Zorgverzekering 2014 - 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:47

Goof schreef:
Pff ik lees even mee, zie ook door de bomen het bos niet meer.
Op vergelijkingsites kom ik het beste uit bij IK! Iemand daar ervaring mee? Ik ken het namelijk niet.
Ik zoek iig dekking voor 9 of 12x fysio en goede tandartsdekking, 250 of 500 euro ben ik nog over aan het dubben.

Fbto heeft ook zulke aanvullende pakketten: tot €500 therapie ( hoewel ik komend jaar naar €350 ben gegaan) en tandarts keuze uit €250 en €500 en volgens mij ook nog hoger. De module met de lage vergoedingen kan je ook later aanzetten (en betalen) en de de volgende maand betalen.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:06

Sting schreef:
@Goof: en bij Anderzorg dan, met een aanvulling als Jong? Is dan niet een 100% tandartsdekking, maar voor het verschil in premie kan je wel heel wat kosten maken ;).

In deze dekking zit slechts 9x fysio (ze wou graag zoveel mogelijk dit is bijna het minimum) alternatief slechts tot 200,--

Lijkt me niet echt een optie als je kijkt naar haar zorgbehoefte dan betaald ze het aan extra kosten uiteindelijk wel.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:20

Rinskee schreef:
Pattypaard schreef:
Pff.. al die zorgverzekeringen! Ik begin door het bos de bomen eindelijk te zien. Maar wie weet heeft hier nog iemand een goede tip :).
Voor mij is belangrijk dat ik een hoge vergoeding voor fysio en alternatieve geneeswijzen kan krijgen. (Beide +/- € 850 / € 1000) En dan daarbij natuurlijk het liefst zo veel mogelijk vergoed per behandeling per dag.
Daarbij een tandartsvergoeding van 100 % bij € 250 is normaliter voldoende. (Heb nooit gaatjes of dergelijk gehad, ga alleen 2 x per jaar op controle)
Hoef niet persee volledig vrije keus te krijgen maar enige keus is toch wel fijn.
Zit momenteel te kijken tussen Avero Achmea (via Independer) en Zilverkruis Achmea via de KNHS.

Avéro Achmea Keuze Zorg Plan, Aanvullende dekking Excellent en tand Start zou ik voor gaan als ik jou zo hoor. Maar als je slechts twee keer naar de tandarts gaat zou je ook voor kunnen kiezen om geen tandverzekering te nemen je geeft aan dat je bijna nooit gaatjes hebt en alleen voor controle gaat dit kost je hooguit 60 euro in het jaar, dan kan een tandverzekering niet uit.

ONVZ is ook erg goed, vrije keuze van zorgverleners om in een hogere aanvullende dekking te komen is er wel een strengere selectie, maar als je er eenmaal verzekerd bent zit je super!

Adviseer zoveel mensen maar ben er voor ons zelf nu eindelijk ook over uit mijn man gaat naar Stad Holland en ik blijf lekker zitten bij Aevitae collectief Avéro Achmea

Bedankt voor de tip! Zat inderdaad daar ook naar te kijken. Bij Avéro bieden ze alleen € 60,- per behandeling bij alternatief indien bij arts, anders € 40,-. Kwam uit op € 154,53 met collectief.

Bij ONVZ kom ik uit met het basispakket, Optifit en Tand A € 142,95 (35 fysio behandelingen 100% vergoed en € 85,- vergoed bij alternatief door arts met max van € 750,- p.j. + max € 750, gezamenlijk voor chiropractie, osteopathie, manuele therapie E.S & tand 75 % tot 250,-)

Heb er wel aan gedacht om geen tandpakket te pakken, maar de tandarts rekening komt toch altijd op +/- 60,- uit met controle en tandsteen verwijderen vandaar. Dan heb ik voor die paar euro nog wat extra ruimte :).

Fijn dat jullie er nu uit zijn voor jullie zelf! :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:54

Rinskee schreef:
Sting schreef:
@Goof: en bij Anderzorg dan, met een aanvulling als Jong? Is dan niet een 100% tandartsdekking, maar voor het verschil in premie kan je wel heel wat kosten maken ;).

In deze dekking zit slechts 9x fysio (ze wou graag zoveel mogelijk dit is bijna het minimum) alternatief slechts tot 200,--

Lijkt me niet echt een optie als je kijkt naar haar zorgbehoefte dan betaald ze het aan extra kosten uiteindelijk wel.

