30 dagen zonder suiker! -Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Re: 30 dagen zonder suiker! -Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 07:43

Ja, dat zal wel even wennen zijn. Maar ik probeer dan altijd te denken, het is mijn lijf en ik doe alleen wat mij blij maakt. Voor een ander dus iets eten omdat dat 'hoort' probeer ik niet meer te doen.

Ik zit echt in een enorme dip. Ik ben steeds moe, val zomaar in slaap op de bank en ben gisteren zelfs niet naar mijn rijles gegaan. Ik zag er echt tegenop het paard in te laden en op pad te gaan. Ik schaam me dood en weet ook precies waardoor dat komt. Het slechte eten en veel te veel snoepen.

Dus, vandaag moet ik het echt weer aanpakken. Ik ga vanmiddag na werk naar de markt en koop zoveel groenten en fruit in dat ik niet eens meer aan suiker denk :=

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 09:01

Wat vervelend Denice!
Ik merk nu ook wel hoe belangrijk boodschappen zijn!
De vorige keer zonder suiker snoepte ik stiekem nog wel eens als het gezonde eten op was.
Nu ligt er een goede lading en heb ik die behoefte eigenlijk niet.
Gistere ook lekker boodschappen wezen doen lopen (4,5 km wandeling) met de hond. Lekker in beweging en gezond eten in huis!

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 09:32

denice schreef:
Ik zit echt in een enorme dip. Ik ben steeds moe, val zomaar in slaap op de bank en ben gisteren zelfs niet naar mijn rijles gegaan. Ik zag er echt tegenop het paard in te laden en op pad te gaan. Ik schaam me dood en weet ook precies waardoor dat komt. Het slechte eten en veel te veel snoepen.

Weet je dat echt zeker? Voorheen werd je daar toch ook niet ziek van?

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 09:52

Vervelend Denice, lekker gezond eten en veel water drinken vandaag!

Nou, vandaag dag 1, gaat natuurlijk nog goed :+ ben benieuwd wanneer ik mijn moeilijke moment tegen ga komen.. ik vind het ook vervelend hoor met verjaardagen, maar ook als ze gaan trakteren op het werk.. of als je uit eten gaat.

Verder heb ik altijd veel snoep/chocola en koek in huis vanwege vriend.. dus dat is ook wel eens lastig.. ik denk dat altijd sterk dat het van HEM is en ik er niet aan mag komen, helpt wel :') Me elke keer minder voelen na het eten van al die suikers vind ik ook niet leuk, dus ga me gewoon een schop onder mijn kont geven en even terug denken aan het gevoel (en de buikpijn) van gisteren als ik weer tot verleidingen kom.. Ik sport ook veel en mijn lijf is mooi aan het veranderen, vind het nu ook een beetje zonde voor al dat afzien met sporten, kan ik beter dingen pakken qua eten waar ik ook wat aan heb.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:02

Mijn vriend verstopt het gewoon, in het weekend snoepen we er dan lekker van. In het weekend mag ik met mate zondigen.

Door de weeks hou ik me er nog altijd keurig aan. Alleen vannacht echt ziek geweest, buikpijn, overgeven. Moet me nu echt inhouden om geen suiker te eten om me beter te voelen, minder slap. Hou me maar voor ogen dat het het alleen gaan verergeren.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:34

Met verjaardagen als wij ergens anders zijn sla ik gewoon alles af. Gelukkig weten de meeste dat gewoon en vragen ze er niet eens meer naar :) Moet zeggen dat ik gewoon thuis voldoende eet dan vol zit en geen verleidingen heb. Een drankje doe ik dan weer wel ;)

Met een verjaardag thuis zorg ik voor gezonde dingen en hapjes. Hummus gemaakt met rauwe groente om te dippen. Iedereen was er weg van.
Had geen chips en dergelijke en dat werd ook niet gemist :P
Frituur doe ik sowieso niet aan en zal ook niet in huis komen. Ben daar zelf niet zo van haha.

Mochten jullie nu echt trek hebben in iets zoets, zoek eens lekker suikervrije dingen op. Staan echt heerlijke baksel tussen die je doen verbazen hoe lekker ze zijn :P
Als je in de buurt woon mag je er ook om komen, ik vind het heerlijk om te prutsen hiermee haha.

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:09

*schop*

Oud topic, ik weet het, maar er staat zoveel informatie in dat het jammer is om een nieuwe te maken :)

Ik ben gisteren begonnen met suikervrij eten. Tot nu toe gaat het prima, maar ik zit pas op dag 1.

Zijn er nog bokkers in dit topic die hier nog mee bezig zijn?

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:13

Ik matig nog steeds mijn suikers, en als ik suikers eet dan het liefst die laag op de GI werken. De eerste dag is nog niet zo lastig, rond de 4 a 5 dagen kreeg ik wel moeite en vooral veel hoofdpijn.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 12:52

Ik ben ergens rond mijn vakantie het spoot bijster geraakt...

