Elektrisch roken (e-sigaret)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Elektrisch roken (e-sigaret)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:11

Maar was dat erger dan bij gewoon roken dan?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:18

Murosch schreef:
Nou inderdaad erg jammer. Ik was net vanmorgen hier aan het lezen en had de website van de aanbieder al open toen mijn vriend met het bericht kwam Was vanmorgen in het landelijk nieuws. Erg balen! Ik wil graag uiteindelijk stoppen, maar had dit graag als tussenstap gedaan en denk niet dat het zo 123 lukken gaat.

zoek even het hele onderzoek op, op het electrisch roken forum word het onderzoek ook besproken,
met een aantal kanttekeningen en andere onderzoeken
naar mijn idee word het rivm onderzoek een beetje te kort door de bocht neergezet.

ik denk nog steeds dat het een handige tool kan zijn om te stoppen,
je kunt nicotine afbouwen zonder dat je de handelingen direct hoeft te missen zodat je de nicotine behoefte in ieder geval niet meer hebt als je echt stopt.

dat het niet gezond is geloof ik direct trouwens, maar ik denk dat het een stuk beter is dan normale sigaretten ivm het niet verbranden van papier, shag etc

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:25

Cer, ik ben nooit ziek, geen klachten etc.
Nu dampte is alleen zoete smaakjes dus misschien verklaart dit die pijn in mijn mond.
Ik was 8 dagen volledig gestopt, maar werd gek van die tandpijn overal.
Ook een rot hoest (kriebel) waar ik niet vanaf kwam.
Het zou ook kunnen dat het toeval is natuurlijk,stoppen met roken zorgt voor een betere doorbloeding waar misschien die tandpijn vandaag kwam.
Ik heb het opgegeven, helaas weer begonnen met roken maar een stuk beter in mijn vel en af van de klachten.
Vind het jammer, vond het lekker en het lukte goed om niet normaal meer te roken.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:54

Ik moest erg lachen toen ik de berichten las vanochtend. Een aantal zeer waarschijnlijke redenen.

a) de tabaksindustrie ziet inkomsten gestaag teruglopen als steeds meer mensen gaan e-roken. Deze industrie heeft heel veel lobbies in de EU en overheid dus gaan 'zoeken'.

b) De RIVM is van de overheid. Deze zien de inkomsten van tabaksaccijns dalen als er meer en meer mensen gaan e-roken. Dus geven de RIVM een 'stok om mee te slaan' en wel een heel oud onderzoek zonder te bekijken dat Brussel/EU de liquids heeft goedgekeurd.

c) Vette paniek bij bovengenoemde instanties.

Tuurlijk, bij e-roken kun je kiezen voor nicotine liquids. Alleen wordt er volkomen aan voorbij gegaan dat je bij e-roken niet de 4000 andere schadelijke stoffen binnenkrijgt zoals bij een normale sigaret.

Gelukkig worden er steeds meer mensen 'wakker' en zien ze wat er werkelijk lijkt te spelen.

Ps/edit: Ik e-rook nu ruim een maand en vind het super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:08

Cer schreef:
Hallo, ik heb er sinds kort ook 1, een Ego-T volgens mij?
Ik lees hier al even stiekem mee, en hoorde ook het bericht van vanochtend over de schadelijkheid.

Echter, er staat vrij weinig informatie in vind ik :) Dus ik neem aan dat ze nog niks weten, en zich misschien wel zorgen maken over teruglopende inkomsten qua sigarettenverkoop? 8-)

Zijn de vloeistoffen enzo eigenlijk ook in regulieren tabakszaken of andere winkels te koop? (of heb ik daaroverheen gelezen :o )

die heb ik ook besteld. Was op ebay 15 euro. Wilde ik wel proberen. Ben van gelegenheidsroken naar stressroken gegaan. Een echte nicotine verslaving heb ik gelukkig volgens mij niet, en echt veel rook ik ook niet ..
Maar het zou fijn zijn als ik m'n beginnende verslaving vast aan banden kan leggen... Aangezien ik geen groot voorstander van roken bij mezelf ben :Y) (... maar het werkt helaas toch echt wel stress-reducerend om even een paar minuten aan zo'n ding te lurken. :') ... Dus passeren er meer pakjes dan ik zou wensen )

dat bericht vind ik ook een beetje suggestief geschreven. Tuurlijk is nicotine niet goed voor je, e-cig of niet. Maar dat neemt niet weg dat het wel degelijk een gezonder alternatief kan zijn :Y)

Kun je nu alle soorten liquids in alle e-sigaretten doen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:14

Nou ja, alles wat je aan dat soort zaken naar binnen werkt, is uiteindelijk niet goed voor je. En ik wil het ook als alternatief gebruiken om te stoppen door idd nicotine vermindering.
het is bij mij ook een stress handeling en dat doe ik dan liever met minder schadelijke zooi :j

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:20

En ja, het scheelt aanzienlijk in :$ :$ :$

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:57

EeCee schreef:
@chantalhaf, het kan zijn dat je het 'knopje' al indrukt voordat je inhaleert. Zorg ervoor dat je dit pas doet net voor je inhaleert.

Verder kan het zijn dat je iets te krachtig inhaleert. Als het aanhoud kun je de verdamper uitblazen vanuit de kant die je op de batterij draait. Er kan dan wat teveel aan vloeistof inzitten.