Goof zei:
Goof schreef:
Pff ik lees even mee, zie ook door de bomen het bos niet meer.
Op vergelijkingsites kom ik het beste uit bij IK! Iemand daar ervaring mee? Ik ken het namelijk niet.
Ik zoek iig dekking voor 9 of 12x fysio en goede tandartsdekking, 250 of 500 euro ben ik nog over aan het dubben.

Vandaar mijn reactie :). Volgens mij voldoet Anderzorg dan best goed voor een fatsoenlijke prijs.

Goof

Re: Zorgverzekering 2014 - 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:59

Wow, wat fijn dat jullie meedenken!
Ik zal morgen jullie tips even natrekken, superfijn :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:02

Jeetje... Ik ben dwars af...
:Z

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 00:25

pattypaard, kijk eens bij DSW , bij het meest uitgebreide pakket(126 eurototaal bij alleen het verplichte eigen risico)
zitten aardig wat fysio behandelingen en ook een hele nette tandarts vergoeding

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 00:43

Ik twijfel zelf heel erg over DSW. Hun filosofie spreekt me enorm aan en het is ook nog eens betaalbaar, maar de tandarts dekking is zo ondoorzichtig, dat lijkt de transparante filosofie een beetje onderuit te halen..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 01:13

Er staan per pakket lijsten met wat er vergoed word op de site.
Het was even zoeken tussen alle info maar staat er wel op.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 06:58

Pattypaard schreef:
Pff.. al die zorgverzekeringen! Ik begin door het bos de bomen eindelijk te zien. Maar wie weet heeft hier nog iemand een goede tip :).
Voor mij is belangrijk dat ik een hoge vergoeding voor fysio en alternatieve geneeswijzen kan krijgen. (Beide +/- € 850 / € 1000) En dan daarbij natuurlijk het liefst zo veel mogelijk vergoed per behandeling per dag.
Daarbij een tandartsvergoeding van 100 % bij € 250 is normaliter voldoende. (Heb nooit gaatjes of dergelijk gehad, ga alleen 2 x per jaar op controle)
Hoef niet persee volledig vrije keus te krijgen maar enige keus is toch wel fijn.
Zit momenteel te kijken tussen Avero Achmea (via Independer) en Zilverkruis Achmea via de KNHS.

Verkijk je asjeblieft niet op hoge vergoedingen ten opzichte van een hoge maandelijkse premie. Ik ben zelf ook aan het rekenen gegaan en de duurste verzekering, die de beste dekking heeft, is voor mij niet de meest prijsgunstige verzekering :) Probeer dus voor elke verzekering die je ziet een schatting te maken van je kosten en bekijk dan wat je totaal per jaar betaalt.

Misschien is Energiek een goede verzekering voor jou? Ik zit daar zelf ook bij met een vergelijkbaar eisenpakket :) Ik ga komend jaar €127,05 betalen voor aanvullend pakket Top en Tand Extra. Ik krijg €550 vergoed voor alternatieve geneeswijzen (wel maar 80% maar zonder maximum per behandeling of per dag), 25x fysio en de tandarts is €250 met 80% vergoeding. Wel steeds maar 80% vergoed, maar de premie is 'maar' 127 euro. Dat kan tegen elkaar opwegen, bij mij in ieder geval wel.
Bij PNOzorg krijg je alternatief 600 euro 100%, onbeperkt fysio en tandarts 250 euro 100%, maar die premie is bijna 170 euro... ja, die is op basis van vergoedingen wel meer, maar de premie kost bijna 500 euro per jaar meer. Dan kun je beter 20% bij moeten betalen en dan ben je nog steeds voordeliger uit!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 07:10

batje schreef:
Ik twijfel zelf heel erg over DSW. Hun filosofie spreekt me enorm aan en het is ook nog eens betaalbaar, maar de tandarts dekking is zo ondoorzichtig, dat lijkt de transparante filosofie een beetje onderuit te halen..

