Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nog een kwart flesje
Kuggur schreef:Heel apart, vooral de berichten hier dat mensen dus ieder uur naar het toilet moeten vanwege dit overdreven waterdrinken. Dat zou toch een belletje moeten doen rinkelen?
Kuggur schreef:Vraagje tussendoor, waarom vertrouwen jullie je dorst niet...?
Kuggur schreef:Heel apart, vooral de berichten hier dat mensen dus ieder uur naar het toilet moeten vanwege dit overdreven waterdrinken. Dat zou toch een belletje moeten doen rinkelen?
mariekerocky schreef:Inmiddels zit ik op 1,6L. Ga proberen de 2 te halen maar als het niet lukt vind ik het niet heel erg.
Hoezo dat als ik vragen mag ?Kuggur schreef:Heel apart, vooral de berichten hier dat mensen dus ieder uur naar het toilet moeten vanwege dit overdreven waterdrinken. Dat zou toch een belletje moeten doen rinkelen?
Mjelle_G schreef:Ben ik niet helemaal met je eens. Als ik zie hoeveel mijn huid verbeterd is en hoe fit ik me voel sinds ik meer ben gaan drinken, laat zien dat het een positief effect heeft op mijn gezondheid.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar je de informatie weg haalt dat twee liter water per dag drinken slecht voor je nieren is..
Kuggur schreef:Kuggur schreef:Heel apart, vooral de berichten hier dat mensen dus ieder uur naar het toilet moeten vanwege dit overdreven waterdrinken. Dat zou toch een belletje moeten doen rinkelen?
Simpel toch, dat je teveel drinkt.
Hetgeen waar deze obsessief veel water drinken hype op is gebaseerd is een misinterpretatie van medische data (over hoeveel totaal vocht een mens per dag nodig heeft).
Je gaat proberen twee liter water te drinken, terwijl je lichaam daar tegen protesteert. Want je vermoedt dat het je niet zal lukken, dit impliceert dat zoiets moeite kost, (vele berichten in dit topic zowel als de titel getuigen hiervan).
Wat jullie doen is het onnodig belasten van je nieren zonder dat je er enig gezondheidsvoordeel van hebt.
Shiloh schreef:Prima Kugger, doe jij het niet.
(...)
Dus kortom, als jij denkt dat meer drinken slecht voor je is, prima. Maar ga dan een discussie topic starten of veel drinken goed of slecht voor je is.