de strijd tegen de kilo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

0091

Re: de strijd tegen de kilo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:43

Het probleem is niet dat je niet kan vasten, het zal me ook een worst zijn of je van je stokje gaat, maar als je wil afvallen is dit niet de manier. Je lichaam gaat bij te weinig calorie inname in een soort spaarstand staan. Je zal bij meer inname dan ook heel snel weer aankomen. Dus ja, neem wat extra calorieën zodat je dat vermijd.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:23

Ik werd juist helemaal gek van het tellen van calorieën, ik sloeg door en voelde me schuldig als ik 1000+ kcal had 'weggevreten', de gevolgen daargelaten. Ik kan nog steeds van bijna ieder product het aantal kcal opnoemen. Nu is dat natuurlijk afhankelijk van iemands persoonlijkheid.

Ik vind dat men moet eten tot diegene 'verzadigd' is, en niet moet eten tot diegene 'vol' zit. Als je dat combineert met gezond eten en lekker dingen doen, kan je afvallen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 00:19

Paulina schreef:
Het probleem is niet dat je niet kan vasten, het zal me ook een worst zijn of je van je stokje gaat, maar als je wil afvallen is dit niet de manier. Je lichaam gaat bij te weinig calorie inname in een soort spaarstand staan.

Alleen als dat voor enige tijd of een tendens is. Niet bij een dag of onregelmaat. Ik eet extreem gevarieerd geen geprocessed fabrieks'voer' en een dag sub 1000 of zelfs vrijwel niets, heeft echt geen effect op spaarstand. De dag erop hebben we bijvoorbeeld een stuk overheerlijk vlees van wild zwijn.
Wat ik verder braaf elke dag wegwerk is zeolith/bentoniet in een groot glas water. Ooit een keer 10 kilo gekocht :D

Oeps.... :o :o
Ga offline; berglief heeft iets 'gemakkelijks' aangetrokken. Vast haar bijdrage aan mijn energieverbruik :D _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:09

De spaarstand is sowieso een fabel ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:14

Kayleigh_ schreef:
De spaarstand is sowieso een fabel ;)

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Meid, je bent geweldig! Legt uit dat er harder tegenaan gaan gewoon meer energie/vet verstookt en nu stuur je die mythische spaarstand de wereld uit <3

Als een goede mythe zit er wel een (ander) kern(tje) van waarheid in, maar het is geen reden om slechts honderd of zo kcals/dag af te vallen :D

Ik ga zo scharreleieren wegbrengen; te voet, stevig doorlopend; hartslag >2 x rust.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:48

:') :') :') :')

HC jij bent echt grappig :')

Enne vasten, spaarstand blabla.. Waarom zou je niet een paar dagen maar 1000 kcal mogen eten?

Ik zit heel de week al rond de 1100 en voel mij verder prima hoor!
Spoiler:
val gemiddeld 100gr af per dag.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:14

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:22

gribaldi schreef:
:') :') :') :')

HC jij bent echt grappig :')

Enne vasten, spaarstand blabla.. Waarom zou je niet een paar dagen maar 1000 kcal mogen eten?

Spoiler:

Jeetje, mijn BMR in rust is al 1366 :+ Vanavond wel iets lekkers bedacht van 450 kcal: 100 gram garnalen, 100 gram champignons, 100 gram spinazie, 100 gram zilvervliesrijst, 1 eetlepel olijfolie om in te bakken. Heel misschien de broccoli er nog bij. Lekkerrrrr <3

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:06

Hoe zorgen jullie dat je niet geobsedeerd raakt?
Ik vind het namelijk erg moeilijk en word er zeer ongelukkig van.
Ik heb mijn BMR berekend en wil proberen om rond dat aantal calorieën te eten aangezien ik niet een hele actieve levenstijl heb (zittend beroep)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:09

Haha ik heb mijn BMR ook weleens uitgerekend hoor maar daar word ik alleen maar obsessiever van :')
Oke dat ben ik nu misschien nu ook al wel

Geen idee Zerena, bij mij is er niks meer aan te doen ben ik bang :')
Ben pas tevreden met nog 2 kilo eraf en een lager vetpercentage ..

Het is niet dat ik geen lekkere dingen eet hoor, maar ik let wel op.
Zaterdag maak ik een taart van high protein kruidnoten met kwark leek mij gezonder dan de pepernoten monchou taart :j

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:18

Ah ga je 'm maken Jierga?! Ik misschien ook :))

Zerena, gewoon jezelf niet alles onthouden! Ik heb ook een zittend beroep en zit hele dagen op mn kont, enige beweging die ik krijg is op mn fiets naar bedrijf toe, maar dat is ook maar 5 minuten doorfietsen :') Al met al 'mag' ik dus ook niet zoveel kcal per dag. Zit nu steeds op gemiddeld 1500 per week > door de weeks eet ik er om en nabij 1300 en in het weekend 2 dagen 2000. Op die manier kan ik in het weekend gewoon lekker door eten zonder mezelf er ook maar enigzins 'slecht' bij te voelen, en hou ik het door de weeks ook prima uit. Gewoon een balans zoeken die voor jezelf werkt :D Ik ben er in ieder geval absoluut niet ongelukkig onder, en een heel stuk gelukkiger als begin van het jaar toen ik alles vrat wat los en vast zat :')

En als ik echt ergens heel veel zin in heb door de weeks eet ik het ook gewoon. Ik woon op het moment bij een hospita die heel veel bakt (wel alles paleo enzo dus wel enigzins gezond) en daar 'moet' ik ook zo nu en dan dingen voor proeven enz, zeg ik ook geen nee tegen. Het moet wel leuk blijven!

