Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 18:31

Nee en er komt pus uit de wond (links langs de wond zie je t goed).

Dit is achterste wond, naar links/beneden directs naast de wond lopen de kleppen en t voelt ook wat dik.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 18:33

Jeetje Quir, het zit jou echt niet mee he?!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 18:43

Nee he...

Dadelijk maar even nog een keer voorzichtig m'n haren wassen met Zwitsal (haren zijn nog niet eens droog haha), even vragen of m'n vriend de wonden schoon kan maken want ik zie ze zelf niet.

Toch maar even goed schoon maken en kijken wat er dan gebeurd. Misschien is t eenmalig, maar helemaal goed zal t niet zijn. Gelukkig nog geen koorts, al heb ik wel de hele dag door van die koorts aanvallen (heel koud, dan bloed heet, klam enz...). Nu gebruik ik best veel koortsverlagende medicatie, maar dan zou dat gevoel toch ook weg moeten zijn. Ik weet dat eigenlijk niet.

Temperatuur zit vandaag tussen de 36.8 en 37.4. Dus sowieso geen koorts en ook geen verhoging.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 18:47

Kun je niet beter iets anders kopen dan Zwitsal? Daar zit zoveel rommel in. De helft van de kinderen kan er niet tegen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 18:52

Deze werd me aangeraden door t ziekenhuis... Ik weet t verder ook niet eigenlijk. Moet ik m'n haren om de dag mee wassen tot 3 dagen nadat de hechtingen er uit gehaald zijn (dus tot met volgende week maandag). Daarna mag ik m'n haren weer met andere shampoo wassen.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 19:37

Dat ziet er idd niet zo gezond uit. :\

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 21:55

Hoop niet dat het echt flink ontstoken gaat raken , maar ik vind het er niet goed uitzien gelukkig kan je vriend goed bepalen hoe of wat als hij de wond schoonmaakt

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 00:15

Pfff haren wassen was echt een hel! Trauma aan over gehouden, zo ontzettend veel pijn. Absurd gewoon. Morgen en over morgen in ieder geval m'n haren niet wassen met douche! De gedachten alleen al...

Heeft bijna 3 uur geduurd voor ik weer een beetje bij zinnen was en iets rustiger werd. Nu flink wat pillen weggewerkt. Slaapmiddelen, morfine tabletten en capsules, dexamethason, paracetamol... Hopelijk werken ze heel erg snel.

Morgen maar even kijken hoe de wond er nu uit ziet, no way dat er nu iets of iemand aan m'n hoofd komt. Als je er naar wijst flip ik m al.

Helaas zit er nu een langwerpige bult langs de drain in m'n hals. Even kijken of dat morgen veranderd. Nu ontwikkeld t zich wel vrij snel en wordt snel groter.

Heb er absoluut geen vertrouwen in nu op dit moment, zoveel pijn hoort volgens mij ook helemaal niet. Ben ook erg suf en afwezig, alles gaat om me heen en erg traag. Al kan dat natuurlijk ook van alle medicijnen komen!
Temperatuur is 37.4. Dus geen koorts.

Nu eerst maar weer rustig worden, ik raak echt nooit in paniek en maak me zelden echt druk, maar nu toch aardig eindje die richting op (niet tof!). Nu even half uurtje simpel boekje lezen (Harry Potter en de geheime kamer, hoef je niet bij na te denken haha. :+ ) en dan maar proberen te slapen.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 00:22

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen...

Ik geef je iig een virtuele knuffel!

Afbeelding

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 01:00

Dankjewel! <3

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 01:02

Jeetje wat vervelend allemaal. Hopelijk gaat het morgen weer wat beter!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 07:27

Ik hoop dat je een beetje geslapen hebt.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 08:15

Hele hele dikke vette mega knuffel Quir! Ik kan niets anders dan wensen, hopen en duimen dat het snel beter gaat! :*

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 08:18

Hoe gaat het nu? Wat vond je vriend van je wond op je hoofd? Als je het niet vertrouwd zou ik echt terug gaan naar het ziekenhuis hoor....

