[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dinniej

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:01

Sassii; ik zou aanraden om zelf te beginnen met stretchen, ik merk dat er vrij veel piercers zijn die veel te grote stappen maken en daar een oor alsnog mee kapotmaken.
Er zijn er veel die wel verstand hebben van piercen, maar blijkbaar niet van stretchen.

xMyrth; dan heb je geluk gehad dat het goed gegaan is. :) Idd niet handig om anderen het ook zo te laten doen, kan heel goed dat een ander minder geluk heeft..

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:31

Hoi, ik heb een vraagje.
Ik heb nu ongeveer 4 maanden mijn navelpiercing, ik heb de eerste 4 weken goed schoongemaakt met naturel zeep en een flesje vloeistof van de piercer. Na die 4weken leek het erg goed te gaan dus ben ik gaan afbouwen naar om de dag schoonmaken ipv elke dag. En van de een op de andere dag zat er een ontsteking. Ik ben gelijk weer goed gaan schoonmaken, het werd alleen maar erger. Ik ben terug gegaan naar m'n piercer en kreeg antibiotica zalf en ik moest 2x15 min met zoutwater spoelen. Dit heb ik zon 2 weken gegaan en het ging beter, ik ging het weer afbouwen en terug was mn ontsteking. Ik ging weer dagelijks schoonmaken maar het hielp allemaal niks. Toen heb ik besloten er niets meer aan te doen, alleen onder de douche met water schoongemaakt. En het was naar mijn idee na 3/4 weken alleen water bijna over. Tot ik vanochtend wakker werd en het weer pijn begon te doen. Tussen de 2 balletjes in zit nu een verdikking, ik denk de ontsteking?, en zag ik dat er ook pus bij het onderste balletje uitkwam.

Mijn vraag is wat zouden jullie nu doen? Ik heb gedacht om toch een paar keer sterilon te gaan gebruiken of naar de huisarts of piercer terug te gaan.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:34

Navelpiercings zijn altijd bitches in het begin, ik zou nog wat langer er niets aan doen en kijken of het met de tijd beter gaat. :)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:59

Ik heb één keer een mini ontsteking gehad en toen heb ik drie a twee keer per dag sterilon op een wattenstaafje gedaan en daarmee om de twee gaatjes schoongemaakt. Bij mij heeft het geholpen maar de meeste hier raden het af. Als ik het goed begrijp gaat die iedere keer als je minder wilt schoonmaken ontsteken? Unicura onder de douche deed ik ook altijd en dat helpt ook wel goed, ik heb dat een halfjaar gedaan, misschien zelfs langer. Na dat halfjaar deed ik gewoon altijd met de douchekop schoonmaken. Misschien kan je dus unicura gebruiken?

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 22:54

Rosannee_ schreef:
Hoi, ik heb een vraagje.
Ik heb nu ongeveer 4 maanden mijn navelpiercing, ik heb de eerste 4 weken goed schoongemaakt met naturel zeep en een flesje vloeistof van de piercer. Na die 4weken leek het erg goed te gaan dus ben ik gaan afbouwen naar om de dag schoonmaken ipv elke dag. En van de een op de andere dag zat er een ontsteking. Ik ben gelijk weer goed gaan schoonmaken, het werd alleen maar erger. Ik ben terug gegaan naar m'n piercer en kreeg antibiotica zalf en ik moest 2x15 min met zoutwater spoelen. Dit heb ik zon 2 weken gegaan en het ging beter, ik ging het weer afbouwen en terug was mn ontsteking. Ik ging weer dagelijks schoonmaken maar het hielp allemaal niks. Toen heb ik besloten er niets meer aan te doen, alleen onder de douche met water schoongemaakt. En het was naar mijn idee na 3/4 weken alleen water bijna over. Tot ik vanochtend wakker werd en het weer pijn begon te doen. Tussen de 2 balletjes in zit nu een verdikking, ik denk de ontsteking?, en zag ik dat er ook pus bij het onderste balletje uitkwam.

Mijn vraag is wat zouden jullie nu doen? Ik heb gedacht om toch een paar keer sterilon te gaan gebruiken of naar de huisarts of piercer terug te gaan.

Ik zou teruggaan naar je piercer. Wellicht verdraagt je lijf het materiaal wat erin gezet is niet goed.
Ik heb een vermoeden dat je bij mijn vader in de shop geweest bent. Maar ik kan niet vinden waar je woonplaats is...

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 09:40

Vumana89 schreef:
Rosannee_ schreef:
Hoi, ik heb een vraagje.

Ik zou teruggaan naar je piercer. Wellicht verdraagt je lijf het materiaal wat erin gezet is niet goed.
Ik heb een vermoeden dat je bij mijn vader in de shop geweest bent. Maar ik kan niet vinden waar je woonplaats is...

Ik denk dat het niet aan het materiaal ligt omdat ik ook een tongpiercing heb, zelfde piercer dus ik neem aan zelfde materiaal. Hier heb ik nooit problemen mee gehad, ben er ook zeker van dat ik bij een goede piercer ga.
Ik heb hem bij ringmaster ridderkerk laten zetten. :)

edit: typo

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:37

Een tongpiercing en een navelpiercing is een groot verschil he. Een tongpiercing gaat door slijmvlies en niet door huid. Het herstellend vermogen van slijmvlies is veel beter,je mondweerstand regelt alles daar hoef je niet veel aan te doen en geneest veel sneller dan huid waar je een navelpiercing dus plaatst.

