snel dalen zoals een medebokster net zei. Zowel bij de kinderen van gevaccineerde moeders als bij kinderen van niet gevaccineerde moeders die ziek geweest zijn.

Ik ben wel voorstander van borstvoeding. Zo'n baby heeft veel meer weerstand. Altijd handig met een vaccinatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:43

In Amerika wordt moeders aangeraden bij sommige vaccins de borstvoeding tijdelijk te staken omdat de borstvoeding de werking van het vaccin zou benadelen.
In plaats van dat het kind antistoffen aanmaakt worden de ziekteverwekkers dan door de antistoffen van de moedermelk aangevallen en dat is ongewenst.

Beter niet vaccineren en wel borstvoeding geven. Ik geef mijn zoontje nu al ruim tweeëneenhalf jaar borstvoeding en ben nog niet van plan om te stoppen :Y)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:49

Juist omdat ik geen borstvoeding geef, vaccineer ik. Als ik borstvoeding zou geven, had ik wellicht het vaccinatieschema aangepast.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 01:00

Anoniem schreef:
In Amerika wordt moeders aangeraden bij sommige vaccins de borstvoeding tijdelijk te staken omdat de borstvoeding de werking van het vaccin zou benadelen.
In plaats van dat het kind antistoffen aanmaakt worden de ziekteverwekkers dan door de antistoffen van de moedermelk aangevallen en dat is ongewenst.

Heb je hier een bron voor, ben wel benieuwd hoe dit zit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 01:02

zonnebloem18 schreef:
[naam] schreef:

Ik dacht dat het in één van de bijsluiters stond maar welke weet ik zo niet meer. Heb nu ook niet echt de mogelijkheid om te zoeken. Misschien dat ik daar morgen even naar kan kijken.

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 01:02

Ik vind het wel of niet vaccineren een heel dubbel iets, mede omdat ik zelf als baby een ademstilstand heb gehad vlak na een vaccinatie. Als mijn moeder dit niet op tijd opgemerkt had was er ook een kans geweest dat ik dood was. Het kan natuurlijk ook toeval geweest zijn, maar daar geloof ik eigenlijk niet in. Maar hoe groot is de kans dat er zoiets gebeurd na vaccinatie? Niet groot lijkt mij, misschien was ik wel een van de weinige.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 01:13

zonnebloem18 schreef:
[naam] schreef:

Heb al:

Rotavirus. Staat niet in de bijsluiter maar was een onderzoek over.

http://www.foodrenegade.com/cdc-advises ... -efficacy/

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/20442687/

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 01:38

Ik heb het topic amper gelezen, maar ik ben dus zo'n moeder die haar kind niet laat vaccineren.
Lang leve de vrije keus en lang leve het verbod in Nederland om niet gevaccineerde kinderen te weigeren in de opvang en op scholen.
Ik ben niemand verantwoording schuldig, gelukkig voor mijn kind!
Ík ben van mening dat het middel véél erger is dan de kwaal, de hulpstoffen liegen er niet om en bijv formaldehyde staat tegenwoordig aangemerkt als kankerverwekkend, maar het mag wel gewoon in een kleine baby gespoten worden....
Daarbij is iemand helemaal niet levenslang beschermd, een mooi voorbeeld is de uitbraak van de bof onder studenten, een paar maanden geleden.
Het doormaken van een ziekte zorgt in veel gevallen juist wél voor een levenslange immuniteit.
Voor een aantal ziektes waarvoor wordt gevaccineert, geldt dat het al voor het vaccinatieschema niet meer voor kwam in Nederland, waaronder polio
Niet te verwarren met de uitbraak van polio na orale vaccinatie, welke muteerde.
Een Duitse kinderarts adviseerde een vriendin van mij te wachten met vaccinren tot de leeftijd van 2, hierna is het eigen afweer al een heel stuk volgroeid.
Ben ik niet bang (geweest) dat mijn kind ziek werd/wordt? Uiteraard, maar angst is een slechte raadgever en kennis is macht, ik heb mij dus uren verdiept en heb voor mijzelf een weloverwogen beslissing genomen, waar ik nog steeds vierkant achter sta.

Ilonaa__ schreef:
Ik vind het wel of niet vaccineren een heel dubbel iets, mede omdat ik zelf als baby een ademstilstand heb gehad vlak na een vaccinatie. Als mijn moeder dit niet op tijd opgemerkt had was er ook een kans geweest dat ik dood was. Het kan natuurlijk ook toeval geweest zijn, maar daar geloof ik eigenlijk niet in. Maar hoe groot is de kans dat er zoiets gebeurd na vaccinatie? Niet groot lijkt mij, misschien was ik wel een van de weinige.

Er is een vaccin waarvan bekend is dat het de adempauze verlengt, dus toeval.., ik weet het niet...
Wat denk je van al die onverklaarbare wiegendood gevallen?
Vreselijk!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 01:39

Wat bedoelen jullie met de anti stoffen dalen dan ook weer snel? Is dat als de moeder stopt met geven van borstvoeding?
Want anders zou je zeggen dat enten bij zulke kunnen minder of zelfs niet nodig is?