Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jolmer20

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:06

Ik vind het wel inspirerend, maar meer om te zien wat mensen zoal eten tussendoor e.d. Juist daarmee inspiratie opdoen is handig, voor mij althans. Ik heb graag zoveel mogelijk gezonde mogelijkheden, zodat ik kan afwisselen.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:08

Bedankt :D

Ik ben zo'n 3 weken geleden begonnen met gezond eten, zo min mogelijk e-nummers 3 keer per week enkel biologisch vlees etc. Let niet op calorieën of koolhydraten maar eet met gezond verstand. Ook gestopt met snoepen, mijn grootste valkuil :D Inmiddels ruim 1,5 kilo kwijt :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 12:12

Ik vind de lijstjes niet overbodig..
Juist inspirerend, voor mensen die willen veranderen van eten, maar geen alternatief weten :)

Ik vind het geen lijstjes topic, gewoon een mix van :)

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:13

Idd. Het zijn niet alleen lijstjes. En zo doe ik inspiratie op want ik zie dingen waar ik nooit aan gedacht zou hebben. Nu kan ik mijn eetpatroon weer wat breder maken.
Ik vind die lijstjes juist handig :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 12:14

Ik heb een bounty gekocht, maar m nog niet gegeten.. Het mag nog wel qua calorieën.. Hmm wat te doen, wat te doen.. Tis zolang geleden haha

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:17

Nu gewoon opeten. Je hebt 'm toch al gekocht. Of was je van plan hem weer weg te geven? :+

Ik heb net een lekkere smoothie op van banaan, appel, melk en kaneel.

Nessa

Doe je een halve :)

DeniseES

Lekker opeten :j geniet ervan :j :D

Nu ik niet alles meer in die klep schuif, geniet ik er echt veel meer van als ik wel een keer iets extra's qua chocola ofzo naar binnen werk :')

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:20

Ik wil ook wel graag mee lezen om te zien hoe jullie eten.
Ik zit sinds bijna 3 maanden thuis omdat ik de ziekte van pfeiffer heb gekregen en daardoor heel weinig kan doen op dit moment. Maar ik wil niet straks beter zijn en tonnetje rond zijn :+

Normaal was ik altijd in beweging, maar helaas kan ik dit nu even niet..
Ik begin nu wel te merken dat ik langzaam iets aan kom, maar 2 kilo maar toch :o

Ik begin nu wel weer langzaam stukjes met de hond te lopen, mest elke dag de stal uit en heb gister voor het eerst sinds maanden weer 5min op het paard gezeten :D

Hebben jullie tips??

Gewoon lekker op eten, hem weg gooien is ook zo zonde :P

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:24

Ik wil mij graag ook melden. Graag wil ik ook wat kilos kwijt :) .Normaal sport ik 1 a 2 keer per week. Ik ga nu zo 3 a4 keer per week. Probeer het vette eten te laten staan. Voel me deze week al een stuk fitter. Ik drink veel thee, hou niet zo van water nog andere tips voor *gezond* drinken? Verder maak ik regelmatig een smoothie!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:26

_sharonnn schreef:
Ik heb een bounty gekocht, maar m nog niet gegeten.. Het mag nog wel qua calorieën.. Hmm wat te doen, wat te doen.. Tis zolang geleden haha

Haha ik zou hem ook gewoon lekker opeten :D
Je hebt hem nu toch al.

@DeniseES; ja dat heb ik ook :j Als ik na een week streng eten weer iets lekker van mezelf mag
is het 10x zo lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:26

Slimpie siroop is misschien ook een idee. Lekker zoet zonder calorieën :D

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:30

9 van de 10 keer maakt het me niet zo veel uit wat anderen eten aangezien voor iedereen iets anders werkt. Ik vind het wel leuk om te lezen hoe verschillend we eten! Van sommige denk ik echt pfoe ik zou flauwvallen halverwege de dag. Ik zou het ook leuk vinden om er feedback op te krijgen :)

Sharon lekker opeten, en er echt van genieten! (mindfullnes ofzo noemen ze dat he)

Yaralisa klinkt lekker zon smoothie, die ga ik ook maar ns maken.

Haha DeniseES je zet t zo grappig neer, maar ik ervaar hetzelfde ja, en daarbij krijg ik er ook minder behoefte aan.

Kevinsky beterschap! Heb je enig idee hoe lang het gaat duren? Als je zo weinig kan bewegen zou ik toch meer groente eten, calorie arm maar wel vullend.

Lovee, ik doe wel eens citroen of ander fruit in een kan met water, nachtje laten staan en dan heb je er een lekker smaakje aan.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:37

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:38

Mag ik me hier ook melden?

Op dit moment als Erasmus student in Toulouse sinds september. Ik ben nooit dik geweest, altijd wel aardig slank, laatste jaren van m'n 22e tot m'n 25e kwam er wel wat aan maar geen zorgwekkende kilo's omdat ik altijd aardig veel bewoog.
Werken in een strandtent, afgelopen zomer 2 paarden per dag rijden, hardlopen en zoveel mogelijk op de fiets overal naar toe (arme studente en de benzine is duur :D).. Tot ik in september dus naar Toulouse vertrok. Alles met de metro want de stad is gewoon enorm groot. Geen sport want daar had ik geen tijd voor, maar wel heel veel de student uithangen..(Stappen, alcohol, vette snacks midden in de nacht..) Geen weegschaal in de buurt, merkte wel dat m'n kleren niet allemaal meer zo mooi zaten, een paar broeken krijg ik niet meer dicht. In februari was ik in NL en stond ik op de weegschaal om m'n koffer te wegen. Ik ben 1.65, 26 jaar en ben van 60 kilo naar 72 kilo gegaan :o

