In een verkeerd land geboren! Hoe gaan jullie met warmte om?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rideltje1992

Re: In een verkeerd land geboren! Hoe gaan jullie met warmte om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:29

Hier is ook aardig wat regen gevallen en het regent nog steeds.

19 graden hier *\o/*

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:39

1,5 regenmeter gevuld in 24 uur, vind ik wel ietsje veel van het goede. En het regent nog steeds en niet zachtjes! Ik heb net de paarden nieuw hooi in hun schuilstal gegeven en in die paar minuutjes stond er al een laag water in de kruiwagen!
Godzijdank heb ik een gedraineerde paddock, vanavond is die wel weer droog, terwijl het nu echt onder water staat. Mijn paard die nogal last heeft van de dazen, staat nu heerlijk in de regen te soezen. Vier uur grazen in de regen vond hij nog niet nat genoeg blijkbaar!
Dit soort 'buien' is wel een goede test voor ons oude, krakkemikkige huisje. Weet je direct waar nog eventuele lekkages zitten!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 11:22

Bij de cavia's had ik altijd bevroren flessen in het hok, maar hammie kiest er vaak zelf voor om in haar huisje te gaan liggen. Nou lag ze heel bewust boven in op een plateau. De cavia's deden overigens niks met die flessen, maar goed. Het gaat om het idee :+

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 11:39

Die van mijn gaan tegen de fles aanliggen. Ze doen ook verwoede pogingen om hem hun huisje in te sleuren.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 12:01

Die van mij had ik op een koel plekje neergezet in de kamer. Volgens mij had baasje er meer last van dan huisdieren :+.

Nu heerlijk koel buiten, alles staat los en kan lekker doorwaaien.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:56

Allemaal klaar voor morgen? Ik heb de airco in de woonkamer radicaal uit moeten zetten. Het ding ging gewoon steeds vanzelf aan en dan op 32 graden :n
Ga nu vluchten naar de slaapkamer waar de airco het wel doet. Op het werk is het ook koud. Morgenavond wel les, eens kijken hoe we dat gaan overleven.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:57

Morgen wordt het maar 27 graden toch?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:01

Oei Berdien... 'maar'? :D
Bij ons 29, maar voor mij houdt het boven de 15 graden wel op. Ik had beter een Eskimo kunnen worden (en dan nog steeds in een t-shirt op de noordpool rondhuppelen).

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:11

Nou ja, na de 35 graden van afgelopen weekend voelt 27 graden als 'lekker' aan ja :)) :D Ik heb het liefst nog een stuk koeler hoor, begrijp me niet verkeerd.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:15

Ik denk dat ik 27 graden ook wel ga trekken :j

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:24

Scum, ga je mee naar Eskimoland? Mja, officieel is Eskimo de verzamelnaam voor inheemse bevolkingsgroepen die Groenland, het noorden van Canada, Alaska en het uiterste oosten van Siberië bewonen, dus je kunt kiezen. Siberië heeft trouwens leuke paardjes, Yakuts, maar de meest zuidelijke plaats Jakoetsk zit nog wel op 25 graden in de zomer. Yukom Territory in Canada trekt ook zelfs een dikke 20 en zelfs in Alaska kan het nog best 'warm' worden. Dus zo gek is dan rondhuppelen in een t-shirt niet eens -O- . In Groenland ligt de hoogste temperatuur tussen de 4 en 10 graden, ik zou persoonlijk voor Nuuk gaan met de minste neerslag in de zomer (geen regen en geen hitte, klinkt paradijselijk :z ). Of de Zuidpool, waar de pinguins in de zomer omvallen in de zinderende hitte van 17 graden. _O-

Anyway, echt niet klaar voor de komende week. Dat middagje (lekker koel door de wind en wat regen) op de hoefsmid wachten heeft me heel erg goed gedaan en begin me net weer een beetje mens te voelen. Moet er niet aan denken nog zo'n week... :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 23:27

Scum schreef:
Morgen wordt het 30 graden. Dan gaat al dat water wat vandaag valt verdampen. Wordt een lekkere sauna ;)

en ik loop de hele dag in de dierentuin te zeulen.... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 23:34

Pfffftttt := , kamer is nog bloedheet en half 7 moet ik aangekleed en uit bed zijn en 7,10 richting werk ><

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 00:20

mmm...morgen weer een plafond, een muur, plinten en kozijnen en als het even kan, nog een keer die muur ... joepie :+

en als ik heel gek wil, die plinten en kozijnen ook nog een keer (die eerste ronde is grondverf)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 08:19

Hier ook weer Sonja! Meubels moeten naar boven, huiskamer geverfd, plinten gezet. Gelukkig krijgen we hulp en mag ik me iets zwangerder gedragen }>

