Zwaar verslaafd en tóch Gestopt met Roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:22

gohya schreef:
Ik heb de laatste dagen heel vaak opeens drang naar een sigaret. :o
Het begint steeds erger en vaker te worden.Is dit normaal?
Is dit een bevlieging? -O-
Ik moet steeds heel sterk zijn en zeggen NEE ik neem niet 1 peuk of een trekje.

Dat s normaal na een maand of 3. Ik ben eerder een jaar gestopt geweest en had dat ook. Niet aan toe geven, ga een rondje hardlopen ofzo. Dit is een cruciaal moment. Hou vol gohya, je bent zo'n eind op weg...

mbkaatje

Re: Zwaar verslaafd en tóch Gestopt met Roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:40

Gaat dan toch goed Maikeltje!? Iedereen heeft toch weer z'n eigen manier en hoe dat je dan zo doet met je vader kan ik me heel goed voorstellen.
Klinkt heftig om je vader zo te verzorgen, maar wel mooi dat je dat voor hem kan doen. Ik zou het ook zeker doen als dat zover zou komen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 10:59

Dan red jij het wel Maikeltje! Idd. heftig hoor,maar ik zou dan ook mee roken in zo'n fase.
Heel veel sterkte!

Ik ga zeker niet toegeven,ben nu idd. al zo ver.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:23

Mijn vader wil echt niet naar een hospice en mijn vader en ik zijn 2 handen op een buik zullen we maar zeggen. En met hulp van thuiszorg komen we een heel eind. Ik ben blij dat ik dit voor hem kan doen. Je staat toch al zo machteloos en ik vind het fijn om iets terug te kunnen doen en zijn laatste wens te kunnen realiseren. En hij heeft een nachtverleegkundige vanuit de thuiszorg zodat ik wel rustig kan slapen. Dat is wel nodig want ik heb vorige week zelf bij mijn vader geslapen maar dan is het niet vol te houden. Je ligt dan in een soort slaap/waaktoestand en dan ben je na een paar nachten echt gebroken. Heb ook nog een gezin dus dat is niet te doen.

Mijn vader rookt ook niet zoveel meer, denk 4 of 5 sjekkies op een dag. Want hij mort daar zijn bed voor uit en dat is een hele onderneming dus ik rook niet veel. Ben er van 8 tot de school uit is, dan word ik afgelost door broer, schoonzus of tante (jongste zus van mijn vader).
En thuis rook ik niet en ik ben gaan hardlopen en voel me daar prima bij.

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:28

Jeetje ik vind je echt een bikkel hoor!
Knap dat je zo hebt doorgezet!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:45

Hier ook niet cold turkey gestopt. Wilde dat wel heel graag, maar pfoe ik hoorde de heeeeeele dag dat stemmetje in mijn hoofd. Dus nu rook ik verspreid over de dag 3 á 4 van die flinterdunne lichte sigaretjes, voorheen rookte ik minimaal 15 normale L&M sigaretten. Deze sigaretjes zijn met 5 hijsjes zowat op. Ik heb nog 3 normale sigaretten liggen al een week, die heb ik niet aangeraakt. Als het pakje leeg is van de dunne sigaretjes hoop ik het helemaal aan de kant te kunnen zetten. Gisteren netjes 1 op kantoor, 1 bij thuiskomst na het werk en 1 's avonds laat. Moet lukken hoop ik toch om die dan ook te laten.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:42

Ik heb het ook Gohya. Hoe makkelijk het stoppen me ook is afgegaan, sinds een paar dagen neig ik steeds weer naar een peuk. Het zit enorm in mijn hoofd.... Heb maar een hele berg mandarijnen mee, zodat ik als ik weer die idiote trek krijg een stuk fruit kan eten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 14:46

Oke nou daar moeten we ons dan ook sterk voor houden he.
Ook dit zal wel weer over gaan,het hoort er ook bij. ;(

Respect voor jou! Maikeltje. _/-\o_
Het is niet nix om zó goed voor je vader te zorgen!
Vele doen het je niet na. :n

