Natuurlijke haar verzorgingsproducten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RenskeFrea

Re: Natuurlijke haar verzorgingsproducten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 00:32

Ik heb eerst een tijdje Dr. Organic geprobeerd, maar mijn haar werd er binnen een dag vet van, kreeg het voor mijn gevoel niet ontvet meer. En ik had enorme haaruitval op de een of andere manier ervan. Had eerst Aloë vera geprobeerd, en erna nog lavendel. Die lavendel ging even iets beter, maar toen toch weer heel snel vet.
Erna heb ik een fles Yes to Tomatoes gehaald, en tot nu toe ben ik daar erg tevreden over. Waar mijn haar eerst binnen 1 hooguit 2 dagen vet werd, kan ik het nu om de 2 dagen wel wassen, en de extra haaruitval is ook helemaal weg.

Ik wist overigens niet dat je van shampoo zo ineens haaruitval kon krijgen, en het duurde ook even tot ik doorhad dat dat daar van kwam.

Helaas heb ik nog steeds wel lichtelijke jeuk op mijn hoofd maar ik heb niet het idee dat dit erger wordt met de shampoo die ik nu heb, wat ik bij sommige andere wel meteen heb. Dus ik denk dat ik maar bij deze blijf voorlopig. Heb altijd al lastig snel vet haar, dus dit scheelt echt een hoop met hoe mooi het blijft zitten :D

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 00:33

Zoefken schreef:
xxxdonja schreef:
Ook heb ik bij de Tuinen arganolie en jojoba-olie gekocht. Ik wil echt niet meer terug! Heerlijk gevoel als je beseft dat je zachte haar van jezelf is en niet van de siliconen komt. :D

Is die jojoba olie goed? Stond er vanmiddag nog mee in mijn handen! Heb het uiteindelijk nog niet meegenomen, ik wacht wel op een korting. :') Heb jij zo'n klein flesje of die grotere fles en vind je het beter dan kokosolie?

Ik vind het fijner dan de arganolie, door de arganolie (van Miaflora) wordt mijn haar sneller vet en door de jojoba wordt het veel minder pluizig zonder dat het erg vet wordt. :j Ik vind het een goede vervanger voor serum! Het is de fles van 150 ml.

Zoefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 00:41

Oké! Ik neem hem volgende keer zeker weten mee, heb namelijk echt iets nodig dat mijn puntjes goed hydrateert. Merkt dat mijn haar wat droger wordt. :n

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 19:15

De enige natuurlijke shampoo waar ik mee kan wassen is Kesham, te bestellen bij new age online. Daarna ff naspoelen met een scheutje azijn in water, en ik hoef het een week niet te wassen!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 19:31

Ik kom me ook melden.

Ik heb dik, fijn, pluizig en droog haar. Daarom ben ik een poos geleden overgestapt op haarzeep en naspoelen met azijn.

Het gaat aardig goed.

Ik heb deze zeepjes besteld (henna,schapenmelk en geitenmelk)

http://www.ebay.de/itm/SAVION-Haarseife ... 2ed8de725f

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:50

Ah zeep heb ik ook geprobeerd maar dat kreeg ik er niet uitgespoeld. Kesham is het enigste natuurmiddel wat er wel uitgaat bij mij.

Zoefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:36

Zeepjes zou ik ook eens graag willen proberen, maar ik ben altijd bang dat het niks is en dan zit ik ermee. :=

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:42

Via de apotheek kun je producten van Equilac bestellen (scheelt enorm in de portokosten dan rechtstreeks). Allemaal natuurlijk omdat het gemaakt is van paardenmelk. En het werkt nog super ook!!!!

Zoefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 22:41

Vandaag Jojoba olie en Castor olie gehaald, de Castor olie kreeg ik gratis door de actie! *\o/*
Wie weet of Dr. Organic ook goed olie van prewash eruit wast?

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 16:22

Dat ligt er aan Zoefken, of de shampoo sterk genoeg is. Als er sulfaten inzitten zou het moet lukken, anders weet ik het niet. Wat je ook zou kunnen doen is een clarifying shampoo kopen bij de Action, van phantene. Dan pak je daar een mini beetje van om de olie ermee uit te wassen, en gebruik je voor de rest je normale shampoo.

Echter moet je hier wel mee oppassen want dit stript je hoofdhuid weer. Ik doe zoiets meestal maar een keer per maand, maar probeer het anders gewoon eerst met je Dr.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 19:53

Zoefken schreef:
Vandaag Jojoba olie en Castor olie gehaald, de Castor olie kreeg ik gratis door de actie! *\o/*
Wie weet of Dr. Organic ook goed olie van prewash eruit wast?

De Tea Tree shampoo vind ik erg reinigend, die wast oliën er bij mij goed uit.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 19:58

Ik ben weer terug bij petal fresh na een laatste uitstapje naar een supermarktshampoo zonder silliconen en parabenen die uitliep op jeueueueuk {:)-:(

Even de voor mij veilige keuze waar ik sowieso tegen kan.

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 00:04

Pure Kokosnootolie even nachtje laten in trekken daarna goed uitspoelen met shampoo, werkt perfect vooral als je haar beschadigd of stug is!

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:43

Even een schopje voor dit topic. Heb net Aleppo zeep besteld en mijn moeder neemt morgen appelazijn mee. Idee is dat ik vanaf nu mijn haar alleen nog maar met Aleppo zeep ga wassen en naspoelen met appelazijn (verdund met water). Ben benieuwd hoe het uit gaat pakken :) Lees wel positieve verhalen over deze methode op internet.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:05

Bij de action hebben ze nu ook organische en sulfaatvrije shampoo.