In week tijd van gezond naar ernstig ziek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 02:19

Godver, 27 en dan dit... Hoe ontzettend lomp, vorige week nog niks aan de hand en nu dit... Ik hoorde trouwens laatst op het nieuws dat ze bezig waren met een borstbesparende behandeling die goede resultaten gaf? Of staat dit nog in de kinderschoenen? Zo ja, heb ik niks gezegd, maar dit schiet mij ineens te binnen. Kan me voorstellen dat je totaal niet aan behandelingen wil denken en dat is mijn intentie ook niet, maar misschien kan het je wat opleveren.

Heel veel sterkte de komende tijd. Ik hoop zo erg dat we na het weekend goed nieuws van je mogen horen!! :(:) :(:) :(:) :(:)

ShauniBef

Re: In week tijd van gezond naar ernstig ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 02:25

TS........ Ik weet niet wat ik moet zeggen....... Vreselijk..... Je bent nog zo jong...... Ik wil je alle kracht toe wensen voor de komende tijd....

:(:) :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 02:29

Ts.....gelukkig ben je er nog relatief op tijd bij!
Het is een nare ziekte, ik wil je vooral veel sterkte en kracht toewensen want dat heb je wel nodig bij het verslaan van deze ziekte...je mag me altijd pb-en :(:)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 02:32

Sorriso schreef:
Godver, 27 en dan dit... Hoe ontzettend lomp, vorige week nog niks aan de hand en nu dit... Ik hoorde trouwens laatst op het nieuws dat ze bezig waren met een borstbesparende behandeling die goede resultaten gaf? Of staat dit nog in de kinderschoenen? Zo ja, heb ik niks gezegd, maar dit schiet mij ineens te binnen. Kan me voorstellen dat je totaal niet aan behandelingen wil denken en dat is mijn intentie ook niet, maar misschien kan het je wat opleveren.

Heel veel sterkte de komende tijd. Ik hoop zo erg dat we na het weekend goed nieuws van je mogen horen!! :(:) :(:) :(:) :(:)

Er zijn heel veel behandelingen die goede resultaten geven, maar de ene kankersoort, is de ander niet. Je hebt allerlei verschillende zwaartes van 'kwaadaardigheid' en mutaties etc. Dus als gaat het ook over borstkanker, kan weer een hele andere zijn en totaal verschillend behandeld moeten worden.

TS: wellicht doe je het wel, maar van alles gaan lopen googlen, dat raad ik je ook af, maak je jezelf alleen maar bang mee, en zoals ik zei de ene kanker is de ander niet. Je oncoloog weet gewoon het beste hoe te behandelen en is heel lief, al die mensen die meedenken, maar als ik naar bijv. mijn moeder kijk, denk ik dat ze er niet heel veel bij gebaat is. Maar wellicht is dit voor TS anders en slik ik mijn woorden verder nederig in :)

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 03:55

Sorriso schreef:

Volgens mij bedoel je de HIFU techniek. Die is nog in de onderzoeksfase...

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 10:49

Wat een vreselijk naar bericht. Ook van hieruit wil ik je enorm veel sterkte en kracht wensen in deze moeilijke tijd! :(:)

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 12:19

Maartje1990 schreef:
Sorriso schreef:

Er zijn heel veel behandelingen die goede resultaten geven, maar de ene kankersoort, is de ander niet. Je hebt allerlei verschillende zwaartes van 'kwaadaardigheid' en mutaties etc. Dus als gaat het ook over borstkanker, kan weer een hele andere zijn en totaal verschillend behandeld moeten worden.

TS: wellicht doe je het wel, maar van alles gaan lopen googlen, dat raad ik je ook af, maak je jezelf alleen maar bang mee, en zoals ik zei de ene kanker is de ander niet. Je oncoloog weet gewoon het beste hoe te behandelen en is heel lief, al die mensen die meedenken, maar als ik naar bijv. mijn moeder kijk, denk ik dat ze er niet heel veel bij gebaat is. Maar wellicht is dit voor TS anders en slik ik mijn woorden verder nederig in :)

Dat weet ik en besef ik me maar al te zeer, borstkanker komt in de familie helaas ook vrij veel voor. Tot nu toe niet borstbesparend. Wat overigens niet eens te zien is. Ik wil ook geen valse hoop geven, maar het was een blijkbaar een doorbraak.
En ik zeg het er daarom ook bij, als het niet voor TS opgaat, heb ik niks gezegd. Maar ik snap je standpunt wel en je hebt ook gelijk, maar soms flapt er zomaar wat uit bij mij :+.

@Myrthe3: Waarschijnlijk wel ja, wat een techniek :oo.

@TS: Ik hoop dat je het niet verkeerd opvat, zo was het niet bedoeld. Wens je alleen het allerbeste toe!!

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 12:23

Vreselijk! Wat lijkt mij dat een hel als je dat krijgt te horen..ZO onwerkelijk.
Meid heeeeel veel sterkte!!!!!

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 12:33

Wat een schok, zo'n diagnose.
Ik ga net als al de rest hier, mee hopen op de best mogelijk uitkomst!

