Een bevalling.. en de zwangerschap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Re: Een bevalling.. en de zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:06

Janne, in jouw melk zitten heel veel antistoffen. De kans dat je baby echt verkouden wordt is daardoor niet zo groot :) jij geeft jouw afweer door aan je baby.

Wat spannend, volgende week al! Voel je je nog een beetje fit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:13

Nouja, op het gesnotter na eigenlijk wel :D
Vorige keer ook gelukkig alles tot op de laatste dag kunnen doen.
Ik doe alleen geen oog dicht! Had ik van de 1e ook.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:19

Janne je hebt tegenwoordig voor de baby een snotzuiger, vies woord maar het is ideaal!
Mocht de baby eens een snotterig neusje hebben en inderdaad, jij geeft je antistoffen aan de kleine!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:21

Neuspeertje heet zo'n ding :P .

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:25

Rinske, klinkt wel iets netter ja _O-

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:47

[***] schreef:
Nouja, op het gesnotter na eigenlijk wel :D
Vorige keer ook gelukkig alles tot op de laatste dag kunnen doen.
Ik doe alleen geen oog dicht! Had ik van de 1e ook.

Super! +:)+ weet.je ook wat het wordt? Er zit bij jullie ongeveer net zoveel tijd tussen de 1e en de 2e als bij ons :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:31

Volgens mij heb ik zo'n ding van difrax, nog niet gebruikt ik zal de la eens opruimen

Lieve kind krijgt dan antistoffen genoeg, ben wel 5 x verkouden geweest!

Zit 20 maanden tussen, zal wel even pittig worden straks...

Pletje we hebben straks als het goed is van beide soorten 1 :D
Maar ik houd voor mijn gevoel een slag om de arm, eerst zien dan geloven

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:41

[***] schreef:
Volgens mij heb ik zo'n ding van difrax, nog niet gebruikt ik zal de la eens opruimen

Hoeft niet pittig te worden hoor, mijn zoontje wat ik na mijn dochtertje kreeg is vreselijk makkelijk, appeltje eitje na mijn kleine meisje :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:45

Niks aan Janne, dat verkouden zijn en slapeloze nachten.. Maar ja, wat doen we er aan.. Succes alvast!

Onze kleine man is nu 7 weken en ook wel eens neusverkouden. Vinden ze bij het CB geen probleem en hij lijkt er ook weinig last van te hebben. Ons kleintje komt veel buiten (of in de stal) maar wanneer hij echt verkouden is, houd ik hem even binnen. Of dat echt moet weet ik niet, maar voor mijn gevoel beter.

En, even een update, ik ben overal vanaf :D Heb zelfs alweer gereden :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:18

lisa_pluisje schreef:
[***] schreef:

Hoeft niet pittig te worden hoor, mijn zoontje wat ik na mijn dochtertje kreeg is vreselijk makkelijk, appeltje eitje na mijn kleine meisje :D

Onze jongste is ook verre van moeilijk, maar ik vind het wel pittig in die zin dat het gewoon onwijs druk is met twee kindjes die nog zo jong zijn :) Er zit bij ons ongeveer een jaar en 9 maanden tussen.

@Janne, wat leuk!! Wij hebben twee boys, maar dat zijn ook twee heel verschillende kinderen. De 1 lijkt op papa en de ander op mama :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:08

Ons zoontje was een makkelijke baby, sliep gelijk door, altijd blij. Maar nu nog steeds zo helder dus slaapt s'middags al niet meer en is de hele dag druk in de weer met mama bezighouden. Zonder pauze tot bedtijd:)
Dus in dat opzicht, straks weer zo'n kleintje erbij, ik bereid me geestelijk alvast voor :o

Vulina die eerste keer weer te paard is onbetaalbaar. Voel je je weer een beetje mens ipv alleen mama

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:10

ik zou een keizersnee laten doen :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:58

shilady schreef:

Ik echt niet, tenzij er medische redenen voor zijn. Onderschat een keizersnede niet..

