Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Martinedd schreef:*komt net van de weegschaal af*
65,50 Kg
Lengte: 1,78cm
Maar toch met een maatje 34 of 36.
En toch vinden veel mensen mij nog dun/aan de magere kant???
En ik doe er helemaal niks vooreet eigenlijk veel te ongezond
![]()
Denk wel dat veel mensen in Nederland aan de zware kant zijn, niks mis mee hoor, maar het moet wel binnen een bepaalde grens vallen.
Vind wel dat iedereen gelukkig met zichzelf moet kunnen zijn, dat is het mooiste wat er is.
quera schreef:Mensen moeten eens niet zo wijzen naar een ander.
Toevallig vandaag naar Victoria secret geweest en had een omvang van 34DD terwijl ik echt wel wat te zwaar ben. Terwijl ik qua ondermaat toch aan de 44 zit. Ik kan trainen of gezond eten wat ik wil. Beneden gaat er niks af![]()
Het ergste vind ik nog dat als ik bij de Mac zit dat mensen me aankijken alsof ik daar elke dag kom terwijl dit max 1 keer in het half jaar is. En dat m'n vriendin ala maatje 34 vol afgrijzen word aangestaard als ze een keer taart overslaat. Zo maak je mensen onzeker terwijl dat helemaal niet hoeft zolang mensen niet zo wijzen naar een ander...
Samiyah schreef:@xSlvna maar wat wil je nou zeggen met je post? Iemand met een normale stofwisseling zou met jou voedingspatroon allang overgewicht hebben en dan moeten zíj zich schamen voor hun kwabben? Jij hebt gewoon geluk met een snelle stofwisseling...
Samiyah schreef:@xSlvna maar wat wil je nou zeggen met je post? Iemand met een normale stofwisseling zou met jou voedingspatroon allang overgewicht hebben en dan moeten zíj zich schamen voor hun kwabben? Jij hebt gewoon geluk met een snelle stofwisseling...
horseyfries schreef:Samiyah schreef:@xSlvna maar wat wil je nou zeggen met je post? Iemand met een normale stofwisseling zou met jou voedingspatroon allang overgewicht hebben en dan moeten zíj zich schamen voor hun kwabben? Jij hebt gewoon geluk met een snelle stofwisseling...
Idd, ik was net zo maar dat is helemaal niet iets om trots op te zijn want je doet er geen klap voor! Ik heb veel meer bewondering voor sommige van mijn vriendinnen die al hun hele leven lang naar iets hoeven te kijken en ze komen er dan al van aan, en toch hun gewicht altijd binnen de perken weten te houden.
Lusitana schreef:Waar het uiteindelijk om gaat (in die Faceboek berichten en ander "positieve berichten" over vrouwen met een maatje meer), is dat rondingen hebben gewoon vrouwelijk is, dus niet verkeerd. Vrouwen hoeven geen schuldgevoel te hebben als ze geen planken zijn.
Het is meer een "wees jezelf en heb scheit aan heersende schoonheids idealen" boodschap.
Dat is niet hetzelfde als de uitleg dat de planken per definitie ongezond zijn of er ongezond uitzien.
Te dik zijn is weer een heel ander verhaal.
xSlvna schreef:Samiyah schreef:@xSlvna maar wat wil je nou zeggen met je post? Iemand met een normale stofwisseling zou met jou voedingspatroon allang overgewicht hebben en dan moeten zíj zich schamen voor hun kwabben? Jij hebt gewoon geluk met een snelle stofwisseling...
Nee, dat er gewoon dom wordt gedaan over mensen die wél slank blijven al zien ze met eigen ogen dat ze alles in hun mond duwen als de beurs het toe laat.
Er zijn mensen, die weten hoe vaak ik (en anderen) fast- en junkfood eet, en alsnog zeggen ze dat ik te weinig eet omdat ik te smal ben, ze hebben gewoon een bord voor hun hoofd omdat ze hun eigen figuur als correct en gezond zien.
Met mijn stofwisseling is trouwens niks mis, volgens bloedonderzoek.
Mijn ma heeft ook wat kwabben, tja prima, maar ze zeurt niet over smalle mensen dat die te smal zijn, dat is gewoon een punt dat ik niet uit kan staan van 'mollige' mensen. Ken er trouwens genoeg in mijn omgeving die wel mollig tot dik zijn maar geen zin hebben om te sporten (hebben geen ziektes, klachten) en dan toch zeuren, of over het feit dat zijzelf dik zijn, of over dat anderen 'mager' zijn.
Dat wat ik eet was trouwens om niemand over me heen te krijgen dat ik wss te weinig eet of te veel sport.
Lusitana schreef:Waar het uiteindelijk om gaat (in die Faceboek berichten en ander "positieve berichten" over vrouwen met een maatje meer), is dat rondingen hebben gewoon vrouwelijk is, dus niet verkeerd. Vrouwen hoeven geen schuldgevoel te hebben als ze geen planken zijn.
Het is meer een "wees jezelf en heb scheit aan heersende schoonheids idealen" boodschap.
Dat is niet hetzelfde als de uitleg dat de planken per definitie ongezond zijn of er ongezond uitzien.
Te dik zijn is weer een heel ander verhaal.
love_western schreef:Ik zie hier veel commentaar op de plaatjes waar mollige mensen op staan. Maar zoals ik volgens mij al vaker had gezegd. Ik zie op fb ook genoeg plaatjes waar dat extreem mager word gepromoot. Maar daar hoor je niks over