Mijn moeder heeft borstkanker gehad op haar 31 ste. (Toen ik 4 jaar was) Net als jij erg jong.
Ook kwaadaardig en uitgezaaid tot in de klieren. Ze is toen ook geopereerd (invasief, In die tijd deed men nog niet aan borstsparende operaties.) En daarna nog chemo. (Ook grote rotzooi, want zo lang geleden stond dat ook nog niet helemaal op punt. En was er maar keuze tussen 2 producten. )
Ondertussen is dat al 22 jaar geleden maar die huppelt ook nog altijd vrolijk rond hoor! Dus het kan zeker wel!
Als dat voor haar kon in die tijd, dan moet dat voor jou ook gewoon kunnen! Zeker nu de wetenschap al zoveel verder staat hierin.
Goede moed gewenst alleszins, en ga ervoor!

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:09

Heel veel sterkte

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:15

Gedsie zulk soort nieuws wil je nooit van je leven te horen krijgen! Enorm veel sterkte en kracht toegewenst! Y;(

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:17

Nogmaals heel veel kracht toegewenst :(:)

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 20:26

Dankjullie.
Vanochtend kon 'k niks anders dan alleen maar janken, janken en janken. Pfoe.. dat kost hoop energie, maar was wel even goed. Daarna met paard en vriendin en paard naar het bos geweest. Even lekker gewandeld.
Echt bijzonder is dat, hoe intens je dan kunt genieten van gewoon een boswandeling. En de herfstkleuren, het lopen over bladeren enz..
Deed me erg goed.

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:41

TS wat fijn om te horen/lezen dat je nog wel plezier hebt in je dagelijkse dingen. Nu bij de pakken neer zitten zou het ook niet beter maken. Ik heb echt bewondering voor hoe je hier mee omgaat. Ik zelf zou denk ik helemaal instorten..... Echt petje af voor jou!!

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:30

Klinkt heerlijk - samen genieten van het bos op een mooie herfstdag. Soms is het verrassend hoe intens je kunt genieten van 'gewone' dingen -- de ene boom, of de wolken tijdens zonsondergang, de geur van je paard.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:24

Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd. Ook ik ben helaas ervaringsdeskundige. Ik kreeg 2 1/2 jaar geleden de diagnose 'borstkanker' te horen. Zo onwerkelijk om te horen als je je helemaal niet ziek voelt en altijd goed gezond bent geweest. Je gaat voor je gevoel kerngezond dat ziekenhuis in en je komt er uit als iemand met een ernstige ziekte.
Ik heb 2 operaties, 6 chemo's en 25 bestralingen gehad en op dit moment zit ik in een traject bij de plastisch chirurg om het er allemaal weer wat gezelliger uit te laten zien. De controles waren tot nu toe steeds OK.
Tussen alle behandelingen door ben ik steeds blijven paardrijden en dat was ook echt hetgeen waar ik iedere keer weer naar uit keek. Ik ben er van overtuigd dat het helpt om zoveel mogelijk actief te blijven, zowel mentaal als fysiek. Ik ging ook veel wandelen (met de hond) en fietsen. Uiteindelijk was ik na de behandelingen conditioneel al weer vrij snel de oude.
Sterkte met het wachten op je uitslagen. Het uitgaan van het slechtste scenario omdat het dan alleen maar mee kan vallen herken ik heel goed. Kun je een beetje slapen? Ik weet nog wel dat ik tot diep in de nacht bubbles zat te spelen terwijl er ondertussen van alles door m'n hoofd spookte. Hele potten nachtrustthee zijn er doorheen gegaan. Maar ja, daarvan moet je dan weer je bed uit om naar de wc te gaan. :D

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:58

Jeetje ... Dit is toch waar bijna alle vrouwen bang voor zijn en jou overkomt het nu ...
Ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop dat je de kracht vindt om hiertegen te vechten. :(:)

Wat Grote Beer hier boven schrijft, heb ik in mijn naaste omgeving ook gezien: als het je lukt, probeer dan ook tussen de behandelingen door naar je paard te gaan of zelf wat te doen met je paard. Dat geeft zoveel positieve energie en dat is zo belangrijk in je strijd tegen de kanker. Je paard kan zo'n goede uitlaatklep zijn. :j

Heel, heel veel sterkte!

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 00:12

Wat verschrikkelijk TS! Ik wens jou heel veel sterkte toe de komende tijd! En succes dinsdag met de uitslagen. :(:)

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 00:17

echt verschrikkelijk dit, enorm veel sterkte en succes met de hele behandeling, het zal geen pretje worden maar je bent sterker dan borstkanker!!! een dikke knuffel voor jou!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 00:19

Wat een verschrikkelijk nieuws... Heel veel sterkte met het gevecht!

horlynnses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 06:49

heel veel sterkte en succes de komende tijd

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:23

Meid, wat heb ik veel aan je gedacht afgelopen weekend. Wil je nogmaals sterkte wensen!!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 10:57

Bedankt allemaal!
Ik ga echt kapot van de spanning voor morgen :=

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 11:04

Kan je afleiding zoeken vandaag? Dan gaat de dag wellicht iets sneller.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 11:10

Als ik je kon helpen zou ik het doen!

:(:)

Ga lekker winkelen, koop wat leuks voor je zelf :j