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:41

Je kan toch ook niet 'gewoon zomaar een keizersnede laten doen'? Mag dat in NL? Zonder medische complicaties?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:23

ik heb er per pb info over gehad was net als ts bang om te bevallen ect
heb toen de tijs ook zoon zelfde topic als dit geopend ..
Voor derest laat ik me er niet over uit als de ts wil kan ze me pb-en voor info :)

ts ik hoop dat je een beetje van je angst af komt
maar er zijn ook een hoop vrouwen waarbij het door angst niet zo goed gaat en ze in een "gelukkige huisvrouw" situatie terecht komen na de bevalling dus ik zeg luister naar je hart

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 01:44

Vulina, klopt, zomaar een ks krijg je niet. Het is een buikoperatie en niet zonder risicos.

Shilady, een pnd (postnatale depressie of misschien beter: pnp, postnatale psychose) ontstaat vooral door hormonen. Angst zal daar vast ook wel wat invloed op hebben, maar zo ernstig als in dat boek/die film krijg je het gelukkig (!) niet zomaar.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:09

Keizersnede krijg je wel op verzoek als je te angstig bent, heb ik bij de laatste twee gehad, beiden op verzoek.

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:19

mijn bevallingen waren beide een makkie...mooiste wat er is !
En ik kan je vertellen ik val bijna flauw als ik er al aan denk dat ik bloed moet prikken.Zo'n schijtluis ben ik.

Ik vond het geweldig om te mogen bevallen...lekker thuis dat ook nog !

de 2e maakte ik veel bewuster mee, bij de eerste was ik in een soort roes.

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:25

Gek genoeg vond ik het eerste stuk van de bevalling minder erg dan het laatste (de 'uitdrijving'). En als je goede afspraken maakt met je verloskundige, kun je natuurlijk gaan voor een ruggeprik. Persoonlijk ben ik blij dat ik het zonder pijnstilling en zo heb kunnen doen. En ja, het doet pijn en is niet leuk (tenminste, dat is mijn mening). Maar het is wel tijdelijk. En er zijn zó veel mensen met meer dan één kindje, dat zegt genoeg, toch!!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:02

Ik vind die 9 maanden zwanger zijn een zwaardere opgave dan een dagje bevallen...
En nee het is bepaald niet fijn maar het geluk van het hebben van een kindje maakt dat je het er voor over hebt.

Een keizersnede lijkt mij enger dan een bevalling

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:07

nog nooit gehoord dat ze keizersnee op verzoek doen, doet het ziekenhuis waar ik zit niet in ieder geval.

als ze toegestemd hebben was dat vanwege andere redenen.

Kiezersnee is helemaal neit eng, maar erg onwerkelijk ik vond er geen zak aan. Tot 2 maal toe gehad en je licht daar stok stijf op een tafel zonder dat je je kan bewegen vanaf je buik en kan enkel maar wachten, geen gevoel erbij van weeen, of wat dan ook.
Bij nr 1 een nood keizersnee gehad, bij nr 2 een geplande en bij 3 zal ook weer een geplande worden datum is ongeveer al bekend. Niet echt leuk om dat allemaal van te voren te weten, wel handig maar niet leuk.

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:31

Ik woon in duitsland en als je daar 1 x zegt keizersnee dan krijg je m :+
Ze hebben echt geprobeerd mij er naar toe te praten omdat mn kindje erg zwaar zou zijn.
Uiteindelijk is mn dochtertje (op natuurlijke wijze)geboren op 40 + 5 en woog ze 3640 gram, dus hoezo zwaar.
Volgens mijn hebamme (verloskundige) verdiend het ziekenhuis veel meer aan een keizersnee dan aan een natuurlijke bevalling, vandaar dat ze het hier graag uitvoeren.

