CrossFit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:25

Monnie heb je ook les van Sabine?

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 09:24

Nee nog nooit gehad.. alleen van Dave jeroen en rené..

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 09:48

Ik wil ook wel meepraten hier!
Zag dat Liselot ook gereageerd heeft, wij gaan naar dezelfde Box in Almelo.
Ben in oktober begonnen en vind het erg leuk. Ga ook goed vooruit en we krijgen super begeleiding. Ik zit met een beperking in mijn elleboog waardoor dingen waarbij hij flink moet buigen erg lastig gaan. Vooral cleanen levert problemen op. Overal weten ze een oplossing voor te vinden dus daar ben ik erg blij mee!
Ik ben begonnen om mijn rijden te kunnen ondersteunen met andere training en dat lukt volgens mij goed! En wij lopen een aantal dogsurvivals per jaar, daar wil ik ook een goede basisconditie voor hebben :)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 09:49

Cardio Donderdag was het gisteren in onze box. 3 verschillende WOD's, lekker pittig. Viel me op hoe goed ik dan eigenlijk kan touwtje springen (thanks jeugdjaren :') ) Ik kan geen DU, maar ik kan mijn SU in bijna de helft van de tijd van de rest. gisteren 200 su unbroken gedaan, in bijna de helft van de tijd als de rest :+ vind ik best leuk, want zo voel ik mij niet altijd de sukkel in de box :') misschien toch maar eens werk maken van men DU :p

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 23:14

Ik wil hier ook wel meepraten :)

Ik heb zojuist mijn eerste lesje achter de rug.. Ik vond t erg leuk maar ook wel heel pittig!
De eerste 2 WODs gingen wel maar toen werd er nog een laatste op het bord geschreven en die was wel teveel. Dus tot halverwege gekomen dus erg tevreden voor een eerste keer.

Ik wil alleen nog even niet aan morgen denken :')

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:49

Haha ja de singles gaan bij mij ook sneller dan de doubles van de rest :P

Hoe is het vandaag Loveslimpie? 3 WOD's vind ik pittig voor het begin. Bij ons begint iedereen de eerste maand in de intro lessen, om alles aan te leren

Wij hebben super hero week... gisteren Spiderman:
30 handstand push ups (kan ik niet, op de kop op een box push ups gedaan)
30 toes to bar (knee raises in mijn geval)
30 pull ups
30 sumo deadlift 25kg
100m overhead walking lunges

Ik heb echt mega spierpijn vandaag haha

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:52

haha, mijn simples gaan ook wel een heel stuk sneller hoor. Bij ons moet je ook 3 singles doen voor 1 DU daarom. Ik kan sinds kort mijn DU doorspringen in setjes van 5-10 dus moet nu van mezelf ook overal gewoon DU doen.
Wij hadden gisteren wel een hele leuke workout.

EMOM 1 burpee + 1 backsquat, iedere minuut + 1 burpee en +1 backsquat (50kg)
en die 3x, maar dan 2e x met strict press (25kg) en 3e met deadlift(70kg).

Merk dat sporten wel lekker gaat op het moment gelukkig. Alleen die stomme pull up. Nog 11 maanden :+

Hier nog mensen die overwegen mee te doen met de peel en maas throwdown? Redelijk basic voor alle niveaus. Vorig jaar ook meegedaan en vond het erg gezellig.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:53

Zalig! Bij ons wordt de focus nu nogal hard gelegd richting de opens heb ik gemerkt. Nog even en we beginnen met de no sugar challenge. Vandaag yoga ipv crossfit, en donderdag gewone wodles + daarna gymnastics. Na nog maar 1 les gymnastics te doen en thuis wat te oefenen, verbaas ik mezelf met hoe goed het gaat. Het was handstand push up, maar omdat ik nog geen kopstand kan, moest ik beginnen met op men hoofd te gaan staan en dan men knieën op men elleboog. In het begin verloor ik altijd mijn stabiliteit, ondertussen kan ik zo al even blijven staan :D

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:15

Ben helaas nog niet ver genoeg om mee te doen met wedstrijden denk ik secricible.
Ga wel kijken bij The Dutch Throwdown, die is hier in Almelo dus dat moet natuurlijk :)

Bij ons zijn ze inderdaad ook aan het proberen met Poweryoga, is dat leuk?
No sugar challenge lijkt me erg zwaar...

