Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spullen

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 15:10

Nee, ik mag pas in januari weer terug naar de gyneacoloog... Dus we doen zelf een poging.

Spannend Lennox! Ik ga voor je duimen meis +:)+ (wat is precies een waterecho :o )

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:17

Waarom mag je pas in januari weer terugkomen?
Met een waterecho spuiten ze wat vloeistof in je baarmoeder en kijken ze of de ruimte waar de innesteling moet gebeuren wel goed "schoon" is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:20

Lennox schreef:
Met een waterecho spuiten ze wat vloeistof in je baarmoeder en kijken ze of de ruimte waar de innesteling moet gebeuren wel goed "schoon" is.

Doet dat niet vreselijk zeer? :(:)

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 16:29

Lennox schreef:

Klinkt niet fijn inderdaad... :brr:

Omdat er tijdens de onderzoeken niks uit is gekomen waardoor het niet natuurlijk zou lukken, dus vandaar dat we het nog een half jaartje zelf moesten proberen.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 10:51

Het viel gelukkig reuze mee, even een licht krampje bij het inbrengen van het slangetje. Ik heb een tijdje geleden ook een HSG (kijken of eileiders doorgankelijk zijn door middel van contrastvloeistof inspuiten en tegelijkertijd rontgenfoto's maken)gehad en die was een stuk vervelender! Gynaecoloog zei ook dat als een HSG een 10 is op de schaal van vervelend zijn dat de waterecho een 6 is. Maar ikzelf zou dan eerder een 3 zeggen, stelde niet zoveel voor.

Bij ons is er tot nu toe ook niets uitgekomen waardoor het niet gelukt is. Misschien dat mijn leeftijd (36) er daarom wel voor gezorgd heeft dat wij wel meteen verder het traject in zijn gegaan. Vanmorgen weer een echo gehad en we mogen vrijdag voor de inseminatie! Ik had een follikel van 19 mm en een van 15. Vanavond pregnyl spuiten om de eisprong op te wekken en dan hopen dat de kwaliteit van het semen vrijdag goed genoeg is. Best spannend!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 10:52

Zeker spannend! Ik hoop op succes :)
lijkt mij ook zwaar, dit is natuurlijk niet de romatische manier om hopelijk zwanger te raken :(:)

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 10:57

Dankjewel! Hihi nee zeker niet romantisch maar dat hebben we gelukkig nog wel buiten het ziekenhuis :D. Het is voor het goede doel. De kans dat het lukt is trouwens niet zo heel groot hoor, ik geloof tussen de 15 en 20%. Ik durf dus nergens op te hopen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 11:00

Kans is dus eigenlijk net zo groot als bij mensen waarbij alles oké is en op het juiste moment seks hebben?

En fijn om te horen dat het buiten het ziekenhuis om gewoon fijn gaat op de romantische manier! :) kan mij ook voorstellen dat dat voor stellen ook minder gaat worden met zo'n pittig traject.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 11:06

Ja inderdaad. Het voordeel dat wij hebben is dat het semen van mijn man wordt opgewerkt (stom woord haha) en dat alleen het beste wordt ingebracht en dat het direct in de baarmoeder wordt gespoten. De zaadcellen hoeven zich dus niet eerst door de baarmoedermond te worstelen. En door het spuiten van de pregnyl weten we dat ik als ik die injectie vanavond zet ik na 40 uur een eisprong heb. Verder moet het precies hetzelfde gaan als nadat je seks hebt gehad.

Het is ook best pittig, ook de teleurstelling iedere keer en het gefrunnik aan je lijf iedere keer door steeds weer andere mensen. Brr...maar het traject waar wij in zitten is nog lang zo pittig niet als IVF of ICSI bijvoorbeeld. Dan is dit nog peanuts :).

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:02

Mootje1980 schreef:
Ha dames, Ik heb hier nog 16 ovulatie test-strips liggen. Kan ik er iemand een plezier mee doen?

De tests zijn vergeven!

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:07

Heel veel succes Lennox!

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 17:29

Helaas, er moet hier een wondertje gebeuren om de poging van vandaag tot een zwangerschap te laten komen. Mijn man had minder dan een miljoen actieve zaadcellen en dat maakt de iui-poging eigenlijk zo goed als kansloos. Ook meteen te horen gekregen dat het hele iui verhaal hiermee dus ook stopt, dan blijft ICSI over. En ik heb altijd gezegd dat ik dat niet wil.....weer stof tot denken. Mooi balen.. Bij mijn man is nu 3x een semenonderzoek gedaan en 2x slecht en 1x goed.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 18:52

Lennox schreef:
Helaas, er moet hier een wondertje gebeuren om de poging van vandaag tot een zwangerschap te laten komen. Mijn man had minder dan een miljoen actieve zaadcellen en dat maakt de iui-poging eigenlijk zo goed als kansloos. Ook meteen te horen gekregen dat het hele iui verhaal hiermee dus ook stopt, dan blijft ICSI over. En ik heb altijd gezegd dat ik dat niet wil.....weer stof tot denken. Mooi balen.. Bij mijn man is nu 3x een semenonderzoek gedaan en 2x slecht en 1x goed.

