phormicola schreef:Ik ben zo blij dat ik geen kabel heb als ik deze berichten lees!
Hebben ze op de publieke omroep geen reclames?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Cayenne schreef:Ik denk dat mensen het soms goed bedoelen, maar niet weten wat zo'n opmerking mentaal met je kan doen.
De meeste mensen weten heel goed zelf dat ze wellicht te zwaar zijn en zijn daar vaak al onzeker over. Dan krijg je er nog zo'n opmerking bovenop.. Niet erg handig.

Piloetje schreef:Ik ben het daar totaal niet mee eens! Je wordt gebombardeerd met programma's over veel te zware mensen! Obese, help mijn kind is te dik, de grootste verliezer, en dan nog tal van Amerikaanse en Britse programma's over overgewicht.
De media heeft het niet op super dun. Wel op super gezond en verantwoord. Biologisch, ecologisch, gezond en fit. En dat maakt wel dat mensen bewuster kijken naar mensen met een maatje meer die iets eten wat zeer onverantwoord is.
Dat is de hype. Niet het slank zijn..
En imo is dat ook gewoon hun keuze, idd
)
Jorienn schreef:Ik kwam dit topic tegen, en wilde toch nog even reageren..
Ik ben 1.73 en een jaar geleden woog ik 65 kilo. Omdat ik vrij breed gebouwd ben en dikke bovenbenen heb, vonden mensen mij toen ook al aan de dikke kant. Ik kom al aan van lucht dus at vrijwel nooit chips/patat/koekjes etc. Dit komt ook door een te trage schildklier.
Helaas heb ik een jaar geleden een ongeluk gehad, en ik kan al een jaar niet lopen. Ik lig heel veel op bed of zit in mijn rolstoel, en heb dus eigenlijk totaal geen beweging.. Ik ben ruim 25 kilo aangekomen, terwijl ik ECHT niet heel veel eet en ook geen ongezonde dingen. Ik krijg echt misselijke opmerkingen van mensen van 'laat dat nou maar staan' 'het kan echt niet hoor hoe dik jij bent'. Dit raakt me onwijs omdat ik er zelf niks aan kan doen. Ik wil ZO graag lekker sporten, alleen dat kan (nu nog) niet. En als je helemaal niet beweegt maar wel gewoon eet, komt alles er natuurlijk aan.. Ik eet nu smorgens magere kwark, smiddags een broodje en 2 crackers met sandwichspread, tussendoor 2 volkorenkoekjes, veel salade etc savonds en dan later op de avond ook nog een volkorenkoekje. En toen ik een keer bij de macdonalds een macflurry bestelde zei diegene achter de kassa zo jij komt hier vaker.. Ik zou maar een beetje oppassen als ik jou was. Echt ik walg van die mensen. Voel me zelf nu ook echt niet fijn in mijn lichaam, maar ik kan er niks aan doen... Ik kan niet wachten tot ik weer lekker kan sporten. Maar dat doe ik wel voor mezelf, en niet voor anderen.

max66 schreef:(Heb alleen de OP gelezen).
Ik vind dat je elkaar moet respecteren, ongeacht wat dan ook. Wat jij zegt over opmerkingen van anderen kan ik, of liever gezegd mijn vriend, over meepraten: Mijn vriend is namelijk behoorlijk lang, 2. 06. Wat een opmerkingen hij krijgt, echt ongeloofelijk! Mensen die tegen elkaar fluisteren "zo die is lang zeg!" of uitgebreid (na)kijken, of zelf rechtuit zeggen "jij bent lang!" of vragen hoe lang hij is.....
.
Heel iritant. Mijn vriend zegt dan altijd "ik vraag toch ook niet hoe zwaar jij bent!"