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:28

Lekkere wod's allemaal. Ik moet morgen weer :)

Een meisje uit onze box zit ook in de finale van the dutch throwdown.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 09:15

Ik hoop dat ik morgen kan gaan voor de gymnastics. Sta als eerste op de reservelijst. Hopelijk valt er nog iemand af

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:36

Vandaag mijn 2e les gehad, eerst 500m roeien daarna lading squats/situps/back extentions/burpees/lunges en push ups om de techniek te leren.
Daarna een 20min wod amrap
10 push ups
15 sit ups
15 squats
5 burpees
10 lunges
15 back extentions

Voel mijn benen flink hoor!! Denk dat ik morgen niet meer kan lopen

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:58

Lekker bezig zeg allemaal!!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 00:14

Wij hadden vandaag een nieuwe techniek, althans, ik kende hem nog niet. De ring muscle-up. Pittig maar het ging best al goed. Daarna een pittige conditie wod
21 Squat clean
21 Ring dip
15 Thruster
15 Pull-up
9 Cluster (squat clean thruster)
9 Ring muscle-up of 9 C2B + 9 ring dips, en dat binnen 16 minuten. Ik heb het net niet gered, moest nog 1 ring dip maar die kwam ik niet meer omhoog. De sq-cl heb ik met 30kg gedaan en de thruster met 25. De cluster ook. Pull-up en ring dip heb ik nog een elastiekje nodig (rood). RX kan ik echt nog niet. Hoe zitten jullie in de gewichten?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:48

Ik ben redelijk sterk qua gewichten, dat is wel mijn betere punt. Beter dan alles met rennen en uithoudingsvermogen :') Gymnastiek begint nu langzaam te komen, BW oefeningen zijn nog niet erg goed (pull up, push up en dingen als muscle up e.d. helemaal niet).
Mijn 1RM deadlift zit bijv op 110kg, 1RM clean op 50kg en 1RM backsquat op 75kg

Gisteren moesten we 10x 100m sprint. 100m was weer opgedeeld in 6x op en neer een baantje rennen. Man wat ging ik af, ik ben zo slecht in rennen en nog vee slechter in die korte keerpuntjes. Wel voor het eerst bovenaan in het touw gekomen. Alleen het naar beneden komen vereist nog wat aandacht _/-\o_

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 09:07

Gisteren handstands gedaan in de gymnastics les. Lang geleden dat ik dat nog gedaan had. Voel het in men armen. Het ging eigenlijk redelijk netjes (voor mij dan :') ) maar het enige probleem dat ik heb is dat ik niet durf te zwaaien tot tegen de muur. Ik zet me bijna helemaal recht, en dan ga ik niet meer verder en laat ik me terug naar beneden komen, ik heb dus altijd iemand nodig om me die laatste centimeter echt recht te zetten >-<

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 09:12

Blijven oefenen! Ik had precies hetzelfde, maar kan het nu wel. Kan alleen nog niet zakken :')

Ik zou gister gaan sporten maar ben helaas ziek geworden. Aangezien ik vandaag verplicht naar school moet de training maar overgeslagen.

Ik hoop morgen weer fit te zijn voor de training!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 09:13

Ik kan zakken, als ik 3 abmatjes heb :') met 2 wordt zo: zakken, zakken, ohgod, plof :')

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 09:15

Jaa precies, 3 matjes lukken hier ook :p

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 12:29

Hoe doen jullie die met matjes dan?
Oh, en weet iemand of Mobilis een wachtlijst heeft en zo ja, hoe lang die duurt?

Net met crossfit ook handstand gedaan, ging voor de verandering een keer mega goed! Kon 5sec stil blijven staan!
De Sally push up oefening en het 3x200m rennen (door de sneeuw) was dan wel weer wat minder :')

Net gedaan:
Warm up met Sally (push up variant)
Kracht met 3x10 70% back squads
Handstand techniek zonder muur geoefend
WOD 3RFT (Tc=15min) van 10x handstand push up, 40x air Squad en 200m rennen.
Binnen 11:07 gelukt dus ik ben tevreden (en moe _O- )

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 12:30

Met van die Ab matjes. Die kan je dan op elkaar leggen waardoor je minder ver hoeft te zakken om met je hoofd de grond (matjes dus in dit geval) te raken.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 12:30

Needje schreef:
Met van die Ab matjes. Die kan je dan op elkaar leggen waardoor je minder ver hoeft te zakken om met je hoofd de grond (matjes dus in dit geval) te raken.

Ooh die dingen!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 13:49

Nee amstel iig niet imandra

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 11:46

Mezelf ingeschreven voor ons clubkampioenschap, ik verwacht er niet veel van, maar wil het gewoon is graag meedoen voor de lol. Iemand moet toch de laatste plaats verdedigen :Y) :Y)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 12:02

Joh, dat zijn vaak de allerleukste wedstrijden! De sfeer in je box, de saamhorigheid. Gewoon genieten en ervaren wag de adrenalinerush van orestatie met je doet :D

Ik heb me afgelopen week eindelijk ingeschreven voor de open. Mijn nanos zijn binnen dus had gratis voucher voor de open.