Personal Body Plan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 23:15

Ik ben va nov bezig

MissAnnemijn

Re: Personal Body Plan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 10:41

Wat moet ik me bij oefeningen thuis voorstellen? Moet je veel aanschaffen?
Ik wil echt wat kwijt en heb een stok achter de deur nodig. Daarnaast kan ik zelf op mijn eten letten maar qua oefeningen geen idee. Sportschool heb ik minder zin in..

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 14:26

MissAnnemijn schreef:
Wat moet ik me bij oefeningen thuis voorstellen? Moet je veel aanschaffen?
Ik wil echt wat kwijt en heb een stok achter de deur nodig. Daarnaast kan ik zelf op mijn eten letten maar qua oefeningen geen idee. Sportschool heb ik minder zin in..

Je geeft aan wat je thuis hebt en adh daarvan krijg je oefeningen. Maar met flesjes water kom je heel ver!

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 18:58

Inderdaad, je hoeft geen grote inkopen te doen om aan @home te beginnen. Wel kan ik aanraden om een foamroller te kopen. Die verkoopt PBP ook zelf. Daarnaast heb ik een yogamatje geregeld en heb ik 2 paar gewichtjes (1,5kg om 3kg), maar je zou dat ook prima met een waterflesje of een verzwaarde tas oid kunnen doen. Dat geven ze ook zelf aan in de oefeningen.

Qua oefeningen moet je denken aan lunges, verschillende bridges en squads, varianten in opdrukken. Het zijn allemaal oefeningen waarbij je jouw eigen lichaamsgewicht gebruikt en soms wat hulp van een verzwaard voorwerp. Als je op hun FB pagina kijkt zie je ook wat voorbeeldfilmpjes zodat je een idee krijgt. :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 20:02

Ik wil wel wat kopen maar weet niet welke gewichtjes.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 10:34

Hoi allemaal,

Ik ben heel erg aan het twijfelen of ik met PBP zal beginnen. Vind het een hoop geld en ik reis door de weeks veel, waardoor ik mezelf ook niet op pad zie gaan naar de sportschool.
Daarom zit ik te denken aan de @Home versie van PBP. Ben benieuwd dus of dat nog steeds bevalt! En zijn de resultaten dan hetzelfde als in de sportschool, of is het toch echt minder zwaar en daarom minder effectief?

Ik zie het ook niet zitten mijn eten steeds te wegen etc, maar begrijp dat dat ook niet perse hoeft. Qua voeding ben ik redelijk op de hoogte en kan ik me heel goed inhouden/aanpassen. Ik zou het dus echt doen voor de (thuis)schema’s qua sporten.

Hoor graag jullie ervaringen!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 10:45

Ik zou het niet doen. Zonde van je geld! Voeding is 80% dus als je gezond eet wat minder snoept en drinkt heb je veel meer aan dan er zo'n bak geld tegen aan te gooien.

Thuisschema's zijn gewoon op internet te vinden, pinterest etc.

Het zijn niet op persoon gemaakte schema's, heel slecht vind ik dat.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 11:35

Ben net begonnen en in onze Whatsapp groep (van 45 dames) zit er geen een met hetzelfde schema qua voeding of sport. Dus het is niet allemaal hetzelfde.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 11:42

Voor alleen een thuisschema voor sporten zou ik het niet doen.

Ik vind het wegen juist wel fijn, want kwam er achter dat ik meer moet eten en vooral de samenstelling anders. Ik at veel groentes altijd, maar amper eiwit bijvoorbeeld.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 11:56

Wellicht andere doelen?

Neem een pt dat is veel goedkoper en meer waar voor je geld :)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 11:59

Mijn doel is vooral wat strakker worden. Afvallen een beetje, maar met 56 kg en 164 cm is dat niet het voornaamste doel.
Gezond worden wel. Ik eet vooral savonds echt vaak ongezond en sport niet.
Eten pas ik makkelijk aan, sporten vind ik lastig omdat ik nooit weet waar te beginnen.
Ik heb trouwens tijden mijn eten gewogen, waardoor ik aardig weet wat waar in zit. Maar meer kennis is natuurlijk altijd beter!

Ik ga ook eens rondkijken voor gewone online-schema’s oid :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:11

gribaldi schreef:
Wellicht andere doelen?

Neem een pt dat is veel goedkoper en meer waar voor je geld :)

Veel goedkoper?? Daar heb ik eerst naar gezocht, maar schrok me wezenloos van die tarieven. Ben nu voor 60 euro per maand klaar inclusief sportschool abonnement met onbeperkt sporten.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:19

Voor mij is het een stok achter de deur om dat ongezonde eten dus te laten staan (want dat het ongezond is weet ik heus wel).
Maar ieder moet lekker doen waar je jezelf goed bij voelt. Zelf sporten met schema's heb ik vaak geprobeerd, maar lukt me dus niet om vol te houden. Een PT kan ik niet betalen, dus dit is voor mij nu een probeersel. Merk al resultaat, maar ben nog te kort bezig om er wat van te zeggen en of ik het volhoud. Ik hoop het. Vriendinnetje zit nu in 5e maand en is heel enthousiast met mooie resultaten. Daarom ben ik overstag gegaan. We gaan het zien.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:28

Simbaa, ik weet dat die trainingen van hun ook online ergens te vinden zijn. Maar er zijn tegenwoordig zoveel manieren om aan schema's te komen. En sporten ga je vanzelf leuk vinden als je resultaat gaat zien haha.

manzano, dat kan maar ik ben evenveel kwijt als jij nu kwijt bent ;)
Maar wat is ongezond? Dat is en kan heel veel zijn. Geniet met mate, maar genieten moet je zeker blijven doen!
Succes, komt vast goed :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:36

Wow relaxed!!! Ik heb echt lang gezocht, maar zonder succes helaas.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:00

Ik zou het niet doen. Ik ben al vrij snel afgehaakt. Vind het zijn geld niet waard.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:06

@simbaa, als je dat ongezonde eten gewoon laat staan en aanpast, wat je makkelijk kan zeg je zelf zou ik lekker aan de slag gaan thuis met wat gewichten en YouTube oid. Daar is meer dan genoeg te vinden om thuis te trainen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 01:15

Zijn er op dit moment nog mensen actief met PBP of mensen die het vroeger wel gedaan hebben?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 09:59

Yes! Wat wil je weten?

Berriepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:21

Ja, ik ook! Vraag maar raak!