zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamybol

Re: zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 23:24

Ik herken wel wat en heb gewerkt als teamleider.. En heel veel geleerd sinds ik zelf ziek werd, onder andere dat domweg doorgaan niet altijd tot de beste resultaten leidt.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 14:39

Nou ik weet nu meer ik heb zeker weten de symptomen van crone maar ze wilt eerst ewn lactose vrij dieet proberen voor ik door gestuurd word naar de maag kever darm afdeling

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:05

maatje987 schreef:
Nou ik weet nu meer ik heb zeker weten de symptomen van crone maar ze wilt eerst ewn lactose vrij dieet proberen voor ik door gestuurd word naar de maag kever darm afdeling

_O-

Sorry ik vind het heel vervelend voor je maar deze is gewoon grappig :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:11

Fijn dat je nu wel duidelijkheid hebt! Een MDL arts kan je heel goed vertellen hoe je je leven het beste kunt indelen nu je gediagnosticeerd bent met Crohn.
Veel sterkte!!

Ik ga eerdaags maar eens bloedsuiker laten prikken. Zodra ik langere tijd niets gegeten heb dan krijg ik mega honger, ik ga bibberen, word misselijk, krijg het koud enz. Ik ga me dan gewoon lamlendig voelen. Meh.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:11

Tazzey schreef:
Fijn dat je nu wel duidelijkheid hebt! Een MDL arts kan je heel goed vertellen hoe je je leven het beste kunt indelen nu je gediagnosticeerd bent met Crohn.
Veel sterkte!!

Ik ga eerdaags maar eens bloedsuiker laten prikken. Zodra ik langere tijd niets gegeten heb dan krijg ik mega honger, ik ga bibberen, word misselijk, krijg het koud enz. Ik ga me dan gewoon lamlendig voelen. Meh.

Wat versta jij onder lang ?

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:52

Whahahaha zie dat foutje net pas *D

Su6 tazzey

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:56

MonteKarlo, dat verschilt per dag. De ene dag kan ik 3 uur niets eten en het komt en vandaag kwam het al een uur na de lunch. Er valt geen pijl op te trekken maar vervelend is het wel.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 08:30

Ik wil mij hier ook graag melden. Ik ben zondag kwart voor 12 van mijn 3 jarige afgevallen en heb daarbij mijn rug gebroken. Ik heb tot gisteren middag in het ziekenhuis gelegen. Ik ben nu thuis maar ga zo naar het schip van mijn ouders vervoerd worden. Daar kan ik makkelijker zijn dan thuis op het moment omdat daar geen trappen zijn van de slaapkamer naar de wc enz. Daar mag het vervelen beginnen. Ik ga zo ook even het topic door lezen nog. Maar dacht zet eerst dit bericht hier voordat ik het topic kwijt ben.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:23

Ai heftig Liesjuh. Heb je gipscorset gekregen of wat hebben ze gedaan? Heb je veel pijn?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 11:18

Dat is niet fijn. Wat voor breuk heb je? Een gipskorset is niet fijn... ik was blij dat ik er na 7 maanden vanaf mocht.

Beterschap!

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:51

Oef naar zeg. Daar ben je wel ff mee zoet denk ik zo liesjuh... Beterschap!
En hopelijk komt er wat uit waar je wat mee kan tazzy.

Hier gaat het nog steeds de goede kant op. Als dit zo doorgaat mag ik snel naar huis. Ik zal nog wel een tijdje dagbehandelingen nodig hebben (hier of elders), maar dan hoef ik niet meer intern. Dan kan het leven voor mijn vriend en dochter ook weer een beetje normaliseren. Zij woont nu afwisselend bij de opa's en oma's waar ze het prima heeft, maar thuis en overdag oppas zolang dat nodig is is natuurlijk beter! Dan hoeft vl ook niet elke dag zoveel op en neer meer. Duimen dus.
Iig is mijn kamergenote gister vertrokken en heb ik haar plekje. Groter en met een bureautje enzo. Ben nu wel de enige 20er nog op de afdeling...