Dit semester gelukkig wat meer tijd voor sport en sinds een dikke week wel echt bezig nu met opletten.. Ongezonde snaaizooi koop ik niet meer, wel fruit, pak gewoon m'n bakje druifjes als ik zin heb om te snaaien. Afgelopen week 3 x hardgelopen, ik volg 3 30-days challenges, 1x in de week wandklimmen, 1x in de week aerobics en 1x in de week paardrijden. 't Wordt hier nu ook weer mooi weer, dat scheelt, dus heb al een aantal keer een metrohalte overgeslagen en gewandeld.
In 't weekend houd ik er minder rekening mee en doe ik 's avonds gezellig mee met de rest qua stappen, hoewel ik de broodjes kebab vorige week heb af weten te houden.
Mijn grootste valkuil is verveling, als ik achter m'n laptop zit te studeren oid dan krijg ik zin om te snaaien terwijl ik, als ik de hort op ben, dit niet heb.
Anyways, ik hoop dat 't me lukt en dat ik 't vol kan houden en dat ik hier wat fijne tips terug kan vinden zonder dat het inderdaad worteltjes knagen word :+

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:38

@Apple, maf is dat heah, je kijkt er ineens heel anders tegen aan maar het is zoveel beter :j niet de kilo's en wel de waardering

@lovee, qua drank is er niet zoveel... smoothies? thee en water (met siroop)

@sannx94, jaaaa ik heb dat ook wel, het is niet 'die eet minder dus dat moet ik ook' anders doe ik niet mijn best. 'Gewoon' gezonder eten is al een hele stap en dat scheelt al zoveel :j

edit: welkom maartj!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:40

Ik vind de lijstjes ook wel fijn :j Vooral ook om feedback over te krijgen wat er 'beter'/anders zou kunnen.

Mallow, welkom!

Sharonn, als 't mag kwa calorieën en je hebt er echt zin in, eet je 'm toch lekker op. Geniet ervan!

Yaralisa, vind je van appel een smoothie niet een hele vieze structuur krijgen?

Kevinsky, welkom!

Love, welkom!

Maartj, welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:42

Wat ik veel lees hier is dat er alleen gekeken wordt naar calorieën. Maar calorieën zijn niet zo belangrijk. Veel belangrijker zijn de verhoudingen tussen de macro's! Dus koolhydraten, eiwitten, vetten. Wat betreft die bounty: als het in je macro's past, lekker van genieten! :D

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:46

Wat zijn de macro's Kay?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:49

Verhoudingen tussen koolhydraten, eiwitten en vetten. In MyFitnessPal bijvoorbeeld kun je die heel makkelijk zien :)

Als je bijvoorbeeld een avondje gaat stappen weet je dat je veel koolhydraten binnen zult krijgen (alcohol = koolhydraat, of ook wel 'suikers'). Daar kun je dan tijdens de dag al rekening mee houden door laag in je koolhydraten te blijven.

't Gaat allemaal over de balans :D

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:51

Klopt Kayleigh, maar ik krijg helemaal niet het gevoel alsof er op calorieën gehamerd wordt.
Je post is natuurlijk algemeen bedoeld, maar ik heb nooit zo zin om mn macro's uit te rekenen en dan weer te rekenen wat ik mag eten.. veel te vermoeiend :z

En ik probeer ook niemand iets op te leggen, puur goed bedoeld advies :)

Edit: Die fles ziet er gaaf uit Ymke
Laatst bijgewerkt door Oyeru op 13-03-15 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:52

Absoluut, iedereen moet bepalen wat het beste is voor zichzelf. Maar ik bedoel te zeggen; als je alleen naar calorieën kijkt kun je heel makkelijk tekorten creëren terwijl je het idee hebt goed bezig te zijn.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:54

Ik ben ook niet van plan om te gaan rekenen :o

Eet nu voornamelijk crackers, rijstwafels en fruit gedurende de dag. 's Avonds kook ik gewoon en probeer er op te letten dat ik daar niet al te veel vet/olie etc. in gooi. Probeer in 't algemeen wat minder te eten (ik eet iets te graag en iets te veel _O- ) en meer te bewegen.

Weet toevallig iemand hoe betrouwbaar die 'gezondheidsapp' van de IPhone is met betrekking tot de stappenteller/kilometers?

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:55

Ja klopt! Heb dat óók wel eens gedaan, leven op 1200 al per dag ofzo.. Werd er helemaal naar van en viel niks af. Eet er nu veel meer (hou het bij voor het inzicht) Maar ik zet er geen grenzen meer aan.
En verrek, ik zie me taille slinken

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:56

maai_ke schreef:
Ik ben ook bezig met afvallen! Momenteel 11.2 kilo kwijt en ik wil er nog 5 af hebben. Ik doe dit door gezonder te eten volgens een eetlijst en door naar de sportschool te gaan. Hopelijk ben ik met een paar weken op gewicht, al blijf ik dan wel op deze manier eten. :) Wil het er wel graag afhouden.

haha ff helemaal of topic.. haha die vampier in die volvo wil ik ook wel.. hahah :-)

Verder wil ook wel afvallen... moet ook... was laatst 10 kilo kwijt... weer 5 eraan... ,hem me sinds de feestdagen weer laten gaan.

Ik deed Sonja Bakker de Lidl boeken... Alle boodschappen voor een hele week in 1x in huis...en dan per dat uitgekauwd wat je mag..... Ik vind dat op zicht ideaal...

Want dat is waar de schoen vaak wringt... geen tijd (door paardlief) om elke dag boodschappen te doen en moeilijk te doen met koken... daarom was dit goed te doen

ook zonder honger... ook wel fijn...

Succes allemaal in het gevecht tegen de kilo's... of het er nou veel of niet zo veel zijn :-)