[Centraal] Piercings (deel 16)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djoena

Re: [Centraal] Piercings (deel 16)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 19:28

Stoer dat je het ook gedaan hebt :D :))

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 19:40

Blacky94 schreef:
Naja ondanks dat mn vch alleen maar huid is verschoot ik ook van de "pijn" :P
Ben vooral bang voor de pijn en of dat ik evt mn tepel eraf ruk :')
En evt litteken weefsel later..
Bloot gaan heb ik verder niet zoveel moeite mee.

Littekenweefsel was ook wel iets wat me tegen hield. Maar heb gelezen dat dat 9/10 keer reuze mee valt. :-)

@ Robynn, ja ik vind mezelf stiekem ook wel stoer. :')

JulieP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 22:08

Dus, de voor- en nadelen van een navelpiercing zijn dus:
Voordelen:
- Het is mooi, of in ieder geval vind ik het mooi :)
- Later geen problemen met eventueel werk, de piercing is eenvoudig te verbergen (bedekken)
- Er zijn veel soorten sieraden
- Algemeen is een navelpiercing goed geaccepteerd, het normale volk zal je er niet over oordelen
- Als ik hem echt niet meer leuk vind, kan ik de piercing er gewoon uithalen (Dichtgroeien?)
- Hij is makkelijk schoon te maken, en schoon te houden
- De navelpiercing is enkel zichtbaar bij bepaalde topjes/truitjes (crop), en bikini's
- Eventueel kan je er een retainer of doorzichtig staafje in doen zodat hij niet opvalt
- Als je navelpiercing genezen is kan je er alles nog mee doen
- Indien je nog groeit/bijkomt/làter zwanger bent/... kan je nog steeds de piercing aanhouden

Nadelen:
- Na het zetten, kan de navelpiercing mogelijk ontsteken
- Je kan niet zwemmen in het begin, oplossing: in de winter laten zetten
- Indien je besluit om de piercing eruit te halen, kan er een wit puntje blijven staan
- Het kost geld om de piercing te laten zetten (in mijn geval is geld geen probleem :P)
- De genezingsperiode kan soms héel lang duren
- Net zoals bij andere piercings, doet het even 'pijn' om ze te laten zetten (wie mooi wil zijn moet pijn lijden, zoals ze zeggen)
- In het begin zitten highwaisted broeken niet lekker, het is gevoelig. Ook rijbroeken (die relatief hoog komen) kunnen irriteren

Ik zit juist nog met een probleempje... Mijn school laat géén navelpiercings en piercings in het gezicht toe :( Ik draag eigenlijk (behalve in de winter) altijd strakke kledij op school, kan je die navelpiercing daar dan door zien? Of moet je echt al een lossere shirt of trui aandoen om ze te bedekken? ;)

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 22:19

Ik wil nu ook tepelpiercings. :D

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 22:22

Wat raar dat dat niet mag :')
Zolang je geen gekke dingen erin stopt valt het volgens mij wel mee.

Ik heb zelf in de zomer vaak een (zwart) tanktop (basic H&M) aan en zolang het klein blijft (en geen gekke dikke hangers) valt het wel mee volgens mij. Het enige wat ik soms had is dat doordat mijn shirt vaak in mn broek zit zo nu en dan het bovenste balletje wel eens door mn hemdje wilde slijten. En anders zou je evt eens moeten zoeken of er "balletjes" bestaan die plat zijn..
En het grote balletje zit "in" mn navel dus die zie je dan als het goed is toch niet :)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 22:23

Hoe zo laat jou school geen navelpiercings toe? Bij mij was/is mijn navelpiercing niet te zien met een strak truitje.

Apart dat je school dat zo maar verbied. We leven toch in een vrij land? Of is dat anders in België?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 22:32

Naja, alsof school dat kan checken! Ik neem aan dat je geen crop tops of transparante tops naar school aantrekt, dus dan zien ze dat nooit. Tenzij je iets vet extreems in je navel hangt, maar een simpel sieraad is niet te zien. Althans, bij mij zie je niets.

JulieP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 22:33

xDonja schreef:
Hoe zo laat jou school geen navelpiercings toe? Bij mij was/is mijn navelpiercing niet te zien met een strak truitje.

Apart dat je school dat zo maar verbied. We leven toch in een vrij land? Of is dat anders in België?

Bij de normale scholen mag dat inderdaad... Maar ja, ik zit waarschijnlijk weer op een overstrenge school? Tattoos ed mogen ook niet.. :( Maar ik vind het redelijk raar, want er zijn veel meisjes bij ons op school met dermals, tongpiercings, neuspiercings ed, maar in het schoolreglement wordt het verboden door de nieuwe directrice die we sinds dit jaar hebben...

Ik steek altijd mijn shirt/tanktop/... altijd in mijn broek.... Misschien dat ik deze gewoonte toch maar moet afleren? ;)

JulieP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 22:34

joyce2 schreef:
Naja, alsof school dat kan checken! Ik neem aan dat je geen crop tops of transparante tops naar school aantrekt, dus dan zien ze dat nooit. Tenzij je iets vet extreems in je navel hangt, maar een simpel sieraad is niet te zien. Althans, bij mij zie je niets.

