Ja ik ben te dik, so what?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:08

phormicola schreef:
Ik ben zo blij dat ik geen kabel heb als ik deze berichten lees!

Hebben ze op de publieke omroep geen reclames? :P

Grapjasjes12

Re: Ja ik ben te dik, so what?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:10

Die heb ik ook niet :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:10

Helemaal geen tv? Dat is helemaal makkelijk tegen die verleidingen :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:11

Vind ik dus ook, ik heb al 5 jaar geen tv gekeken :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:13

Trouwens Cayenne, weet niet of ik het al eens gezegd heb, maar wat vreselijk knap van je dat je zoveel bent afgevallen! +:)+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:15

phormicola schreef:
Ik ben zo blij dat ik geen kabel heb als ik deze berichten lees!

Idem hier, nooit een tv gehad en heb ook nooit de indruk gehad dat ik iets mis...

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:18

Iemand confronteren met iets wat ze zelf ook wel weten en waar ze waarschijnlijk ook niet erg gelukkig mee zijn (zoals in dit geval over of ondergewicht) werkt in principe altijd averechts. Het zorgt dat mensen zich ongelukkiger gaan voelen en als je je slecht voelt over jezelf dan ben je hoogstwaarschijnlijk niet in de juiste modus om met goede moed aan het probleem te gaan werken. Sterker nog, de kans dat diegene als reactie juist dingen gaat doen die het probleem verslechteren, om zo om te gaan met de nare gevoelens die een dergelijke opmerking teweeg brengen, is erg groot. De ene verdwijnt vervolgens stilletjes naar de achtergrond en de achter houdt zich groot en gaat actief in de verdediging. En zo kan het probleem langzaam zelfs groter worden...

Mij kan je niet vertellen dat het ooit zinvol is om kwetsende opmerkingen te maken of zogenaamde opbouwende kritiek te geven als het over dit soort dingen gaat. Alsof iemand die overgewicht of ondergewicht heeft dom is en dan denkt: he, joh, nu je het zegt, ik had helemaal niet door dat het zo was. Natuurlijk niet! Dit soort opmerkingen komen helaas van mensen a. zonder invoelend vermogen en b. die zich er beter bij voelen omdat ze zelf niet dit probleem hebben. Wat er eerder gezegd werd: een nare opmerking kan pas door 1000 complimenten teniet gedaan worden. Dus ik zou zeggen: denk na voor je wat zegt waarbij je iemand veroordeeld, hoe terecht jij het ook vindt om datgene te zeggen!

Ik kwam vandaag een citaat tegen wat ik heel passend vond en in mijn leven ga proberen op te nemen:
"What other people think of you is none of your business."

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:21

Roosch schreef:
Trouwens Cayenne, weet niet of ik het al eens gezegd heb, maar wat vreselijk knap van je dat je zoveel bent afgevallen! +:)+

Dank je! Maar de laatste loodjes wegen echt het zwaarst := Ik wil er nog een kilo of 5 af hebben, maar die eerste 50 kilo leken stukken makkelijker te gaan.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:23

Ik was als kindje altijd te zwaar, laten we het op flink mollig houden, en door die opmerkingen ben ik ook af gaan vallen en heb uiteindelijk een eetstoornis gekregen. Dus vind dat, ook al menen mensen die opmerkingen misschien niet, je toch even 2 keer na moet denken.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:24

Ik denk dat mensen het soms goed bedoelen, maar niet weten wat zo'n opmerking mentaal met je kan doen.
De meeste mensen weten heel goed zelf dat ze wellicht te zwaar zijn en zijn daar vaak al onzeker over. Dan krijg je er nog zo'n opmerking bovenop.. Niet erg handig.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:26

Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:30

Cayenne schreef:
Ik denk dat mensen het soms goed bedoelen, maar niet weten wat zo'n opmerking mentaal met je kan doen.
De meeste mensen weten heel goed zelf dat ze wellicht te zwaar zijn en zijn daar vaak al onzeker over. Dan krijg je er nog zo'n opmerking bovenop.. Niet erg handig.

