batje schreef:Ik twijfel zelf heel erg over DSW. Hun filosofie spreekt me enorm aan en het is ook nog eens betaalbaar, maar de tandarts dekking is zo ondoorzichtig, dat lijkt de transparante filosofie een beetje onderuit te halen..
Nee hoor, op de site kun je goed zien wat er aan tandartskosten vergoed wordt. Je moet alleen zelf weten welke codes gebruikt worden door je tandarts bij elke behandeling.
Zo heb ik net even zitten kijken en is het op zich best een aardige tandartsverzekering, zeker voor gekoppeld aan een net aanvullend pakket. Je krijgt 2x controle vergoed, en 2x mondhygiëniste per jaar. Maar verkijk je niet op die laatste, want je krijgt maximaal 5 minuten à 13 euro nog wat vergoed. Ik zit altijd voor 20 minuten in die stoel, dus ik zou zelf nog zo'n 40 euro 2x per jaar mogen bijbetalen... ja, dan is die verzekering voor mij al niet zo dekkend meer. Qua gaatje vullen vergoedt de verzekering alles (zowel 100% voor verdoving, als voor het vullen zelf, als voor het etsen van de vulling) zonder maximum per jaar. En het voordeel is wel dat in deze verzekering ook wortelkanaalbehandelingen vergoed worden en die kosten nogal wat. Zo had ik dit jaar een uitgebreide wortelkanaalbehandeling nodig (met een extra behandeling door een noodtandarts in het weekend, want dat gebeurt natuurlijk altijd op een onhandig moment

) en ik was, schrik niet, 650 euro kwijt!!! Dat zou bij DSW vergoed zijn geweest. Maar omdat ik niet verwacht zo'n behandeling te krijgen, had ik mijzelf er niet voor verzekerd.
Kortom, lees goed de voorwaarden en kijk of de verzekering voor jou dan nog wel zo geschikt is