Trailrunning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 14:01

Nou, gisteren mijn 1e 20er aangetikt! Terhills Trail Maasmechelen met iets meer HM dan de organisatie had aangegeven :))
Niet de beste voorbereiding gehad met getrokken verstandskiezen ed, maar toch voor gegaan. En volbracht. De laatste 5km waren het zwaarst (zoals ik had verwacht), oa door nog een hele pittige klim. Steil, op gras/gravel en lang. Gelukkig daarna 2km dalen en toen nog 1 vlak tot de finish :)
Heb een fotofilmpje voor indruk:
https://www.facebook.com/djilanb/videos ... 080731634/

EmptyWords

Re: Trailrunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 14:04

Gaaf hoor!

Ik ben weer geel langzaam aan het opbouwen. Wil 22 jan de 15 km natte neuzen trail doen. Tussen de 5 en 10 km red ik goed genoeg. Dat wil ik nog beter hebben en het liefst ieder weekend tot dan toch wel de 10 of iets meer aantikken voor 22 jan. Ook voor de hond haar conditie belangrijk natuurlijk

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 14:59

Ik heb gisteren ook de Terhills Trail gelopen, alleen dan de 10km!
We hebben ons prima vermaakt. Mooi parcours en goeie omgeving :j

In januari loop ik de polar bear trail, 14km.
En dan langzaam opbouwen naar de Caubergtrail,18km in april
En de Koning van Spanjetrail, 22km in mei <3

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 15:02

Ik zou ook wel weer wat meer georganiseerde trails lopen. Zit alleen met een vervoerprobleem. Heb geen auto

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 15:14

Naar de Stuwwaltrail in mei en december kun je met de bus, heb ik vanaf Velp ook gedaan :)
Dan heb je de Posbanktrail in okt vanaf Velp, fiets prima.
Veluwezoomtrail Dieren, ook per fiets te doen ;) En de Klein Zwitserlandtrail is zelfs in Rheden. Dus al best wat keus in de buurt!

En anders kun je via FB nog wel eens carpool regelen. Wij zijn gisteren ook met 4 personen gegaan.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 15:29

Klein Zwitserland trail en alle natte neuzen trails heb ik al afgedekt. Posbank Trail was afgelopen zomer een stap te ver omdat ik niet veel gelopen heb. Maar alle trails die noemt is in de omgeving waar ik al loop. Daar loop ik zelf ook wel.
Ik vind georganiseerde trails fijn omdat je dan veilig nieuwe omgevingen kunt verkennen. Ik wil dus niet naar de trails in de buurt, maar wat verder.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 15:34

Iemand die zich voor de vuurtorentrail gaat opgeven? http://vuurtorentrail.nl
Dat wordt mijn eerste trail, ben benieuwd. Zal ook wel de enige wezen, voor mij is het lastig plannen om aan de wal ergens mee te doen...

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 16:28

Susanne_ schreef:
Iemand die zich voor de vuurtorentrail gaat opgeven? http://vuurtorentrail.nl
Dat wordt mijn eerste trail, ben benieuwd. Zal ook wel de enige wezen, voor mij is het lastig plannen om aan de wal ergens mee te doen...

Ik zat er toevallig net naar te kijken, maar het is voor mij geen doen.. 1u45 naar Holwerd en dan nog met de veerpont over, dat is ook nog 45 minuten en de kosten lopen dan ook aardig op. Jammer, want het ziet er wel tof uit! :)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 18:13

Lekker weer wat trails gelopen lees ik hier. Heb zelf eind nov. nog de tis voor niks loop gedaan, de hele marathon. (of eigenlijk iets meer) niet zo zeer een echte trail maar wel grotendeels off road en eigenlijk op die hele marathon afstand nog best veel single tracks en zelfs in het vlakke Brabant nog wat klimmetjes.
Komende zondag weer een marathon maar dan over de weg en voor dit jaar verder geen trailwedstrijden meer gepland. Eind jan. wel een trailweekend in de ardennen, kijk ik weer heel erg aar uit.
Veluwezoom trail ben ik afgelopen jaar inderdaad met de trein aar toe geweest. Was maar een paar km lopen van het trainstation naar de start. Goed te doen dus. (hoewel ik maar wat blij was dat ik op zondagmiddag na 93km er op te hebben zitten een lift aangeboden kreeg).