De eerste 50 het makkelijkst, wat moet dat goed voelen om te zeggen. :D

Weet je wat het is.. ik wist heel goed dat ik te zwaar was. Ik heb vanalles geprobeerd maar niets werkte voor me. En juist nare opmerkingen maakten dat ik me nog slechter ging voelen..
Ben inmiddels bezig met een speciaal dieet wat wel werkt voor me en ben in de laatste 2,5 maand 11 kilo kwijt. Nu nog 14 te gaan en ik zit op m'n streefgewicht.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:31

Super Roos! Dan ben je over 3 maanden gewoon klaar als het mee zit :D
Mensen kunnen je met vervelende opmerkingen gewoon een eetstoornis aanpraten. Wanneer je dan al onzeker over jezelf bent moet je wel sterk in je schoenen staan om het te negeren.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:47

(Heb alleen de OP gelezen).
Ik vind dat je elkaar moet respecteren, ongeacht wat dan ook. Wat jij zegt over opmerkingen van anderen kan ik, of liever gezegd mijn vriend, over meepraten: Mijn vriend is namelijk behoorlijk lang, 2. 06. Wat een opmerkingen hij krijgt, echt ongeloofelijk! Mensen die tegen elkaar fluisteren "zo die is lang zeg!" of uitgebreid (na)kijken, of zelf rechtuit zeggen "jij bent lang!" of vragen hoe lang hij is.....
.
Heel iritant. Mijn vriend zegt dan altijd "ik vraag toch ook niet hoe zwaar jij bent!"

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:34

Ach ja... lekker belangrijk, ik ben niet dik en iedereen denkt te moeten zeggen bij elk bord eten dat ik goed moet eten want, "ik kan het hebben", "moet er nog van groeien", "komt toch niet aan", "ik kan toch alles eten", "jij mag wel wat extra's gebruiken" en zo nog meer argumenten waardoor men denkt het recht te hebben om over je te bepalen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:51

Piloetje schreef:
Ik ben het daar totaal niet mee eens! Je wordt gebombardeerd met programma's over veel te zware mensen! Obese, help mijn kind is te dik, de grootste verliezer, en dan nog tal van Amerikaanse en Britse programma's over overgewicht.

De media heeft het niet op super dun. Wel op super gezond en verantwoord. Biologisch, ecologisch, gezond en fit. En dat maakt wel dat mensen bewuster kijken naar mensen met een maatje meer die iets eten wat zeer onverantwoord is.

Dat is de hype. Niet het slank zijn..

Maar dat is ook pas sinds er massale kritiek is gekomen op het stijgende aantal anorexiapatienten, en met name de verheerlijking van het dun zijn in de mode-industrie...
in de mode-industrie is het hele 'dun zijn' wel degelijk nog een hype, en mensen identificeren zich nou eenmaal graag met 'mooie hippe' mensen. Hoe onrealistisch ook.

Dat blijkt wel uit het feit dat er genoeg mensen met maatje 38/40/42 verwoede pogingen doen tot afvallen om een maatje 34/36 te passen. Dat heeft niets met gezondheid te maken, maar puur met mooiheid.

Verder ben ik het wel met je eens dat iedereen moet doen en laten wat 'ie wil. Zal mij een worst wezen of iemand rookt of niet, of ongezond eet ofzo. Als het tijdens een zwangerschap ofzo is, vind ik het wat anders... Maar verder. Punt is ook wel dat mensen zich vaak verschuilen achter het 'gezondheid' gebeuren terwijl het in de praktijk er gewoon omgaat dat je er 'anders' uitziet. Ik zie iig niet zo vaak mensen, andere dunne mensen aanspreken op het feit dat ze 3 Kitkats in een pauze wegwerken (en ja, ik ken dat soort mensen echt :') En imo is dat ook gewoon hun keuze, idd :) )

Vind vooral dat mensen moeten waar ze gelukkig van (denken te) worden als ze daar anderen niet mee storen.