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:03

Fijn dat je zo vooruit gaat!!
Heliomare is een goede instelling maar ik was blij toen ik na een paar maanden weer naar huis mocht. Ik miste vooral mijn privacy.
Je bent zeker vertrokken naar het achterste bed in de kamer? Ik lag eerst bij de deur, klein rot plekje. Toen mijn kamergenote vertrok ben ik verhuist naar het achterste bed. Klein rond bureautje bij het raam en uitzicht op zee. Niet heel verkeerd dus.
Ik kon daar vooral heel slecht slapen. Die bedden zijn voor rugpatiënten echt verschrikkelijk. Ik heb mijn nachten vooral doorgebracht met film kijken op de laptop en boeken lezen.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:23

Ja inderdaad nu naar het achterste plekje met bureau. Net geen zeezicht alleen vanaf hier, haha.
Ja gebrek privacy vind ik hier ook vervelend. Maarja, nog geen nieuwe buur dus voor fftjes genieten!
Ik slaap idd erg slecht. Supernaar. Maar niet alleen door de bedden. Die liggen trouwens al stukken beter dan die in het LUMC. Dat was echt een drama zeg.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:46

Wat balen zeg liesjuh, sterkte!

Fijn dat je zo vooruit gaat cerilene! Keep up the good work!

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:54

Tazzey schreef:
MonteKarlo, dat verschilt per dag. De ene dag kan ik 3 uur niets eten en het komt en vandaag kwam het al een uur na de lunch. Er valt geen pijl op te trekken maar vervelend is het wel.

Oh dat is niet lang nee! Ben benieuwd of er iets uitkomt :j

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 14:25

Ik moet eerst eens moed verzamelen om te laten prikken. :o

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 18:29

Fijn Cerilene dat het zo goed vooruit gaat.

Mm voor suiker kan je het beste een nuchter bloedsuiker laten prikken.

Hier gaat het zijn gangetje. 2 dagen vrij gehad en nu einde dag 2 kan ik zeggen dat mijn arm te doen is. Net paardgereden. Lekker rondje buiten. Rijden zelf gaat eigenlijk best goed tot ik mijn arm moet buigen dan lijkt het net of het vol staat met vocht zoveel spanning. Na paar keer buigen is het weer een eindje weg. Morgen mag ik er weer tegen aan. Hoop dat het wat rustiger is. STa alleen weer met een flexer die vorige keer niet zo opschoot.......
Ik moet pas eind maart terug op controle. Begin nu beetje tegen wintersport op te zien als dit zo blijft met mijn arm en gedachte dat ik erop zou vallen. Maar goed...... komt vast goed. Heb er namelijk echt zin in.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:24

Tazzey schreef:
Ik moet eerst eens moed verzamelen om te laten prikken. :o

Oh erg he! Daar heb ik ook last van hoor.
De diëtiste wil graag bloedwaardes hebben..
Inenten prima, maar bloed eruit, nahh.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:37

Ik moet idd nuchter. Het probleem is alleen dat ik panisch ben voor naalden en áls ik ga dan ga ik altijd van m'n stokje...

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:40

Tazzey schreef:
Ik moet idd nuchter. Het probleem is alleen dat ik panisch ben voor naalden en áls ik ga dan ga ik altijd van m'n stokje...

Alvast gaan liggen voordat ze prikken, maar dat bedenk je zelf waarschijnlijk ook wel :p

Wat vind je er precies zo eng aan?
Ik het moment dat ze door m'n huid heen gaan, eenmaal binnen; helemaal prima.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:41

Bloedsuiker valt echt heel erg mee, bloedprikken heb ik veel moeite mee, maar bloedsuiker had ik geen tijd voor om me druk te maken en t was eigenlijk zo gepiept.

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:54

Ja liesjuh ik zag je topic over die val voorbij komen en toen dacht ik nog van nou die past er ook wel tussen hier. Maar je gaat dus toch naar je ouders op het schip. Wel leuk dan zie je nog wat als je pa en ma rond varen. Waar varen ze eigenlijk mee?

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:54

Bij ons zie je het naaldje niet eens.... (is vingerprik als wij prikken)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:56

Was bij mij toen idd ook een vingerprik, ik dacht altijd dat t veel pijn zou doen, had t regelmatig gezien bij een kennis, want je hoort dat vingerprikje een soort van klikken oid, t was niet prettig, maar ook niet echt pijnlijk te noemen

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 23:09

Sinds er een behandeling niet helemaal gegaan is zoals het zou moeten ben ik heel bang. Ik weet niet precies wáár ik nu bang voor ben. Het is ook een irrationele angst. Ik kan ook wel relativeren. Tot het moment aanbreekt dan gaat het mis. De laatste keer infuus prikken was een drama. Ik ben zo gespannen dat ze het aan beide handen hebben geprobeerd. Toen maar 2 oxazepam erin, toen die werkten heb ik iemand gebeld terwijl ik de verpleger fijn kneep eerst aan de andere kant het infuus geprikt. Als dat dan eenmaal zit durf ik mijn hand dus niet te bewegen.

Nieuwsgierig naar wat er mis ging? Pb maar.