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:22

Oh bah, wat een nare ontwikkeling :(:)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 10:29

Slaappillen hebben gelukkig wel iets gedaan en heb afgelopen nacht meer geslapen dan de hele week bij elkaar. Wel nog steeds veel wakker geweest, maar goed. Ik heb tenminste geslapen.

Heb nog steeds erg veel pijn en voel me alles behalve goed. Heb ook een behoorlijke stijve en pijnlijke nek en erg duf/suf en afwezig.

Vriend heeft nog niet mogen kijken, straks maar even alle moed gaan verzamelen. In t ziekenhuis gaan ze er ook echt niet vanaf blijven...

Heb net medicijnen weg gewerkt (compleet ontbijt op zich zeg, pff) en blijf nu gewoon nog even in bed liggen. Was pas om half 10 wakker. Dadelijk maar even kijken hoe t dan gaat.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:47

Super fijn zeg dat je weer redelijk goed heb kunnen slapen! Heeft je vriend al mogen kijken? En voel je je al minder duf nu?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 15:49

Wond is t zelfde als gisteren.

Ben nog steeds heel duf en afwezig... Vandaag nog even aan kijken, anders morgen naar de eerste hulp.

Temperatuur is zo 37.3-37.5 en crp test was negatief.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:00

voorzichtig Quir... Kan me voorstellen dat je er geen zin in hebt, maar eerste hulp is misschien geen slecht idee. :(:)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:45

Wat een vreselijke pech heb jij zeg ook na deze operatie zit het niet mee. Hoop dat je vannacht weer een beetje aardige nacht hebt en als je morgen nog zo beroerd voelt echt bellen en naar de spoedeisende hulp hoor dan moet er toch echt weer gekeken worden
(en even stiekem noemen bij het preoperatief onderzoek zie ik heel soms als apothekers assistente toch patiënten voorbij komen die thuis morfine of dipidolor spuitjes gebruiken dus misschien toch nog eens overleggen met ziekenhuis je vriend kan het tenslotte toedienen en je in de gaten houden al is het alleen maar voor de nacht dat je een beetje normaal slaapt)

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:08

Wat ongelooflijk snot Alice! Werkt het ene een keer mee, is er weer iets anders wat tegen zit _-:(

Is de pijn nu ook weer erger of is het gelijk gebleven na dag 5? Kan me ook goed voorstellen dat je juist door al die medicatie zo duf en afwezig wordt. kKunnen ze je niet beter 1 medicijn geven wat werkt, ipv meerdere pijnstillers die maar half werken en je misschien wel duf maken?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:13

:(:) Eerste hulp Maastricht of toch Tilburg?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 22:23

Ik voel me nu heel ietsjes beter, ben een beetje stout geweest. Tramadol en oxycodon samen gepakt, zou de tramadol vervangen door oxycodon (2x per dag 10 mg oxycontin en 6x per dag 5 mg oxynorm, kwam van 4x 100 mg tramadol en net dus eenmalig 100 mg bij gepakt). Pijn is nog wel flink aanwezig op dit moment helaas, maar minder duf en afwezig. Net ook voor t eerst vandaag iets gegeten, maar eten en drinken geeft erg veel pijn in m'n buik! Pff. Dus elke keer maar hele kleine beetjes eten, dan gaat t een heel klein beetje en een hoop buscopan er in. Denk dat m'n darmen heel heftig reageren op t hersenvocht. Wel makkelijk en snel afvallen zo! :')

Dipidolor reageerde ik qua pijn t beste op met de minste bijwerkingen, maar krijg ik dus niet mee van de chirurg. Hij wil me geen junkie maken... Tramadol en oxycodon zijn zeker niet verslavend? Moet er in ieder geval niet zomaar mee stoppen, want dan ben ik écht beroerd. Denk dat de apotheek hier ook moeilijk gaat doen als we spuitjes dipidolor gaan halen... Ze doen met Tramadol soms al erg lastig.