Nee hoor, op de site kun je goed zien wat er aan tandartskosten vergoed wordt. Je moet alleen zelf weten welke codes gebruikt worden door je tandarts bij elke behandeling.
Zo heb ik net even zitten kijken en is het op zich best een aardige tandartsverzekering, zeker voor gekoppeld aan een net aanvullend pakket. Je krijgt 2x controle vergoed, en 2x mondhygiëniste per jaar. Maar verkijk je niet op die laatste, want je krijgt maximaal 5 minuten à 13 euro nog wat vergoed. Ik zit altijd voor 20 minuten in die stoel, dus ik zou zelf nog zo'n 40 euro 2x per jaar mogen bijbetalen... ja, dan is die verzekering voor mij al niet zo dekkend meer. Qua gaatje vullen vergoedt de verzekering alles (zowel 100% voor verdoving, als voor het vullen zelf, als voor het etsen van de vulling) zonder maximum per jaar. En het voordeel is wel dat in deze verzekering ook wortelkanaalbehandelingen vergoed worden en die kosten nogal wat. Zo had ik dit jaar een uitgebreide wortelkanaalbehandeling nodig (met een extra behandeling door een noodtandarts in het weekend, want dat gebeurt natuurlijk altijd op een onhandig moment :D) en ik was, schrik niet, 650 euro kwijt!!! Dat zou bij DSW vergoed zijn geweest. Maar omdat ik niet verwacht zo'n behandeling te krijgen, had ik mijzelf er niet voor verzekerd.
Kortom, lees goed de voorwaarden en kijk of de verzekering voor jou dan nog wel zo geschikt is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 07:36

x_spekkie_x schreef:
batje schreef:

Nee hoor, op de site kun je goed zien wat er aan tandartskosten vergoed wordt. Je moet alleen zelf weten welke codes gebruikt worden door je tandarts bij elke behandeling.
Zo heb ik net even zitten kijken en is het op zich best een aardige tandartsverzekering, zeker voor gekoppeld aan een net aanvullend pakket. Je krijgt 2x controle vergoed, en 2x mondhygiëniste per jaar. Maar verkijk je niet op die laatste, want je krijgt maximaal 5 minuten à 13 euro nog wat vergoed. Ik zit altijd voor 20 minuten in die stoel, dus ik zou zelf nog zo'n 40 euro 2x per jaar mogen bijbetalen... ja, dan is die verzekering voor mij al niet zo dekkend meer. Qua gaatje vullen vergoedt de verzekering alles (zowel 100% voor verdoving, als voor het vullen zelf, als voor het etsen van de vulling) zonder maximum per jaar. En het voordeel is wel dat in deze verzekering ook wortelkanaalbehandelingen vergoed worden en die kosten nogal wat. Zo had ik dit jaar een uitgebreide wortelkanaalbehandeling nodig (met een extra behandeling door een noodtandarts in het weekend, want dat gebeurt natuurlijk altijd op een onhandig moment :D) en ik was, schrik niet, 650 euro kwijt!!! Dat zou bij DSW vergoed zijn geweest. Maar omdat ik niet verwacht zo'n behandeling te krijgen, had ik mijzelf er niet voor verzekerd.
Kortom, lees goed de voorwaarden en kijk of de verzekering voor jou dan nog wel zo geschikt is :)

Ik was laatst nog voor een last minute wortelkanaalbehandeling $1400 kwijt.. Buitenland.. Gelukkig betaalde mijn schoonmoeder de rekening, anders had ik nu geen tand meer. :')

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 08:14

Anthea schreef:
Ik was laatst nog voor een last minute wortelkanaalbehandeling $1400 kwijt.. Buitenland.. Gelukkig betaalde mijn schoonmoeder de rekening, anders had ik nu geen tand meer. :')

Welk land was dat? :oo
Ik heb het ook een keer meegemaakt in het buitenland (slecht gebit hier :o ), een wortelkanaalbehandeling. Dat was op Sint Maarten en kostte me slechts 375 dollar, de helft minder dan in Nederland :D Gelukkig had (en heb) ik een goede reisverzekering afgesloten en werd het gehele bedrag gewoon vergoed :)

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 12:03

ergeren jullie je ook zo aan al die reclame van de zorgverzekering? Al dat geld had aan goede zorg besteed moeten worden!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 12:04

Sting schreef:

Thanks voor deze tip, ik heb inderdaad deze afgesloten nu +:)+

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 12:09

x_spekkie_x schreef:
batje schreef:

Dat is nou inderdaad het lastige punt, die codes zeggen me zo weinig. Dus moet ik de tarievenlijst er bij zoeken, naar de opgave van mijn tandarts etc. En dat is heel omslachtig voor een verzekering die claimt transparant te zijn.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 12:31

x_spekkie_x schreef:
Heb ook gekeken naar PNOzorg. Biedt goede dekking voor alternatief en heeft een pakket met onbeperkt fysio. Dat is echter wel een duur pakket van zo'n 160 euro, dus ik heb nooitvoor deze verzekeraar gekozen.

