Shaun T - Insanity workout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:55

Vandaag hier en daar toch even rustiger gedaan. Zit ook in de eerste week dus het is ook niet zo heel gek dat ik nog niet helemaal met de rest mee kom :+
Hier en daar vandaag wel even een extra break ingelast. Moet toch wel zeggen dat dit een heel ander categorietje is dan Jillian... :+

Maar: Het zit er weer op :D

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 23:34

Goedenavond fanatiekelingen, mag ik mij ook melden?
Ik heb gister de fit test gedaan, die ging in het begin erg goed, maar de laatste oefeningen werd steeds zwaarder omdat ik niet meer kon :D. Daarna ben ik nog gaan paardrijden.
Vandaag echt verschrikkelijke spierpijn. Wel paardgereden, denk dat ik morgen les 2 ga doen..Ben benieuwd of ik nog in beweging kom, het voelt alsof ik ben aangereden :')

HouVanUtopia

Re: Shaun T - Insanity workout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 08:56

Welkom Noah!
Goed bezig! De eerste week is de spierpijn het ergste! Als je het dan een beetje kunt bijhouden gaat het over!

Wanneer je weer even lang rust hebt gehad komt de spierpijn ook weer terug natuurlijk!

Ik ga zo aan dag 20 beginnen!
Net stiekem gekeken bij dag 30,31,32 die duren allemaal 1 uur of 1,5 uur INSANE!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:22

Welkom Noah :) Ik heb vandaag dag 4 (maandag begonnen met fittest, ik ga volgens het schema). Loop voor schrik maar een tijdje niet op mijn hakken, op mijn platte schoentjes kan ik mijn kuiten net wat beter uitrekken tijdens het lopen. Moet wel zeggen dat ik wel beter slaap nu ik die workouts doe, qua lichaam zie ik nog niet zo heel veel verschil. Wel vooraf een foto gemaakt en ik denk dat ik met 2 of 4 weken weer een foto ga maken.

HVU: 1 uur of 1,5 uur? Pfffffff Nja, tis voor het resultaat.... :=

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:51

Dank jullie :). Moet je daar even doorheen door die spierpijn? Of is dat niet goed?
Op de wc bril zitten kost mij al moeite :') . Nu is mijn conditie ook 0.. Kuiten geen last, het zijn voornamelijk mijn bovenbenen eigenlijk.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:00

Klopt! Ik loop alleen op hakken op de dag dat ik niet train!
Ik begon na ongeveer 2 weken echt resultaat te zien! Ik heb mijn omvang opgemeten daarin zie je echt resultaat kwa centimeters!

Ze zeggen dat je door moet trainen als het lukt. Maar ik heb dat niet altijd gedaan als ik niet eens kon lopen liet ik er een dag tussen!

Net dag 20 gedaan eigelijk alles helemaal kunnen doen alleen dat je een soort kikker moet zijn en dan omhoog springen begon ik te trillen op mijn benen dus die langzamer gedaan.

Ik doe het nu ongeveer al 2 maanden denk ik. Probeer het 3/4x in de week toe doen noa maar soms red ik hetniet en pas 2 weken niets kunnen doen...
Ook al x ziek geweest tussendoor, dan merk je echt dat het daarna weer zwaar is!

@Winged jaa echt 1 staat er 1.5 uur echt bizar! Ik ben blij als de 45 min om zijn dat red ik nu net!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:02

Eerste paar dagen had ik ook de bovenbenen :)) Maar gewoon doorbijten, goed opwarmen vandaag/morgen, tijd nemen voor de rekoefeningen. Zodra je spieren los zijn gaat het beter, de eerste 5 minuten zijn straks even kiezen op elkaar om door de spierpijn te gaan.

Ik denk na minuut 35 'hoe lang nog' en dan reken ik de cooling down er even af... 3 minuten :+ En dan maar hopen dat ik nog 7 minuten door kan gaan _O-

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:26

Ik had vooral mijn kuiten heb je daar geen last van gehad?

Ja idd! Je weet ongeveer wanneer je de eerste rek oefeningen hebt gedaan je 20 min bezig bent gweest. Dan komt het ergste stuk vind ik

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:34

Nu zijn mijn kuiten een de beurt ;(

warming-up vind ik wel fijn, maar hetgene wat daarna komt... Moet wel zeggen dat het laatste blok mij gister (o.a. global jumps) mij wel mee viel.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:39

Ik ben eind van deze week 2 maanden bezig (heb wel 2x deel 1 gedaan, dus de eerste 4 weken heb ik herhaald)! Na deze week ga ik weer de 'Recovery week' doen, en daarna beginnen aan de tweede 4 weken, ben benieuwd!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:41

Wat is jullie doel eigelijk ben ik wel benieuwd naar!

Als ik in de profielen kijk zie ik alleen dunne meisjes!

