Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 15:53

Ik ben gister gaan wandelen met de vvv van noordwijkerhout. 10.000 stappen wandeling, doen ze elke eerste zaterdag van de maand. Was zo'n 8,6 km en er werd, zeker de eerste helft, aardig doorgestapt. Koffie/thee bij de jeugdherberg en daarna weer verder. Na de pauze heb ik blaren gelopen met mijn nieuwe schoenen, twee vette op mijn rechterhiel! Baal er wel van, want had deze nieuw gekocht en kleine afstanden geen probleem mee gehad.... Over minder dan drie weken wandelen op Madeira.... Wil ik wel blaar vrij kunnen doen!
Vandaag vooral gefietst en klein stukje gewandeld, maar dat was wel beetje au.... Was ook gelijk een hoge duintop op en af door mul zand en dan nog een stukje over ongelijk strand.
Denk dat ik tegen de veertig kilometer fietsen zit vandaag....

Maar even kijken welke schoenen ik morgen aan doe om naar werk te wandelen!

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 16:17

Ik ben ook altijd wel wat tijd nodig om schoenen in te lopen,ik doe ze in het begin zeker niet te strak.

Ik ben gisteren naar Sauerland geweest.
Naar de Bruchhauser steine.
Bij Bruchhausen. :D
In de buurt van Olsberg.

Dat gebied is een boden und kulturdenkmal. jaja.

Maar erg mooi.

Kijk maar.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 16:26

Prachtig zeg!
Ja, ik weet niet wat er gebeurd is, misschien idd te strak. Maar loop er nu twee weken op geloof ik en dan naar werk en terug, is weinig afstand, dat wel, maar soms loop ik ook via het centrum terug en kan ik best de 6 km aantikken (nog geen afstand natuurlijk) en nergens last van hebben....
Misschien had het ook te maken met het forse tempo? Geen idee....

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 17:16

Het warme weer? Schuren van je sokken? Kan natuurlijk van alles zijn. Wel heel erg vervelend.

Dit weekend niet gewandeld, maar wel 40 km gefietst. :D

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 18:35

Mogelijk heeft de warmte inderdaad een rol gespeeld Danseresje.

Ik heb vandaag anderhalf uur gelopen, met een korte stop halverwege, en kreeg best last van de warmte aan mijn voeten. Gelukkig geen blaren, maar prettig was het niet. Ik liep op mijn hardloopschoenen, volgens mij ademen die niet zo best... Volgende keer bij 25+ graden doe ik mijn leren stappers weer aan.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 18:37

Dan ben ik blij dat ik er nu achter kom ipv pas op Madeira....
Echter, ik wil daar wel deze schoenen aan.....

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:35

Hoe kiezen jullie nou je wandelschoenen?
Mijne trok ik uit de kast maar die kunnen echt niet meer, in ieder geval, niet de vierdaagse meer mee te lopen.

Nu moet ik heel binnenkort dus nieuwe schoenen kopen, maar hoe, wat en waar? Hebben jullie tips?
Ik heb geen hoog budget, ik zag al wat leuke voorbij komen bij Bever, maar leuk is nog niet meteen goed.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:15

Flowq schreef:
Hoe kiezen jullie nou je wandelschoenen?
Mijne trok ik uit de kast maar die kunnen echt niet meer, in ieder geval, niet de vierdaagse meer mee te lopen.

Nu moet ik heel binnenkort dus nieuwe schoenen kopen, maar hoe, wat en waar? Hebben jullie tips?
Ik heb geen hoog budget, ik zag al wat leuke voorbij komen bij Bever, maar leuk is nog niet meteen goed.