En Cayenne, idd Respect _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:57

Ik kwam dit topic tegen, en wilde toch nog even reageren..

Ik ben 1.73 en een jaar geleden woog ik 65 kilo. Omdat ik vrij breed gebouwd ben en dikke bovenbenen heb, vonden mensen mij toen ook al aan de dikke kant. Ik kom al aan van lucht dus at vrijwel nooit chips/patat/koekjes etc. Dit komt ook door een te trage schildklier.

Helaas heb ik een jaar geleden een ongeluk gehad, en ik kan al een jaar niet lopen. Ik lig heel veel op bed of zit in mijn rolstoel, en heb dus eigenlijk totaal geen beweging.. Ik ben ruim 25 kilo aangekomen, terwijl ik ECHT niet heel veel eet en ook geen ongezonde dingen. Ik krijg echt misselijke opmerkingen van mensen van 'laat dat nou maar staan' 'het kan echt niet hoor hoe dik jij bent'. Dit raakt me onwijs omdat ik er zelf niks aan kan doen. Ik wil ZO graag lekker sporten, alleen dat kan (nu nog) niet. En als je helemaal niet beweegt maar wel gewoon eet, komt alles er natuurlijk aan.. Ik eet nu smorgens magere kwark, smiddags een broodje en 2 crackers met sandwichspread, tussendoor 2 volkorenkoekjes, veel salade etc savonds en dan later op de avond ook nog een volkorenkoekje. En toen ik een keer bij de macdonalds een macflurry bestelde zei diegene achter de kassa zo jij komt hier vaker.. Ik zou maar een beetje oppassen als ik jou was. Echt ik walg van die mensen. Voel me zelf nu ook echt niet fijn in mijn lichaam, maar ik kan er niks aan doen... Ik kan niet wachten tot ik weer lekker kan sporten. Maar dat doe ik wel voor mezelf, en niet voor anderen.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:37

Jeetje dat is wel een banketstaaf opmerking:O
Kan me haast niet voorstellen dat iemand dat zegt.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:41

Jorienn schreef:
Ik kwam dit topic tegen, en wilde toch nog even reageren..

Ik ben 1.73 en een jaar geleden woog ik 65 kilo. Omdat ik vrij breed gebouwd ben en dikke bovenbenen heb, vonden mensen mij toen ook al aan de dikke kant. Ik kom al aan van lucht dus at vrijwel nooit chips/patat/koekjes etc. Dit komt ook door een te trage schildklier.

Helaas heb ik een jaar geleden een ongeluk gehad, en ik kan al een jaar niet lopen. Ik lig heel veel op bed of zit in mijn rolstoel, en heb dus eigenlijk totaal geen beweging.. Ik ben ruim 25 kilo aangekomen, terwijl ik ECHT niet heel veel eet en ook geen ongezonde dingen. Ik krijg echt misselijke opmerkingen van mensen van 'laat dat nou maar staan' 'het kan echt niet hoor hoe dik jij bent'. Dit raakt me onwijs omdat ik er zelf niks aan kan doen. Ik wil ZO graag lekker sporten, alleen dat kan (nu nog) niet. En als je helemaal niet beweegt maar wel gewoon eet, komt alles er natuurlijk aan.. Ik eet nu smorgens magere kwark, smiddags een broodje en 2 crackers met sandwichspread, tussendoor 2 volkorenkoekjes, veel salade etc savonds en dan later op de avond ook nog een volkorenkoekje. En toen ik een keer bij de macdonalds een macflurry bestelde zei diegene achter de kassa zo jij komt hier vaker.. Ik zou maar een beetje oppassen als ik jou was. Echt ik walg van die mensen. Voel me zelf nu ook echt niet fijn in mijn lichaam, maar ik kan er niks aan doen... Ik kan niet wachten tot ik weer lekker kan sporten. Maar dat doe ik wel voor mezelf, en niet voor anderen.

Heb je geen tabletten voor de te trage schilklier?