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 01:21

Zo beetje rustig geweest hier.
Iedereen gestopt met lopen deze winter.?

Jullie nog leuke plannen uitstaan.
Ik wil de km wel wat opbouwen nog naar zo`n 25 km ongeveer.
Vandaag nieuwe schoenen aangeschaft.
Lopen heerlijk.

Verder even kijken hoe de loop trainingen amen te passen met de trainingen va mijn paard.
Daar rijd ik Endurance mee dus daar moet ook mee getraind worden.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 08:59

Nee hoor niet gestopt. Maar trailrunning hoort voor mij gewoon bij hardlopen. Maar zelf dat onderscheid niet zo. Morgenochtend vertrek ik naar de Ardennen om 3 dagen te gaan lopen in de Ardennen. (of zoals men dat tegenwoordig noemt trailrunnen) Heb er zin in. Heb mijn interval training van vandaag bewust een dag naar voren geschoven zodat ik vandaag een rustdag in kan plannen.
Dit soort meerdaagse trainingsweekenden zal ik dit aar vaker doen met het oog op een wedstrijd waar ik mij voor heb ingeschreven. Een vijfdaagse trail in Duitsland over 275km en 6400hm. Is pas in april 2018 dus ik heb nog even om te oefenen.
Deze maand twee halve marathon wedstrijden gelopen. De eerste half strand en de tweede geheel asfalt. Even weer de wat relatief kortere afstanden om aan de snelheid te werken.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 10:25

Ik heb vorige week op Curaçao nog gelopen, maar thuis de laatste weken niet. Ik kan echt heel slecht tegen deze tempraturen en ik verstijf gewoon tijdens het lopen. Toch mijn dikste broek van Buff maar eens gaan testen, met softshell laag, dat houdt de koude lucht denk ik beter buiten dan een gewone winter tight.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 10:39

Ik ben het nu ruim een maand aan het oppakken. Afgelopen zondag 15 km natte neuzen trail gelopen. Was erg gaaf. Na 11 km een flinke klim, die heeft me erg leeggetrokken. Daarna moeten vechten om te blijven gaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:09

ik ben nog beginnend. net 3 trailtjes gelopen. zondag staat er 18k trail op de planning in de soesterduinen. beetje afhankelijk van het weer of ik alleen de eerste lus (8k) of beide lussen (tweede is 10k) loop. de voorspellingen zijn slecht met veel wind en regen.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:21

Die kou ja brr ik heb ook veel lagen aan , en wacht met smart op een iets betere temperatuur.

De natte neuzen trail gaaf ik was op vakantie maar loop ook vaak met de hond de kalender in de gaten houden om ook eens zon loop mee te kunnen doen.

Is dat de Roprun Benangelque.?
18 km in snijdende wind is best pittig maar 8 km net te weinig misschien .?

Djilna weer eens samen loopje doen als het wat minder glad en koud is.?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:33

roparun idd scooby! 8 is wel kort en wind is vervelend maar krijg je niets van :+. Regen en tot op het bot nat daarentegen... Ach, we zien het wel! is de bossen loop je toch ook wat beschut.

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:55

Benangelique, deed jij ook mee in Austerlitz?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:56

Yes! Langzame groep 10k

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:00

Wij hebben 'samen' gelopen. Wat grappig. We hadden t erover dat ik zo dicht bij woonde enzo. Ik ben zondag ook weer van de partij.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:04

Jaaaaa! Met je paard de bossen in! Wat ga jij zondag doen?

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:09

De 8. Gezien het terrein zal het al zwaar zat zijn.....

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:16

Ohoh dam ben ik dus optimistisch met mijn 18... nou ja, na de eerste lus kan ik gewoon stoppen.
Zie ik je daar, leuk!

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:25

Tot zondag!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 10:36

scooby09 schreef:

Lijkt me leuk! :)

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 10:56

Djilna schreef:
scooby09 schreef:

Lijkt me leuk! :)

+:)+
Nu hopen dat die kou snel beetje weg is...Al heb ik eergisteren toch weer heerlijk gelopen in de kou en een zonnetje.