Ja, ik vond hem ook interessant door de alternatieve zorg.. Omdat ze niet tot een maximum bedrag per behandeling doen, maar gewoon 100% tot een max bedrag. :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 12:33

Sodeletuut schreef:
x_spekkie_x schreef:
Heb ook gekeken naar PNOzorg. Biedt goede dekking voor alternatief en heeft een pakket met onbeperkt fysio. Dat is echter wel een duur pakket van zo'n 160 euro, dus ik heb nooitvoor deze verzekeraar gekozen.

Ja, ik vond hem ook interessant door de alternatieve zorg.. Omdat ze niet tot een maximum bedrag per behandeling doen, maar gewoon 100% tot een max bedrag. :)

Ik zit vanwege de alternatieve zorg bij Energiek, pakket Top, kost ongeveer 118 euro per maand volgend jaar (heb zelf nog een tandartsverzekering erbij). Je krijgt 80% vergoed met een maximum van €550. Maar wel zonder maximum per behandeling of per dag :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 12:38

Ik ben uiteindelijk bij De Friesland uitgekomen, kom vanaf een collectief bij CZ. Helaas werk ik niet meer bij een bedrijf dat collectieven aanbied. Ik ben nooit ziek, sportmassage doe ik bij een zzp-er, zit alleen wel met mijn gebit te klooien. Hopelijk is dat na komend jaar ook voorbij en kan ik helemaal terug naar basis :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:26

x_spekkie_x schreef:
Anthea schreef:

Welk land was dat? :oo
Ik heb het ook een keer meegemaakt in het buitenland (slecht gebit hier :o ), een wortelkanaalbehandeling. Dat was op Sint Maarten en kostte me slechts 375 dollar, de helft minder dan in Nederland :D Gelukkig had (en heb) ik een goede reisverzekering afgesloten en werd het gehele bedrag gewoon vergoed :)

Canada. := Duur grapje, 2e wortelkanaalbehandeling voor die tand. Had er 6 maanden van te voren al een gehad. :')

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:10

Pattypaard; Klinkt ook erg goed is je behandelaar een arts? Je hebt ter compensatie dan wel tand erbij inderdaad heb je al besloten? Prijstechnisch zit je goed met avero collectief ONVZ kan ik zo niet inzien..

Goof fijn dat je er uit bent, heb wel gehoord dat de tandvergoeding hier niet super is..maar misschien valt het mee.

Anthea, duur grapje...daarom is het verstandig om medische kosten mee te verzekeren als je op reis gaat..

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 00:36

Ik zit mezelf ook te breken over de verzekeringen en weet echt niet wat nu wel of niet verstandig is...

Zit nu bij Bewuzt van VGZ te kijken. Ik heb eigenlijk nooit iets en had afgelopen jaar dus bij CZ de basis verzekering met maximaal eigen risico.

Mijn hand is niet goed en ben bang dat hier een operatie voor moet komen.
Mijn spiraaltje moet ook vervangen worden.
Ik ben 2 jaar niet meer bij de tandarts geweest en mijn tanden zijn eigenlijk niet zo best.

Nu wil ik eigenlijk gewoon een basis verzekering met een aanvulling voor mijn tanden. Maar dan krijg ik het gedoe je hebt zo veel verschillende soorten. 75% vergoed of 100% vergoed. vergoed tot €250,- €500,- €750,- en €1.000,- nu heb ik zelf al geen idee wat je zo bij een tandarts kwijt bent. Waarschijnlijk zijn er wel een paar gaatjes te vinden...

Heb nu bij Bewuzt een basisverzekering met aanvullende voor tandarts tot €500,- 75% vergoed voor €103,50. Maar aan de andere kant heb ik van andere gehoord dat VGZ waar Bewuzt dus van is erg moeilijk doet als je een keer een foutje maakt in je administratie en dus te laat betaald. Bij CZ waar ik heel mijn leven al bij zit doen ze hier dus absoluut niet moeilijk over...

Help???

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 00:39

Zo, he he! Eindelijk gekozen..... Voor mij is het geworden PnoZorg met budget aanvullend en budget tand! (125,40 per maand).

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 00:41

Sodeletuut: Fijn dat jij er uit bent! Gelukkig heb ik nog 24 uur. Wil graag zo min mogelijk betalen want vind het een grote oplichterij haha.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 00:43

Ja ik ben blij dat ik heb gekozen. :D Maar, wil jij graag een tandarts verzekering met 100% vergoeding of met een lager percentage?