Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mlc schreef:Twee keer per week vind ik wel veel. Ik ga na ieder gebruik met mijn vingers door de haren om zo een groot deel van het stof en vuil er uit te halen. Er komt dat echt een hele hoop stof uit, maar doordat ik dat netjes iedere keer doe hoef ik mijn haarborstel niet zo super vaak te wassen.
Raja schreef:mlc schreef:Twee keer per week vind ik wel veel. Ik ga na ieder gebruik met mijn vingers door de haren om zo een groot deel van het stof en vuil er uit te halen. Er komt dat echt een hele hoop stof uit, maar doordat ik dat netjes iedere keer doe hoef ik mijn haarborstel niet zo super vaak te wassen.
Ik borstel mijn iedere dag.
Dat moet ook echt, want het ziet er anders niet uit
Zeker nu het nog wat vetter is...
11AFotograaf schreef:Zijn er ook meiden met krullend haar die deze techniek uitproberen? Ik durf er nog steeds niet aan te beginnen... Vooral ook omdat ik iedere ochtend en na het douchen crème in mijn haren doe, omdat het anders te droog wordt (Andrelon Perfecte Krul Controlcrème). Doe ik dit bijvoorbeeld na het douchen niet, dan is mijn haar meteen mega stug...
Ik ben wel minder shampoo gaan gebruiken en dat gaat goed. In plaats van om de 2/3 dagen naar om de 4/5 dagen en weinig last van extra roos of zo. Dat wil ik nog gaan uitbreiden naar 1x per week...
Raja schreef:Ik heb deze borstel
http://www.haarshop.nl/product/hercules-sagemann-9045
Echt een hele fijne borstel en dus heel niet duur
Met echte zwijnen haren
Ik heb veel en lang haar en dat gaat perfect met deze borstel
Maar er blijft dus veel vuil in zitten en dan moet ik hem echt wel iedere 2/3 dagen wassen.
Veulen84 schreef:Zegt ze dat als je net onder de douche uit bent of later op de dag. Mijn haar stinkt bv na een uurtje in me cap echt wel. Maar nooit zo op de dag, ook eigenlijk nooit gehoord. (En ik denk dat iemand het zou hebben gezegd na 5 jaar)
Waar ga je zwemmen? Zeewater geeft mooi volume aan je haar, chloor is minder goed. Als ik hier in de vaart spring doe ik het daarna gewoon met water wassen.
EskeGirl schreef:Dat zei ze toen ik m'n haar nog niet geborsteld had. Maar ze moet echt aan m'n haar ruiken om het te ruiken om het te ruiken![]()
Ik ga zwemmen in zwembadwater.
Maaikevdk schreef:@mlc Ik herken dat wel. Vroeger kon ik mijn haar zonder problemen doorkammen, nu moet ik er echt de tijd voor nemen. En mijn haar is geeneens zo heel lang, een klein stukje onder mijn schouders.
Edit: Ik ben nu al 2 maanden bezig, maar mijn haar is nog steeds vet. Ik was het elke week met baking soda, maar vind het toch jammer dat het niet zo goed werkt. Ik neig er nu toch naar om mijn haar toch weer tr gaan wassen met shampoo... Heeft iemand nog tips?
EskeGirl schreef:Krijgen de mensen die alleen met water wassen, commentaar op stinkend haar (ik alleen van m'n moeder)?
Ook ben ik nu ongeveer waar ik wil zijn met hoe vet m'n haar is. Maar ik ga op vakantie binnenkort, en dan ga ik ook zwemmen. Is met alleen water wassen dan genoeg? IK ben bang dat wanneer ik met shampoo (al is het zonder sls) ga wassen, ik helemaal opnieuw moet beginnen. Aan baking soda of azijn wil ik niet beginnen.