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:53

Wauw dames wat goed van jullie allemaal!! Gohya, wat rookte je dan veel zeg :oo

Hier sinds ergens in januari gestopt (geen idee wanneer precies??) Ben zwanger en rookte gewoon door. Voorheen een pakje per dag, tijdens mijn zwangerschap 2 a 3 pakjes in de week, ik kon niet stoppen.. dacht ik.
Tot bij de verloskundige mijn bloeddruk veel te hoog bleek (nee, niet door het roken hoor, compleet andere oorzaak) maar daar
was ben ik zo van geschrokken dat ik sinds die dag geen sigaret meer heb aangeraakt.. Heeeeel apart!! Ik heb voorheen meerdere stoppogingen gedaan maar nooit vol gehouden.. Nu wilde ik juist niet perse stoppen, en ben ik zonder het bewust te doen gestopt..

Hopelijk blijft dit zo, ik heb er tot nu toe echt geen moeite mee.. Maar ja, na 13 jaar een pakje per dag te hebben gerookt vind ik het ergens ook wel heel raar als ik er nu ineens zomaar vanaf kan blijven de rest van mijn leven, maar laten we het hopen!

Dames top van jullie allemaal!! Pfoeh en maikeltje, dat is goed heftig wat je daar beschrijft.. sterkte en hou moed :(:)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 15:26

NoaSky
Ik rookte zeker heel veel! vooral toen me moeder overleed, [toen nog 25 sigaretten per pakje] 3 pakjes per dag.Ik had toen ook een Nicotine vergiftiging opgelopen.Mijn hartslag sloeg op hol,enz.
Mensen zeiden altijd,als je rook zag dan wist je,Yvonne komt er aan.

En je moet echt niet meer beginnen met roken hoor.
Het is helemaal niet raar na 13 jaar roken opeens niets meer roken.
Das juist heel erg knap.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 16:13

Misschien krijgen we ook wel trek in een sigaret omdat we het hier er vrij intensief over spreken.
Idioot is dat ik zelf weer soms van die flitsjes hebt zo van: nu een peukie... oh nee...
Is maar een fractie van een seconde, maar het gebeurd wél! Nou... en dat na zowat 2 jaar niet roken... apart wel!

Maikeltje: ik vind het helemaal niet zo gek dat je nog met je vader meerookt. Maak je daar geen zorgen over, je stopt vanzelf een keertje.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:29

Dat heb ik dus ook countrygirl. Het zijn maar flitsen dat ik er even aan denk, maar ik ben er wel meer mee bezig dan voor dit topic.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 18:01

Ook bij mij zijn het flitsen.
Bij mij komt het niet door dit topic,want als ik tussen de rokers sta heb ik er totaal geen last van.
Na het trainen ging ik áltijd roken met de dames,en dat mis ik nu ook niet,er is dan ook geen flits om een sigaret te roken.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:04

Wat goed TS! Hier ook een stopper! Wij (mijn vriend en ik) zijn sinds maandag gestopt. We gebruiken nu nog nicotine pleisters en ik moet zeggen...het valt me alles mee. Tuurlijk heb ik zo mijn momentjes, maar we proberen ons goed bezig te houden met allerlei andere dingen en dat helpt. Ook geven we onszelf de eerste week elke dag een kleine beloning. Zo hebben we gisteren lekker Tiramisu gesmuld, mag ik vandaag een luchtje kopen en morgen trakteren we ons op nieuwe schoenen :D

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:04

Gelukkig zijn het maar momentjes Gohya, het zal wel een fase zijn waar je nu even doorheen moet. Maar dat gaat je wel lukken.

Goed hoor dems75. Ik hoop dat jullie het volhouden.

Noean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:24

Hou vol allemaal!
Hier op dag 5 gaat het erg goed. Ik zoek veel afleiding en ben gek genoeg nog steeds in een soort opgeluchte stemming :-)
Vanmiddag vrij genomen om een vriendin te helpen op een grote stal die ze per 1 maart is gaan pachten.
Eind van de maand verhuis ik mijn paard er ook naartoe.
Ik eet veel fruit, en slaap als een os haha.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 18:26

Helemaal Geweldig Noean.
Jij ook vol blijven houden he.Maar als ik dit zo hoor,lukt jou dat wel.

dems75
Jullie ook vol houden he.Je kan opeens ook tegendruk krijgen,dan word het iets moeilijker.
Maar ook dat gaat steeds over.

