Les Mills Lessen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:00

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 02-03-24 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:04

Pf ben blij dat het bij ons nooit zo druk is! Op dinsdag ochtend staan we meestal met zijn vieren, soms inclusief instructrice :')
Zaterdag idem. Vind ik wel fijn, dan kan ze ook goed in de gaten houden of ik de bewegingen goed uitvoer.

SsSimonee

Re: Les Mills Lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:16

Bij ons moeten er minimaal in de les zijn.
Je kunt je via een app, internet of bij de sportschool aanmelden voor een les.
Dan bij de sportschool briefje uitprinten en daar kun je mee de les in.

Wilde vanavond weer pumpen en sh'bammen, maar was zo druk op het werk, nou toch weer last van mijn nek. Dus maar avondje overslaan.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:48

Echt ik ben zo dom.
Het zat zo in mijn kop dat ik 7 uur richting sport moest fietsen.
Normaal vetrek ik tijd zolaat omdat pump om 8 uur begint.
Maar vanavond had ik me opgegeven voor combat en dat begint 18:50 dus nu haal ik dat niet meer.
Echt rot baal enorm nu bah.
Geen idee waarom ik het in mn kop had ik wist dat ik met combat ging meedoen.
Dus had ik 6 uur moeten vetrekken.

Nu heb ik me voor donderdag opgegeven van 8 tot 9
Grrrrr balen

Straks vetrekken naar pump

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:52

Bij ons is tussen 20 en 30 druk denk ik. Vanochtend waren we met 10, was wel druk voor een maandagochtend. Vorige week stonden we met zn 3en :')

Ssimone, zo'n systeem lijkt me helemaal niks. Weet niet altijd van te voren of ik ga en hoe ik me voel. Bij ons werken ze met kaartjes. Gewoon kaartje pakken als je de sportschool binnen loopt en geef je weer aan de instructeur in de les :P maar ze zijn er niet zo streng in als je geen kaartje hebt, heb nog nooit gehad dat ik niet mee mochr doen zonder kaartje

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:57

Grrr, trein had vertraging dus te laat voor pump _-:(
En mede om een reden als deze lijkt mij zo'n vooraf-aanmelden systeem helemaal niks :=

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:11

Hier hebben ze alleen voor de spinning een kaartjessysteem. Rest van de lessen kun je zo binnenvallen, gaat ook eigenlijk altijd door tenzij er echt maar 1 of 2 zijn. Alleen de xco op maandag schijnt heul druk te zijn, daar heb je ook kaartje voor nodig

ik ga toch maar niet spinnen. Benen doen nog zo zeer. Woensdag maar weer en dan van het weekend weer pumpen. Dan hopelijk ietsje minder pijn :+

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:17

Eileen_ schreef:
Bij ons is tussen 20 en 30 druk denk ik. Vanochtend waren we met 10, was wel druk voor een maandagochtend. Vorige week stonden we met zn 3en :')

Ssimone, zo'n systeem lijkt me helemaal niks. Weet niet altijd van te voren of ik ga en hoe ik me voel. Bij ons werken ze met kaartjes. Gewoon kaartje pakken als je de sportschool binnen loopt en geef je weer aan de instructeur in de les :P maar ze zijn er niet zo streng in als je geen kaartje hebt, heb nog nooit gehad dat ik niet mee mochr doen zonder kaartje

Je kunt je ook altijd weer afmelden. Heb ik vanavond ook gedaan.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:27

Wij hebben ook een vooraf aanmelden systeem via app/internet/balie. Je kan je ook gewoon weer afmelden idd.
Bij ons krijg je een kaartje met een nummer bij de balie en dan mag je de les in. De instructeur staat bij de deur om de kaartjes in te nemen.
Vind het wel handig, zo weet je altijd of je een plekje hebt. Ter plekke aanmelden kan ook. Heb ik ook wel eens gedaan omdat de instructeur achter de balie zei "aahh kom op Dees, doe die les erna ook mee, is gezellig" en dan gewoon voor beide lessen een kaartje in mn handen duwt :')

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 23:52

Lekker uurtje gepumpt woensdag weer en ervoor uurtje balance dan dondeddag combat en vrijdag weer pump

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 15:07

Ik heb vanmorgen ook weer gepumpt, groepje van 8. Vind ik toch leuker dan wanneer je met z'n tweeën bent :+

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 15:55

Hoi,
Mag ik ook binnen vallen?

Bij mij is ein-de-lijk de knop omgegaan dat ik wat aan mn conditie en figuur moet gaan doen en ben daarom voor de eerste keer sinds maanden weer gaan sporten (XCO), een paar maanden geleden ging ik heel af en toe eens naar de sportschool maar veel te weinig om ook echt resultaat te zien plus dat ik niet op mijn voedsel lette. Nu dus de knop omgegaan en flink op mijn eten aan het letten en weer aan het sporten. Ik zag dat ze bij mij op de sportschool (basic fit) ook bodypump geven alleen is dat wel virtueel. Heb nog nooit de les gevolgd en ben niet echt een krachtpatser :+ dus vroeg me af of jullie me wat tips kunnen geven w.b.t. de gewichten de eerste keer? En hoeveel moet je klaar hebben liggen voor verschillende oefeningen?
Wat ik zo heb gelezen lijkt het me een leuke les in ieder geval.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 16:59

Aranel schreef:
Hier ook geen bodyjam :n
Ben wel van plan om sh'bam te gaan doen, is dat meer 'dansen' dan zumba of juist makkelijker?