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 08:24

Pluizebolpum schreef:
Scum, ga je mee naar Eskimoland? Mja, officieel is Eskimo de verzamelnaam voor inheemse bevolkingsgroepen die Groenland, het noorden van Canada, Alaska en het uiterste oosten van Siberië bewonen, dus je kunt kiezen. Siberië heeft trouwens leuke paardjes, Yakuts, maar de meest zuidelijke plaats Jakoetsk zit nog wel op 25 graden in de zomer. Yukom Territory in Canada trekt ook zelfs een dikke 20 en zelfs in Alaska kan het nog best 'warm' worden. Dus zo gek is dan rondhuppelen in een t-shirt niet eens -O- . In Groenland ligt de hoogste temperatuur tussen de 4 en 10 graden, ik zou persoonlijk voor Nuuk gaan met de minste neerslag in de zomer (geen regen en geen hitte, klinkt paradijselijk :z ). Of de Zuidpool, waar de pinguins in de zomer omvallen in de zinderende hitte van 17 graden. _O-

Anyway, echt niet klaar voor de komende week. Dat middagje (lekker koel door de wind en wat regen) op de hoefsmid wachten heeft me heel erg goed gedaan en begin me net weer een beetje mens te voelen. Moet er niet aan denken nog zo'n week... :r

Dan kies ik voor de zuidpool. Toen we in Alaska waren was het 27 graden en ik ben flink verbrand. Dat is ook de enige vakantieplaats waar ik ooit een beetje bruin ben geworden. Op de poolcirkel was het nog steeds 18 graden en daar kon je ook in een t-shirt rondhuppelen (waren er niet zoveel muggen geweest, daardoor moet je dan toch lange mouwen aan). Bij het gletsjerwandelen moest ik ook mijn trui uitdoen.

Veel regen is ook niet mijn keus. Want onder een regenjas krijg je het ook te warm en ga je smelten. En er komen muggen van.

Een plek waar het redelijk koel is maar hard waait doet het ook goed. Sommige plaatsen in Cornwall aan de zee hebben dat. En bij veel wind ook minder muggen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:27

Pfff nog een paar weken en dan gaan we weer de goede kant op!
In mn slaapkamer en inmiddels een deel van mn huis is het lekker: 19 graden. Nog aan de warme kant voor mij, je blijft die drukkende zomerlucht toch voelen, maar zoveel beter dan wat het was! Kan nu wel een afwas doen ipv echt letterlijk niet bewegen. En tv kijken, bokken, lezen.... Met echte hitte smelten mn hersenen en dan lukt dat niet eens.
Maar buiten? Gruwelijk benauwd! Gister echt liters regen gehad hier, was niet normaal. Dat verdampt nu zo lekker in die vieze zon! Ik wil zo graag wat koeler weer, dan kan ik de ren van de konijnen gaan bouwen en hebben ze de ruimte die ze verdienen....

@berdien: MAAR 27 graden??? Voor mensen die er echt niet tegen kunnen (en dus niet alleen het niet zo lekker vinden maar er half dood door gaan) levert zo'n opmerking de volgende reactie op: :n 8)7 -:(- _-:( |o.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:33

Joh Zwerte, vat het niet zo heftig op. Zoals ik al zei, in vergelijking met de 35 graden van afgelopen weekend vind ík 27 graden een stuk beter te doen ja. Vandaar de 'maar' er voor. Daarmee wil ik helemaal niet af doen aan het feit dat er mensen zijn waarvoor 27 graden ook echt niet aangenaam is.

Gelukkig is het vandaag wel warm, maar door de wind toch best nog wel aangenaam. Huis is ook goed gelucht zo, alle plakkerige warmte van het afgelopen weekend is er goed uitgewaaid. Hammie heeft het nog wel warm (ligt niet in huisje) maar niet meer op en en bloot. Ze heeft nou een cabrio huis gefixt ergens in een hoekje :))

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:33

Gister genoten nu balen meteen weer vol zon en warm. Iets beter uit te houden dan zaterdag maar nog tien graden te warm voor mij

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:37

Ik ben blij met de wind die er staat... Klussen is nu nog steeds niet grappig... Maar zonder de wind was het een drama geweest :=

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:50

Oh ik hou me nu nog in hoor. Ik heb alleen nog steeds het rare idee dat dit topic bedoeld voor mensen die er niet tegen kunnen. Hele gekke aanname natuurlijk.
Weet je wel hoe vreselijk vaak iemand zoals ik die exacte zin te horen krijgt? Omdat mensen die er wel tegen kunnen het nu een stuk beter vinden dan die saunatemperaturen van het weekend, krijg je gelijk om je oren geslingerd dat het nu wel meevalt hoor. En daar word ik inmiddels woest van. Zeg dan gelijk dat jij het nu wel prima vind, maar niet als algemeen feit zeggen dat het 'maar' zoveel graden word.
Ik weet dat ik het heftig opvat, wellicht dat ik in de winter hier wat milder over denk. Maar zolang ik nog huisarrest heb en wanhopig smachtend naar buiten kijk, kan ik zulke opmerkingen gewoon niet hebben, vooral niet in een topic voor soortgelijke mensen als ik!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:00

Gezocht: mijn enkels. Heeft iemand ze gezien? ;(

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:08

Dat windje is wel lekker! Stond net even buiten en het is wel goed warm, en hoorde op de radio morgen nog warmer..

@bakkabouter, ik heb ze!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:31

Oh waar dan? Ik kan ze echt niet vinden :P

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:24

Het is hier vandaag goed uit te houden met 23 graden.