Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
gekvanfleur schreef:bedankt voor het nuanceren! Ik weet dat het waarschijnlijk niets is maar dan heb ik dat al ern aantal weken en niet eens aandacht aan besteed tot ik net dacht: ff kijken..ik ben zo'n sukkel..
Het is al heel goed dat je dat kan schrijven en rationeel kan bedenken - het geloven en voelen komt vanzelf wel. gekvanfleur schreef:bedankt voor het nuanceren! Ik weet dat het waarschijnlijk niets is maar dan heb ik dat al ern aantal weken en niet eens aandacht aan besteed tot ik net dacht: ff kijken..ik ben zo'n sukkel..
Janneke2 schreef:gekvanfleur schreef:bedankt voor het nuanceren! Ik weet dat het waarschijnlijk niets is maar dan heb ik dat al ern aantal weken en niet eens aandacht aan besteed tot ik net dacht: ff kijken..ik ben zo'n sukkel..
Sukkel?
Welnee - je bent bang, zit in een rotperiode en je had (hebt, maar naar ik hoop: had) een slechte dag.
Zaak is dan, goed voor jezelf zorgen.
(...en idd liever geen rampen gaan opzoeken, dus niet googlen op symptomen....)
Gosh - wat zou je voor jezelf kunne doen, op een slechte dag, ipv. google.n op symptomen?
is er iets, waar je hetzij fysiek, hetzij psychisch je beter van gaat voelen...?
Janneke2 schreef:Gosh - wat zou je voor jezelf kunne doen, op een slechte dag, ipv. google.n op symptomen?
is er iets, waar je hetzij fysiek, hetzij psychisch je beter van gaat voelen...?
Citaat:het moment niet.maar morgen weer werken dus dat is een goede afleiding..
gekvanfleur schreef:onley schreef:hier nog 1 met een slechte dag ik kan zo langs de muur op kruipen van de angst gevoelens pff
kunnen we lkaar de hand schudden![]()
Ik heb hetzelfde, wat een ellende weer..vraag jij je ook altijd af waarom niemand anders er last van heeft. Ik kan echt jaloers om me heen kijken..

onley schreef:ik vraag me wel af waarom ik?
dit heeft me hele leven op de kop gezet en ik ben niet meer die wat ik was![]()
(....)
ik kom er wel overheen, maar dat heeft tijd nodig.
zo nu ga ik lekker met een vriendin lopen lekker me hoofd leegmaken

pmarena schreef:Ik bedoelde hierbij dus echt het neerslachtige slachtoffer-gevoel dat je al snel hebt in zo'n situatie, dat je gewoon heel hard baalt en je verslagen voelt.
"slachtoffer" - beter gezegd de zielepiet - in dit schema is bij wijze van spreken een dikke schoonmoeder, die haar "hartkwaal" cultiveert en er van geniet, dat zij lekker op de bank kan hangen en ze laat iedereen om zich heen draven. Bij verzet enzo komt de hartkwaal goed van pas, dan gaat ze (zoals dat dan heet in dit schema) vervolgen: "Oh - en dan krijg ik dadlijk een hartaanval en dat is dan jouw schuld, want jij wilt niet eens voor mij abc defg hij klm en o pee doen...!"pmarena schreef:Datzelfde gevoel eigenlijk waardoor je bang bent, alsof je prooi bent van iets van buitenaf.
Ze heb ik het ervaren in ieder geval, dat dat echt een hele grote boosdoener was.
ten 2e: goed om te weten. pmarena schreef:Uiteraard is het juist heel erg goed om jezelf serieus af te vragen waarom je het probleem hebt, en op die manier het beter te leren begrijpen en zodoende ook naar de oplossing te zoeken
onley schreef:net weer gaan wandelen met me vriendin en de honden en o wat doet dat goed
die wind in je gezicht de zon in je rug die heerlijk geuren en kleuren op dit moment
echt genieten..
onley schreef:maar moeilijk vandaag om los te laten ik heb soms zo steekjes in me borst streek en denk me dan weer van alles erbij niet zo leuk dus en moeilijk om die gedachtengang vandaag te doorbreken met positive gedachtens..
Ik ben niet zo van het loslaten (ik viind dat zelfs grote lariekoek "laat je verleden los", mijn hoela, dat is je kracht, en wie je bent!) en maak jezelf het svp ook niet te moeiijk dat je dingen moet 'doorbreken' en "iets positiefs" moet denken.onley schreef:ik wil eigenlijk graag weer gaan werken maar als ik al eraan denk krijg ik het spaans benauwd
onley schreef:en die steekjes ik vraag me af wat het kan zijn? ik heb gewoon angst dat dit een aanleiding is voor een hartaanval,
wat volgens mij gewoon stress of zo is
gedraag je als een britse professor met een stiff upper lip,
kijk naar het plafond terwijl je filosofisch
over je bakkenbaarden
strijkt en zeg:gekvanfleur schreef:Hoe moet ik nu ooit vertrouwen terug kijken in mezelf..