Vind het verder enorm triest van de anderen, hoop dat je snel weer kan sporten en bewegen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:45

Ja die heb ik wel alleen werken niet optimaal.. En de kilo's komen er nu gewoon aan door het niet kunnen bewegen, en niet door macbezoekjes. Was ook echt heel pissig ..

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 23:50

Bah, sommige mensen kunnen flink kwetsen inderdaad..

Zo ben ik mijn halve basisschooltijd hartstikke onzeker geweest door een jongen uit mijn klas.
Hij riep voortdurend opmerkingen van dat ik dik was ed. in groep acht alle moed bij elkaar geschraapt en gevraagd of hij alles meende wat hij ooit heeft gezegd (ook opmerkingen van: je bent lelijk ed.)
Hij bleek zichzelf stoer te vinden om mij te vernederen. (lees, dat vind ik)
Hij zei echt dat ik juist 'superdun' was, joh, tuurlijk, had dat eerder gezegd. Maar hij zei dit hooguit omdat zijn vrienden erbij stonden..
Alles tot groep 8 moeten aanhoren.. Bah, en nu ik heel wat veranderd ben keek hij nog best raar toen hij mij weer zag.
Vergeet het kerel.. :(

Edit; TS zie net je profiel, maar je bent echt alles behalve dik hoor! :(:)
Edit2: ik bedenk me nu dat ik niet moet zeuren, vergeleken met wat jullie allemaal naar jullie hoofd geslingerd krijgen is dit niet echt erg.. Sorry. :o
En sterkte voor de mensen die van die vre,selijke opmerkingen naar hun.hoofd krijgen..

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 08:46

max66 schreef:
(Heb alleen de OP gelezen).
Ik vind dat je elkaar moet respecteren, ongeacht wat dan ook. Wat jij zegt over opmerkingen van anderen kan ik, of liever gezegd mijn vriend, over meepraten: Mijn vriend is namelijk behoorlijk lang, 2. 06. Wat een opmerkingen hij krijgt, echt ongeloofelijk! Mensen die tegen elkaar fluisteren "zo die is lang zeg!" of uitgebreid (na)kijken, of zelf rechtuit zeggen "jij bent lang!" of vragen hoe lang hij is.....
.
Heel iritant. Mijn vriend zegt dan altijd "ik vraag toch ook niet hoe zwaar jij bent!"

_/-\o_

Me like :D

Heb trouwens ook weer een mooi voorbeeld over perceptie, want dat is waar dit over gaat gedeeltelijk... Mn zus noemt mij altijd anorexia patiënt, aangezien ik vrij lang (188) en slank (68kg) ben. Het is niet dat ik niet dik wordt, ik eet gewoon heel erg gezond en sport gigantisch veel dus moet er echt hard voor werken! Net als opmerkingen over te dik zijn, is dit ook niet leuk. Iets waar veel mensen ook niet bij stil staan.. Mn zus is zelf wat steviger, ongeveer 40kg zwaarder dan ik ben. Nu gaat ze op dieet en 3x raden wat der streefgewicht is: 70kg!!

Ik kon het niet laten om haar er even op te wijzen dat ze dan net zo mager zal zijn als ik ben, vond je niet mooi toch? :evaw:

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 08:56

Mensen bemoeien zich inderdaad te vaak met dingen die ze niks aan gaan.

Maar ik denk altijd maar zo; als je enorm gepikeerd bent door zulke opmerkingen, dan zit je er zelf toch blijkbaar wel mee? Anders zou het je namelijk echt niet interesseren?
Als iets me echt niet interesseert maakt het me ook niet uit wat anderen ervan zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 08:57

Ik zit er nu ook heel erg mee, maar ik kan er niks aan doen. En dan raakt een opmerking je toch heel erg.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 09:01

Ja ik snap ook dat het kwetsend is, maar de ts zegt: 'het interesseert me niet en ik ben heel tevreden met mn gewicht'. Dan is dat dus blijkbaar niet zo, want anders zou ze het niet posten.