Zumba is meer latin, s'hbam is meer modernere stijl. Beide zijn 1 dans per liedje, dus herhalingen genoeg om het onder de knie te krijgen :D

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 17:31

Jo mensen, ik ben ook gisteren weer geweest. Ga meestal 2x per week. Ik zit ook bij de Basic Fit en hier hebben we gelukkig live lessen. Ik zit nu wel met enorme rugpijn achter mijn bureau, blijkbaar toch iets geforceerd en/of kou erop gehad. Even rustig aan doen!

@JTM --> Ik vind de virtuele lessen van de Basic Fit best ok, die van Pump heb ik nog nooit gevolgd omdat ik liever de live-versie volg. Ik zou voor de eerste keer gewoon alles op 2,5 kg per kant. Nu met biceps misschien wel 1 kilo. Focus je eerst op het goed uitvoeren van de oefening, je voelt ook al veel als je met je eigen gewicht dit uitvoert. Je kunt het daarna opbouwen met gewichten. Je moet niet na 1x hebben dat je niet meer kunt lopen, het moet leuk blijven!

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 19:35

Oooh dames zie nu het topic pas! :')

Ik meld me! Grit en bodycombat instructeur :) Zal even wat bijlezen zodat ik weet wat jullie doen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 19:44

Leuk! Ben ook Body Balance fan!!
Zo'n leuke Griekse instructeur. Kom helemaal tot rust, echt mijn ding.

Heb wel speciale sokken aan van Toesox.nl want na een spinningles de zaal in voor BB vind ik minder fris.
Wat hebben jullie aan de voeten?

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 19:45

Zo, even bijgelezen, wat gaaf dat jullie ook zo into groepslessen zijn! Ik ben echt hartstikke sportverslaafd en gek op les mills :P

Instructeurs, gaan jullie ook naar het megakwartaal? Meeten? :D

Mijn week ziet er zo uit:
Maandag combat en zumba
Dinsdag meestal cxworks, ligt aan school
Woensdag geef ik zelf grit en combat
Donderdag werk dus geen tijd voor sport :+
Vrijdag geef ik grit
Zaterdag combat en zumba
Zondag bodypump, cxworks. En smiddags geef ik shbam :')

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 19:55

Wow, dat is een killing rooster! :oo

Ik sta in de gymzaal voor XCO en aansluitend BodyStep. Zin in! :)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 19:56

Hahaha, en i love it!! Met 6 paar sportschoenen en een aparte kast voor sportkleding komt alles goed :D

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:26

_JTM schreef:
Hoi,
Mag ik ook binnen vallen?

Bij mij is ein-de-lijk de knop omgegaan dat ik wat aan mn conditie en figuur moet gaan doen en ben daarom voor de eerste keer sinds maanden weer gaan sporten (XCO), een paar maanden geleden ging ik heel af en toe eens naar de sportschool maar veel te weinig om ook echt resultaat te zien plus dat ik niet op mijn voedsel lette. Nu dus de knop omgegaan en flink op mijn eten aan het letten en weer aan het sporten. Ik zag dat ze bij mij op de sportschool (basic fit) ook bodypump geven alleen is dat wel virtueel. Heb nog nooit de les gevolgd en ben niet echt een krachtpatser :+ dus vroeg me af of jullie me wat tips kunnen geven w.b.t. de gewichten de eerste keer? En hoeveel moet je klaar hebben liggen voor verschillende oefeningen?
Wat ik zo heb gelezen lijkt het me een leuke les in ieder geval.

Ligt er beetje aan hoe sterk je al benr, doe je al wel krachttraining?
Ik zou voor t eerst doen:
Warmingup: 2,5, bij schoudergedeelte (einde) losse schijven van 1 kilo.
Squats: 3,5/ 4 (benen kunnen wel wat hebben)
Borst: 2,5. Deze release is met schijven voor de A-press. Dus zou schijven van 2,5 gebruiken, niet halter.
Rug: 3,5
Triceps: geen halter in deze release. Met schijf achter je hoofd doen/ strekken zegmaar (is na dips) zou ik eerst proberen met schijf van 5. Als dat te zwaar is kan he altijd nog ober naar 2,5). Dat backding met 2,5.
Biceps: 1 kilo per kant
Lunges: losse schijf van 5
Schouders: halter met 2,5 per kant, bij rotater 1 kilo
Vergeet ik nog iets? :P

Hey jij ook hier Annemarie :D

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:34

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:42

Ik heb wel eens nagedacht om te solliciteren voor groepslesdocent toen ik gestopt was met school. Maar heb het niet gedaan, is echt niks voor mij. Ben ik echt veeeeel te onzeker voor, en ik heb een beetje een chagrijnig gezicht, dus dat is ook niet echt motiverend :o Knap hoor MyLittleLove, 17 en dan les geven. En nog pittige lessen ook. Leuk :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:09

Dan heb jij vast ook een heel strak pannetje :D

Ik pak verder nog wat circuit trainings mee maar Body Balance vind ik toch erg lekker!

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:47

Ik wil ooit ook nog lesmils instructeur worden. Eerst mijn andere studie afronden.

Jeej, nog een balancer!
Misschien donderdag avond weer eens attacken.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:54

Jaaa hoi eileen! Hahaha! Het sportverslaafdentopic is een beetje uitgestorven.

Dat met die kaartjes lijkt me ook apart! Wij hebben gewoon een app en een site waarbij je met 1 klik je kan aanmelden. En dan roep ik namen en vink ik ze af aan het begin van de les. :)

Een lesmills opleiding is prima te doen langs een studie denk ik zo :) Ligt er een beetje aan hoeveel je ermee bezig bent, maar de module is 3 dagen verdeeld over 2 weekenden.

Ik kan in december dus eindelijk naar de GRIT strength plyo cardio module! :D Ben benieuwd of ik de jongste instructrice ben. := Maar ik geef nu al bijna 2 maanden les haha.