Daarnaast kan de acceptatie van je lichaam ook op elke plek anders zijn. In mijn oren bijvoorbeeld kan ik elk materiaal stoppen zonder problemen. Mijn navelpiercing is gewoon uitgegroeid en met chirurgisch staal ging hij enorm pussen en was met titanium gewoon rustig.
Mijn tongpiercing was ook binnen twee weken genezen en verder nooit iets meer mee gehad.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:03

Das mn vader.

ik raad je echt aan naar hem toe te gaan, maar ook zijn advies aan te nemen.

Ik weet wat ik zeg: klinkt wellicht soms wat vreemd, korter door de bocht dan mn vader.
Maar het kan echt gewoon een overgevoeligheid zijn. Je piercing is gezet met titanium, we kunnen hem zo wisselen voor chirurgisch staal. Als dat het is word de pijn met twee uur al minder. Dit is kosteloos.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:31

Dinniej, bedankt voor de tip! Dan ga ik dat doen :)

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:41

Oh, ik wist echt niet dat het verschil maakte per plek in je lichaam, bedankt!

Oke, ik heb het advies van je vader ook aangenomen en gebruikt, het werkte ook heel goed tot ik het ging afbouwen omdat het bijna over leek te zijn. Het kwam gelijk weer terug.
Ik zal zo snel mogelijk langs komen om er weer naar te laten kijken :) bedankt!

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:15

Yep.
Bijvoorbeeld;
je tong is een spier, je navel is vel & buikvet.
maar een cheek is weer huid en spier en slijmvlies.
:)
geeft allemaal niets, daar zijn we ervoor :D

Ik heb het met hem besproken en we hebben je formulier erbij gepakt. Hij weet wie je bent en als je komt gaan we even wisselen naar een staafje met chirurgisch staal. Komt helemaal goed!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:34

Hoe kan het nou dat iemand gevoelig is voor titanium dat is toch juist wat geen nikkel bevat en chirurgisch staal wel? Of denk ik nu verkeerd?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:35

Ja dat was ook al mijn gedachte :)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:04

dat klopt, maar er zijn enkele mensen die allergisch reageren op titanium :)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:07

TT bevat geen nikkel. Wel andere partikels. En die worden afgegeven middels de huid.
CS bevat een nihile hoeveelheid nikkel. En nikkel is niet per definitie, perse slecht.

Het kan dus "zomaar" gebeuren dat (ook bij gezonde en geheelde piercings) het lichaam besluit niet langer deze deeltjes van titanium te ontvangen en gaat irriteren/ontsteken.
dan kan CS een goede uitwerking hebben.

Vanuit de ggd is er de verplichting om te piercen met titanium. Wegens het niet bevatten van nikkel.
Maar lang niet iedereen reageert goed op TT. Deze klanten krijgen dan CS en hebben nergens last van.

Zelfs al heb je 100 piercings, kan de 101ste ineens heftig reageren op titanium. Ik heb alles titanium, en bij mij labret werd ik wakker met een enorme lip... CS erin en het trok met een paar uur helemaal bij.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:43

Bedankt voor de duidelijke uitleg! Ik dacht ik heb nog nooit last gehad met oorbellen of tongpiercings dus daar zal het niet aan liggen maar dat kan dus toch.
Kan je ook het verschil zien tussen tt en cs? Ik heb namelijk al een voorraadje piercings aan geschaft en ik heb geen idee wat dat is.
Ik kom morgen even langs :)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:48

Vroeger wel. Cs was namelijk magnetisch.
nu niet meer, dus helaas kunnen wij dit nu niet meer.

maaaaaaar als je piercing met cs goed genezen is, kan het zijn dat het wel weer tt verdraagd.

dan zien we je morgen verschijnen!

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:56

[quote="Vumana89"]Vroeger wel. Cs was namelijk magnetisch.
nu niet meer, dus helaas kunnen wij dit nu niet meer.

maaaaaaar als je piercing met cs goed genezen is, kan het zijn dat het wel weer tt verdraagd.

dan zien we je morgen verschijnen![/quote
]

Oke, bedankt voor de tips en info en tot morgen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:30

Ik heb net een derde "gewone" gaatje erbij laten zetten, zeggen ze dat hij er na zes weken er al uit mag, het word steeds vroeger...

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:00

[***] schreef:
Ik heb net een derde "gewone" gaatje erbij laten zetten, zeggen ze dat hij er na zes weken er al uit mag, het word steeds vroeger...

Valt wel mee toch? 22 jaar geleden toen ik mijn eerste gaatjes liet schieten mochten die ook al gewisseld worden na 6 weken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:39

Ik dacht dat ik bij de tweede iets van 10 weken moest wachten

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:29

Voor zover ik weet is het inderdaad al heel lang 6 weken.
Ik moet mijn ouders nog even overtuigen en dan ga ik tweede gaatjes laten schieten!!

Ik heb trouwens bij de Action hele leuke oorbellen gevonden :).

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:43

me bult achter me helix is weer groot en doet behoorlijk pijn als ik der aan zit....
ik zit der aan te denken hem door te prikken... is dit verstandig?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:39

Ik heb een nieuw sieraad gekocht van 8 mm (navel), merk dat die veel mooier en beter past dan mijn andere van 10 mm.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:50

Naomi, dat heb ik ook.
tegenwoordig knip ik plastic op maat. Als ik mijn navel opnieuw zou laten zetten dan is het niet meer mooi... we hebben het weleens geprobeerd. Dus nu knip ik ze maar.
arme navel... ziet er niet meer uit. Maarja.

Rosanne! Het was leuk je te ontmoeten!
ik hoop dat mn vader je niet al te veel pijn heeft gedaan.
Sorry dat ik er niet bij kon zijn/blijven, shop liep ineens vol.