Gisteravond bíjna een sigaret gaan roken! ik was zó pissig en gestrest op iemand uit me voetbal team! Maar ben gaan denken: nee niet doen,ze is het niet waard!

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 19:29

Nog meer stoppers erbij, geweldig goed van jullie allemaal !!
Goyha, je zit blijkbaar echt even in een lastige fase, stug blijven volhouden, uiteindelijk zal t vanzelf wel weer overgaan. Zou jammer zijn van al die moeite om je nu te laten foppen door die stomme sigaret waar je lichamelijk niet eens meer verslaafd aan bent.
Maikeltje, veel succes de komende tijd, en t echte stoppen met roken komt wel weer een keer.
Ik zit nu op 2 weken en merk toch al wel veranderingen, meer lucht, voel me stuk beter in t algemeen, meer energie. Gisteren zelfs 40 minuten redelijk fanatiek kunnen lessen met paard, terwijl ik tijdje terug na 15 minuten al geen lucht meer had.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:07

Zo iedereen is nog goed bezig.
Tja die lastige momenten, daar moeten we doorheen denk ik..

Hier nu dik 1,5 week gestopt. Alleen zaterdag in de kroeg wel 2 gehad, maar zondag gewoon weer rookvrij verder zonder moeite.
Maar denk dat de volgende keer kroeg wel zonder kan. Maar had niet het gevoel dat ik gefaald had, was wel weer trots om zondag gewoon weer rook vrij verder te gaan zonder moeite.
Merk wel dat ik al meer lucht krijg en de conditie wat beter word.

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 00:24

http://www.youtube.com/watch?v=Faf1ch7Q ... ata_player

Ik voel een mislukking aankomen......haat - liefde verhouding met de peuk. Er gebeurd ook zoveel hier, verandering van stal helaas, een vervelende ex, en weer een vriendin ongeneeslijk ziek. MAAR ik wil niet meer roken. .......

Meiden, het gaat bij jullie gelukkig wel de goede kant op met de stoppoging. Toppers!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 11:12

pri_lady
Je ex word echt niet minder vervelend als jij weer gaat roken,hij blijft nét zo vervelend.
En helaas word je vriendin ook niet beter als jij weer gaat roken. :(:)
Denk daar goed over na.
Sterkte. :(:)

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:42

Thanks allen. Vandaag dag 5. VAnochtend niet te genieten want ik slaap dus ook al vijf dagen heel slecht...meer mensen last van? Als ik bezig ben gaat het wel, maar er zijn van die momentjes...aaargh. Naja...volhouden maar :D Voordeel is dat ik samen met mijn vriend gestopt ben, kunnen we samen klagen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 18:46

Slecht slapen hoort er bij,maar dat duurt ook niet lang hoor.
Bij mij duurde het een week of 2 en toen was het slecht slapen weer over.
Het is nu even klagen,maar straks kan je praten over de voordelen,hoe goed jullie er uit gaan zien,hoe goed jullie eetlust,smaak en reuk is geworden.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:52

Dems dat heb je goed voor elkaar. Mijn vriend wil helaas nog niet stoppen....n

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:27

Absoluut hoor, en we belonen onszelf met leuke dingetjes. Vanmiddag samen lunchen, daarna shoppen. En wat ik het fijnste vind: je stinkt niet meer...heerlijk. Nou rookten we al niet in huis (maar op de veranda), maar toch...alles stinkt naar rook. Dus alle kleding is frisgewassen en met Robijn wasverzachter ruikt alles nu extra lekker. Probeer veel thee en water te drinken, met de hondjes te lopen en paard te rijden (beetje jammer van het weer nu...) Ga op de fiets naar mijn werk ipv met de auto (in het kader van niet teveel aankomen) en de prognose van nog maar 1 week slecht slapen klinkt mij als muziek in de oren! Ik ben wel de hele tijd verkouden, hoesten enz enz, maar ook dat gaat over toch?

Zet 'm op alle ex-rokers!

Ils: oei...dat moet niet makkelijk zijn, als je vriend nog wel rookt zeg...