Sportdoelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:35

Ik wil ook graag minder brood eten, want heb t gevoel dat dat bij mij de boosdoener is, een aardappelen ed. maar dat zijn wel de producten waar ik me '' vol '' van voel..

Gebakken eitje enz vind ik ook lekker en vullend maar kwark..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:37

Ik haal nu mijn koolhydraten voornamelijk uit fruit, groenten en aardappels/rijst. Brood laat ik achterwege. Ik krijg een opgeblazen buik van brood en het vult niet.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 10:38

Ik hou ook totaal niet van kwark en yoghurt, nu doe ik griekse yoghurt weleens in een smoothie en kwark eet ik dan nu de halfvolle variant van met een smaakje > vanaf volgende week wil ik het dus beperken tot vanillesmaak en een schep rauwe cacaopoeder. Die combi is echt lekker :P
Ik probeer nu een tijd me koolhydraten te verminderen omdat dat het enige is wat ik nog niet heb geprobeerd (omdat ik koolhydraten wou blijven eten vanwege spieropbouw).
Gekookte aardappelen zijn zo slecht niet, witte rijst weer wel en ik lust niks anders dan witte rijst dus dan maar weglaten en meer groente en vlees :Y)

Anoniem

Re: Sportdoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:41

Waarom bestempel je witte rijst als 'niet gezond' dan?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 10:45

Volgensmij zit er in witte rijst meer snelle suikers, ik weet dat zilvervliesrijst 'gezonder' is dan witte rijst. Maar ik lust niks anders dan gewone normale witte rijst. :=
Na een bord witte rijst krijg je dus sneller weer trek waardoor je sneller iets gaat eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:47

Witte rijst is de beste keus als pre-workout, lekker eten dus! Ik vind witte rijst ook heerlijk, zeker als ie plakt :D En juist als je gaat trainen heb je snelle suikers nodig.

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:48

Ik heb zelf een tijd terug, koolhydraat arm brood gemaakt en zogeheten ''oopsies ''
als vervanger van brood, het is wel oké, maar zou er niet aan moeten denken dat ik dat dagelijks moet eten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:54

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 11:02

Kayleigh_ schreef:
Witte rijst is de beste keus als pre-workout, lekker eten dus! Ik vind witte rijst ook heerlijk, zeker als ie plakt :D En juist als je gaat trainen heb je snelle suikers nodig.

Maar ik sport vaak in de ochtend/middag. Rijst eet ik in de avond dus vandaar dat ik dan in de avond me rijst voorlopig even weglaat :)

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:16

Bij mij is het vandaag:
O: Eiwitshake en kwark
T: Banaan
L: 3 Meergranen broodjes met kipfilet
T: Appel
A: Volkoren pasta, met courgette, magere gehakt, champignons en wat gepureerde tomaat erdoor
T: Als ik trek heb nog wat cranberries of amandelen

Als drinken water en groene thee, maar drink snel te weinig dus daar moet ik goed op letten. Verder hard aan het sporten deze week, dus probeer genoeg eiwitten te eten.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:07

Wat gaan jullie hard vandaag. Even wat puntjes die ik eruit gepikt heb;
@Nathalie de spinazie te overheersend is kun je een schepje cacoapoeder kunnen proberen en idd wat minder spinazie erin doen. Ik krijg de 200gr ook niet in de shake, dus ik zit meestal rond de 150gr. Daarnaast heb ik eiwitpoeder met vanillesmaak dat is ook wel lekker.

Het koolhydraten verhaal vind ik zelf nog wel lastig, want je wil een goede balans vinden in het aantal koolhydraten die je binnen krijgt en de hoeveelheid sport die je doet.
Ik vervang vaak mijn aardappelen voor zoete aardappel en pasta in lasagne voor courgettes en/of aubergines (dan wordt het eigenlijk een soort mousaka). Rijst dan maak ik zilvervliesrijst of ik maak quinoa of couscous en dat eet ik met mate op de dagen dat ik echt sport.

Ik wilde gister sporten maar mijn paard gooide roet in het eten :( dacht even lekker te trainen zonder problemen, maar dat ging even niet door. Het werd een enerverend ritje met de nodige slidings en sprongen, dus het duurde even wat langer dan gepland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:35

Waarom kies je voor zoete aardappel ipv normale aardappel? De glycemische index van zoete aardappel is juist veel hoger dan van normale aardappel.

Ik snap sowieso niet waarom er bepaalde producten vermijd worden (zoals witte rijst). Wat zijn jullie redenen daarvoor? Wie geeft jullie voorlichting over voeding icm sport?

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:19

Ik kies voor zoete aardappel niet omdat het aardappel is, maar omdat ik intolerant ben voor aardappel (verstopping enz). Redenen dat ik voor andere producten kies is met name gerelateerd aan intoleranties voor de andere producten.

Voorlichting over voeding in combinatie met sport ben ik eigenlijk nog naar op zoek, maar baseer ik met name op het luisteren naar mijn lijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:24

Ah kijk, dan snap ik het! Ik dacht dat je aardappel en witte rijst vermeed omdat het 'slecht' zou zijn, wat dus totale onzin is :P

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:30

Nou de GI vaan aardappel is 60 en de GI van zoete aardappel is 40, dus er is wat voor te zeggen.
Rijst kun je wel gewoon eten, maar zorg ervoor dat je niet meer rijst eet dan groente.

http://www.glycemische-index.com/

Nu is er wetenschappelijk nog niets bewezen over het verband tussen GI en afvallen. Ik denk dat het met name helpt om je suikerspiegel niet zo giga te laten pieken waardoor je even later een hongerdip hebt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 17:24

Ik twijfel serieus aan de betrouwbaarheid van die site. Een bataat is synoniem voor een zoete aardappel en beide zouden een andere GI hebben?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 18:10

Me vriend had teveel rijst in de rijstkokee gedaan dus heb toch wel rijst genomen maar me beperkt tot 1 schep.
Hoe smaakt zoete aardappel wil daar wel eens frietjes van maken :)