Meer lange meiden op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:27

Toen ik 12 was ging ik naar de middelbare school en was ik zeker al 1,78. Was ook altijd de langste... Met gym vond ik het een verschrikking :') In de touwen stond ik helemaal links en al mijn vriendinnen stonden helemaal rechts. Altijd stond ik bij de jongens en ik was zelfs langer dan hun! :P
Nu ben ik zeker echt wel 9 centimeter langer gegroeid. Terwijl ik toen ik 10 was een handfoto liet maken en aan de hand daarvan zei het ziekenhuis dat ik 1.75 meter zou worden. Uhuh... Tel daar maar na 10 jaar gerust nog ruim 12 centimeter bij op :')

Maar ik zou echt niet willen ruilen met een kleiner iemand hoor! Het is mooi en je valt vaak op een goede manier op :D Ook met postuur, ben echt heel slank (al het eten verdeelt zich over al die aantal centimetertjes :'))

Froos

Re: Meer lange meiden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:30

Nou ik was op 12 al 1.72 en nu 1.86, denk dus wel dat je met 13 en 1.73 nog ver door kan hoor hahaha.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:30

Ik was met 12 1.70m en nu met 18 ben ik 1.81m, dus het kan zeker nog :)

Bij mij was de prognose ook rond de 1.72m.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 22:32

denk dat je rond 13/14 niet veel langer meer groeit, alleen dat is natuurlijk niet voor iedereen zo :P
Op m'n 14e was ik 1.82, nu met 21 ben ik 1.87 dus dat valt gelukkig wel mee. :D

Wij wonen in een nieuwbouw appartement en de deuren hier in huis zijn 2.30, dus ik voel me hier gelukkig niet zo huge.
Wel jammer dat het aanrecht op standje dwerg staat. :') (0.90)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:34

Het aanrecht hier is ook 90cm... oke de nieuwe keuken kwam toen mijn broer en ik nog jong waren, maar nu past hij alleen bij mijn moeder (1.68m). Voor mijn broer, vader en ik (tussen de 1.81cm en 1.93cm) is het te laag :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:39

Yunaa schreef:
Toen ik 12 was ging ik naar de middelbare school en was ik zeker al 1,78. Was ook altijd de langste... Met gym vond ik het een verschrikking :') In de touwen stond ik helemaal links en al mijn vriendinnen stonden helemaal rechts. Altijd stond ik bij de jongens en ik was zelfs langer dan hun! :P
Nu ben ik zeker echt wel 9 centimeter langer gegroeid. Terwijl ik toen ik 10 was een handfoto liet maken en aan de hand daarvan zei het ziekenhuis dat ik 1.75 meter zou worden. Uhuh... Tel daar maar na 10 jaar gerust nog ruim 12 centimeter bij op :')

Maar ik zou echt niet willen ruilen met een kleiner iemand hoor! Het is mooi en je valt vaak op een goede manier op :D Ook met postuur, ben echt heel slank (al het eten verdeelt zich over al die aantal centimetertjes :'))

Waarom werd jouw uiteindelijke lengte voorspeld? Zelfde vraag voor anderen....

Ik kom uit een lange familie. M'n vader is 1.87m, moeder 1.77m, zusje is 1.78m. Alle familie van mijn vaders kant is 1.80+ op één oom na, dat is echt een kabouter tussen de rest (krap 1.70m). Ook alle kinderen zijn erg lang (alle jongens boven de 1.80m, op de kinderen van de kleine oom na).
Maar over meten is werkelijk nooit gesproken, terwijl ik altijd al langer dan gemiddeld ben geweest.

EskeGirl schreef:
Het aanrecht hier is ook 90cm... oke de nieuwe keuken kwam toen mijn broer en ik nog jong waren, maar nu past hij alleen bij mijn moeder (1.68m). Voor mijn broer, vader en ik (tussen de 1.81cm en 1.93cm) is het te laag :P

Onze nieuwe keuken werd afgelopen week ingemeten. Wij hebben het aanrecht op 97cm staan. Of het weer gaat lukken is nog eventjes de vraag...

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:42

Hahaha ik kom uit een (voor mij) kabouter familie, ouders beide 1.76, zus 1.71 en neven en nichten allemaal rond 1.65/1.70.
Van wie ik het heb? Geen flauw idee... De melkboer :+

Edit; mijn lengte werd voorspeld door de GGD op de basisschool, geen flauw idee waarom eigenlijk.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 22:45

Net m'n vriend trouwens even langs de rolmaat gezet. :+
Die is 1,78 :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:01

Carr_friesje schreef:
Net m'n vriend trouwens even langs de rolmaat gezet. :+
Die is 1,78 :=

:D Ik ben 1.75 en mijn vriend 1.68, kan best joh!