Thnks! Ik weet al wat ik verkeerd gedaan had... Had de vloeistof er niet 'schuin' ingedaan haha dus zat ook in dat kleine staafje in het midden.

Heb net overigens peach smaak gekocht. Ik ben gek van ice tea peach en deze smaak smaakt net zo :) Helemaal happy

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:26

Mooi! Hihihi, goed dat je er achter kwam.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:04

"Er zijn vergiftigingen opgetreden met de navul verpakkingen"

Ja duh, als een kind een pakje sigaretten op vreet kan je ook naar de eerste hulp...
Ik vind het allemaal non argumenten. Het enige waar het ze om gaat is dat de regering nu accijnzen mis loopt...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:36

tabaksindustrie en regering knijpen hem denk ik wel idd, als je ziet hoeveel mensen er over stappen...
en je kunt mij niet wijs maken dat pg en vg met wat voedings smaakstofjes slechter, of überhaupt net zo slecht is als sigaretten verbranden en inhaleren.
ik ben ook niet zo een ei dat ik denk dat het dampen gezond is , maar ik vermoed een pak gezonder dan normaal roken ...
de frisse onbezoedelde buitenlucht is vast beter...maar goed, waar vind je die nog :?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:39

"Ja, er zit natuurlijk nicotine in"

Ja duh!

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:31

Gister van vriendlief een esmoker gekregen. Hij zei tegen me dat je hem niet helemaal vol mag doen, en ook niet helemaal oproken (moet nog klein beetje vloeistof in blijven??. Er staan mililieters aan gegeven op het buisje. Ik heb hem nu gevuld tot 0,8 ml... is dit goed?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:50

welke heb je precies?

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:07

Sonja_vR schreef:
welke heb je precies?

het merk is jiksu

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 00:15

Niet helemaal vullen, moet wat lucht in blijven. Helemaal leegroken is niet erg, maar ook niet lekker ;)

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 10:12

Tymokyana: zijn het geen ontwenningsverschijnselen cq ontgifting van je lijf waar je last van hebt?

Sonja: helemaal droog roken doe ik nooit. Smaakt ook niet.

Tip om te testen: op site van ebnferro kun je van het merk white premium test pakketjes bestellen.
En site van easy vapes heeft ook testers. Hele lekkere trouwens!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 23:15

Interessant Topic onlangs poging genomen te stoppen met echt roken. Leek me te lukken. Maar is op mijn pas nieuwe baan toch wel moeilijk als zowat iedereen naar buiten gaat in de Pauze.
Vindt echt roken nog steeds best lekker. Nu wel sigaretten ipv Shag.
Heb een E smoker gekocht bij rokerswinkel
rokerswinkel.nl.
Moet er aan wennen.
Rookt raar, hard plastic ding tussen de lippen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 08:50

Heeft er iemand chocoladesmaak in zn esmoker? Ben zo benieuwd of dat nog een beetje ergens op lijkt :)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 09:32

Ik vind alleen de chocola van Liqua lekker.

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:06

Menino schreef:
die heb ik ook besteld. Was op ebay 15 euro. Wilde ik wel proberen. Ben van gelegenheidsroken naar stressroken gegaan. Een echte nicotine verslaving heb ik gelukkig volgens mij niet, en echt veel rook ik ook niet ..
Maar het zou fijn zijn als ik m'n beginnende verslaving vast aan banden kan leggen... Aangezien ik geen groot voorstander van roken bij mezelf ben :Y) (... maar het werkt helaas toch echt wel stress-reducerend om even een paar minuten aan zo'n ding te lurken. :') ... Dus passeren er meer pakjes dan ik zou wensen )

dat bericht vind ik ook een beetje suggestief geschreven. Tuurlijk is nicotine niet goed voor je, e-cig of niet. Maar dat neemt niet weg dat het wel degelijk een gezonder alternatief kan zijn :Y)

Kun je nu alle soorten liquids in alle e-sigaretten doen?

Welke heb jij op ebay besteld? Heb je misschien een linkje? En wat zit er in jouw pakket? Je moet nog los de liquids kopen denk ik?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:45

zwoofs chocolate vond ik erg lekker, australian chocolate van koko vond ik misselijkmakend viesch :=

VragenKop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:28

Ik heb geen electro sigaret, maar ik rook ook niet haha xP

Maar mijn vader gebruikt 'm wel, en het gaat veel beter dan de gewone sigaret. Met een normale sigaret rook hij altijd naar... Geen idee wat. En had hij wel eens van die dagen dat hij de hele dag lang zat te hoesten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:58

Vragenkop, waarschijnlijk naar asbak ;) zo vind ik mijn huis inmiddels ook ruiken als we rokers over de vloer hebben gehad :')

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 09:39

Ik heb ook een ego-C. Moet zeggen dat het heel goed gaat zolang ik niet op plekken kom waar je standaard rookt zeg maar. :P Ik rook bijna niet meer ook niet aan het apparaatje alleen als ik s'middags naar stal ga dan rook ik wel en een paar echte ook. Maar het is aanzienlijk minder dan daarvoor. Wat ik me nu afvraag of mensen ook stroeven tanden krijgen. Ik heb geen gevoelige tanden maar ze worden wel stroef. Iemand ervaring mee? :D