Wat ook heel erg werkt is gewoon heel veel groenten eten, zitten nauwelijks kcal in maar je raakt er ZO vol van. En veel proteine rijke producten. Afgelopen 3 weken heb ik elke dag heel veel groenten, fruit en kip op en los van Skyr geen 'verpakte' producten.. 1 van de dagen kwam ik maar om 900 kcal omdat het gewoon veel te veel volume was en ik het gewoon echt niet weg kreeg :') (Vandaag weer wel naar mn ouders en we eten shoarma dus die kcal worden vandaag weer gebalanceerd) Dus om vol te raken is dat ook een tip, gewoon veel volume creëren. En veel water drinken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:24

Echt. Lees het boek "het geheim van slanke mensen" staan leuke tips en eyeopeners in :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:31

Ja Nadine leek mij beter dan die taart die ik liet zien :+ En aangezien kwark toch mijn favoriet is :j

Keet: heb even zitten kijken of volgens mij - als ik voor mijzelf spreek - leef ik ook zo.
Wijntje / bier in het weekend bij het eten moet gewoon kunnen. Nee zeggen hoeft niet altijd gewoon in passen in je eet schema ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:36

Precies ;) niet én én én.
Ik neem regelmatig wat lekkers. Dan hou ik het langer vol :)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:39

Precies, ik ook :D

Laat weten hoe 'ie was Jierga :D Ik kom er dit weekend niet aan toe denk ik :))

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:39

zerena schreef:

Daten *\%/* *\%/*

Heb je wat anders om je druk over te maken EN het motiveert voor in vorm zijn, blijven, komen EN je danst/romantischt er nog wat extra af *D

Met een beetje geluk vlinders in je buik = geen honger :)*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:44

gribaldi schreef:

Spoiler:

+:)+

Er komt net een kat een vergevange vogel brengen. Erg lief en ik ben helemaal van vers voer en vogels zijn letterlijk zo licht dat ze vliegen, maar ja, past niet in mijn dieet, sorry poes.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:00

xNavatu schreef:
Precies, ik ook :D

Laat weten hoe 'ie was Jierga :D Ik kom er dit weekend niet aan toe denk ik :))

Doe ik, zal wel een foto sturen *D

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:28

Huertecilla schreef:
zerena schreef:

Daten *\%/* *\%/*

Heb je wat anders om je druk over te maken EN het motiveert voor in vorm zijn, blijven, komen EN je danst/romantischt er nog wat extra af *D

Met een beetje geluk vlinders in je buik = geen honger :)*

Haha opzich een goed idee.
Alleen heb ik een vriend ;)

Gribaldi was het bij mij nog maar 2 kilo, dan maakte ik er niet zo'n probleem van.
Alleen komt 20 kilo eerder in de buurt.

Trouwens andere vraag voor degene die MPF gebruiken.
Kan je zelf recepten maken en daar dan bijvoorbeeld 250 gr van pakken?
Moet er nog erg aan wennen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:31

zerena schreef:
Alleen heb ik een vriend ;)

en ik een vriendin.
Maakt me niet blind noch hormoondood.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:34

Dat is te merken ja :')

Ja dat kan zerena! Moet je een nieuw recept aanmaken en stel je maakt een kilo, dan geef je op dat er 4 porties uit het recept gaan dus dat zijn 4 porties van 250gr. Of je geeft aan dat er 10 porties inzitten dus dan heb je 100 gram per portie, en kan je deze keer aangeven dat je 2,5 portie hebt genomen, en een andere keer als je minder (of meer neemt) kun je het dan ook makkelijk verwerken :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:54

xNavatu schreef:
Dat is te merken ja :')

Stuk *\o/*er leven dan psychologisch gecastreerd door een vriendin die 20 kilo te zwaar is en dan zelf ook met kilos te moeten worstelen.

Berglief heeft mijn eetplan veranderd trouwens. Blijkt heel lief echte klassieke en zalig frisse huzarensalade gemaakt te hebben speciaal voor mij. Dat is VEEL werk dus dat wordt mijn HEEL gewaarderde lunch. Blijft lang perfect in de koeling dus met mate.
Mooi argument om vanavond wat meer te flirten/dansen +:)+

IJZEREN discipline die meid trouwens. Is druk met bakken van cakes, taart, brood. Heeft een extra speciale chocolade-taart met ganouche voor een vriend waar ze vanavond mee uitgaat gemaakt. Van al dat artesenale lekkers neemt ze NIETS! Hoop dat die knul veel energie verstookt vanavond :D , anders groeit hij dicht voor hij er erg in heeft.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:59

Haha HC waarom noem je je vriendin berglief ? :')

@ zerena gaat je lukken hoor :j Nadine heeft het goed omschreven zo doe ik het ook. Maar voornamelijk veel etiketten lezen, wekt weleens rare gezichten op in de supermarkt :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:23

gribaldi schreef:
Haha HC waarom noem je je vriendin berglief ? :')

Off topic dus ik riskeer mijn nek met een antwoord dame!

Heel snel dan maar en hopen dat de meute mutsen met de hakmessen aan het lunchen is.

Het is niet 'mijn' vriendin; ze is van haar heerlijke onafhankelijke zelf. Ze is een lief en lief, woont hier in de bergen. Tataaaaaa ;)

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:03

Bedankt ik ga het even proberen :)

Gribaldi ook bedankt.
Ik zit nu qua bmr rond de 1600 calorieën, dan kan ik best veeel eten eigenlijk.

Hc date jij met meerdere mensen, of alleen met je vriendin?