Vlak na de operatie zijn ze begonnen met dipi, maar omdat de pijn daar toen in eerste instantie bijna niet op zakte heb ik iets anders in t infuus gehad. Ik weet niet wat t was, klonk als betadine maar dat zal t vast niet geweest zijn (fijn narcose haha). Daar kreeg ik direct flink uitslag van, misschien wel handig dus eigenlijk om achter te komen wat t precies was. Daarna heb ik de PCA pomp gekregen met dipi en mocht ik terug naar de afdeling.

Even kijken hoe t morgen gaat, maar als ik weer zo beroerd ben gaan we hier in Maastricht naar de eerste hulp. Tilburg is me dan echt iets te ver, maar ze mogen hier verder niets doen van mij (wat betreft opereren etc dan), dan maar weer de rit naar Tilburg! Heb totaal geen vertrouwen in de neurologen hier in Maastricht, dat hebben ze behoorlijk verpest. Misschien ook eerst de neurochirurg in Tilburg bellen vragen wat zij er van denken. Ik weet t niet zo goed, zie er enorm tegen op dat ze er aan gaan zitten. Hele drain traject mogen ze mee doen wat ze willen, maar mijn hoofd moeten ze echt vanaf blijven. Ik reageer al panisch als m'n vriend heel lief naast me komt zitten... Bang dat ie tegen m'n hoofd aan komt.

Dadelijk even kijken hoe de wonden zijn, vind ze wat dik aanvoelen, maar je bent er natuurlijk ook wel op gefocust nu. Bult in mijn hals langs/om de drain zit er nog wel. Verwachten dat t of een bloeding geweest is of (hersen)vocht. T is niet heel pijnlijk, maar ook niet rood of iets dergelijks dus zal t geen ontsteking zijn. Het blijft ook hetzelfde en wordt niet meer/groter.

CRP test vanochtend was ook negatief, dus dat wijst gelukkig ook niet op een ontsteking en heb geen koorts (heel soms iets verhoging, maar geen 38 of hoger). Heb ook speciale drain gekregen met antibiotica, omdat de andere drain ook geïnfecteerd is geweest. Ook voor, tijdens en na de operatie extra antibiotica via infuus gehad. Dus die verdomde micro beestjes moeten maar gewoon weg blijven!

Morgen laatste dag dexamethason, daar ben ik de vorige keren ook wel erg ziek van geweest. Dus misschien dat als die gestopt zijn het al weer wat beter gaat. Verder gaat t eigenlijk ook helemaal niet zo heel slecht. Alleen heel erg veel pijn.

Morgen wil ik eigenlijk wel een paar keer een klein stukje gaan wandelen... Hier thuis op de loopband of even stukje naar buiten als t weer goed is. Bloedverdunners zijn natuurlijk gestopt en de trombose zie ik nu wel weer zo terug komen... Dus dat even proberen te voorkomen!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:28

Klinkt als betadine... Dolantine ? Dat kreeg manlief erg vaak - erg jammer dat we dat thuis niet mochten gebruiken, tramadol werkt bijlange zo goed niet. Hier keken ze soms ook wel raar bij de apotheker, de tramadol ging er die eerste maanden aan sneltempo aan door.

Voorzichtig met je hoofd hoor. :(:)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 22:33

Fentanyl was t geloof ik! Maar misschien voor de zekerheid even na vragen als ik controle afspraak heb. Zal vast wel ergens op geschreven zijn en wel handig om te weten.

Hoofd ben ik héél voorzichtig mee, het liefst zou ik de hele dag mijn cap op zetten, maar ik durf niet... :')

Wond op m'n buik nu wel heel blij mee, die was zo lelijk en dik/gezwollen. Nu al een heel stuk netter. Stiekem is de wond nog best groot, cm of 10. Hij is ook een stuk groter geworden dan bij de vorige operaties.

Afbeelding

Je ziet wel hoe mooi geel en groen ik geworden ben, haha.