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:42

Mijn doel is conditie verbeteren, spieren opbouwen en gewoon wat strakker worden haha, maar dus niet perse afvallen ofzo :+ :P

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:48

Conditie, spieren en de vetjes weg. Ik begin namelijk een zwembandje te ontwikkelen en daar zit ik niet echt op te wachten. Daarnaast kwamen er langzaam maar zeker ook putjes tevoorschijn op mijn benen/billen. Ook niet de bedoeling :+ Gewicht eraf hoeft niet persee, gewoon strakker worden. Scheelt dat we pas op vakantie gaan in september O:)

Helaas is het zo dat ik nogal een snoepert ben. Toen ik 20 was kon dat nog wel, maar zo langzamerhand begint het zich toch op te slaan :+

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:19

Ik meld me ook! Op het moment is een programma aan het draaien om Insanity binnen te halen :D

Mijn doel is om nog 10 kg af te vallen (er is nu binnen 2 jaar 28 kg afgegaan, maar nu gaat het wat stroever haha) en om conditie te verbeteren (conditie nu: 5km hardlopen) plus om strakker te worden. Hoppa! We gaan ervoor :P ben benieuwd! Jullie hebben mij in ieder geval enthousiast gemaakt ghehe

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:42

Lipydo: Knap zeg! Al 28 kilo. Alleen door sport?

Ik heb vandaag de cardio recovery zie ik nu. Filmpje even bekeken en ik denk dat het qua ademhaling heel goed te doen is. Maar komt wel veel op kracht aan. Denk dat ik vanavond compleet verzuurd op de bank plof... :+

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:02

Eigenlijk alleen door voeding :j (en me beter in mijn vel zitten :P ) Jaar later was ik erbij gaan hardlopen. Ging eigenlijk bijna vanzelf! Had een aangepast Atkins dieet gedaan. Voor (al -10 kg) en na hihi:

Afbeelding

Als ik het goed begrijp is de eerste 'les' een fittest? Nou ik ben benieuwd :=

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:46

Fittest gedaan := Zweten als een otter, maar fijn gesport.

Switch Kicks: 80 (blijkbaar goede beenspieren haha)
Power Jacks: 45
Power Knee: 70
Power Jumps: 25
Globe Jumps: 8
Suicide Jumps: 9
Push up Jacks: 0 -O- Die kan ik dus écht niet. Heb 4 keer normaal kunnen 'opdrukken'
low plank oblique: 40

Spiertjes trillen nu lekker. Op naar morgen haha!

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:26

Nou, eindelijk samen met vriendlief gesport!..
En hij maar vragen waarom ik dit toch doe... Nou hij zit als een tomaatje op de bank en als zn spieren trillen... DAT IS PAS SPORTE zeg ik dan *\o/*
Hij zegt: nu snap ik het wel!

En... Volgens mij voor herhaling vatbaar!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:37

Hoe heb jij je vriend zover gekregen? :P

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:38

Winged schreef:
Hoe heb jij je vriend zover gekregen? :P

Dwingen!
Hij wil sporten, spieren trainen... nou, dan moet hij ook cardio doen zei ik... en dat weet ie ook:P

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:46

Haha Goed bezig!
Mijn vriend gaat 3/4x per week naar de sportschool.

Heb nog nooit insanity gedaan waar die bij was. Maar hij zegt ook dat die het nooit gaat doen iig!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:54

Ik denk dat die van mij het ook niet gaat doen hoor... Die zegt dat hij op zijn werk al genoeg beweging heeft.

Ga zelf nu in ieder geval cardio recovery doen. Ben benieuwd... Voel het nu zo ontzettend in mijn kuiten := :+

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:14

Ik doe het wel waar mijn vriend bij is, maar dat voelt goed stom :P Mijn vriend heeft ook 1x meegedaan, maar kreeg last van zijn knien van het springen. Anders zou hij het nog wel proberen om vaker mee te doen dnek ik.

Vandaag plyometric cardio circuit gedaan. Ik had echt geen zin, maar was toch wel lekker :)

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:19

Cardio recovery is wel lekker kalm, je voelt je spieren zeker wel werken maar ik vond het we een keer leuk om niet de hele tijd te hijgen :+

Gisteren aan week 2 begonnen en ik heb vandaag geen spierpijn, ik ben zo bang voor morgen..
Echt wel jammer dat ik het niet elke dag kan doen, is wel beter denk ik!
En mijn vriend doet sinds dinsdag ook mee! :D
Iets te fanatiek want vandaag vergaat hij van de spierpijn :')

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:39

Wow Lipydo wat een resultaat, mooie foto ook!
Mijn streven is ook -10kg . Sinds vijf jaar zijn deze er bij mij aangekomen door ongezond eten en leven. Nu sport ik meer, eet ik gezonder en hoop ik dit te bereiken.
Vandaag les 2 gedaan, nu valt het nog mee maar morgen zal ik wel weer veel last hebben. Even een dagje rust en dan weer oppakken :).