Ik zei vd week nog tegen mijn vriend dat het echt echt echt weer moest. Maar het is zo lastig.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 20:52

renskep schreef:
Ik ben ergens rond mijn vakantie het spoot bijster geraakt...

Ik zei vd week nog tegen mijn vriend dat het echt echt echt weer moest. Maar het is zo lastig.

Hetzelfde hier.. Rustig aan weer opbouwen nu

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:44

Jammer dat dit topic is stilgevallen.

Houd iedereen het nog vol om suikervrij te eten ?

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:57

BlueMilk schreef:
Jammer dat dit topic is stilgevallen.

Houd iedereen het nog vol om suikervrij te eten ?

Toevallig vandaag weer beetje beginnen samen met mijn moeder.
Mijn algemene voedingspatroon is er wel op vooruit gegaan, dus dat is opzich positief.
Hoe gaat het bij jullie?
Kwam deze gistere nog tegen staan ook erg veel (suikervrije) recepten:
http://www.zoetrecepten.nl/recepten/

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:00

Ik heb het vorig jaar een maand gedaan, maar ik merkte helemaal geen verschil -O-
Ben wel gestopt met drinken met suiker, drink alleen water en 1-2 keer per week cola of soms warme chocolademelk. En ik eet brood zonder suiker en zo weinig mogelijk zoet beleg.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:32

Ik heb de afgelopen drie maanden geen suiker gegeten. Nu weer voorzichtig en beperkt suiker. Maar ik vond het eigenlijk makkelijker toen ik helemaal geen suiker at. Nu moet ik steeds kiezen, wel of niet dat chocolaatje...
Ik merkte in mijn suikervrije maanden eigenlijk alleen dat ik geen suikerdips meer had.

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:55

Ja dat vind ik ook inderdaad! Nu denk ik: ach ik had toch al een koekje, nu kan die chocola er ook nog wel bij.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 00:05

Ik eet vanaf begin januari heel weinig suiker, van boterhammen met hagelslag en verpakte nasi babi pangang (26 gram suiker oepsss) naar crackers met een halve gram suiker en bijv kalkoen filet er op of schapen kaas.
Drinken was geen moeite want ik drink altijd al zga alleen maar water
Ik moet weer iets strenger zijn want neem al weer makkelijk iets lekkers zonder dat ik er eigenlijk echt naar verlang hoor.
De eerste 2 weken waren vreselijk ik dacht heel de dag door aan lekkers en eten. Nu een stuk makkelijker. Wel vind ik het nog steeds moeilijk wat ik dan moet eten, die boterhammen waren zo makkelijk haha.
Ik merk nu al dat ik fitter ben en minder prikkelbaar

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:44

Ooh ik moet ook echt weer beginnen! Vorige week had ik iedere dag taart. En toen heb ik besloten dat het echt wel weer wat minder kon. Mijn huid is ook heel onrustig op het moment.

En inderdaad wat MissCharlie zegt: helemaal niet is makkelijker dan 'minder'.

Maar we gaan er weer voor!! +:)+

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 09:57

Net weer lekker aan het bakken geweest! Tussendoortjes zijn voor mij echt het belangrijkste.
Heeft iemand hier nog een recept voor een goed gevulde tomatensoep?
Ik had de vorige met aardappel, die was te doen maar net niet helemaal mijn smaak.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:02

Uh.. ik doe altijd:
-uitje en knoflook aanfruiten in pan.
-eventueel winterpeen of paprika erbij
- tomaten erin
- tomatenpuree erbij
- water met bouillonblokje (die zijn er suikervrij, van zonnatura geloof ik)
- laten koken, staafmixer erdoor en klaar. Eventueel nog room en soepballetjes erin.

Ik heb donderdag een bananenbrood gebakkrn. Ook superlekker! Het recept wat ik gebruikt heb kwam van getsuperhealthy.nl

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 14:47

Pikkepor schreef:
Uh.. ik doe altijd:
-uitje en knoflook aanfruiten in pan.
-eventueel winterpeen of paprika erbij
- tomaten erin
- tomatenpuree erbij
- water met bouillonblokje (die zijn er suikervrij, van zonnatura geloof ik)
- laten koken, staafmixer erdoor en klaar. Eventueel nog room en soepballetjes erin.

Ik heb donderdag een bananenbrood gebakkrn. Ook superlekker! Het recept wat ik gebruikt heb kwam van getsuperhealthy.nl

Dankje! Dit had ik er ongeveer al in zitten (alleen paprika niet), maar heb daarna vrij snel weer trek helaas.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 07:41

Ik vind tomatensoep ook niet echt een 'gevulde' soep. Als je een flink gevulde minestrone soep of linzensoep maakt, dan heb je wel meteen goed gegeten.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:16

Pikkepor schreef:
Ik vind tomatensoep ook niet echt een 'gevulde' soep. Als je een flink gevulde minestrone soep of linzensoep maakt, dan heb je wel meteen goed gegeten.

Dankje! Dat heb ik beide nog nooit op (en die eerste nog nooit van gehoord) dus dat kunnen we mooi eens gaan proberen! :)