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:17

Ik help je graag uit de nachtmerrieverhalen ;) Al hoor ik wel van veel mensen om mij heen (ja horen van...) dat dit wel de uitzonderlijke gevallen zijn... dat ik dus een mazzelkont was.
Mijn zwangerschap was niet "gepland" maar 100% welkom. Ik had geen vreetbuien, was niet misselijk, werkte soms wel 60 uur in de week enz.
met 36 weken ging ik nog vrolijk naar de camping in Duitsland met mijn vriend. Zo goed voelde ik me nog. Had alleen een beetje last van harde buiken, maar daar bleef het ook bij. 10 dagen voor de geplande bevallingsdatum waren we weer even op de camping in Duitsland en kreeg ik om 01.00 uur 's nachts last van krampen in mijn buik. Ik dacht dat dat kwam door het eten, want m'n vriend had er ook last van. Uiteindelijk hielden de krampen langer aan en kwamen ze regelmatiger: Weeën!!!
BIj de verloskundige kregen we 2 soorten weeën voorgeschoteld. En de weeën die ik toen had waren nog niet alarmerend. Ik zou pas de volgende ochtend hoeven bellen, want ik wilde graag thuis bevallen. Wij dus als de sodemieter naar huis rijden, want we zaten immers in het mooie duitsland! Tassen in pakken en we vertrokken om kwart voor 2 naar Nederland. Om de weeën ga ik niet liegen, die doen gewoon pijn! En dat vond ik het poedersuiker van de hele bevalling! Van de hele rit heb ik niks meer meegemaakt, alleen nog maar het bordje afrit AZM. "Schat!!! deraf! ik wil naar het ziekenhuis, want als dit "voorweën zijn, nou geef dan maar een ruggeprik!".
10 voor 3, kwam ik op de eerste hulp aan, waar de goede vrouw in kwestie vroeg "wat is er aan de hand?".
(Een vrouw met een dikke pens dat pijn in der buik heeft.... euhhhh ja wat kan er aan de hand zijn?!)
Mijn vriend reageerde heel vriendelijk: "Mijn vriendin heeft een béétje last van weeën". {:)-:
Nou, ik mocht meteen naar de verloskamers, waar ik al 8 cm ontsluiting bleek te hebben! Ik mocht gaan persen en bij de derde keer persen zei de verloskundige: "ok, nou moet u goed luisteren naar mij, want dit is het poedersuiker van de heele bevalling, je voelt het branden tussen je benen! maar hij is er bijna hoor!!! Bij de volgende wee heb je hem in de je armen!" En ik dacht alleen maar: "wat banketstaaf je nou mens, ik voel helemaal niks tussen mijn benen, en god wat heerlijk!!! dat ik hem zo al in mijn armen heb!" _/-\o_ <3 *\o/*
Van de hele bevalling heb ik geen pijn gevoeld, behalve de weeën. Door de snelle bevalling kreeg ik wel veel last van naweeën. Tijdens het aanleggen kwamen ze dan ook heel fijn opzetten :\
om 1.00 uur begonnen de weeën en om 3.17 uur had ik hem in mijn armen.
En ja, je leven staat even op zijn kop. Je krijgt zowat chronisch slaap tekort, maar alles went en alles krijgt vanzelf een ritme, wat voor mij juist weer erg goed was. Hij zorgt er elke dag weer voor dat ik mijn nest uit kom en dat ik gezonder ben gaan eten. En het wordt met de tijd steeds makkelijker en leuker :j
Eigenlijk is hij het beste wat me is overkomen...
Laatst bijgewerkt door casjuh op 10-12-12 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:22

Pletje123 schreef:
shilady schreef:

Ik echt niet, tenzij er medische redenen voor zijn. Onderschat een keizersnede niet..

inderdaad! Keizersnee brengt altijd risico's met zich mee en worden pas gedaan als het niet anders kan.

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:25

meaghan2005 schreef:
Ik woon in duitsland en als je daar 1 x zegt keizersnee dan krijg je m :+
Ze hebben echt geprobeerd mij er naar toe te praten omdat mn kindje erg zwaar zou zijn.
Uiteindelijk is mn dochtertje (op natuurlijke wijze)geboren op 40 + 5 en woog ze 3640 gram, dus hoezo zwaar.
Volgens mijn hebamme (verloskundige) verdiend het ziekenhuis veel meer aan een keizersnee dan aan een natuurlijke bevalling, vandaar dat ze het hier graag uitvoeren.

Daarom wou ik dus heul snel weer in nederland zijn toen de weeën begonnen! hahaha