Stoppen met roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chantaliiejj

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 22:08

Ik heb vandaag weer een sigaret opgestoken! heel dom van me zelf en ik baal enorm. Komt alleen maar door de stress, dit word dus poging 4502

Hoe gaat het met de rest van de stoppers ? Jullie kunnen het :D

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 00:08

Hier nu 4 weken gestopt. Ik red het tot nu toe prima. Al begin ik het wel te 'missen', dus ga nu gewoon niet-rokend mee met de rokers naar buiten. Dan heb ik wel de sociale contacten.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 07:40

Ik heb ook alweer gefaald. -O- Ik ga het binnekort weer overdoen als het een beetje rustiger is in mn koppie

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 07:43

Ik ben nu bijna een half jaar gestopt dankzij mijn damper, geen centje pijn *\o/*
Ik mag lekker de hele dag blijven lurken zonder ernstige gevolgen, wou dat ik het jaren geleden had ontdekt..

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 08:46

Ik ben sinds halverwege november gestopt en ik heb nergens last van. Ik was er klaar mee en besloot te stoppen. Wat een verademing! Enige nadeel is het aankomen.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:26

Ben je veel aangekomen georgette? Ik zit nu op ong 2 kilo. Best frustrerend, ben zo iemand die al jaren hetzelfde gewicht had ondanks wat ik at.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:34

Georgette schreef:
Ik ben sinds halverwege november gestopt en ik heb nergens last van. Ik was er klaar mee en besloot te stoppen. Wat een verademing! Enige nadeel is het aankomen.

Zo verging het mij ook. Had al een rokershoestje enz enz. Lag s' avonds in bed en dacht: zo nu stop ik....maar het eerste wat ik deed was in de ochtend een sigaret opsteken.
En van de ene op de andere dag was ik er klaar mee, en ben gewoon gestopt. Had mijn momenten en pieken, maar ging dan snel wat anders doen.
Het niet kunnen stoppen door zenuwen of stress is een soort excuus om te blijven roken.
En ja ook ik ben aardig wat aangekomen.
Maar roken? NEE echt niet meer.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:06

Ik ben ook ongeveer 2 kilo aangekomen. Daarnaast had ik al wat overgewicht. Ben hetzelfde blijven eten en meer gaan bewegen, maar helaas...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:41

Komt heus wel goed. Je lichaam moet ook wennen he!

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 15:35

Citaat:
Komt heus wel goed. Je lichaam moet ook wennen he!

Nouhou ....... ik ben 6 kg aangekomen door het stoppen met roken. *huil*

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 16:36

Ik had dit topic nog nooit gezien. Ik ben 7 weken geleden gestopt met roken. Heb van te voren heel wat pogingen gedaan 1 dag ging heel goed maar de volgende dag uit bed een ramp wat een rot gevoel.
Maar ik ben dus al een tijd gestopt ging vrijwel vanzelf deze poging. Ben behoorlijk ziek geweest en daardoor geen behoefte om te roken zo'n 2 weken lang. Dus buiten het ziek zijn helemaal niets gemerkt van het stoppen. Moet wel zeggen dat het af en toe nog best een beetje lastig is. Het zit soms nog wel in me hoofd. Maar gaat meestal vrij snel weer weg. Ik hoop dat ik in ieder geval niet opnieuw begin. Het stoppen ging nu zo makkelijk. Ben verder ook niet aangekomen gelukkig.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:32

ThreeFingers schreef:
Georgette schreef:

Zo verging het mij ook. Had al een rokershoestje enz enz. Lag s' avonds in bed en dacht: zo nu stop ik....maar het eerste wat ik deed was in de ochtend een sigaret opsteken.
En van de ene op de andere dag was ik er klaar mee, en ben gewoon gestopt. Had mijn momenten en pieken, maar ging dan snel wat anders doen.
Het niet kunnen stoppen door zenuwen of stress is een soort excuus om te blijven roken.
En ja ook ik ben aardig wat aangekomen.
Maar roken? NEE echt niet meer.

Dit dus!

Ik was overspannen en ben midden op een dag gestopt,was er gewoon ineens helemaal klaar mee. Was dat al langer,maar wilde geen halve pogingen doen,gewoon 1 keer en dan meteen klaar. Lang tegenaan gehikt maar begin deze maand was het een jaar geleden.
En nog altijd ontzettend blij om van die zooi af te zijn!

Dat is ook de kunst,tijdens moeilijke momenten in ja achterhoofd houden dat je het ergens voor doet,dat je het niet meer wil ipv alleen te denken dat het zo moeilijk hebt en het zo mist..
Je moet in je hoofd een soort van knik hebben voordat je er echt achter kunt staan.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 18:30

Jullie kunnen het! :D nu 3 dagen niet gerookt en nu nog vol houden!!

Succes iedereen!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 11:19

Ik zag trouwens dat het andere topic stoppen met roken weer een beetje actief is, gaan we nog met dit topic veder ?

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 18:34

Welke is dat?

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 19:34

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:51

Ik meld me ook! Na 7 jaar trouw te zijn geweest aan de sigaretten en meerdere stoppogingen ben ik er nu echt klaar mee.

Motivatie; ik wil weer lekker ruiken, vooral voor vriend die niet rookt. Ik wil een frisse smaak in mn mond en geld besparen. Ook zijn we bezig om zwanger te raken.

Aanpak; kauwgom, sporten, gezond eten.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 16:57

Welkom Johanna01! Wanneer ben je gestopt met roken ? je kunt het! :D

Hoe gaat het met de rest ?

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:26

Goedzo Johanna, je kunt het!

Ik ben nu 2,5 maand gestopt. Voelt goed! 2x een hijs genomen van een sigaret, maar werd er nou niet heel vrolijk van. Dus daar maar bij gelaten. Het 'missen' wordt ook steeds minder.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:33

Ik probeer ook weer te stoppen voor de tigste x ik heb maandag mijn laatste sigaret gerook dus vandaag de hele dag niet gerookt. Ik wil nu ook echt stoppen aangezien ik veel meer sport en een vriend heb die niet rookt. En het bespaard te gewoon veel geld.

Alleen ben bang dat ik toch weer terug val aangezien ik voor tussen door geen afleiding heb bvb in de pauze op school wachten op trein/bus ect. Heeft iemand hier tips voor?

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:37

Fisherman Friends. Ik leef(de) op Fisherman Friends. En je moet het gewoon willen, zolang je echt niet wíl roken doe je het ook niet. Ondanks dat het soms heel moeilijk is.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:40

Dat is wel een hele goede idd! Die gaan ook wel vrij lang mee, ik ga ze morgen ophalen! Bedankt :)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:42

En roken na een Fisherman Friend gegeten te hebben is echt heel vies, dat vond ik al toen ik nog rookte.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:57

Idem na kauwgum of wat anders scherps gegeten te hebben. Maar nu wil ik echt graag stoppen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:51

Of een lolly gaan eten,dan heb je ook iets met je handen te doen!