Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
wendyenbram schreef:Ga jij eerst maar eens al mijn antwoorden lezen voor je MIJ zo aanspreekt. ik neem het juist voor je op door te zeggen wat feiten zijn!!!! en dat het ieders goedrecht is om te zeggen wat je ZELF wil. Maar daarbij geef ik een stukje uitleg voor diegene die ook in dubio zitten en het nog niet zo zeker weten.
Je zegt dat je geen rel wil? rel dan zelf niet zo.
\
Frederieke_ schreef:Een moederloos veulen kun je ook hebben als de moeder het veulen niet accepteert!
Ik zou gewoon alvast flessen voeding in huis halen, als je kindje is geboren 1 keer proberen met borstvoeding, werkt het niet, nouja jammer dan dan ga je gewoon aan de flessen voeding toch? als het niet werkt werkt het nietje moet jezelf niet onnodig pijnigen e.d. ik vind dat het volledig jou keus is, heeft niemand wat over te zeggen
Rapperijder schreef:wendyenbram schreef:Ga jij eerst maar eens al mijn antwoorden lezen voor je MIJ zo aanspreekt. ik neem het juist voor je op door te zeggen wat feiten zijn!!!! en dat het ieders goedrecht is om te zeggen wat je ZELF wil. Maar daarbij geef ik een stukje uitleg voor diegene die ook in dubio zitten en het nog niet zo zeker weten.
Je zegt dat je geen rel wil? rel dan zelf niet zo.
Het is mijn eigen topic hoor! Jij komt hier binnengevallen met een heel verhaal over flessenmoeders die fabeltjes de wereld insturen. En dan heb je het zogezegd niet over mij, en je bent niet aan het rellen? Kom nou!
Wie die andere mensen zijn die volgens jou in dubio zitten dat weet ik niet, maar ik stel voor dat je dan voor hen een ander topic opent. Wat je daar schrijft zal ik niet op mezelf betrekken.
wendyenbram schreef:De enige die ik aan het rellen zie is jij TS.
Ik kom jou topic binnen vallen en ik neem het NB voor je op juist Door de feiten neer te typen. en daarbij te melden dat wat jou keus is dat die keus GOED is. JIJ leest zeer selectief en ik moet dus volgens jou alleen typen "goed hoor meid, laat ze maar zien hoe goed jij bent!" Dat is nl het enige wat jij nog wilt kunnen zien en horen. en als een ander het zelfde zegt, maar daarbij iets meer informatie geeft (wat NB voor jou je voordeel KAN geven) dan zie je alleen maar dat ene stukje erin wat voor jou negatief zou kunnen uitpakken. Daar ga je dan op rellen.
Nou meid gefeliciteerd, JOU topic waarvan je geen rel topic van wilde maken heb je zelf het meeste reacties gegeven waarop gereld kan worden.
zeer respectloos vind ik jou. waaruit voor mij blijkt dat er toch ergens een onverwerkt iets zit, want wanneer je zeker bent van iets moet het je niks doen! en dan moet je trots kunnen zijn.
Ik ben trots dat ik mijn oudste dochter met de fles groot gebracht heb, En niets of niemand kan me daar van af brengen. Maar ik ben ook trots dat ik de andere kinderen (2e 6 mnd en de tweeling 14 mnd) borstvoeding heb gegeven. En wat de reacties van mede-moeders ook moge zijn.
Kijk en wanneer ik ergens nog iets had van "ik had liever.........." Ja dan kan een reactie me pijn doen. dan kan een reactie me uit de tent lokken. om te gaan rellen.
Dan kan ik net als jij zeer selectief de reacties gaan lezen.
nu mag ik amen zeggen wendyenbram schreef:zeer respectloos vind ik jou. waaruit voor mij blijkt dat er toch ergens een onverwerkt iets zit,
Citaat:En dat er voordelen aan zitten voor je kindje, onzin. Flesvoeding is net zo goed.
Shadow0 schreef:wendyenbram schreef:zeer respectloos vind ik jou. waaruit voor mij blijkt dat er toch ergens een onverwerkt iets zit,
Maar eh... het is toch wel begrijpelijk dat eea nog niet verwerkt is? Ik kan me daar wel wat bij voorstellen als ik de openingspost lees. Dat lijkt me persoonlijk eerder een reden om daar wat begrip voor te hebben dan om te kiezen voor de confrontatie. Want nu kunnen jouw berichten, of je dat nu bedoelt of niet, toch ongemerkt de druk weer opvoeren: ze is dan misschien geen slechte moeder dat ze voor flesvoeding kiest, maar het is wel haar eigen schuld dat de kraamzorg zo over haar heen gewalst is? Zo zul je dat niet bedoelen, maar voor iemand die inderdaad nog erg veel moeite heeft met hoe het is gelopen kan het wel zo overkomen.
Ik zie overigens dat je het inhoudelijk inderdaad juist verwoordde, maar tegelijkertijd snap ik ook heel goed waarom je berichten op de TS anders overkomen.
Iedereen heeft trouwens ook het recht om keuzes te maken over dingen waar ze zelf nog niet volkomen zeker over zijn. En ook die keuzes verdienen het gerespecteerd te worden, ipv dat mensen iemands onzekerheid gebruiken.
StalNollie schreef:wendyenbram dat ik dus wat ik bedoel en voel bij dit topic naar ts toe als je dus achter iets duidelijk staat laat je je niet snel van de 'wap' brengen, en zou je niet eens dit topic hoeven openen.
ik lees het dus met een twijfel
StalNollie schreef:wendyenbram schreef:De enige die ik aan het rellen zie is jij TS.