Ik wil het gevoel hebben dat ik wil gaan lopen zodra ik de schoenen aantrek. Heb ik dat niet zoek ik verder.
Tot nu toe mijn 2 schoenen afgelopen 2 jaar gekozen en geen enkele blaar.
Ik loop nu in de vierdaagse schoenen van Hi tec van vorig jaar.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:40

Ik heb de schoenen toch omgeruild voor Lowa schoenen. Heb alleen nog geen tijd gehad om ze in te lopen. Vanavond maar rondje mee lopen. :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:48

Ik heb mijn schoenen bij Veneboer in Drachten gekocht, met behulp van een goede verkoopster. Van elke schoen die zij me gaf, gaf ik aan wat ik er wel en niet fijn aan vond, waarna zij wist welke volgende schoen ze moest pakken. Zij wist van elke schoen welke kenmerken het had en zodoende zijn we op de voor mij perfecte schoen uit gekomen. Warm, koud, droog nat, 5km, 35 km (zelfs 35 km met doorweekte sokken), zolang ik fatsoenlijke sokken aantrek nergens plekjes of blaren. Toen ze aan vervanging toe waren ben ik naar de zelfde winkel gegaan en gezegd "deze heb ik nu, die wil ik weer", klaar. Inlopen was niet nodig, aantrekken en 20 km lopen, no problemo.

Mijn zomerwandelschoenen zijn wat goedkoper, die pas ik dan ook gewoon zelf op gevoel. Het moet overal fijn zitten, nergens drukken, nergens zelfs maar het geringste gevoel van 'oh, zit dit wel fijn??' geven, maar gewoon zonder meer goed zitten. Trapje op, trapje af, hellinkje (goede winkels hebben daar iets voor staan) en als dat ook goed voelt, neem ik ze mee.

Overigens heb ik mijn eerste paar schoenen uiteindelijk laten verzolen bij cambreur, zodat ik nu twee paar degelijke schoenen heb en 1 paar zomerschoenen. En dat terwijl ik op het moment geen lange wandelingen 'mag' maken..... :+. Maar dat komt wel weer en hopelijk dan beter dan ervoor.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:33

Mijn stal-/rijschoenen (Ariat) zitten me zo goed dat ik daar gewoon mee ben gaan lopen. Bevalt uitstekend. Voor bergen-werk heb ik een paar veel duurdere Meindls liggen, maar ja, ik ben al een tijdje niet meer in de bergen geweest. En sinds kort heb ik een stel hardloopschoenen waarop ik momenteel kortere wandelingen maak (max 2 uur).
Het is vooral een kwestie van goed passen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 00:03

AfricanLady schreef:
Ik wil het gevoel hebben dat ik wil gaan lopen zodra ik de schoenen aantrek. Heb ik dat niet zoek ik verder.
Tot nu toe mijn 2 schoenen afgelopen 2 jaar gekozen en geen enkele blaar.
Ik loop nu in de vierdaagse schoenen van Hi tec van vorig jaar.

Dit dus. Zo doe ik het ook en ben nog niet teleurgesteld.

Vraagje: hoelang doen jullie met jullie wandelschoenen? Ik heb het idee dat ik ze nogal snel verslijt. :+
Ik draag ze dagelijks als ik met de honden weg ga. Dat is minimaal 6 km. En op dagen met meer tijd gaan we rustig 10-15 km op pad. Wel altijd in de bergen. Dus veel steen, stijgen/dalen en nooit een fatsoenlijk aangelegd pad.

Ik koop altijd de zwaardere modellen met dikke zool maar ook die zijn bij mij met zo'n 8-10 maanden profielloos.
Ik vraag me zo onderhand af of dit normaal is of dat ik wellicht heel raar loop ofzo. :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 07:45

Na een maand of 10 heb je 1800 kilometer gelopen. Het lijkt me dat je schoenen dan gewoon aan vervanging toe zijn, kilometertechnisch gezien.

Hier zijn we aan het opbouwen voor de zomervakantie, dan gaan we wandelen in de UK. Inmiddels is 15-20 km per wandeling prima te doen, dus dat is mooi.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:17

Ik doe ongeveer een half jaar tot een jaar met mijn zolen, en dan heb ik nog twee paar ook. Voordeel van zwaardere schoenen is wel dat ze vaak goed te verzolen zijn (maar laat dit ergens doen waar ze een nieuwe, originele zool eronder zetten en niet bij een normale schoenmaker).

