Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zonday schreef:Ik ben ook geen Donor
maar ik heb wel zoiets, als ik eenmaal dood met bvb door een hartaanval en mijn lever is nog goed, dan heb ik liever dat iemand anders er nog mee verder kan leven ipv dat ik Het meeneem in mijn graf
Delphi schreef:Als het profiel van Zonday klopt is ze 11 jaar en dan mag je volgens de wet nog niet zelf aangeven of je orgaandonor wilt zijn of niet.
elenaMM77 schreef:Delphi schreef:Als het profiel van Zonday klopt is ze 11 jaar en dan mag je volgens de wet nog niet zelf aangeven of je orgaandonor wilt zijn of niet.
een woops van mijn kant, inderdaad niet naar gekeken..
vanaf 12 heb je volgens mij zelfbeschikking op dat punt..
na je 18e krijg je een brief als je je nog niet geregistreerd hebt.
Delphi schreef:Hihi ik heb net mijn post aangepast. Excuus, want niet Zonday maar haar hond is volgens haar profiel 11 jaarZelf heeft ze geen leeftijd in haar profiel staan. Dus een woops van mijn kant
Furrow schreef:Is er een behandeling voor hersendood dan?
vuurneon schreef:Furrow schreef:Is er een behandeling voor hersendood dan?nieuwe donorhersenen
Een foute inschatting maken kunnen artsen altijd natuurlijk dus dat de hersenen minder beschadigd zijn cq zich alsnog wat herstellen dan gedacht. Persoonlijk leef ik liever niet door in vegetatieve staat en hoop liever iemand anders te kunnen helpen door dan maar te sterven.
vuurneon schreef:Furrow schreef:Is er een behandeling voor hersendood dan?nieuwe donorhersenen
Een foute inschatting maken kunnen artsen altijd natuurlijk dus dat de hersenen minder beschadigd zijn cq zich alsnog wat herstellen dan gedacht. Persoonlijk leef ik liever niet door in vegetatieve staat en hoop liever iemand anders te kunnen helpen door dan maar te sterven.
(Overigens heb ik mijn twijfels bij de site van stichting bezinning want het bestuur bestaat vooral uit mensen die zich erg richten op spiritualiteit en dat vind ik minder wetenschappelijk)
SusanH schreef:Er is ook een cardioloog die dit onderwerp onderzocht heeft en dan vooral vanuit het perspectief van de BDE (bijna dood ervaring, Pim van Lommel: http://www.pimvanlommel.nl/. Zijn boek heb ik in 1 ruk uit gelezen, en het maakte voor mij nog duidelijker waarom ik achter mijn keus blijf staan. Wat hij schrijft kun je zoals alles je twijfels bij hebben, maar er is zoals hij het beschrijft genoeg wetenschappelijke onderbouwing om een hiernamaals in enige vorm, aannemelijk te maken. Ook omschrijft hij soortgelijke gevallen als Hans Stolp, maar dan met een wetenschappelijke onderbouwing erbij.
sneeuwpop schreef:Probleem vind ik dat de arts beslist en natuurlijk daarbij ook in acht neemt of jij/hij/zij een goede donor kan zijn.
Een arts is ook een persoon met ervaringen... wat als hij ook rekening houdt met een geschikte kandidaat die jouw organen nodig heeft. Of gewoon erg bezig is met orgaandonoren en nauw betrokken is met andere artsen...
Zou niet mogen blabla, maar het blijft mensenwerk.
sneeuwpop schreef:Het is een vermoedelijke prognose dat men een Hartstilstand gaat krijgen.
Echter is dat soms wel te voorkomen.
Probleem vind ik dat de arts beslist en natuurlijk daarbij ook in acht neemt of jij/hij/zij een goede donor kan zijn.
Een arts is ook een persoon met ervaringen... wat als hij ook rekening houdt met een geschikte kandidaat die jouw organen nodig heeft. Of gewoon erg bezig is met orgaandonoren en nauw betrokken is met andere artsen...
Zou niet mogen blabla, maar het blijft mensenwerk.
Joaltijd schreef:Pfoeh, ben 16 en heb echt geen idee wat te doen..
Voor:
Je helpt anderen nog wanneer je dood bent.
Tegen:
Het is gewoon zo'n raar idee dat ze iets uit je halen wat echt van jou is. Iets wat vanaf je geboorte tot je dood van jou is.
Het idee gewoon.. Als ik dood ben zal het me een worst wezen, maar dan kan ik er ook niet over denken
Ik weet niet of ze ook iets met hersenen kunnen? Maar mocht ik donerrn.. Die blijven in mijn hoofd zitten!
Over het zelf ontvangen.. Ik denk dat je het wel zou willen, dieren en mensen hebben vaak toch een overlevingsdrang
En het feit dat sommigen eem kaartje hebben van 'niet reanimeren'.., de hulpverleners terplekke voelrn zich aan 1 kant zo verschrikkelijk dat ze iemand niet lunnen helpen.. Al is het voor om andere mensen 'blij' te maken.
Het lijkt mij heerlijk te zien hoe familie en vrienden iemand nog met een glimlach toekijken omdat de ontvanger dmv een donor nog leeft. Je maakt ook anderen blij met het feit dat je nog leeft..
Echt een moeilijk onderwerp altijd!
manon_goldy schreef:Lees ik nou goed dat als je bijv. Een ongeluk hebt gehad en je leeft nog iemand je niet mag reanimeren als je donor bent??