Ik kom jou topic binnen vallen en ik neem het NB voor je op juist Door de feiten neer te typen. en daarbij te melden dat wat jou keus is dat die keus GOED is. JIJ leest zeer selectief en ik moet dus volgens jou alleen typen "goed hoor meid, laat ze maar zien hoe goed jij bent!" Dat is nl het enige wat jij nog wilt kunnen zien en horen. en als een ander het zelfde zegt, maar daarbij iets meer informatie geeft (wat NB voor jou je voordeel KAN geven) dan zie je alleen maar dat ene stukje erin wat voor jou negatief zou kunnen uitpakken. Daar ga je dan op rellen.
Nou meid gefeliciteerd, JOU topic waarvan je geen rel topic van wilde maken heb je zelf het meeste reacties gegeven waarop gereld kan worden.
zeer respectloos vind ik jou. waaruit voor mij blijkt dat er toch ergens een onverwerkt iets zit, want wanneer je zeker bent van iets moet het je niks doen! en dan moet je trots kunnen zijn.
Ik ben trots dat ik mijn oudste dochter met de fles groot gebracht heb, En niets of niemand kan me daar van af brengen. Maar ik ben ook trots dat ik de andere kinderen (2e 6 mnd en de tweeling 14 mnd) borstvoeding heb gegeven. En wat de reacties van mede-moeders ook moge zijn.
Kijk en wanneer ik ergens nog iets had van "ik had liever.........." Ja dan kan een reactie me pijn doen. dan kan een reactie me uit de tent lokken. om te gaan rellen.
Dan kan ik net als jij zeer selectief de reacties gaan lezen.
![]()
![]()
nu mag ik amen zeggen
Boras schreef:StalNollie schreef:wendyenbram dat ik dus wat ik bedoel en voel bij dit topic naar ts toe als je dus achter iets duidelijk staat laat je je niet snel van de 'wap' brengen, en zou je niet eens dit topic hoeven openen.
ik lees het dus met een twijfel
Dat onterechte gevoel moet je, helemaal als professional, dan maar negeren. Kraamverzorgsters zoals jij zijn nu net het probleem. Een cliënt zegt duidelijk nee tegen borstvoeding. Dat zou voldoende moeten zijn. Nee, zegt de kraamverzorgster, ik ga eerst hetgeen cliënt zegt analyseren en interpreteren. Mijn gevoel zegt mij iets anders. Want ik de kraamverzorgster lees in de client iets anders dan wat zij duidelijk heeft aangegeven. Als kraamverzorgster is dat niet je taak, je het er niet voor opgeleid om cliënten te kunnen "lezen" en dat gaat in dit topic dan ook al gelijk mis, en je bent blijkbaar niet in staat om je persoonlijke voorkeur uit te schakelen.
Dat ts zich van de wap laat brengen en dit topic heeft geopend moet je niet interpreteren als twijfel. Je zit er zo ontzettend naast dat het bijna lachwekkend is. Maar dat is het niet, het is om te huilen. Helemaal omdat jij kraamverzorgster bent en daarmee precies illustreert waarom ts zo erg het gevoel heeft tegen een muur op te lopen dat ze er dit topic voor heeft geopend. Het is bij sommige professionals gewoon onmogelijk om tot ze door te dringen.
Killyenn schreef:Maar TS, waarom lok je dan zelf toch steeds de discussie uit door weer met een tegenargument te komen? Als je ngeen discussie wilt kun je niet een discussie instappen en vervolgens zeggen dat je discussiepartner op moet houden met discussiëren. Als je geen discussie wil, moet je geen discussie aangaan. Er reageren genoeg mensen met tips ed, maar daar reageer je zelg niet op. Dan lijkt het me logisch dat dit topic een discussietopic wordt, want hoe vervelend het ook klinkt, daar zorg je toch een beetje zelf voor. Natuurlijk zouden mensen niet zo moeten reageren, maar dat gebeurt nu eenmaal, hier en in het echte leven. Je kunt een ander niet controleren, alleen jezelf, en door er niet o in te gaan voorkom je die discussie. En dat is precies waarom je dit topic hebt geopend, dus het lijkt me een mooi moment om van te leren.
_nathalia_ schreef:Snap ook wel dat het zo uit de hand kan lopen in een kraamweek. Als kraamvrouw ben je super gevoelig voor alles wat er niet goed gaat. Je wilt het namelijk zo goed mogelijk doen. Hier is een hele grote rol voor de partner weggelegd. Die moet als eerste jou grens bewaken zodat er niemand overheen gaat. Zelf ben je daar opdat moment niet toe in staat. De eerste keer zijn ze flink over je grenzen heen gegaan. Dat is jammer maar niet meer terug te draaien. Nu is het allerbelangrijkste dat je de volgende keer de touwtjes in handen houdt. Bespreek met je partner erbij met de VK wat je wensen zijn. Volgende keer fv,, punt.
Laat dit in je dossier zetten en ga er niet meer over in discussie.
Nu zal je best nog wel eens vragen daarover krijgen of adviezen waar je niet op zit te wachten. Ga er niet op in. Verspilde energie.
randalinpony schreef:Ik snap de verpleegkundigen die deze cirkel willen doorbreken ook wel.
randalinpony schreef:Citaat:En dat er voordelen aan zitten voor je kindje, onzin. Flesvoeding is net zo goed.
Dat er voordelen aan zitten is wel zeker zo. De keuze voor het een of het ander, ligt er maar net aan welke voordelen je het zwaarst wilt laten wegen, die voor BV of voor FV.
Maar dan hoef je alsnog niet de argumenten voor het ander als onzin af te doen.