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:25

Hilli schreef:
Na een maand of 10 heb je 1800 kilometer gelopen. Het lijkt me dat je schoenen dan gewoon aan vervanging toe zijn, kilometertechnisch gezien.

Zo heb ik had zelf nog niet bekeken. :D Maar klinkt logisch.

@Lalidan: dat kan ik hier wel vergeten, vrees ik. Maar ik zal wel eens een paar aan mijn moeder meegeven als ze hier is, dan kan ze dat hopelijk in NL voor me laten doen. Ik wist trouwens niet dat dat mogelijk is.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:49

Ik weet niet wat de kosten van verzenden zijn, maar cambreur heeft vaker schoenen uit het buitenland verzoold. Hier hun website: www.cambreur.nl

Ik ben heel blij dat ik ze gevonden heb, want mijn schoenen zijn lang niet af, alleen die zool.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:03

En dan kwa hoogte? Dan is ook gewoon passen wat je fijn vind. Mijn enkels zijn niet zo best namelijk.
Hebben jullie nog andere aanraders dan alleen Bever?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:05

Hoge schoenen zijn niet per definitie beter dan lage als je zwakke enkels hebt. Vaker zelfs andersom. Dus ook daarin geld passen en uitproberen. Bij de echt goede winkels mag je schoenen thuis, in huis, ook een dag uitproberen.

Bever valt bij mij niet onder de aanraders.... :n. Waar woon je ongeveer?

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:07

Tussen Arnhem en Nijmegen, Den Bosch kan ook nog :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:43

Spacsport nijmegen. Heeft ook eens in de zoveel tijd een podoloog aanwezig. Ik heb zelf alleen ervaringen met spacsport in Groningen, maar ik denk dat ze in Nijmegen wel dezelfde service en kennis hebben.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 12:02

Mag ik mij hier melden?

Deels verplicht door de honden, 3j geleden begonnen met wandelen. Hiervoor was het eens spordisch dat we met de familie een wandeltocht en picknick deden in een natuurpark oid.
Nu is wandelen dagelijkse kost (5-9km) en op regelamtige basis spreken we met meerdere af om aan zee, bos of heide te gaan ipv onze "achtertuin" (ook wel bosrijk met meerdere mogelijkheden). Vaak zitten we dan eerder rond de 15km tochten.

Ik verslijt +/-2paar schoenen per jaar. De zolen vallen vaak nog mee, maar de stof/leder ziet bij mij ook enorm af. Ik vertrek vaak vanop stal, dus gebruik mijn wandelschoenen ook om stallen te doen etc :+

Hopelijk kom ik hier leuke suggesties tegen om te verkennen/daguitstappen met mijn wandelclubje.

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:23

Ik heb mijn schoenen nu dik een jaar en zien er nog prima uit. Meestal gebruik ik ze 2 a 3 keer per week voor ong 5 km. Eens per maand een lange wandeling van 30-40 km.
Het zijn hoge, zware schoenen van Meindl. Mijn zwakke enkels moesten in het begin erg er aan wennen en kon ik maar kleine stukken lopen. Nu kunnen mijn enkels gemakkelijk 40 km aan en zijn ze echt sterker geworden.

@Flowq: Buitensport four seasons in Duiven vind ik een fijne zaak. Tot nu toe altijd fijn advies gekregen en geen spijt gehad van mijn aankopen.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:32

Ik doe er ongeveer 1 jaar mee soms langer het ligt eraan hoeveel ik loop.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:15

Ik heb nu deze besteld:

http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/wand ... l?color=19

Zijn dezelfde als die ik jaren gehad heb, nooit blaren gelopen. Veel gelezen over dat Human Nature niet best zou zijn dus ik ben benieuwd hoe deze zitten. Mochten ze morgen niet gelijk fijn zitten gaan ze direct terug en van het weekend maar eens winkels binnen :+

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 21:20

Ik loop ook op lowa's. Ook een gevalletje van aandoen en meteen ervaren dat ze heerlijk zitten.

We zitten nu in Sicilie en hebben er alweer een paar mooie wandelingen op zitten :z

Afbeelding

Afbeelding