Amberr09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:45

Janine1990 schreef:

Mijn ouders zijn met mij naar het ziekenhuis geweest, waar ze je uiteindelijke lengte voorspellen aan de hand van meerdere factoren, waaronder de lengte van je ouders bijvoorbeeld. En dmv hand foto's waarin je kunt zien of je groeischijven in je hand al dicht zijn (en je dua uitgegroeid bent) of dat dit nog niet zo is.

Ik zou daarom 1.95+ of langer dan 2m worden, wat mijn ouders toch absurd vonden voor een meisje. Daarom ben ik stop gezet door middel van hormoonmedicatie. Waar ik ontzettend blij mee ben geweest, omdat ik nu "maar" 1.88 ben.

Deze voorspelling is natuurlijk niet altijd kloppend. Mijn zusje zou 1.80+ worden en is nu maar 1.70 gebleven. ;)

Iemand die dit toevallig ook heeft gehad?

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 09:13

Ik was met 12 al 1.80m en dat ben ik nog steeds :+
Ze hadden voorspeld dat ik 1.78m zou worden, dus dat is aardig uitgekomen :D

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:29

Ben ik nou de enige die zo klein was :o? Toen ik 12 was was ik pas 1,53m en nu, op mijn 15e ben ik 1,77m. :')

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:49

Nee hoor ik was denk ik 1,60 ofzo op mijn 12e. Ben op mijn 15 en 16 bijna 10 cm in het jaar gegroeid. Nu groei ik nog heel langzaam door en ben 19.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:13

Janine1990 schreef:
Yunaa schreef:

Ik kom uit een lange familie. M'n vader is 1.87m, moeder 1.77m, zusje is 1.78m. Alle familie van mijn vaders kant is 1.80+ op één oom na, dat is echt een kabouter tussen de rest (krap 1.70m). Ook alle kinderen zijn erg lang (alle jongens boven de 1.80m, op de kinderen van de kleine oom na).
Maar over meten is werkelijk nooit gesproken, terwijl ik altijd al langer dan gemiddeld ben geweest.

De kant van mijn vader is erg lang en daardoor waren mijn broer en ik ook bij de geboorte al grote baby's. Voor een jongen is dat niet zo erg, om ruim 1,95 tot 2.00 meter te worden. Maar mijn ouders wilden graag weten hoelang ik zou worden, want een té lang meisje is ook niet fijn. Eventueel kan je dan natuurlijk kiezen dat je kind hormoonremmers krijgt, om je niet van die groeispeurten te laten krijgen. Ik groeide per jaar zeker wel 10 centimeter en mijn ouders wilden daarom toch eens weten hoelang ik zou worden.
Bij mij stelden ze dus vast dat ik 1,75 meter werd. Dat vonden mijn ouders een prima lengte, ze waren ook echt niet van plan om mij hormoonremmers te geven hoor. Maar uiteindelijk werd ik toch nog een stukje langer :o

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:15

Amberr09 schreef:
Janine1990 schreef:

Mijn ouders zijn met mij naar het ziekenhuis geweest, waar ze je uiteindelijke lengte voorspellen aan de hand van meerdere factoren, waaronder de lengte van je ouders bijvoorbeeld. En dmv hand foto's waarin je kunt zien of je groeischijven in je hand al dicht zijn (en je dua uitgegroeid bent) of dat dit nog niet zo is.

Ik zou daarom 1.95+ of langer dan 2m worden, wat mijn ouders toch absurd vonden voor een meisje. Daarom ben ik stop gezet door middel van hormoonmedicatie. Waar ik ontzettend blij mee ben geweest, omdat ik nu "maar" 1.88 ben.

Deze voorspelling is natuurlijk niet altijd kloppend. Mijn zusje zou 1.80+ worden en is nu maar 1.70 gebleven. ;)

Iemand die dit toevallig ook heeft gehad?