:(:)
Heel veel sterkte met dit proces en met wat je hierna wel of niet gaat doen.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:05

Dankjewel! :)

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 19:37

:(:) owww Lennox! Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen :( ik ga heel hard duimen dat jij je wonder krijgt. Heel veel sterkte :* pb en dit topic staan voor je open...

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 10:59

Lennox schreef:

Mijn man had ook minder dan 1 miljoen goede zaadcellen. Uiteindelijk is die IUI ook niet gelukt. Wij wilden ook niet verder na de IUI en zijn toen ook uit de MMM gestapt.

Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit, ik ben uiteindelijk spontaan zwanger geraakt.

Ik hoop dat dat bij jullie ook lukt! Scheelt ook heel veel stress. Sterkte!

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 19:30

Ik herken je verhaal wel.....ik heb een vorm van dwerggroei waardoor ik zo goed als onvruchtbaar ben. Ik word ook niet ongesteld. Het lijkt een beetje oo pcos, maar is een stuk heftiger. Alles al geprobeerd om een cyclus op gang te krijgen, ook hormonen geprikt. Maar helaas.... We zijn wel geselecteerd om embryo selectie te laten doen in Maastricht, zodat als het toch lukt om een cyclus op gang te krijgen ik in ieder geval een gezond kindje kan krijgen. Maar ja.....we zijn nu inmiddels al 3 jaar bezit met hormonen. Moedeloos word je ervan soms he.....

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 11:30

Lennox, hoe is het nu met je?

Sharmila, wat een verhaal ook! Hoe is het nu met je? Denk je dat je op een gegeven moment een beslissing kan nemen om te stoppen met hormonen en proberen? Dat lijkt mij zo moeilijk?

Leandra, wat fijn dat het toch gelukt is!

Ik blijf duimen hier. Vorige maand flink ziek geweest, dus hebben niet geklust. In januari mogen we weer naar de gyn. Begin nou ook een beetje het geloof te verliezen hoor :n

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:29

Sharmila schreef:
Ik herken je verhaal wel.....ik heb een vorm van dwerggroei waardoor ik zo goed als onvruchtbaar ben. Ik word ook niet ongesteld. Het lijkt een beetje oo pcos, maar is een stuk heftiger. Alles al geprobeerd om een cyclus op gang te krijgen, ook hormonen geprikt. Maar helaas.... We zijn wel geselecteerd om embryo selectie te laten doen in Maastricht, zodat als het toch lukt om een cyclus op gang te krijgen ik in ieder geval een gezond kindje kan krijgen. Maar ja.....we zijn nu inmiddels al 3 jaar bezit met hormonen. Moedeloos word je ervan soms he.....

niet opgeven!!!
wij hadden na bijna 10jr een mooie zoon :j :D

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:30

Nooit nooit je geloof verliezen! Niks is zo onvoorspelbaar als het menselijk lichaam. Dat zegt mijn gyn altijd als ik weer eens met een drama bui zijn spreekkamer binnen kom. Dus daar houd ik me dan maar aan vast hihi

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:35

Sharmila schreef:
Nooit nooit je geloof verliezen! Niks is zo onvoorspelbaar als het menselijk lichaam. Dat zegt mijn gyn altijd als ik weer eens met een drama bui zijn spreekkamer binnen kom. Dus daar houd ik me dan maar aan vast hihi

ik leef met je mee hoor, weet hoe zwaar het soms is en dat je het af en toe niet meer ziet zitten en steeds weer die teleurstelling moet verwerken :j
gelukkig had ik een arts die ons erdoorheen getrokken heeft :j :D en gelukkig allemaal niet voor niets geweest *\o/*
blijf goede hoop houden xxxx

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:49

Vanaf wanneer mag je je hier melden?

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 16:52

Je mag je altijd melden Quera! Welkom!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:05

Thanks. Vergeleken met jullie nog maar kort aan de klus.
8 maanden om precies te zijn. En vandaag naar de dokter geweest omdat het nog niet raak was en ik erg lange cyclussen heb. De dokter wil helaas nog niks onderzoeken tot een jaar.
Nog 4 maanden proberen dus.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 17:07

Wat vervelend meid! Maar idd, de standaard is meestal een jaar :j Heb je al eens geprobeerd om met ovulatietesten te kijken of je je eisprong kan vinden?