Inderdaad, dat vind ik ook zo gek! Als je een gewone met 2 bolletjes neemt, denk ik niet dat je dat ziet op een normaal shirt? ;)

JulieP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 22:37

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 22:47

Moet je er alleen mee oppassen dat een navel als het goed is 1,6mm is en die link 1,2.
Overigens lijkt het mij meer iets dat de directrice niet leuk vindt dan dat het niet "mag". Daarnaast, als je hem zou laten zetten en zegt dat je hem vorig jaar al had, wat willen ze er dan tegen doen?
Dat ze misschien niet al te blij zijn met zichtbare piercings in het gezicht zou ik eventueel nog enigszins kunnen voorstellen maar ze kunnen natuurlijk ook moeilijk die piercing eruit trekken :')
Daarnaast is het imo ook meer voor de ouders om er dan evt wat van te zeggen maar goed :')

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 22:49

Ik wil heel graag nieuwe sieraden bestellen, maar ik heb geen idee of mijn helixpiercing 1.6 of 1.2 mm is.. Zou het kwaad kunnen als ik gewoon 1.6 mm bestel, of kan ik beter 1.2 mm bestellen?
Als ik meer tijd had gehad, was ik even langs een tattooshop gefietst, maar die tijd heb ik niet. Dilemma dilemma :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 22:53

Nou. Het schijnt nogal eens verschillend te zijn bij helixen...
De een heeft een 1.6 en de ander een 1.2...

Ik heb mijn helix willen stretchen van 1.0 naar 1.2 en dat was gruwelijk. Dan lijkt me dat als jij feitelijk 1.2 hebt en ALS je er al een 1.6 zelf in krijgt, je daar niet heel blij van gaat worden.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 22:55

Ik baal echt dat ik zo weinig informatie had gekregen, en ik was zo in shock door hoe snel het ging, dat ik al die praktische dingen ben vergeten te vragen :o

Misschien is het toch maar verstandig als ik toch even tijd vrij maak om langs een shop te fietsen..

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:01

Helix is vrijwel altijd 1.2 mm!
Anders even je huidige piercing opmeten met zo'n schuifmaat. :j

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:01

Naja 1,2 zal iig passen, ook als het onverhoopt 1,6 blijkt te zijn.. Mijne zijn ook allemaal 1,2 (2x helix en 1 conch)

JulieP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:04

Blacky94 schreef:
Moet je er alleen mee oppassen dat een navel als het goed is 1,6mm is en die link 1,2.

Oké! :) Iedereen bedankt voor de vele antwoorden! Van mijn ouders mag het als ik er echt goed over nadenkt, maar ik heb mijn besluit al gemaakt :P

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:15

JulieP schreef:
Blacky94 schreef:

Oké! :) Iedereen bedankt voor de vele antwoorden! Van mijn ouders mag het als ik er echt goed over nadenkt, maar ik heb mijn besluit al gemaakt :P

Mag ik vragen wat voor school jij doet via pb? Ben wel benieuwd

JulieP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:49

xxcleeoo schreef:
JulieP schreef:

Mag ik vragen wat voor school jij doet via pb? Ben wel benieuwd

Tuurlijk mag dat! @xxcleeoo :)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 16:56

De bodymx meneer is géén arts.
Hij heeft geen BIG registratie!

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:56

Vandaag mijn tragus laten zetten bij BodyMX. Wauw, die was wel heel erg pijnlijk! Ik vond het zetten de mijn FH veel minder zeer doen. Lachen doet ook zeer. Dus ik zal er nog wel last van houden. Links heb ik nu de tragus en rechts de FH. Ik ben er helemaal blij mee!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:58

Vumana89 schreef:

Dat vind ik wel heel raar,want hij heeft jaren als huisarts gewerkt.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:10

Suzan_v_h schreef:
Vandaag mijn tragus laten zetten bij BodyMX. Wauw, die was wel heel erg pijnlijk! Ik vond het zetten de mijn FH veel minder zeer doen. Lachen doet ook zeer. Dus ik zal er nog wel last van houden. Links heb ik nu de tragus en rechts de FH. Ik ben er helemaal blij mee!

Was jij nou ook in Breda geweest. Eigenlijk geinig dat iedereen het anders ervaart ik vond het namelijk het verreweg van pijnlijk mijn tragus :')

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:16

Ruby1995 schreef:
Suzan_v_h schreef:

Was jij nou ook in Breda geweest. Eigenlijk geinig dat iedereen het anders ervaart ik vond het namelijk het verreweg van pijnlijk mijn tragus :')

Ja ik ben in Breda geweest ja. Ik vind het een prettige shop waar ze de tijd voor je nemen en je terplekke ziet dat alles steriel word uitgepakt. Ook nog na het zetten 2x op controle wat verder niks kost.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:29

Lous schreef:
Vumana89 schreef:

Dat vind ik wel heel raar,want hij heeft jaren als huisarts gewerkt.

Heb je daar bewijs van?
Zo ja, dat hij arts is geweest betekent niet dat hij nog arts is en mag verdoven. (Want daar gaat het nu over toch? Ik heb even geen zin om terug te lezen) :o