Ik heb hierboven al wat geplaatst, haha! Maar hormoonremmers gelukkig niet hoeven te gebruiken, maar het verhaal van jouw ouders komt wel ongeveer overeen met de gedachte van mijn ouders :D

Amberr09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:50

Ik las het net inderdaad! Zelfde gedachten ja.
We konden er ook voor kiezen om de groeischijven in mn knieeen kapot te boren, zou ik 6maanden niet mogen sporten, maar dan stopten je benen wel met groeien. Dit wilde mijn ouders absoluut niet omdat je dan en een uit verhouding lichaam hebt + 6maanden stilzitten is niet voor mij weggelegd hahah.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 16:35

Oké, jullie ouders zaten er dus vooral bovenop...
Die van mij niet, maar consultatiebureau heeft dat ook nooit gedaan bij mijn weten...

Zojuist heb ik even kleren gekocht voor een sollicitatiegesprek maandag. Moest op tijd beginnen, toevallig vandaag vrij en donderdag. Dus meteen vandaag maar kijken, want het valt meestal niet mee. En toch helemaal geslaagd. Superleuk setje. Geisha broeken vallen lang dames, misschien een tip voor jullie :)
Verder was het meeste wederom kabouterlengte.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 16:57

Ik meld me ook met 1.87 !
Met een paard van 1.53 trouwens, wel een brede quarter, dat scheelt .

Ik werk regelmatig in internationale teams, als lange vrouw (zo doorgaans met stip de grootste) val je wel op in het buitenland. Ik wordt echt veel nagestaard. Heerlijk als ik weer in NL 'verdwijn in de massa' (dat wil zeggen:op een druk treinstation tenminste een paar mensen groter dan ik).

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 17:02

guusje_h schreef:
Ben ik nou de enige die zo klein was :o? Toen ik 12 was was ik pas 1,53m en nu, op mijn 15e ben ik 1,77m. :')

Heeeel herkenbaar. Ik was begin klas 3 de kleinste van de klas en begin klas 4 een van de grootsten. Iets van een groeispurt en zo... :+

Bij mij hadden ze trouwens ook gekeken hoe lang ik zou worden d.m.v. mijn hand. Die mensen kwamen bij ons op school, zeiden dat ik 1.80 zou worden.. naja 3 centimeter langer, ook goed.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:47

Ik ben ook geremd met hormoon behandelingen en nu slechts 1.80 dit gebeurde al laatste jaren van de basisschool.

Mijn ouders zijn ook 1.70 en 1.72 maar m'n oma is 1.79 ( vrouw uit 1934 dus toen erg lang) en een oom van 1.94. Verder geen grote mensen in de familie.

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:08

Ik was rond de 180-185 voorspeld maar ben vanaf mn 15e ongeveer al blijven steken op de 179. Ik ben in korte tijd wel mega snel gegroeid trouwens en had 's nachts altijd zo enorm veel last van groeipijnen dat ik wel kon gillen. Hebben jullie daar geen last van gehad? Echt pijn in de botten met name benen vooral

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:09

ilsexxx schreef:
Ik was rond de 180-185 voorspeld maar ben vanaf mn 15e ongeveer al blijven steken op de 179. Ik ben in korte tijd wel mega snel gegroeid trouwens en had 's nachts altijd zo enorm veel last van groeipijnen dat ik wel kon gillen. Hebben jullie daar geen last van gehad? Echt pijn in de botten met name benen vooral

Ja. Echt, tot huilen aan toe. Was de laatste keer meten 1,72 en wordt in de komende 3 weken gemeten en gewogen op school, voor een gezondheids iets.

EDIT: ik heb een vraagje. Ik ben redelijk lang voor mijn leeftijd, maar ben niet echt zwaar. Het komt volgens kinder-BMI tests, en volwassen BMI tests, alles, er op neer dat ik licht ondergewicht heb. Voor mijn gevoel heb ik puddingbenen en mijn buik heeft een gekke vorm(vind ik, kan komen door t puberen dat ik onzeker word). Hoe kan het ooit dat dat er dan uitkomt?

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:14

Groeipijn nooit last van gehad.

Tegen mij zeiden ze dat ik máximaal 1,80 zou worden. Kijk nu eens, 8 cm verder :')

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:01

Misschien snelle stofwisseling in combinatie met het groeien? Neemt aardig wat energie... Was ook altijd erg dun maar eenmaal uitgegroeid kwamen de vetjes er aan :Y)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:05

Groeipijn nog nooooit last van gehad, gek genoeg eigenlijk... Weet ook echt niet hoe het voelt. Gelukkig heb ik ook geen striae. Mijn vader heeft dit namelijk op zijn knieschijven, maar zelfs daar heb ik helemaal geen last van gehad dat ik 'te snel ben uitgescheurd in mijn velletje' :P